X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hjælp til køb af bærbar


Reply
SøgAArdSøgAArdSkrevet 17/11-09 13:30 
HP BÆRBAR PC PAVILION DV6-2005EO

* AMD Athlon II Dual Core processor
* 4 GB DDR3 RAM (Op til 8GB)
* 500 GB SATA harddisk
* 15,6" HD BrightView
* 512 MB dedikeret grafikRAM
* Op til 2302 MB grafikRAM (ATI Radeon HD 4530)
* Lightscribe Super Multi DVD brænder
* Trådløst netkort 54 Mbit
* Webkamera med integreret di... Se hele indlægget
Home is where the hardware is..
61 topic(s).
1 2 > »

Reply
SøgAArdSøgAArdSkrevet 17/11-09 13:30 
HP BÆRBAR PC PAVILION DV6-2005EO

* AMD Athlon II Dual Core processor
* 4 GB DDR3 RAM (Op til 8GB)
* 500 GB SATA harddisk
* 15,6" HD BrightView
* 512 MB dedikeret grafikRAM
* Op til 2302 MB grafikRAM (ATI Radeon HD 4530)
* Lightscribe Super Multi DVD brænder
* Trådløst netkort 54 Mbit
* Webkamera med integreret digital mikrofon
* Numerisk tastatur
* eSata port og HDMI-indgang
* Windows 7 Home Premium

Expert har følgende maskine til 5000,- og vil derfor høre eksperterne (jer :) om det er et fornuftigt køb?

Tak.
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 18/11-09 18:10 
Det ser for mig ikke så dumt ud på papiret, men personligt ville jeg foretrække en Core 2 Duo processor og et andet mærke. Man kan f.eks. få diverse Toshiba med Core 2 Duo til lignende priser via edbpriser.dk. Har du været derinde og se, hvad du kan få for pengene?
fumfumSkrevet 18/11-09 18:37, rettet 18/11-09 18:38 
Der var en artikel om bærbare i et netmedie idag.
Kan ikke lige huske hvor.
HP var et af de mest fejlbehæftede mærker.
20% chance for at få en hardwarefejl indenfor 3 år.
Dem i toppen var asus.
Edit, det var ekstrabladet, og det var 25%


EB referer en hardwareundersøgelse
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
jaesjaesSkrevet 18/11-09 22:07, rettet 18/11-09 22:07 
Jeg er ikke ligefrem ekspert, men da jeg undersøgte markedet fornylig, fik jeg nogle gange anbefalet Acer som noget af det bedste i mellempris-klassen. De sælges fx i Fona, Expert og El-giganten.

Det er også mit indtryk, at Core 2 er et bedre valg end en tilsvarende AMD.
CronossCronossSkrevet 19/11-09 09:55, rettet 19/11-09 09:56 
Acer har på papiret forbedret sig - idet deres computere nu ikke ligner affald.
De er dog stadig noget bras indvendigt, så jeg ville klart holde mig fra dem.
Jf. den nævnte undersøgelse, er de også på niveau med HP ift. skader.

Hvis man vil have en billig bærbar, så køb Asus eller Toshiba.
Hvis man har lidt flere penge så køb en Dell.
Hvis man vil have en rigtig god computer - så køb en Macbook Pro- du kan få en 13' til knap 9000.
dchangdchangSkrevet 19/11-09 12:08 
Cronoss>
Hvis man vil have en billig bærbar, så køb Asus eller Toshiba.
Hvis man har lidt flere penge så køb en Dell.
Hvis man vil have en rigtig god computer - så køb en Macbook Pro- du kan få en 13' til knap 9000.

Så får man lige min version også.

Hvis man vil have en billig bærbar, så køb Acer eller Toshiba.
Hvis man har lidt flere penge så køb en Asus.
Hvis du vil give penge for en Macbook Pro, som bl.a. består af byggedele fra Asus, så gør du det. Men udover styresystemet, er der reelt ikke den store forskel længere.

Og ja, er stor Asus-fan. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/12-09 21:45 
Har fundet følgende på expert.dk

ASUS BÆRBAR PC UX50V-XX004C
Lækker bærbar PC fra Acer med 4 GB RAM og hele 500 GB harddisk, så der er plads til masser af film, billeder og musik.

* Intel Core 2 Solo ULV SU3500 processor
* 4 GB RAM & 500 GB harddisk
* 15,6 HD skærm
* 512 MB dedikeret grafk
* nVidia GT105M
* DVD brænder
* Trådløst .N netkort & Bluetooth
* Webkamera & Kortlæser
* HDMI udgang for tilslutning af TV
* Windows Vista Home Premium

Har surfet lidt og fundet ud af at processoren i denne maskine kun er på 1.4 Ghz, hvorimod HP modellen skulle være over 2 Ghz. Det er måske stærkt overvurderet med vigtigheden af disse tal? Den er desuden 500 kr dyrere end HP'en jeg skrev om tidligere.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 07/12-09 22:09 
Du skal også tænke på, at du får Windows Vista i stedet for Windows 7.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/12-09 22:20 
Er det Acer eller Asus?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/12-09 22:46 
Har godt set "stavefejlen". Det skulle gerne være en Asus. Den er også single-core kan jeg se, hmm. Det med windows er også suboptimalt.

Forstår ikke den koster 500,- mere end HP'en, når den på papiret er dårligere. Måske betaler man for at delene er kram?
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/12-09 00:55 
De fleste firmaer tilbyder tilsyneladende en eller anden form for "gratis" opgradering til Windows 7. Normalt betaler man kun porto og evt. et lille gebyr. Vær dog opmærksom på, at der kan være tidsfrist for tilbudet. Hos Acer skal man fx bestille opgradringen senest den 31/1-10.
WehnerWehnerSkrevet 22/01-10 22:31, rettet 22/01-10 22:31 
Er der nogen grund til ikke at købe Toshiba til 3500,- i Bilka på mandag?

http://www.amazon.co.uk/Toshiba-Satellite-L450D-11V-15-6-Inch-Notebook/dp/tech-data/B002Q8HMGE/ref=de_a_smtd

Den skal primært bruges til surf, tekstbehandling og dvd-kiggen - og prisen er væsentlig for køber.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 22/01-10 23:56, rettet 23/01-10 09:41 
Ikke udover at det er en Toshiba... ;-)

Byggekvaliteten er ikke helt i top, du har kun 1 års garanti m.m.

Så hellere hør hvor meget demo denne maskine er, nu skriver de 12 mdr. garanti men jeg ved via mit daglige arbejde med Asus at der er 2 års garanti. Og til den pris er det virkeligt et scoop af dimensioner.


Asus X5DAB til 3080 kr...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JAAJAASkrevet 23/01-10 16:44 
Min erfaring er præcis det modsatte. At byggekvaliteten med Toshiba netop er i top.
JuggernautJuggernautSkrevet 23/01-10 16:50 
JAA>
Min erfaring er præcis det modsatte. At byggekvaliteten med Toshiba netop er i top.

Samme her. Kan kun anbefale Toshiba.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
quadquadSkrevet 23/01-10 17:15 
Toshiba har desuden den laveste fejlrate af bærbare computere i 2009. Har aldrig selv ejet en model, men netop anbefalet et par stykker at købe en.
JAAJAASkrevet 23/01-10 18:10 
Vil dog gerne tilføje, at den ASUS demomodel ligner et svinegodt tilbud.
dchangdchangSkrevet 23/01-10 22:50, rettet 23/01-10 22:50 
Wagner>
Toshiba har desuden den laveste fejlrate af bærbare computere i 2009.

Ikke helt den laveste men tæt på. :-)


Laptop reliability study...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 12:41 
Genstarter lige topic her.

Jeg står og skal købe en bærbar, mit budget er mellem 5k-5.5k.

Det skal være 15.6". Den skal bare bruges som almen computer i hjemmet og i mindre grad 'på farten' i ind- og udland.. Er der noget bestemt jeg bør kigge efter?

Jeg har umiddelbart haft kig på en ASUS og en Toshiba der begge ser lovende ud.

ASUS -> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708722

Toshiba -> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641840

Andre forslag eller bemærkninger?
SumezSumezSkrevet 11/04-10 14:09, rettet 11/04-10 14:10 
Nu skal jeg også have lidt hjælp.
Jeg kigger efter en billig, men kraftfuld laptop - Heldigvis er næsten alt hvad man kan få nu om dage temmelig kraftigt i forhold til hvad jeg er vant til, og langt foran den laptop jeg sidder med nu, og jeg kræver blot at den skal kunne køre Windows 7 effektivt, og har mindst 4GB ram, så den er fornuftig at bruge til programmer som f.eks. Photoshop og Premiere - og så skal den selvfølgelig kunne køre en række ældre spil.

Men prisen er det vigtigste, så jeg er kommet frem til følgende tre computere i en prisgruppe på 4000-4500kr som jeg synes ser fornuftige ud. Er der nogen med forstand på computere, der kan kigge på de tre og sige hvilken man bør gå efter? Rent hardwaremæssigt ligger de jo ret tæt (to af dem har dedikeret videohukommelse hvilket selvf. er en fordel), men der er jo andre ting der spiller ind, som man ikke lige kan se af tallene, som f.eks. fysisk kvalitet, osv.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715857]Fujitsu Esprimo[/LINK]" target="">Fujitsu Esprimo

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=642215]Acer Extensa[/LINK]" target="">Acer Extensa

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=647551]ASUS X5DIN[/LINK]" target="">ASUS X5DIN
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 11/04-10 14:38 
Uden at kigge på specs, vil jeg anbefale Asus af de mærker du nævner. De laver nogle fornuftige maskiner, både i design og kvalitet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 11/04-10 14:41, rettet 11/04-10 14:42 
Nu har jeg selv en ASUS, på tredje år, og den har netop mange kvalitets-relaterede problemer, inkl:
Nær-defekt cd/dvd-drev, der kun kan læse meget få dvd-skiver, og også har problemer med enkelte cd-skiver. Det har været problematisk fra starten og er kun blevet værre med tiden.
Defekt høretelefon-udgang der først havde løs forbindelse på den ene kanal, og nu er svær at få noget lyd ud af overhovedet.
Løs forbindelse i strømstikket, enten på ledgningen fra strømforsyningen eller i selve computeren, har ikke haft nogen ekstra strømforsyning at teste med for at finde ud af hvor fejlen sidder.
Derudover synes jeg at den hardware-relaterede software, der følger med, er utroligt ringe.

Jeg har dog også kun hørt godt om ASUS, og har nok bare været uheldig. Og så har ASUS-computeren jo den fordel at jeg nu er vant til deres keyboard-layout :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 11/04-10 15:27 
Man kan være uheldig med alle mærker, men ser man på tendenser, holder jeg stadig på at Asus er det bedste bud.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 11/04-10 15:49, rettet 11/04-10 15:53 
Jamen så bliver det nok den - men før jeg køber den vil jeg gerne lige høre om der er nogle andre herinde, der har noget at indskyde? Kig meget gerne på mine tre links :)

edit: Iøvrigt nogen der kan finde ud af at se om nogle af computerne har firewire? Jeg ville tro at det var standard nu om dage, men synes ikke der står noget om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/04-10 15:59, rettet 11/04-10 16:00 
Der er noget underligt ved den der ASUS... der er kun én forhandler listet inde på EDBpriser, og alle andre butikker man kan finde på Google som skulle have den, lader ikke til at a have den længere.
Og jeg kan ikke finde den inde på ASUS' hjemmeside!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-10 16:21, rettet 11/04-10 16:33 
Sumez>
edit: Iøvrigt nogen der kan finde ud af at se om nogle af computerne har firewire? Jeg ville tro at det var standard nu om dage, men synes ikke der står noget om det.

Firewire på PC er vist så godt som dødt efterhånden. Specielt nu hvor det har fået konkurrence i form af e-SATA II. Det er i hvert fald den opfattelse jeg selv har fået. Jeg tror aldrig rigtig forsøget på at udvide firewire fra at være en ren Mac-ting til at være multiplatform slog ordentligt igennem. Alle de PC-nørdefolk, jeg kender, incl. mig selv, har altid været sådan lidt: "WTF!? Hvad skal jeg bruge det til?" mht. firewire på PC :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 11/04-10 17:04 
Jeg har bare bedre erfaringer med Firewire mht lydkort, mixere osv. men USB2 er vel i teorien ligeså godt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-10 17:21 
Firewire er på næsten alle måder bedre end USB. Men det har åbenbart været for dyrt(?) at implementere i det PC-hardware, hvor man traditionelt har brugt USB. Mit største problem ved at have firewire-stik på min PC har altid været, at jeg aldrig havde noget at stikke i det :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 11/04-10 17:30 
Så må jeg vel bare undvære Firewire, har du ellers noget at sige for/imod de forskellige modeller? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-10 18:35 
Jeg har også hørt mest godt om Asus :)
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/04-10 23:03 
Har nogen prøvet/ejet de nye bærbare gaming-pc'er Alienware M11x på 11" (vejer små 2 kg)?

De findes med adskillige konfigurationer > billigst med 2GB DDR3 (7.000 kr) og alle har et dedikeret NVIDIA GeForce GT 335M 1 GB GDDR3. De kan skifte on-the-fly mellem integreret og dedikeret grafikkort. Batterilevetiden kan derved blive op til ~8-9 timer (svjv, kun via integreret grafik).

Jeg foretrækker mindst konfigurationen til 7.300 kr med Dual Core-processor ULV SU4100 (1,3GHz, 2MB, 800MHz), 4GB DDR3 SDRAM 800MHz (2x2048), 320GB harddisk (7.200 omdr./min.).

Alle M11x'er har generelt Windows 7 Home Premium 64-bit, 11,6" HD-skærm, bredformat, 1366x768, 720p, 1 års dækning.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/alienware-m11x?c=dk&l=en&s=dhs&cs=19

Feedback imødeses meget gerne - M11x bliver så min anden bærbare pc, men primært til mobil gaming (min nuværende Zepto Nox A15 er til arbejde). :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 13/04-10 11:49, rettet 13/04-10 11:55 
Sumez>
Der er noget underligt ved den der ASUS... der er kun én forhandler listet inde på EDBpriser, og alle andre butikker man kan finde på Google som skulle have den, lader ikke til at a have den længere.
Og jeg kan ikke finde den inde på ASUS' hjemmeside!?

Ganske som ventet kan den ikke længere bestilles hjem - så hvis man skal se på de andre to?

edit: Vent lidt, finder lige nogle andre :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/04-10 12:01 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/04-10 12:58 
Hmm den er tricky, MSI'en taber lidt på kun at have Pentium Duo processor. Evt tag den her med i sammenligningen.


Asus X5DAF...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 13/04-10 13:35, rettet 13/04-10 13:43 
dchang>
Evt tag den her med i sammenligningen.

Ok, den ligner faktisk meget den der "X5DIN", jeg prøvede at bestille, men som var udgået - Kan du se nogen relevante forskelle på dem?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=647551
I mine øjne er det præcis den samme computer, med Radeon kort i stedet for GeForce, og lidt mere harddiskplads. Men måske overser jeg noget?

NB: Fik jeg nævnt at det er vigtigt for mig at grafikkortet understøtter DX10? Ikke fordi jeg skal bruge den til at spille avancerede spil på, men til udvikling/test-formål, så det behøver stadig ikke været noget super-high-end :) Computeren skal stadig være billigt. Det er dog mit indtryk at alle kort man får i dag understøtter det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/04-10 13:55, rettet 13/04-10 13:56 
Ja de minder lige om hinanden, cpu'en er også anderledes. Radeon-kortet er dog lidt hurtigere, svarer ca. til et 4570. Det understøtter DX10.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 13/04-10 14:01 
Ja, CPU'en er en anden producent, men er der nogen mærkbar forskel på de to?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/04-10 14:33 
Ah glem den lige alligevel, AMD'en var ikke så hurtig som jeg syntes at have set.

Et tip dog, venter du en 14 dage måske, så vil du se maskiner med i3-processor til knap 5000 kr.

Anbefaler altid at man køber så stor processor som muligvis, da det er svært at købe sig ud af, hvis man senere vil opgradere. Du kan se performance på de forskellige cpu'ere her:


Notebookcheck.net...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 13/04-10 14:50 
Jamen nu har jeg bestilt den du linkede til fra Expert :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/04-10 14:59 
Den er nu heller ikke decideret dårlig! :-)

Personligt tror jeg i3-maskinerne kommer ned i pris her op mod konfirmationerne, så havde jeg selv skullet købe havde jeg ventet. Men tror da også at den du har bestilt kører ganske udmærket.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 13/04-10 21:56, rettet 13/04-10 22:46 
Afbestil den - AMD har ry for at blive varme. Jeg er ikke ekspert, men det er hvad jeg fik at vide, da jeg selv undersøgte markedet for nogle måneder siden.

EDIT: Det er ikke utænkeligt, at det kun er AMD's pendant til Core 2 Duo, som bliver varm...'
EDIT 2: For lige at undgå misforståelser, da jeg kan se processorne kaldes noget forskelligt nogle steder: Dchang skriver at MSI kun har Pentium Duo, præcist hedder den Dual Core jvf. linket, og det er vel det samme som Core 2 Duo, som Aceren har?

Anyway, det jeg hørte om AMD er enten generelt eller i sammenligning med den "almindelige" serie anno 2009, ikke den "langsomme" serie, som vist hed Core Solo eller noget i den stil :)
dchangdchangSkrevet 13/04-10 22:37 
Det var i gamle dage, men "rygtet" hænger åbenbart ved. Ved ikke rigtigt hvor "historien" opstod men har selv arbejdet i branchen on/off i knap 9 år og har aldrig selv oplevet varme-problemer direkte relateret til fx en bestemt AMD-cpu. Tror generelt at producenterne ikke ville bruge dem hvis der var hold i det.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 13/04-10 22:48, rettet 13/04-10 22:49 
Med varme tænker jeg ikke på, at det skulle give problemer, mere at blæseren larmer mere og/eller det er for varmt at sidde med dem på lårene :)

Tjek i øvrigt min "edit 2" :)
dchangdchangSkrevet 13/04-10 22:51 
Okay, ja det var selvfølgelig lidt noget andet. Har jeg dog heller ikke oplevet, men hver sine erfaringer.

Pentium Dual Core (som den rigtigt nok hedder) ligger ydelses-mæssigt midt imellem den billige Celeron-processor og den dyre Core 2 Duo processor.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 13/04-10 23:14 
Pis. Jeg har lige sagt god for, at min mor købte en bærbar med Dual Core, fordi jeg troede, det var det samme som Core 2 Duo. Mener også jeg læste det et sted, men det har åbenbart været en fejloplysning :/

Men skulle en Dual Core med 2,2 Ghz ikke være rigeligt til det meste brug, specielt når der er et dedikeret grafikkort i maskinen og rigeligt med RAM?

Grunden til jeg spørger er, at film på Youtube og lign. hakker, når hun afspiller dem i HD - det kan da ikke være pga. processoren kan det? Det skal siges, at det stort set ikke hakker i Firefox, så det kan være relateret til Internet Explorer.
SumezSumezSkrevet 14/04-10 08:03 
jaes>
Med varme tænker jeg ikke på, at det skulle give problemer, mere at blæseren larmer mere og/eller det er for varmt at sidde med dem på lårene :)

Uanset hvilken processor du har i, er det vist ikke forsvarligt at sidde med computeren på låret, på trods af at det er en "laptop" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 14/04-10 08:19, rettet 14/04-10 10:52 
Youtube i HD kræver voldsomt meget af processoren, og tilsyneladende hjælper grafikkortet ikke synderligt meget til med at at klare opgaven.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 14/04-10 08:27 
jaes>
Men skulle en Dual Core med 2,2 Ghz ikke være rigeligt til det meste brug, specielt når der er et dedikeret grafikkort i maskinen og rigeligt med RAM?

Jo det burde kunne række. Siden der hakkes i HD på Youtube, hvad har hun så nu af maskine?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RaGeRaGeSkrevet 14/04-10 09:52, rettet 14/04-10 09:52 
SkyblazeR>
min nuværende Zepto Nox A15 er til arbejde.

Utroligt.. du har en Zepto der virker ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 14/04-10 12:12, rettet 14/04-10 12:25 
Sumez>
Uanset hvilken processor du har i, er det vist ikke forsvarligt at sidde med computeren på låret, på trods af at det er en "laptop" :)

Muligvis fraråder producenterne det, men det er jo noget de fleste gør alligevel før eller siden. Tror nu heller ikke, der kan ske så meget, hvis man passer på ikke at dække for lufthullerne. Evt. kan man sætte computeren til at bruge mindre strøm.

dchang>
Jo det burde kunne række. Siden der hakkes i HD på Youtube, hvad har hun så nu af maskine?

Formentlig denne Toshiba:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/SATL5001V1/toshiba-satellite-15-6?Selected=Specifications#tProductTabcontent

EDIT: Evt. kan man undgå at sidde lang tid af gangen med computeren på lårene - min egen bliver fx umiddelbart lidt varmere end normalt, når jeg bruger den på den måde :)
61 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me