X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af bærbar


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 17/11-09 13:30 
HP BÆRBAR PC PAVILION DV6-2005EO

* AMD Athlon II Dual Core processor
* 4 GB DDR3 RAM (Op til 8GB)
* 500 GB SATA harddisk
* 15,6" HD BrightView
* 512 MB dedikeret grafikRAM
* Op til 2302 MB grafikRAM (ATI Radeon HD 4530)
* Lightscribe Super Multi DVD brænder
* Trådløst netkort 54 Mbit
* Webkamera med integreret digital mikrofon
Se hele indlægget
Home is where the hardware is..
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
dchangdchangSkrevet 14/04-10 12:59 
Ok. Hakker det med den Toshiba eller var det på hendes maskine før?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 14/04-10 18:16 
Toshibaen (og sikkert også den før, men den var gammel).
dchangdchangSkrevet 15/04-10 08:03 
Okay. Evt. tjek hvad der sluger resourcer i joblisten. Mange producenter preloader maskinerne med op til 30 programmer og mange af dem kommer man ikke til at bruge alligevel. Så en del af dem vil tage resourcer, så evt. ville det hjælpe med at afinstallere nogen af dem eller simpelthen lave en helt frisk installation med Win 7 skiven.

For den burde nemt kunne køre Youtube i HD med den konfiguration.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 15/04-10 08:09 
Er der ikke noget tilsvarende msconfig i Win7?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/04-10 13:17 
Hvad mener du? W7 har msconfig, bare skriv "msconfig" nede i søge linien ved dine programmer, så kommer den frem.
SumezSumezSkrevet 15/04-10 14:34 
Oh, du har ret, problemet er at jeg fik en fejlbesked, havde ikke læst den og troede bare det var den sædvanlige "Windows cannot find.." :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 16:20 
RaGe>
SkyblazeR>
min nuværende Zepto Nox A15 er til arbejde.

Utroligt.. du har en Zepto der virker ;)

Heh, ja, men faktisk så godt som ubrugt (bruger mest stationær til arbejde) - og er stadig imponeret over, hvor vildt dårlig min timing var > at købe en bærbar til 10K fra et firma, der lidt senere går konkurs. Tør jo dårligt tænde Zepto'en af frygt for kommende hardwareproblemer... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 16:26 
jaes>
Grunden til jeg spørger er, at film på Youtube og lign. hakker, når hun afspiller dem i HD - det kan da ikke være pga. processoren kan det? Det skal siges, at det stort set ikke hakker i Firefox, så det kan være relateret til Internet Explorer.

De kan i øvrigt nemt hakke, hvis der samtidig er flere faneblade åbne med sider, der måske viser flash-bannere/-animationer i browseren. Jeg eliminerer selv den slags med ABP-plugin i Firefox: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865

IE er også crappy...uanset hvilken version, man snart bruger :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 15/04-10 17:03 
SkyblazeR>
Tør jo dårligt tænde Zepto'en af frygt for kommende hardwareproblemer... :/

Samme strategi som med din 360. "så længe man ikke anvender lortet virker det fedt!"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 18:20, rettet 15/04-10 18:20 
Nah, "et gran af sandhed" ;) - foretrækker generelt at bruge stationær, så den bærbare Zepto samler lidt støv. Det gør X360'eren nu ikke (helt på samme måde ;)), for med den har man jo det sikkerhedsnet, at den "nemt" kan sendes ind til ombytning/rep. Min relativt nye Japser-maskine kører heldigvis relativt stabilt (7-9-13). Blev dog lidt småbekymret, efter den første frysning skete helt umotiveret efter få timers spilletid.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 15/04-10 18:42 
dchang>
Okay. Evt. tjek hvad der sluger resourcer i joblisten. Mange producenter preloader maskinerne med op til 30 programmer og mange af dem kommer man ikke til at bruge alligevel. Så en del af dem vil tage resourcer, så evt. ville det hjælpe med at afinstallere nogen af dem eller simpelthen lave en helt frisk installation med Win 7 skiven.

For den burde nemt kunne køre Youtube i HD med den konfiguration.

Ja, da jeg sad ved den sidst, lukkede jeg også de meste af det gøgl Toshiba har installeret. Dels pga. det med filmklippene, og dels da de jævnligt popper op med beskeder. Glemte dog at prøve om det hjalp på filmklip ved den lejlighed.

Tak for tips m.m.

SkyblazeR>
De kan i øvrigt nemt hakke, hvis der samtidig er flere faneblade åbne med sider, der måske viser flash-bannere/-animationer i browseren. Jeg eliminerer selv den slags med ABP-plugin i Firefox: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865

Ok, tak.
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig