X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hacker-problem!


Svar
nerosnerosSkrevet 17/12-09 19:09 
Jeg har for nylig været hjemsøgt af en hacker så min email og hjemmeside. Det hele blev lukket ned af one.com. Den er så blevet genåbnet igen og jeg troede jeg havde klaret fri sag. Men nej :-( Det lader nu til at hvis man reply'er på en email jeg har sendt ender den også hjemme hos en som kalder sig Mr. Ben!!! Jeg har selvfølgelig gjort one.com opmærksomme på det problem så jeg håber de tager hånd om det.

Noget andet er her til aften kunne jeg lige pludselig ikke logge på XBOX LIVE. Det skal lige siges at denne email jeg bruger til det ikke blev hacket. Jeg fik en besked om at der var noget galt med min NAT og det har jeg prøvet før så jeg forsøgte at logge mig ind på min router for at åbne portene, men mit password fungerede ikke længere??? Så skrev jeg til Cybercity/Telenor og fortalte dem mit problem i håb om at de vil tjekke mit system igennem.

For 10 min. siden er jeg pludselig igen på LIVE som om ingenting er sket! Meget mærkeligt..? Jeg har nu fået en bange fornemmelse af at den hacker måske har fået adgang til min LIVE konto! Kan det overhovedet lade sig gøre altsammen, og kan en hacker komme ind i ens router og lave om på settings osv ?
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 17/12-09 19:23 
Da jeg fik min Cybercity/Telenor router opdagede jeg at der pr. default ikke er lås på det trådløse netværk når de sender den ud men den trådløse funktion er aktiv og broadcaster. Da jeg på det tidspunkt ikke brugte trådløst udstyr, var jeg ikke klar over den var aktiv. De ville ikke udlevere konf. passwordet til routeren eller slukke for det trådløse, så jeg måtte få dem via telefonen til at sætte et password på den. Skidegodt at sende piv-åbne routere på gaden uden at informere folk om det.

Det lyder nasty, men hvis han har været inde på din PC har han sikkert støvsuget den for passwords, så du må hellere i gang med at ændre ALLE passwords for alle logings du har.
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 17/12-09 19:31 
scavenger>
Det lyder nasty, men hvis han har været inde på din PC har han sikkert støvsuget den for passwords, så du må hellere i gang med at ændre ALLE passwords for alle logings du har.

Puha det er jo ret mange. :-(

Det lyder da vildt at de sender en piv-åben router på gaden.

Det er bare mærkeligt at jeg ikke længere kan logge på min egen router med det password jeg altid har brugt?
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 17/12-09 20:03 
neros>
scavenger>
Det lyder nasty, men hvis han har været inde på din PC har han sikkert støvsuget den for passwords, så du må hellere i gang med at ændre ALLE passwords for alle logings du har.

Puha det er jo ret mange. :-(

Det lyder da vildt at de sender en piv-åben router på gaden.

Det er bare mærkeligt at jeg ikke længere kan logge på min egen router med det password jeg altid har brugt?

Der er heldigvis en metode til at resette den, hvis der er behov for det. Noget med at holde resetknappen inde mens man tænder.
Det er nok bedst at forhøre din udbyder om det.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 17/12-09 20:26, rettet 17/12-09 20:27 
Åh ja det havde jeg lige glemt.

Jeg har skrevet til telenor idag så må vi se hvad de svare.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 17/12-09 20:30, rettet 17/12-09 20:37 
Hvis du har en af de der lorte Zyxel routere som Telenor giver deres kunder, så kan det være du bare skal genstarte den. Har oplevet at jeg ikke kunne logge på min (afviste kodeord), men efter en alm. genstart virkede den igen. Billigt og ustabilt skrammel.

EDIT: Jeg kan desuden anbefale at du sætter den op til kun at kunne administreres fra LAN siden. Default er LAN og WAN, så hvis man ikke bruger andet end default password er der fri adgang ellers.
nerosnerosSkrevet 17/12-09 21:27, rettet 17/12-09 21:28 
Ok jeg kører på LAN da jeg synes det andet er lidt ustabilt. Det er sikkert bare falsk alarm. Jeg fatter bare ikke hvorfor jeg lige pludselig ikke kunne logge mig på Xbox Live og den skrev jeg havde NAT problemer?

Min firewall er oppe og mit virus program kører :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 17/12-09 22:21 
Bruger du webmail?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 17/12-09 23:46 
Jeg tror ikke jeg forstår?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 18/12-09 08:25 
Logger du på via en browser, eller bruger du et program til mails? Bliver dine mails sendt til en anden, kan det være noget i din opsætning, der er sat til det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 18/12-09 09:33, rettet 18/12-09 09:33 
Ok :-)

Jeg bruger ikke noget program men noget som hedder squirrel mail fra one.com.

Hvis nogen replyer på noget jeg har sendt kommer der til at stå en ekstra adresse end den de sender til. F.eks "Mr. Ben eller BIG-LOTTO et eller andet?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/12-09 09:57 
Lyder som om du har en virus eller anden utøj på din maskine.
nerosnerosSkrevet 18/12-09 10:07 
Ok men kunne det tænkes at det var den som sendte til mig da selv havde en virus og ikke mig. Når jeg f.eks sender en reply fra min hotmail til min anden får jeg ikke klistret BIG-LOTTO eller Mr. Ben på!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/12-09 10:19, rettet 18/12-09 10:28 
Nemt at teste - send et par beskeder til 2-3 stykker og hør dem om der står noget snavs i de mails de har modtaget.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/12-09 10:29, rettet 18/12-09 10:33 
Der er flere muligheder; Enten ligger problemet lokalt på din one.com konto, eller også er den, som Beano skriver, gal med din egen computer. Umiddelbart lyder det som om at din "besøgsven" har lagt et filter ned over din one.com email-konto, enten med et script (hvilket one.com burde sweepe for så snart du tager kontakt til dem), eller simpelthen ved at oprette et filter i squirrel mail, alt efter hvor avanceret hackeren har været - har du tjekket sidstnævnte?

Jeg kan kun tydeliggøre vigtigheden af at du som nævnt ændre ALLE dine passwords, efter at du har tjekket for malware/spyware virus etc. og fjernet infektionerne. Det lyder dog som om, at problemet er begrænset til din one.com konto, og her burde deres support kunne hjælpe dig - problemerne med LIVE kan skyldes meget andet, men det er selvfølgelig altid godt at være på den sikre side.

Og stop med at bruge din one.com konto indtil problemet er løst. Grunden til at der bliver sendt emails tilbage til "Mr. Ben" er fordi personen så har mulighed for at sende spam eller for at fiske efter info.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 18/12-09 11:36 
Echelon VI>
Der er flere muligheder; Enten ligger problemet lokalt på din one.com konto, eller også er den, som Beano skriver, gal med din egen computer. Umiddelbart lyder det som om at din "besøgsven" har lagt et filter ned over din one.com email-konto, enten med et script (hvilket one.com burde sweepe for så snart du tager kontakt til dem), eller simpelthen ved at oprette et filter i squirrel mail, alt efter hvor avanceret hackeren har været - har du tjekket sidstnævnte?

Jeg er lige blevet trukket igennem en guide af one.com som hjalp mig. Det var egentlig ikke det store problem hvis man bare ved hvor man skal søge. Det viste sig at min besøgsven har lagt et par emails som attachment til alt hvad jeg sender ud. Det er nu fjernet og jeg har også ændret de fleste passwords jeg kunne komme på og bedt min bank sende mig et nyt password til min netbank.

Damn det har været en irriterende affære, men det var selvforskyldt ;-) Det vil aldrig ske igen det lover jeg.

End of line....
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig