X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft spærrer for Xbox Live


Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/11-09 14:40, rettet 12/11-09 14:40 
Microsoft spærrer for Xbox Live

Af Mikael Hjorth Torsdag den 12. november 2009, 12:33

Har du fiflet med spillekonsollen, bliver du udelukket fra at spille via nettet.

Piratkopier er så stor en torn i øjet for Microsoft, at softwarefirmaet nu slå en streg i sandet og markere, at man ikke vil finde sig i snyltere, der anvender ulovlige programmer og spil. Det sker ved at udelukke omkring 600.000 ejere af en Xbox fra at dyste mod andre gamere via Xbox Live, skriver BBC News.

Microsoft vil ikke bekræfte antallet - men "en lille procentdel af brugerne" er blevet udelukket, hedder det i en pressemeddelelse.

Nu er der godt nok i alt 20 millioner brugere af Xbox, der mødes med andre spilinteresserede over nettet, men det er alligevel ret mange maskiner, som Microsoft formoder er udstyret med forfalskede chips og andre ulovlige programstumper.

"Forbrugerne bør være klar over, at piratkopiering er ulovligt, og at ændringer i Xbox konsollen for at afspille piratprogrammer er en overtrædelse af vilkårene for at anvende Xbox Live, og det medfører et bortfald af garantien," argumenterer Microsoft ifølge BBC.

Software-giganten afslører ikke, hvordan man teknisk er i stand til at afsløre snyderne via netportalen. Spillerne får blot at vide, at de ikke kan logge ind på Xbox Live - selve konsollen fungerer ifølge BBC fortsat.
--------------------------

Hvad siger folk til at Microsoft går ind og lukker éns konto hvis man modder sin maskine ?


Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan de rent teknisk gør og hvilke mods der vil blive omfattet.
jeg troede microsoft stod fast ved at deres box ikke var blevet hacket endnu ?

Artikel kopieret fra business.dk
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
MrCaseMrCaseSkrevet 12/11-09 14:43 
Jeg siger: "Fine".

Du har brudt din licens-aftale, så kan du heller ikke forvente at de overholder den...
Have you considered sucking less?
SumezSumezSkrevet 12/11-09 14:44 
Jeg troede faktisk at de altid havde gjort det. Men jeg synes det er helt fair.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/11-09 15:04 
De har de forsøgt flere gange men tror ikke helt det er lykkedes for dem endnu.

Den eneste man kan gøre med en modded 360 er at spille kopier/backups - homebrew og brydning af regionslåsning er stadig ikke muligt, så jeg har heller ikke problemer med at de forsøger at standse piratkopier.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/11-09 15:09 


Den originale Artikel.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KTCKTCSkrevet 12/11-09 15:36 
Jeg synes ikke man kan sige så meget til det. Microsoft må selvfølgelig selv bestemme, hvad de vil tillade på deres online-tjeneste.
Jeg holder dog stadig på, at man skal have lov at pille ved den hardware, som man har købt, og hvis man vil bygge sin Xbox 360 om til en kaffemaskine, så skal man have lov til det. Men derfor må Microsoft jo gerne afvise kaffemaskiner på Xbox Live - det er vel kun fair :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/11-09 16:20 
Jeg mener da, at der har været udelukkelses-raids tidligere, hvor store antal er faldet i Microsofts søgekriterier for "snyderi".

Jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan de detecter det, men så længe ingen sagesløse ryger igennem og får spærret deres umoddede konsol, som kun bruges til formålet at spille originale spil, så er det helt fint.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/11-09 16:54, rettet 12/11-09 16:58 
Det er vel netop det eneste problem der kan være; at nogen sagesløse bliver ramt af udelukkelserne. At microsoft udelukker nogen fra deres eget netværk, hvor nogle klare retningslinjer bliver brudt, kan man ikke sige så meget til.

Spørgsmålet er så om deres måde at detektere "snylterne" er idiot-sikker. Ét er, hvis jeg, som helt bevidst har modded min HDD, bliver udelukket, noget andet er at andre bliver det, fordi de har købt en større bootleg HDD uden at vide, at den er uoriginal. På den baggrund ville jeg sige at en udelukkelse er "farlig", fordi grundlaget måske ikke nødvendigvis er på plads.

Som jer andre, husker jeg at der tidligere har været udlukkelser på netværket.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 12/11-09 16:57 
Ja, der har i hele Xbox Live's historie været ban-runder og opdaterede måder at opdage moddede maskiner, helt tilbage på den gamle Xbox.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 12/11-09 18:48 
KTC>
Jeg holder dog stadig på, at man skal have lov at pille ved den hardware, som man har købt, og hvis man vil bygge sin Xbox 360 om til en kaffemaskine, så skal man have lov til det.

Er det ikke bare at fjerne plastik-kåben? :)
TheDukeTheDukeSkrevet 12/11-09 20:18 
Mon ikke der så bliver langet lidt flere 360'ere over disken til julesalget i år?

Ulastelig timing... ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/11-09 20:42 
Haha, så du vil kategorisere det som en kunstig måde at booste julesalget på? :-D

Findes der tal for snyd på de øvrige konsoller, altså hvor mange procent man regner med er brådne kar? Hvis der i denne omgang X360-heksejagt lukkes 600.000 ud af 20 mio. kontoer er det 3%... og medregnet tidligere bans osv. er det vel mindst det dobbelte, der er røget, altså et gæt på 1,5 mio. i alt.
BeanoBeanoSkrevet 12/11-09 21:06 
Hyakotake>
Haha, så du vil kategorisere det som en kunstig måde at booste julesalget på? :-D

Næppe den bagtanke de har - de sælger ikke flere spil af at banne konsoller og konsollerne tjener de jo ikke på :)
JAAJAASkrevet 13/11-09 01:02 
Jeg troede da, at de havde gjort dette løbende.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-09 09:50 
Jeg tror at det vi ser, er at medierne har opdaget (det vi andre så for et år siden), at Xboxen er blevet "referencekonsollen" i film og medier.

Og så er det naturligvis spændende med kontroversielle "nyheder" om denne konsol.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/11-09 09:59 
Tror snarere at det er et udtryk for en generel stigende dækning af spil og spillemaskiner i mainstreammedierne og ikke specifik for Xbox.
Xbox er et langt stykke fra at blive "referancekonsol" i DK.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/11-09 11:29 
I USA er 360'eren reference konsol fordi Amerikanere køber Amerikansk hvis de kan komme til det.

I Europa er PS3 reference konsol lidt på grund af casual brand-loyalty. De folk jeg kender der ikke rigtig spiller andet end Fifa eller Gran Tourismo er primært interesseret i PS3, både på grund af GT men også fordi man kan se Blu-Ray film på den og fordi de er flasket op med Playstation 1 og Playstation 2.
SumezSumezSkrevet 13/11-09 12:03 
Virkelig? Jeg synes altid folk snakker om "Xbox", når de omtaler en vilkårlig konsol. Også i Danmark.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/11-09 12:48 
Jeg hører nogenlunde 50/50 af Xbox og PS3, når det nævnes casually i samtaler. Eller måske er det mere 40/40 og så 20 til Wii :-)
nerosnerosSkrevet 13/11-09 12:54 
Er PS3'en ikke mest udbredt i DK?
Bashful Neophyte
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 13/11-09 12:56 
tilbage til topic?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/11-09 13:45 
Spørgsmålet er vel også, om der er så meget mere at sige... :-)
dRxLdRxLSkrevet 14/11-09 22:53 
Det mest trælse ved at blive banned er at man mister muligheden for at installere spil til HD'en. Har jeg hørt :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig