X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det bedste KOF?


Svar
nerosnerosSkrevet 26/11-09 18:11, rettet 26/11-09 19:10 
Det er sikkert blevet omdiskuteret før, men nu hvor jeg endelig har fået købt mig en AES bliver jeg jo nødt til at købe et KOF spil. Jeg har spillet en del 97'er til Saturn som skulle være et af tidens bedste, men mange har også udråbt 98'eren til verdensmester :-) Jeg har også spillet et par af de nye som KOF: 2000-04, men synes ikke helt det har samme feel som 97-99'erne! Baggrundene er lidt gr... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 26/11-09 18:11, rettet 26/11-09 19:10 
Det er sikkert blevet omdiskuteret før, men nu hvor jeg endelig har fået købt mig en AES bliver jeg jo nødt til at købe et KOF spil. Jeg har spillet en del 97'er til Saturn som skulle være et af tidens bedste, men mange har også udråbt 98'eren til verdensmester :-) Jeg har også spillet et par af de nye som KOF: 2000-04, men synes ikke helt det har samme feel som 97-99'erne! Baggrundene er lidt grimme og cheap lavet i de nyere spil IMO.

Jeg kan godt lide at man i KOF 97 kan vælge imellem Extra og Advance, men 98'eren har Takuma Sakazaki som er en af mine favorit karakterer efter Ryo Sakazaki selvfølgelig :D

Så kom med nogle bud hvad er jeres favorit KOF?
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 18:23, rettet 26/11-09 18:28 
96, 97, 98 for mig, syntes 94 og 95 føles for gamle. 99 - 2003 syntes jeg ikke så godt om da de nye figure virker ret triste i deres design og techno'en er skruet lidt for højt i vejret, bryder mig hellere ikke om skrikers idén.. 2002 spiller god nok som de gamle, uden strikers så hvis du vil have et af de nyere ville jeg gå efter 2002.

Syntes stemningen, musiken og baggrundene i 96 er mest spændende.

Edit: Og tillykke med din AES :)
nerosnerosSkrevet 26/11-09 18:27 
Ah ja jeg glemte jo de gamle 94-96'er ;-) Men jeg er nok ligesom dig mest til de ældre KOF titler da jeg heller ikke er helt vild med Strikers. 2002 synes jeg bare har så grimme baggrunde :-(

Bryder mig heller ikke så meget om Techno :-)
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 18:35 
Troede indtil fornyligt at jeg ville have et problem med den gamle EXTRA mode at lade op til supers. Men det fungerer faktisk godt i 96, havde egenligt også troede at det jeg syntes at 98 var bedst, men syntes 96 har bedre kvaliteter når man spiller story mode.. (Alene) de fire bosser i træk er virkeligt svedigt :D
NaieraNaieraSkrevet 26/11-09 18:35 
98'eren fås til fornuftige penge og er et af de bedste i serien, hvis ikke det bedste. Det er en rigtig god start-fighter til AES'en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 18:38 
Ja det er en rigtig god start
SumezSumezSkrevet 26/11-09 18:45, rettet 26/11-09 18:46 
Helt enig omkring 94 og 95, jeg bryder mig heller ikke om dem. 96 og frem er meget det samme, med enkelte forbedringer op til '98.
Jeg tror at grunden til at mange har lukket af for 99-01 er at de ikke bryder sig om strikers, men jeg synes nu de fungerer meget fint. Personligt er jeg mest til '00 pga. persongalleriet (K' og Vanessa!), og kan også godt lide at det har fået en mere ren, pæn og moderne grafisk stil i menuerne osv.
Kan også godt lide det virkelig imponerende striker-galleri (der er dobbelt så mange strikers som spilbare figurer!), men det er selvfølgelig rent kosmetisk.

Men det er virkelig små detaljer, der gør forskellen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/11-09 21:08 
Ok så tror jeg det bliver noget KOF 98'er. Det ligger også til en rimelig pris på ebay kan jeg se.

Hvad med det nyeste til PS3 og X360 var det bare en fiasko?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 26/11-09 21:18 
Jeg synes det er et rimeligt godt spil, men flere karakterer mangler vigtige moves, der er for lidt baggrunde og online-delen er noget rod. Eller det var den i hvert fald i starten. Jeg har spillet det med stor fornøjelse, men det har helt klart nogle slemme mangler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 26/11-09 21:27 
Har selv været bange for at købe PS3 versionen. Jeg er jo ellers fristet, da KOF imo er det fedeste fighter spil der passer til mig :)

Og tillykke med din Neo Geo, din gris :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 21:37 
>Sumez, 00 virker også bedre ind 99 og 2001.. syntes faktisk at 00 har en af de næsten flotteste baner i serien, den hvor det begynder at regne, i kamp 2 eller 3:) kan ik lige finde et screenshot æv. :/ generalt af banerne og atmosfæren egenligt ret god i 00..
SumezSumezSkrevet 26/11-09 21:40 
Jeg er også blevet stor fan af KoF-serien siden jeg fik min MVS (hvilket vel egentlig er en del år siden nu), og har alle spillene på min MVS op til 2001 :)

Det jeg nåede at spille af det nye KoF til PS3 på J-Popcon virkede ret godt. Spritesne er godt nok stadig meget pixelerede at se på, når man lige har stået og kigget på BlazBlue, men de er rigtig flot lavet, helt i den originale ond, og styringen er præcis som den skal være i et KoF-spil. Men som Naiera påpeger, virker spillet ret mangelfuldt. Især savner jeg virkelig mange af de fightere, man formoder efterhånden må være standard for serien. King of Fighters har jo udmærket sig med at have et større og større roster af spændende figurer (hvilket det jo næsten er nødt til at værre når man spiller med tre ad gangen), og alligevel være rimelig velbalanceret.

Det virker som om de bare har haft travlt med at få spillet ud så de kan vise deres opdaterede sprites, og derfor helt mangler at lave den anden halvdel af spillet. Jeg vælger personligt at vente til det næste spil i serien, hvor de forhåbentlig har fået alle de figurer der mangler, med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/11-09 21:41, rettet 26/11-09 21:43 
T.L.O>
>Sumez, 00 virker også bedre ind 99 og 2001.. syntes faktisk at 00 har en af de næsten flotteste baner i serien, den hvor det begynder at regne, i kamp 2 eller 3:) kan ik lige finde et screenshot æv. :/ generalt af banerne og atmosfæren egenligt ret god i 00..

Regn-banen er også i '99 :)
Det bedste KOF?
Men 00 har også nogle fede baner, f.eks. legepladsen, hvor der i anden kamp pludselig bryder en stor gravko ind gennem muren.
Jeg synes 00 og 99 minder MEGET om hinanden, men i sidste ende foretrækker jeg 00, da det mest af alt bare er et viderudviklet 99 (og i arcade-udgaven kan man ikke vælge Kyo og Iori fra starten i 99 uden snydekoder :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 21:50, rettet 26/11-09 21:57 
Min ynglings bane må være Athena's bane i 96, ved ikke hvorfor men musikken og stemningen er helt svedig *~*

Har folk nogle ynglings baner?

link til video
nerosnerosSkrevet 26/11-09 22:12, rettet 26/11-09 23:36 
Sonic>
Og tillykke med din Neo Geo, din gris :P

Jo tak :-) Men jeg har ikke fået den helt endnu og venter på den med posten..Kan næsten ikke vente!

Angående det nyeste KOF så fik jeg også lidt dårlig smag i munden efter de reviews jeg havde læst håber sku de tager sig sammen og laver et ordenligt spil snart igen.

KOF 00 skal jeg da vist også lige have kikket lidt på så. Jeg har også været ret vild med den regnvejrsbane i KOF 99 nemlig. Ynglingsbaner..JO jeg kan faktisk rigtig godt lide den bane i 97 hvor man kæmper i en stor boksering og tilskuerne jubler vildt ;-)

Min hadebane må være den med alle fårene på marken og en stor træsko hvor der står 2002 på tror jeg. Det er sku for dumt..hehe
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 26/11-09 22:31 
Du skriver KOF, men du må ikke glemme at SNK har lavet et spil der er suverent bedre end alle KOF spillene. Garou: Mark of The Wolves. Hvis jeg kun skulle have én SNK 2D fighter, så skulle det være det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 26/11-09 22:33, rettet 26/11-09 23:06 
Men det skal jeg jo ikke kun! Jeg skal have mange :-) Men ja Garou MOTW er skam også i søgelyset, men nu starter jeg lige med lidt KOF først.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-09 22:49 
Apropo Garou så har jeg hørt at Dreamcast versionen skulle være dårlig. Hvad indebærer det, eller passer det ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
T.L.OT.L.OSkrevet 26/11-09 22:52 
Du kan vist også får et håndfuld KOF spil, for samme pris som Garou går for :)
nerosnerosSkrevet 26/11-09 23:18 
Ja.... Damn :O

Link...
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/11-09 23:49, rettet 26/11-09 23:50 
Hehe, det kan godt være jeg ikke fik det flotte cover med, men er alligevel glad for at jeg kun har betalt en lille brøkdel for mit ellers identiske MVS-Garou. ;)

dRxL>
Du skriver KOF, men du må ikke glemme at SNK har lavet et spil der er suverent bedre end alle KOF spillene. Garou: Mark of The Wolves. Hvis jeg kun skulle have én SNK 2D fighter, så skulle det være det.

Jeg er personligt mere til KOF-spillene, men kan godt forstå hvorfor Garou er så populært som det er, det er uden tvivl en klassefighter.
Når vi snakker SNK fighters har jeg dog en fuldstændig ubestridt fravorit i Samurai Shodown 3 og 4 spillene. De er ikke så "konventionelle" som de to andre serier, men jeg har haft nogle af mine allermest spændende og underholdende kampe i de to spil (som er næsten ens, det er nærmest et spørgsmål om humør, hvilket af dem man vælger at sætte på).

Samurai Shodown 2 er også et af de få spil, der kan fås rigtig billigt til Neo Geo AES, og er generelt set det mest populære i serien, men personligt foretrækker jeg langt 3'eren og 4'eren. Så vidt jeg husker er du også ganske vild med den serie, Neros?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 27/11-09 00:44 
Ja Samurai Shodown 3 som jeg har til Saturn er et af mine absolutte favoritspil. Et Samurai Shodown 3 eller 4 bliver også mit næste køb efter KOF. Det er fuldstændig sikkert! Stemningen i de spil er uovertruffen og man kan have nogle fuldstændige episke battles med sved på panden :D

Jeg tror nu også jeg fortrækker KOF frem for Garou hvis jeg tænker efter, og jeg fortrækker også KOF frem for Street Fighter. Men når det er sagt så er de allesammen rigtig gode fighters.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 27/11-09 09:15 
Sumez>
Hehe, det kan godt være jeg ikke fik det flotte cover med, men er alligevel glad for at jeg kun har betalt en lille brøkdel for mit ellers identiske MVS-Garou. ;)

Jeg er glad for at jeg har AES-udgaven. Uden tvivl en af de mere værdsatte dele af min samling ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 27/11-09 21:14 
T.L.O>
Du kan vist også får et håndfuld KOF spil, for samme pris som Garou går for :)

Da ikke DC-versionen? Den kan fås for 100 kroner. Og på XBLA for mindre end det vil jeg tro.

Jeg ved i øvrigt ikke hvad der skulle være galt med DC-versionen. Jeg synes den er noget nær perfekt. Selvfølgelig ikke nær så hurtigtloadende som Neo Geo cart-versionen, men DC-udgaven via VGA ser til gengæld en del bedre ud i 480P.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/11-09 00:07 
Altså: Glem ikke at KOF udsprang af Fatal Fury. Det er det første KOF-spil. Garou er KOF.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 04/12-09 09:55, rettet 04/12-09 10:37 
Så kom mit KOF 98 ind af døren her til morgen :-) Det virker også fantastisk med mit Hori PS2 Stick når jeg tilslutter det min Joypad-converter. Spillet er rigtig godt, og jeg tror jeg elsker det allerede. Jeg kom til en slutboss i mit første run som var ret svær og jeg fik tæv. Er han den sidste eller er det her i 98'eren der kommer 4 slutbosser lige efter hinanden?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/12-09 10:16, rettet 04/12-09 10:16 
Velkommen til http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/SNKBoss]SNK bosser[/LINK]" target="">SNK bosser! :)

(som beskrevet på siden har remaken fire bosser, originalen har blot Omega Rugal)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/12-09 10:36 
God læsning, tak! Ja ok Omega er vist også bare nok for mig hehe. Blev bare meget forskrækket ved tanken om, at der måske ventede 4 slutbosser af hans størrelse lige efter hinanden. Det er ellers et meget fedt tiltag i remaken så, men også skræmmende :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/04-10 15:42, rettet 15/04-10 15:43 
Nu fik jeg købt KOF XII til en hund i Gamestop, og har spillet det en times tid. Sjovt at de har valgt at gøre det så simpelt uden boss kampe osv. Det synes jeg er lidt trist. Men for satan da hvor er det et flot spil. Ryo Sakazaki er über sej :O I love him! Jeg ser spillet mere som en smagsprøve på hvad vi kan forvente af KOF XIII som jeg synes lyder til at blive et super spil. Jeg må sige det her er på mange måder et flottere spil end STIV IMO, men det har alvorlige mangler!

Her er lidt om KOF XIII taget fra Wiki:
The King of Fighters XIII is the upcoming thirteenth installment of The King of Fighters series published by SNK Playmore. There was an official preview of the game that was held on March 25, 2010 at Akihabara. The game will also be the conclusion of Ash Crimson's story arc which started in The King of Fighters 2003. The game design director, Yamamoto, states that he wants the game to be played by the fans of the series who would be able to use their experience from previous titles. Additionally, however, he does not want the game to be too similar to its prequels, though he and his staff's aim for the game is to capture the charm from previous titles.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/04-10 15:50 
Det eneste jeg venter på er et HD KOF med alle de vigtige figurer! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/04-10 20:25 
Er KOF XII da ikke i HD?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/04-10 20:27 
Jo, men der er jo ikke nogen figurer med i det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/04-10 20:34, rettet 15/04-10 20:35 
Måske jeg er træt men jeg er slet ikke med?
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 20:43 
Sumez er bare ikke vild med dem (?)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 15/04-10 20:56, rettet 15/04-10 21:48 
Ok hehe! Jeg synes de er en smule lidt for tegneserieagtige, men fede alligevel.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/04-10 08:18, rettet 16/04-10 08:19 
Har du spillet nogle af de tidligere KOF-spil? Alle de vigtige figurer mangler i XII! Hvor er Mai, King, K', Choi, Chang, Blue Mary, Vanessa, Whip og alle de andre??

KoF-seriens styrke har for mig altid været de mange varierede figurer man kan spille som, og pga. 3-on-3 opbygningen har man faktisk langt større mulighed for at prøve og mestre de forskellige end i andre fighters.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/04-10 08:24 
Kunne bare ikke forstå dit trick-spørgsmål, men nu er jeg med :-)

Jeg skriver jo at der er "alvorlige mangler", og med det mener jeg selvfølgelig også i figur galleriet. SNK (Playmore) må jo have fået en hjerneblødning med hensyn til det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/04-10 08:28, rettet 16/04-10 08:35 
Det var nu ikke tænkt som et trick-spørgsmål.

Nu betød XII jo også en gevaldig overhaling mht. grafikken, så det er klart at der er et større arbejde med at få alle figurerne med igen, det tilgiver jeg dem. Men jeg venter med at smide penge efter spilserien, før jeg allermindst kan spille som Mai, King og K' igen. :)
Indtil da er jeg rimelig tilfreds med stadig at spille 2000-versionen, der er min favorit i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/04-10 08:36, rettet 16/04-10 08:37 
Jeg skal bare have Takuma Sakazaki aka Mr. Karate med igen så er jeg glad. Han er så ultra bad ass ;D

Jeg læste noget om at det havde taget for lang tid at håndtegne hele figurgalleriet derfor var der kun 20 af slagsen med, men hvorfor fa'en man så ikke har valgt de figurer som mest kendetegner KOF er mig en gåde?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/04-10 08:38 
Kyo og Iori er da med? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/04-10 10:01, rettet 16/04-10 10:39 
Ja det kan du så have ret i, men ikke lige nogle figurer der falder i min smag. Jeg er ret vild med Ralf Jones og Clark Still's nye look. Ikke at jeg forstår at spille med dem dog!

Edit: Jo Clark plejer jeg at kunne nogle gode tricks med ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/04-10 21:51 
Jeg ved ikke hvor pålidelig den her video er eller hvad det præcist er, men det ser da ihvertfald meget godt ud.

KOF XIII (New Characters)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/04-10 12:35 
Jaa der var de jo alle sammen, håber at de holder (og at mange af dem bliver lidt pænere :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/05-10 20:29, rettet 19/05-10 20:30 
Det - engang - bedste KOF-spil landede for en måneds tid siden på Virtual Console til Wii...

http://www.nintendo.com/wii/online/virtualconsole/games/detail/UZKMiXx-6mzapsCS0k1bpoS4RwjoCZie

Skal klart hentes, for old times' sake. Jeg solgte hele min Jumbobog-samling i sin tid for at få råd til PSone-udgaven (PAL endda). :O Det var dog rart senere at få fingrene i den noget bedre udgave til Neo Geo CDZ... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 28/08-10 23:10 
Hvis man nu skulle have sig et nyt KOF hvad skulle det så være? ;-)

Jeg er blevet lidt hooked på at få mig købt KOF 2000 eller måske KOF02. Jeg kan ikke rigtig bestemme mig? Synes jeg kan læse på de forskellige Neo Geo sites at KOF00 er meget værdsat og faktisk det sidste spil som det gamle SNK team lavede. Så kan jeg mærke Neo Geo fanboy'en kommer op i mig, hehe!!!

Hvad kan i anbefalde af nyt KOF til mig ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/08-10 08:49 
Jeg står stadig ved mit første indlæg i denne tråd, og kan 100% anbefale 2000! Men 02 går du nu heller ikke galt i byen med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/08-10 08:57, rettet 30/08-10 08:57 
Fedt! Jeg læste det godt men ville lige være helt sikker før et køb. Det er jo ikke de billigste spil i verdenen ;-)

Andre der kan anbefalde KOF 2000? Selvom jeg har læst at baggrundene ikke er de bedste i serien må jeg sige at den der ørkenbane ser ALT for vild ud i KOF00!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/08-10 09:57 
Jeg er nu personligt meget imponeret over baggrundende i spillet. Og så har jeg en lille forkærlighed for den latterligt hyperaktive http://www.youtube.com/watch?v=QQrMXT4fl68#t=0m45s]character select-musik[/LINK]" target="">character select-musik :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/08-10 11:29 
Klart det har jeg også tænkt lidt på haha :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/11-10 19:39, rettet 10/11-10 20:00 
Jeg må indrømme efter at have siddet med KOF00 end ca 2 timers tid idag er jeg blevet lidt skuffet. Jeg synes virkelig nogle af animationerne og bagrundene ligner noget skidt, men på den anden side det har de måske altid gjort ;-) Dog skal det også siges at visse baggrunde er flot lavet. Jeg ved ikke hvor mange nye figurer der er med siden 98'eren, men nogle af dem er simpelthen for grimt lavet. Jeg er heller ikke helt vild med Strikers hvad skal det egentlig gøre godt for?

Umiddelbart er det ikke helt hvad jeg forventede men håber jeg med tiden kan komme til at holde mere af det.
Bashful Neophyte
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig