X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Induktionsbatterier


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/12-09 00:16 
Jeg faldt over dette produkt hos GameBits. Jeg ved ikke hvor godt de virker eller om man kan finde dem andre steder, men det virker ihvertfald smart.

http://www.gamebits.dk/shop/brooklyn-inductive-powerstation-9447p.html
JesperJesperSkrevet 16/12-09 05:50 
Så det også i deres nyhedsbrev. Det virker meget smart - især fordi det kan bruges på tværs af konsol-typer (og andet udstyr). Så én oplader til samtlige konsoller - smart.

Dog skal man lige have investeret i induktionsbatterier til samtligt udstyr.
6 Pac6 PacSkrevet 16/12-09 08:19 
Har investeret i sådan et sæt og købt 2 batterier til Wii og 1 til Xbox. Må sige jeg er blevet positivt overrasket, dog mangler batterierne til Xbox lige at komme i sort så de matcher controlleren :-) Laderen koster kun 199 i Gamestop og batterierne 99 pr. styk, så en smule billigere der end hos Gamebits
BeanoBeanoSkrevet 16/12-09 09:25 
Super koncept - bare surt PS3 controlleren har indbygget batteri :(

Kan man få alm AA og AAA batterier til det?
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 16/12-09 20:30 
Min første tanke var om det larmer ligeså meget som induktionskomfure ? xD det er jo slet ikke samme mængder strøm, men jeg ville blive idiot hvis jeg skulle høre på det som baggrundsstøj x(
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 17/12-09 01:42 
Beano>
Super koncept - bare surt PS3 controlleren har indbygget batteri :(

Kan man få alm AA og AAA batterier til det?

Det problem er "løst".

Løsningen er ikke særlig smooth dog xD

Link...
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JesperJesperSkrevet 17/12-09 06:10 
Fleshmangler>
Min første tanke var om det larmer ligeså meget som induktionskomfure ? xD det er jo slet ikke samme mængder strøm, men jeg ville blive idiot hvis jeg skulle høre på det som baggrundsstøj x(

? De induktionskogeplader jeg har hørt siger da absolut ingenting (og hvorfor skulle de også det, der er ingen bevægelige dele i det)?
BeanoBeanoSkrevet 17/12-09 08:30 
Summen fra magnetspoler måske?
JesperJesperSkrevet 17/12-09 11:14 
Jo men alligevel?
BeanoBeanoSkrevet 17/12-09 11:40 
Dunno - ren spekulation fra min side ;)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 17/12-09 12:46 
Jesper>
? De induktionskogeplader jeg har hørt siger da absolut ingenting (og hvorfor skulle de også det, der er ingen bevægelige dele i det)?

Det kan jeg ikke svare dig på, men dem jeg har hørt summer, det er godt nok kun 2 det drejer sig om inkl. mine forældres, det er ikke tordenskrald, bare en stille summen der let bliver overdøvet af vand der koger eller emfanget.


"Noise

Induction itself is a noiseless process. The energy fields are, however, generated by electronic equipment; if the maker is putting a fair amount of power in a small space, it may thus be necessary to include a small fan to move cooling air over that electronics. In some cases, the fan may make more noise than some people will be comfortable with. (That is more likely with small, freestanding countertop units than build-in cooktops, but that is by no means a set rule.) Regrettably, there are no data whatever available about unit noise levels, so if you are concerned about this issue, you need to actually see (well, hear) a unit in operation--either that, or be sure you can return a unit for full credit if it is too noisy for you. Actually, though, most noise isues associated with induction cooking--and again, we emphasize that this is an over-discussed issue--typically derive from not from the units themselves, but from the cookware: certain pots and pans (especially less-well-made ones, with encapsulated slugs of metal in their base as opposed to weled-in slugs, or with handles not well-riveted on) can, at a strong unit's higher power levels, give off a slight buzz or hum. Again: we do not think this to be a common or substantial problem, but it can occur."

Link...
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
BeanoBeanoSkrevet 17/12-09 13:20, rettet 17/12-09 13:26 
Er de der induktions opladere og batterier kompatible med hinanden - er der en standard?
Dvs. kan oplader fra producent X bruges med batteri fra producent Y?

Fleshmangler>
Det problem er "løst".

Løsningen er ikke særlig smooth dog xD

Ja, lige lovlig Storm P-agtigt :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig