X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store JRPG-tråd


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/12-09 07:32 
Nintendo DS er efterhånden blevet det fortrukne hjem for Japanske rollespil i denne generation. Er der slet ikke nogen herinde der spiller DS? Jeg går amok i fede og billige japanske titler som aldrig før! (Har lige bestilt Sands of Destruction).

Har I prøvet Nostalgia? Jeg vil rigtigt gerne have fat i det!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 23/12-09 09:26 
De sidste to JRPG'er jeg spillede var hhv. Kingdom Hearts og Final Fantasy VI :P
Sig ENDELIG til hvis du opdager noget i denne generation, der er værd at beskæftige sig med, som ikke er Persona...

Jeg er meget vild efter at spille The World Ends With You, men det lader til at Play.com aldrig har tænkt sig at sende mit eksemplar, som jeg bestilte for over et halvt år siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 23/12-09 10:08 
Born2Play>
Nintendo DS er efterhånden blevet det fortrukne hjem for Japanske rollespil i denne generation.

Og det er så grunden til at jeg ser frem til en DS med større skærm... det irretere mig vildt meget at mange jrpgs er exclusivt til håndholdte =(

Lige som Sumez vil jeg også gerne hører om gode spil ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/12-09 13:57 
I kan starte med at kigge på Suikoden Tierkreis. Det er et simpelt men solidt old school rpg. Jeg har også spillet meget Dragon Quest V. Har ikke selv prøvet det, men Etrian Odyssey bliver ofte nævnt. Mario and Luigi: Bowser's inside story er virkeligt også et kig værd.

Der er sindsygt meget godt, og som jer, er jeg meget spændt på DS XL (Jeg har gemt Chrono Trigger til jeg får den større skærm).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 24/12-09 14:02 
Hvad synes du om Dragon Quest V?

Jeg har spillet en masse DQ4 for nylig (DS udgaven), og det er da et meget fint spil, men det kræver VIRKELIG at man tager forbehold for at at det er fra 80'erne, hvor genren stadig var ved at blive tilrettet og udviklet. Spillet fungerer teknisk godt, men lider umådeligt meget af at plottet er nærmest ikke-eksisterende, og dialogen er u-overbevisende og/eller direkte dum og plat.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 24/12-09 15:39, rettet 24/12-09 15:39 
Helt enig med Sumez angående DQ IV. Jeg gik i stå ca. halvvejs af samme årsag og er meget tøvende med at tage fat i DQ V.

Til gengæld vil jeg gerne benytte lejligheden til endnu engang at medanbefale Suikoden Tierkreis. Det er efter min mening det bedste ikke-remake RPG på DS'en.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/12-09 16:48 
Jeg er rigtig glad for V'eren. Den er også meget retro, men jeg syntes alligevel det er en interessant historie.

Suikoden Tierkreis kan varmt anbefalses til NDS, hvis det ikke har været nævnt før.
jaesjaesSkrevet 03/06-11 18:19 
Gamasutra har interviewet the main guy bag Dragon Quest-serien, Yuji Horii. God læsning.
http://www.gamasutra.com/view/feature/6390/25_years_of_dragon_quest_an_.php
SumezSumezSkrevet 07/08-17 12:45 
Sumez>
Jeg har spillet en masse DQ4 for nylig (DS udgaven), og det er da et meget fint spil, men det kræver VIRKELIG at man tager forbehold for at at det er fra 80'erne, hvor genren stadig var ved at blive tilrettet og udviklet. Spillet fungerer teknisk godt, men lider umådeligt meget af at plottet er nærmest ikke-eksisterende, og dialogen er u-overbevisende og/eller direkte dum og plat.

Nu fik jeg så taget mig sammen til at fyre op for 6'eren. Og selvom den lider under mange af de samme sygdomme som 4'eren (gammeldags, simpelt, plat filler-dialog, næsten ikke-eksisterende historie, osv.) så tiltaler det her mig uendeligt meget mere!
Spillets verden er virkelig massiv! Det tager lang tid for spillet at åbne sig, men jeg er vild med den måde det gør det. I bund og grund starter spillet som et helt traditionelt Dragon Quest hvor du samler dit party, oplever en masse ting og smadrer "slutbossen". Derefter siger spillet bare "der er mere derude hvis du går i gang med at lede", og slipper dig løs i en massiv overworld bestående af to gigantiske verdenskort, man er nødt til at hoppe imellem for at komme rundt omkring, mens man gradvist åbner op for forskellige måde at rejse gennem dem.
Spillet er ikke helt "open world", men bliver det i større og større grad som man får adgang til flere forskellige områder samtidig, og selvom der ikke er særlig meget overordnet historie, er der rigtig mange små sjove oplevelser og quests undervejs, hvoraf størstedelen på den ene eller anden måde indarbejder de to sameksisterende verdener.

Det er et virkelig simpelt, fedt "casual jrpg", der fungerer godt som håndholdt spil, uden nogen form for hand-holding, men som alligevel er svært at sidde decideret fast i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig