X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retro Café (Revolution Action)


Svar
chrisstofferchrisstofferSkrevet 19/11-09 11:16 
Min kæreste og jeg har endelig besluttet os for at lave en retro cafe. Hun vil sælge hendes designs samt svensk 2nd hand og jeg selv vil stå for retro gaming.

Imellemtiden er vi naturligvis faldt over:
http://playright.dk/forumemne.php?id=30128&start=0
- Det ærger mig at der er en så dårlig stemning omkring deres projekt. Ligemeget hvad deres look er, så sælger de retrospil og man kan sikkert få en god snak derom.

Anyway, og med håb om større imødekommenhed:
Min del er som sagt retro spil. Jeg vil som start have mulighed for at tilbyde: Amstrad, Atari, Commodore/Amiga, Nintendo, Sega, PS1, LCD spil og lidt mere.

Tanken er et hyggeligt cafe-miljø, hvor enhver kan droppe forbi. Låne en GameBoy til kaffen og/eller få en snak om denne niche. Der vil være små arrangementer, personligt vil jeg gerne fremvise Amiga demoer - men der er mange flere gode ideer. Vi vil forsøge alt holde priserne nede - men er klar over vi skal konkurrere med privatsælgere der sælger skattefrit. Hos os sparer man dog porto og frygten for at miste ved fragten.

Vi kommer til at søge efter en masse goodwill, så har du noget liggende du vil donere/sælge billigt så kontakt mig endelig. Det kan være alt fra et RAM kort til et blad der omhandler microswitches :) Vi køber også gerne hele pakker, men budgettet er ret lille her i starten.
For ikke at have for mange penge ude, så tænker vi på evt. at sælge for andre også. Nu må vi se.

Konceptet er primært at vi har en cafe, hvor man igen kan købe gamle spil/maskiner/kabler/taster/joysticks/pads/diskdrev/båndstationer etc. og få tips hvis fx Guru mediationen konstant viser sig, GameBoyens skærm er blevet mørk, em tip om nye udgaver af gamle modeller eller "bare" mangler lokale til at vise sit favoritspil/demo. En cafe hvor man ikke nødvendigvis skal dukke op som en gruppe for at være social. Vi satser mest på overlevelse via hyggen og snakken - dermed kaffen. Men jeg tror den er i top blandt disse genstande. Derudover må jeg ikke glemme min kærestes egne designs og fede 2nd hands fra Sverige (hvor prisen er mere fornuftig end DK og dermed kan videresælges). Vi tror i hvert fald på ideen og glæder os meget.



Welly well, håber I deler drømmen med os og som sagt ENDELIG melde tilbage til mig, hvis du har noget liggende. Det hele hører sammen i helheden.

Mvh
Chrisstoffer (chrisstoffer@gmail.com)

- - -
Butikken bliver placeret et sted i KBH
Vi satser på ca. ½ år fra nu alt efter lokaler og udvalg af varer.
Spiller nu: GUN
nerosnerosSkrevet 19/11-09 11:20 
Den butik som er her i KBH er skam ganske fin :-)

Fedt der nu kommer en mere :D
Bashful Neophyte
chrisstofferchrisstofferSkrevet 19/11-09 11:33 
neros>
Den butik som er her i KBH er skam ganske fin :-)

Fedt der nu kommer en mere :D

Tak, ja jeg skal selv ned og besøge dem. Er super glad for at deres findes - så er der nogen at dele erfaringer med senere.
Vi satser dog lidt mere på cafe delen hvor jeg kan forstå de har frisør.

Var jeg ikke syg med the flue så var jeg hoppet forbi dem i dag. Ser det kun som en fordel at der er andre der har fundet det spændende at arbejde med.
Spiller nu: GUN
nerosnerosSkrevet 19/11-09 11:57, rettet 19/11-09 12:10 
Ja og hvis i har brug for en medarbejder melder jeg mig gerne ;D
Jeg kan også hjælpe med udsmykningen af lokalet. Her tænker jeg på Malerier :-)
Bashful Neophyte
chrisstofferchrisstofferSkrevet 19/11-09 12:49 
Nu ved jeg ikke hvor store summer jeg tør håbe på i overskud, men jo - det er ikke utænkeligt at en slags vikar ordning kan blive nødvendig. Så tak for tilbudet og jeg har nu noteret det/dig :)

Ang. udsmykning. Jeg har faktisk tænkt lidt på at lade kunstnere udsmykke/udstille - men tror det er vigtigt, især i starten, at væggene bidrager til retro stemningen.
Spiller nu: GUN
nerosnerosSkrevet 19/11-09 13:29, rettet 19/11-09 13:30 
Helt sikkert!
Bashful Neophyte
chrisstofferchrisstofferSkrevet 19/11-09 18:48 
Så er vores flyer færdig.

Jeg ved det er at tage glæder på forskud, men man kan lige så godt smede mens jernet er varmt.

Her er den i stor:
http://alternativedenmark.com/revolutionaction/ra-flyer.png


uh jeg glæder mig.

Flyer i stor
Spiller nu: GUN
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig