X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reparation af TV


Svar
HulleHulleSkrevet 30/12-09 21:09 
Vores store tøs har fået et prosonic 21" lcd fjernsyn med DVD. Det har ikke været pakket ud i 3 år, så ingen returret. Da vi satte det op viste det sig at højtaleren var lettere defekt. Den runger, og det lyder forfærdeligt. Ingen indstillinger kan rette op på problemet..

Spørgsmålet er så, om det kan betale sig at reparere den slags. Kan det det?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
fumfumSkrevet 30/12-09 22:38 
Min dreng har fået et tilsvarende tv (22") i julegave.
Han fik også et sæt højttalere, Logitech X-210 til 289,- til pc'en.
Dem har vi prøvet at sætte til hovedtelefonudgangen på tv'et, og det lyder faktisk okay.
Det kunne da være en løsning.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 30/12-09 23:13 
Hulle>
Spørgsmålet er så, om det kan betale sig at reparere den slags. Kan det det?

Mener du at betale nogen for det? Nej, helt klart ikke. Et nyt TV i den størrelse vil næppe koste meget mere end en reparation. Eksterne højtalerere som Fum nævner ville dog være det allerbilligste og sikkert også give en bedre lyd end de fleste discount-tv den størrelse.
HulleHulleSkrevet 31/12-09 11:18 
Så den er måske ikke engang gået i stykker? Lyder Prosonic bare som om de snakker i en dåse, siden du har samme problem, Fum.

Løsningen med eksterne højtalere havde jeg ikke tænkt på. Det er da genialt.. Men ja, mente at betale nogen for det, men min frygt var også at det ville blive for dyrt.

Tak for svarene. Det bliver de eksterne højtalere.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 31/12-09 11:26 
Har lige tjekket, der er ingen hovedtelefonudgang på fjernsynet. Vi er fucked..

Der er en PC Audio, men den er vel kun til input, eller hvad?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WonderboyWonderboySkrevet 31/12-09 11:32 
Er ikke helt siker, men mener man kan trække lyden ud gemmen scart stikket.
I love monster land
fumfumSkrevet 31/12-09 13:00 
Nej, det er ikke i stykker, vores fjernsyn, det var bare for at prøve.
Prøv med et par hovedtelefoner i den udgang der er. Måske virker det.
Og hvis det gør, kan man jo snildt sætte noget andet til.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 31/12-09 15:27 
Wonderboy>
Er ikke helt siker, men mener man kan trække lyden ud gemmen scart stikket.

Fra en scart-udgang, ja. Men øhh, hvorfor skulle der være en scart-ud på et tv? ;-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-09 15:32 
Nogle tv kan bruge den ene scart som udgang til lyd f.eks. PC Audio er en lydindgang til når man bruger VGA indgangen på tvet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 31/12-09 16:14, rettet 31/12-09 16:19 
Jmog>
Fra en scart-udgang, ja. Men øhh, hvorfor skulle der være en scart-ud på et tv? ;-)

Jeg er altså næsten 100% sikker på du kan tage det ud af dit tv, jeg har ihvertfald et kabel læggende jeg brugte til at få tv ud over mit anlæg fra scart til phono. ved ikke om man mountede scart kabler på en anden måde med CTR iforhold til LCD dog.

Jeg er ikke ekspert på det område, men var bare mere hvad jeg selv havde gjort da jeg var 12-14 år.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 31/12-09 16:42, rettet 01/01-10 19:53 
Ahh, det er da egentlig rigtigt. Der findes faktisk scart-udgange. Om der så rent faktisk er én på dette tv er en anden sag. Lyder dog underligt at der ikke er nogen høretelefonudgang. Jeg troede alle tv havde dem.
HulleHulleSkrevet 01/01-10 07:26, rettet 01/01-10 07:27 
Jeg undersøger scart-tricket nærmere. For scart, det har den i det mindste.. Høretelefonudgangen er nok sparet væk på fjernsynet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/01-10 02:38 
Scart stik er glimrende løsning, du skal bruge ben 1 og 3, eller se her:
http://pinouts.ws/scart-pinout.html

Men måske sidder hovedtelefonstikket bare et dumt sted, prøv at kigge efter igen. Den PC audio du nævner kan ikke bruges, det er kun til lyd ind.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig