X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES UK-PAL Størm adaptor/convertor


Svar
JimPPJimPPSkrevet 16/11-09 16:41 
Hejsa, og længe siden :) nå men stiller lige et hurtigt spørgsmål der sikkert er stillet 1000 gange før, men jeg har ikke rigtigt kunne søge mig frem til svaret så here goes.

Har lige fået mig en PAL SNES fra UK, og havde ikke lige overvejet at strøm stikket ikke går lige i væggen :) skal altså bruge en adaptor/convertor - så eh, skal jeg bruge noget specielt, og hvor kan jeg købe sådan en fyr?

Tak på forhånd, og beklager spørgsmålet - bær over med mig :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SumezSumezSkrevet 16/11-09 16:47, rettet 16/11-09 16:47 
Du skal ikke bruge noget specielt, England har den samme spændingsforskel i væggen som vi har (næsten, i hvert fald?), så du skal ikke bruge en strøm-omformer, men bare en fysisk adapter, du kan sætte det engelske stik ind i. Det kan fås i mange forskellige butikker, lige fra elektronikbikser og fotobutikker til tikroner/himstregimsbutikker og selvfølgelig lufthavnen. Bare køb den billigste. :)

Alternativt kan du klippe selve strømstikket af og sætte et almindeligt dansk stik på enden (hvis stikket da ikke sidder direkte på strømadapteren, det gør det i hvert fald ikke på den danske model), det kan gøres med en skrutrækker.


Som et sidste alternativ, findes der nok en masse danske standard-adaptere, der virker til SNES'en (inklusiv NES'ens), da den tager vekselstrøm. Det gør den danske udgave i hvert fald, ved ikke om det er anderledes i den engelske udgave, men jeg tvivler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-09 17:53 
Sumez>
Alternativt kan du klippe selve strømstikket af og sætte et almindeligt dansk stik på enden (hvis stikket da ikke sidder direkte på strømadapteren, det gør det i hvert fald ikke på den danske model), det kan gøres med en skrutrækker.

Det har jeg gjort på min UK strømforsyning. Virker udmærket og kan ikke laves forkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JimPPJimPPSkrevet 16/11-09 20:55 
Perfekt, alternativet med at skifte stikket virkede - så jeg kan spille i aften - tak for hjælpen.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig