X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Spørgsmål vedrørende vga og scart


Reply
ildfiskildfiskSkrevet 15/12-09 16:14, rettet 15/12-09 16:14 
Hej. Jeg har et kort og simpelt spørgsmål. Jeg har mulighed for at købe et ca. 1 år gammelt fladskærms-tv til en billig penge. Desværre har det ikke vga-indgang, hvilket forhindre muligheden i at tilslutte min kære Dreamcast via vga-boks.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle her som ved hvor stor forskellen er på vga og scart på et fladskærm, når en Dreamcast er tilsluttet.

Skal jeg springe over og i stedet vente med at købe et med vga-indgang eller skal jeg slå til og købe et uden. Med andre ord er kvaliteten i orden på et fladskærm med et scartstik tilsluttet?
SEGA died with the Dreamcast
SumezSumezSkrevet 15/12-09 16:32, rettet 15/12-09 16:32 
Kvaliteten er helt i orden med et scart-stik (altså RGB) fra Dreamcasten. Samme som når man sætter PS2, osv. til med RGB.

- Men VGA-billedet er progressive og vil derfor altid være endnu bedre kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-09 17:06, rettet 15/12-09 17:09 
Forskellen er enormt stor på RGBs og VGA på et HDTV. Har tvet HDMI indgang så kan du bruge en VGA til HDMI adaptor til at forbinde med. Hvis ikke så ville jeg vente.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 16/12-09 10:28 
Jeg takker mange gange. Måske jeg bare skal vente...
SEGA died with the Dreamcast
JmogJmogSkrevet 16/12-09 23:08, rettet 16/12-09 23:08 
Tjaa, nu er "1 år gammel fladskærm" jo ikke særligt brugtbart for os ;-)

Måske er det et vanvittigt godt tv, men så skal vi lige vide hvad det er for en model. Lige meget hvor nyt og billigt et tv er, så kan det jo stadig være skrammel.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me