X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS2 er crap, eller hva..?!


Svar
millenniummillenniumSkrevet 04/07-03 18:37, rettet 04/07-03 18:41 
Jeg er nødt til at få det ud af systemet, efter at have gået med i det tiltrækkelig lang tid. Den store bakterie hedder Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty.
Jeg forstår det simpelthen ikke... Spillet fik kæmpe-gode anmeldelser da det blev udgivet, og blev udråbt som fanebærer for PS2'en der havde brug for en seriøs titel til at score nogle nye købere. Så spillet burde vel egentlig være godt... men jeg blev bare ikke overbevist efter at have gennemført det.

Kritk nr 1: spillet prøver så hårdt at være en 'interaktiv film', fremfor et spil. Det KAN virke, men det gjorde det bare ikke. Handlingen er himmelråbende tåbelig, og har ingen fornemmelse for den klassiske fortælling. De sekundære handlinger er endnu værrere. Citat fra spillet: "I went into your room, but it was empty. - Empty like your heart". Helt ærligt!! Som film får MGS2 kun én Bogat hat.

Kritik nr 2: Spillet er for linært, og har en alt for begrænset bevægelsesfrhed. "Go to strut B. Now head for strut A. Find the bomb in strut F, and go back to strut B, and then to strut E, and back to strut A". Til sidst havde jeg bare lyst til at sprænge hele den forbandede boreplatform i luften.

Kritik nr 3: omgivelserne er ensformige. 90% af spillet foregår på boreplatformen. Det virker lidt Die Hard inspireret, hvor hele filmen foregår i samme bygning. Ok, det virker fint med en 2 timers film, men ikke med et ca. 12 timers spil. Jeg ville bare væk fra boreplatformen.

Kritik nr 4: For lidt handlefrihed. Som 'stealth-spil' burde det være op til spilleren hvordan man lige præcist skal løse de enkelte sitation man kommer ud i, men det har spillet allerede gjort det for én. Det er i forvejen bestemt hvor man skal bruge sniper-riffel, stinger, kamoflage osv osv. På et tidspunkt skal man styre sin mirkofon-pistol for at høre de bad guys tale. Hvor meget gameplay er i det?!

Det er underligt, for jeg havde det virkeligt godt i selskab med MGS til PSX. Det var mere udforskning, mere handlefrihed, mindre eksistentiel idealisme og sæbe opera handling. MGS2 var ved første øjekast et af de mest tekniske og grafiske gennemførste spil jeg havde i lang tid, men da de berusede sanser begyndte at dæmpe sig, var det et hult og fattigt spil det viste sig.

Er der virkelig virkelig ingen andre der har det bare en lille smule som mig...?

(Pyha, så kom jeg af med det).
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 04/07-03 18:44 
Alt i alt synes jeg det er en værdig efterfølger, jeg fatter bare ikke, at de så ofte har valgt at placere kammeraet direkte tåbelige steder, hvor man ikke kan se de fjender man skyder efter.
PapandPapandSkrevet 04/07-03 18:46 
Jeg har det på samme måde som dig. Personligt så jeg spillet som en gud, men da det så endelig kom, var jeg dybt skuffet. Jeg ville så gerne elske det spil, men kunne bare ikke. Sammenlagt havde jeg spillet det omkring en time, inden det blev flået ud af maskinen og solgt.

For nyligt fik jeg så æren af at anmelde MGS2: Substance til Xbox. Glæden ved spillet var langt større her, først og fremmest fordi mine forventninger var meget langt nede på forhånd. Det er vel der hemmeligheden er? For store forventninger kan ødelægge ens spiloplevelse.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
StriferStriferSkrevet 04/07-03 18:50, rettet 04/07-03 18:51 
Millennium-->

Jeg kunne ikke have sagt det bedre!:)

Hvis jeg skulle give MGS2 så ville jeg give det 6/10, mere har det ikke fortjent!

Da jeg købte MGS2 (godt nok subtance men singleplayer er vel det samme) skyndte jeg mig at hænge El Giganten op på deres "Retunér varen inden 30" ting og bytte spillet! Pyha;)

Jeg håber at MGS3: Snake eater liver bedre!
XBL Gamertag: ZeNtiX
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-03 18:52 
millennium >
Er der virkelig virkelig ingen andre der har det bare en lille smule som mig...?

(Pyha, så kom jeg af med det).

Nej! :o)

Jeg har lige tæsket spillet og det er nok en af de bedste spiloplevelser denne gen.

Vedr. et generelt kritik punkt:
For mange in-game cutscenes? Bah! Overhovedet ikke...

Men lad os diskutere historien lidt - for jeg ved ikke om jeg tabte tråden eller ej? *lol*

Et diskutionsforslag:

1.Hele missionen var nøje tilrettelagt af the patriots (Aliens) med det formål at teste S3 teknologien? Hvis sande formål er hvad? At fucke med befolkningens hjerner og styre al information? Ikke bare filtrere info, men kontrollere det?!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/07-03 18:56 
Jeg synes faktisk alle dine kritikpunktter er ganske gyldige, men alligevel blev jeg underholdt udmærket af spillet. Især din indvendinger imod historien som helhed og "sæbe opera" momenterne, kan jeg kun give dig ret i. At spillet så desperat prøver på at være en interaktiv film er noget jeg heller ikke er begejsret for, men den samme kritik kan vel vendes imod MGS1?
Alt i alt synes jeg også spillet er blevet overvurderet flere steder, men alligevel synes jeg det er et overlegent spil i forhold til forgængeren. Det glæder mig dog meget, at Kojima har udtalt at MGS3 vil fokusere mere på gameplay end mellemsekvenser og et snørklet plot.
(...)
Steffen E.Steffen E.Skrevet 06/07-03 20:58 
Mht. spillets struktur og generelle handling, så er det kun hele Rose/Jack misæren der står som et hul. Gang på gang bliver gameplayet (som jeg synes fungerer flydende, varieret og underholder hele vejen igennem) afbrudt af Rose og hendes konstante tuden over hvorfor Jack ikke kan huske hvilken dag det er, det er helt ærligt skide ligegyldigt når kuglerne flyver om ørerne på manden.

Ellers mener jeg at spillet som helhed fremstår som en af de mest finpudsede oplevelser i lang tid, og jeg ser da meget frem til Snake Eater.
RitesRitesSkrevet 07/07-03 07:53 
MGS2 er stadig et af de bedste spil der er udgivet, dog overgået af MGS1.
» a winner is you «
One1One1Skrevet 08/07-03 00:22 
Rites >
MGS2 er stadig et af de bedste spil der er udgivet,

Til ps2 ja.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/07-03 00:34 
En af de ting jeg synes er mest unik ved spillet, er hvor gennemført og "polished" det hele virker. Jeg mener ikke at have oplevet nogen bugs de to-tre gange jeg har gennemført det og spillet er fyldt til randen med secrets/easter eggs.
(...)
millenniummillenniumSkrevet 08/07-03 00:47 
Ok, så der er delte meninger om spillet, og smagdommen vil altid være relativ. Det er sjovt som det samme spil kan medføre så forskelligartede meninger for brugerne, men det har nok en del at gøre med den enkelte brugers præferencer: 'Hvad er et godt spil?'

Personligt afventer jeg nok den store revolution indenfor spil-mediet, og MGS2 påviste mig kun at der endnu er lang vej til et nyt paradigme.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig