X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ting frem og tilbage til USA


Svar
WehnerWehnerSkrevet 17/12-09 21:18 
Ikke jordens mest elegante emnelinie, men jeg er lige lidt flad, og det er sikkert også derfor, jeg ikke har kunnet google mig frem til flg.:

Jeg har en bashals, jeg overvejer at få lakeret i USA. Er der nogen herinde, der har prøvet at sende noget til "behandling" i USA?

Jeg spekulerer på, hvordan man beviser overfor tolderne, at det er en ting, man selv har sendt derover, og man derfor ikke skal betale told/moms på vejen hjem. Der må jo være en procedure at følge.

Og hvis jeg får den lakeret for eksempelvis $100, skal der så betales afgift af dette beløb? Og hvad nu, hvis det ikke hæver prisen, men egentlig sænker den, fordi den originale lakering er mere værd.

Etc.

Nogen der har erfaringer i den retning?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McBrainMcBrainSkrevet 17/12-09 21:31 
Hvad med bare at ringe til SKAT? De er faktisk ret hjælpsomme :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
WehnerWehnerSkrevet 17/12-09 21:50 
De har lukket nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McBrainMcBrainSkrevet 17/12-09 22:48 
Skal du sende den i aften?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ComradeComradeSkrevet 17/12-09 22:51 
Arbejder til daglig med eksport - det er selvfølgelig med virksomheder, men umiddelbart vil jeg svare ja til at det er muligt at lave en slags midlertidig udførsel af varen, som skal til aktiv eller passiv forædling. Men en sådan udførsel, vil du kunne fremvise den overfor tolden når varerne kommer tilbage igen.

I privat øjemed vil jeg mene at det skulle være nok at kunne fremvise dokumentation for at varen oprindeligt er købt i Danmark og at den blot har været i udlandet for "reperation". Om de blot godtager dette, ved jeg så ikke, sendes det med Post DK, plejer de at være ret ensidige.. - Jeg mener at enkelte kurer firmaer som FedEx har en bedre service hvad angår fortoldning, så jeg vil mene at det er en god idé at tage kontakt til dem i stedet for Post DK's standard takst og behandling.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
WehnerWehnerSkrevet 17/12-09 22:59 
Den er købt i USA og importeret (og betalt med dummebøde og det hele), så det er også lidt ærgerligt, at den skal endnu en tur over Atlanten.

Jeg ringer til Skat i morgen. Ville bare høre folks erfaringer først, for at være bedst muligt forberedt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig