X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bayonetta


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-09 08:11, rettet 11/11-09 08:11 
Nu kommer Bayonetta snart til Januar. Det er et action spil lavet af Hideki Kamiya (Devil May Cry, Viewtiful Joe) hos Platinum Games og udgivet af Sega.

Spillet er fjollet sexet på den samme overdrevene måde som Devil May Cry er actionfyldt. Hér er en lille video

Se hele indlægget
196 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/01-10 22:37 
Læg mærke til den lille sjove detalje i Chapter VIII (Vigrid Highway) - der kører musikken fra OutRun i baggrunden... God stil dér!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 28/01-10 23:44 
What a you buying ;-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 29/01-10 00:00, rettet 30/01-10 22:53 
Det med musikken var det jeg refererede til tidligere med "små Sega-referencer".

Jeg må indrømme, at jeg hen imod slutningen fik nok af alt det der slorslåede opblæste ævl, selv om det selvfølgelig er en del af spillets charme.

--------- SPOILER ----------
Det er også lækkert med billedgallerier, 3D-modeller og jukebox, når spillet er gennemført.
--------- SPOILER SLUT ----------
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 29/01-10 00:17 
Eller remix af Fantasy Zone boss musikken i kapitel 14 :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-10 14:11 
KTC>

Jeg må indrømme, at jeg hen imod slutningen fik nok af alt det der slorslåede oblæste ævl, selv om det selvfølgelig er en del af spillets charme.

Ja, jeg havde det lidt på samme måde. For mit vedkommende gik der lidt for meget Japan i den mod slutningen... De har altså en helt anderledes opfattelse af godt design end vi har her i vesten.

Man bliver hurtigt træt af boss'er, der er flyvende hoveder med underlige tentakler og lignende - og de cutscenes overgåes kun af MGS i pladder og bavl.

Men! Når man så får lov til at spille, er det jo en fornøjelse - kampsystemet er fantastisk, effekterne flotte og der er nogle gode idéer ind imellem - men man begynder også at forstå, hvorfor Japan ikke er toneangivende i spilbranchen længere.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JohsJohsSkrevet 30/01-10 14:54 
PalleJensen>
Men! Når man så får lov til at spille, er det jo en fornøjelse - kampsystemet er fantastisk, effekterne flotte og der er nogle gode idéer ind imellem - men man begynder også at forstå, hvorfor Japan ikke er toneangivende i spilbranchen længere.

Hvem er i stedet toneangivende i spilbranchen i dag, og hvorfor?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/01-10 15:00 
Microsoft selvfølgelig... :D
jaesjaesSkrevet 30/01-10 15:04, rettet 30/01-10 16:04 
PalleJensen>
...men man begynder også at forstå, hvorfor Japan ikke er toneangivende i spilbranchen længere.

Ja, japansk spiludvikling har det svært i øjeblikket, men det har næppe ret meget med designet i spillene at gøre. Tværtimod skulle det gerne være tættere på omvendt, med udbredelsen af anime og internettet.

EDIT: Det jeg kommenterer på er spilindustrien i Japan, ikke hvor der kommer flest toneangivende spil fra. Tænkte bare, at det nok var en del af det, du mente.
SumezSumezSkrevet 30/01-10 15:27, rettet 30/01-10 15:27 
PalleJensen>
De har altså en helt anderledes opfattelse af godt design end vi har her i vesten.

Man bliver hurtigt træt af boss'er, der er flyvende hoveder med underlige tentakler og lignende - og de cutscenes overgåes kun af MGS i pladder og bavl.

Ja, hvorfor skal det hele være så underligt i Japan?
Hvor er den "lidt mere buff" soldat, som bare skal skydes nok gange indtil han dør, og bliver standardfjende senere i spillet? :) Det kunne Shadow of the Colossus godt lære lidt af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/01-10 15:31 
Jeg tænkte præcis det samme ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/01-10 15:38, rettet 30/01-10 15:43 
Johs>

Hvem er i stedet toneangivende i spilbranchen i dag, og hvorfor?


Jeg ved ikke hvorfor, men jeg mener det er de vestlige udviklere der er toneangivende i øjeblikket.

Tidligere synes jeg de fleste fede spil kom fra Japan - nu synes jeg de vestlige spil er at højere kvalitet - selv i en genre som RPG.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 30/01-10 15:45, rettet 30/01-10 15:45 
Jeg synes ikke kvaliteten af vestlige RPG'er er blevet spor bedre, de bedste af dem findes stadig i 90'erne (med undtagelse af Oblivion :)), men kvaliteten af de japanske er uden tvivl dalet drastisk.

Jeg synes heller ikke hverken østen eller vesten er mere toneangivende end den anden lige for tiden. Der kommer mange kvalitetsspil fra begge sider.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/02-10 11:20, rettet 01/02-10 11:20 
Nogen der har en god ide til hvordan man lettest skal klare de der 3 bådskibe i level 10 tror jeg det er lige efter man har smadret to kæmpe bosser..? Jeg kan ikke komme videre og hader de der selvsøgene missiler de bruger. Jeg bruger pisk til missilerne og sværd til førerrummet eller hvad man nu kalder sådan noget på et skib ;-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 01/02-10 11:48 
Lav Witch-time dodge på missilerne (de første har jeg dog ikke været i stand til at dodge), og sørg så for at lande på et af skibene. Hug skidtet til pindebrænde og hop over på dækken af det andet skib. Det var i hvert fald sådan jeg gjorde...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 01/02-10 15:07 
Ok synes bare det er lidt svært at lave Witch-time på de missiler, men tror jeg skal tage nogle af de lette baner først og så tjene penge nok til at proppe mig med amfetamin i alle regnbuens farver og et ton slikkepinde og så gå amok ;D
Bashful Neophyte
tastasSkrevet 25/06-10 10:39 
Nogle der ved om de Framerate problemer som omtales i forbindelse med PS3 versionen er blevet fixet?

Jeg tror det er ved at være tid til at jeg skal have det, og jeg har fundet PS3 versionen billigst, så ville helst nuppe det, men ikke hvis x-box versionen forsat er så meget overlegen :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-10 10:53 
Jeg mener kun de pillede ved loadtiderne i den update der kom til PS3 versionen. Jeg har selv ventet med spillet til jeg fik en 360'er igen og det kører så meget bedre derpå at jeg er glad for jeg ventede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 12/07-10 17:41, rettet 12/07-10 17:44 
Jeg satte mig til at spille Bayonetta i dag og hold nu fucking kæft hvor er det godt! Alt andet i samme kategori, kan godt pakke sit gear og vende snuden ad helvede til - Bayonetta er ren king (queen).

Er kun nået til Chapter V og kan allerede ikke vente med at skulle forsøge at få Pure Platinum i alle banerne, efter at have gennemført.

Tak Team Little Angels. Tak Platinum Games. Tak SEGA.

EDIT:

Bare en opfordring til alle, der ligesom jeg, har været en smule langsomme til at komme i gang med det :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 12/07-10 17:56 
Jeg var også utrolig begejstret for det spil og er det stadigvæk. Husk at lægge mærke til de forskellige små hints af lyd og gameplay SEGA giver dig til dit nostalgi hjerte ;D

Jeg mangler stadigvæk at komme igennem sidste bane. Jeg ved ikke hvorfor den slags nogengange sker hos mig? irriterende og det er jo ikke lige et spil man går igang med igen på aller sidste bane når man ikke har spillet det i lang tid. Det kræver utrolig meget af en at komme ind i kampen igen i det her spil. Men ja det er et SUPER fedt spil helt enig. Må hellere få mig nosset sammen til at gøre det færdigt en gang for alle snart.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/07-10 18:09 
neros>
Husk at lægge mærke til de forskellige små hints af lyd og gameplay SEGA giver dig til dit nostalgi hjerte ;D

Også i dén grad.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 12/07-10 19:06 
Alf81>
Bare en opfordring til alle, der ligesom jeg, har været en smule langsomme til at komme i gang med det :)

Det må være mig, har snart haft det liggende i et halvt år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 24/08-10 02:03 
Alf81>
Bare en opfordring til alle, der ligesom jeg, har været en smule langsomme til at komme i gang med det :)

Jeg kom igennem spillet i dag. Kampene - og specielt witch time - er godt. Historien er dog en være omgang rod, og jeg havde svært og manglende lyst (den fangede mig ikke rigtigt) til at holde styr på den, og har sikkert ikke fået det hele med, her da spillet er slut.

Men Bayonetta overgår eks. Devil May Cry 4 uden problemer.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/08-10 10:50 
Det er sjovt så forskellig smag er.

IMO repræsenterer Bayonetta alt hvad jeg ikke kan fordrage i computerspil.
Buttonmashing.
Personer der er grotesk kliché.
Baner der "ligner" virkeligheden, men er fuldstændigt blottede for liv eller realisme.
Frustrerende spring i sværhedsgraden.

Det er for mig komplet uspilleligt, og jeg var f.eks ret glad for Otogi.

OK, indrømmet jeg bryder mig slet ikke om genren (må jeg erkende), men det er mig en gåde, at det kan blive et 10 tal i Edge.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 24/08-10 11:07, rettet 24/08-10 11:08 
Jeg kan til dels følge dig. Jeg forstår heller ikke, hvordan spillet kan score så højt. Jeg fandt spillet godt det meste af tiden, men der var i hvert fald tidspunkter, hvor jeg tænkte 'kom nu videre'. Jeg ville nok selv smide 7-8 efter spillet.

Otogi kan jeg svagt huske, men jeg husker i hvert fald, at jeg syntes, det var et godt spil, da jeg spillede det :)
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-10 12:35, rettet 24/08-10 12:37 
SeventhSun> Jeg kan overhovedet ikke følge dig. For mig er Bayonetta over-the-top voldfed action der måske ved første øjekast virker som buttonmashing, men faktisk indeholder en del dybde og kræver evner af spilleren.

Men smag og behag må selvfølgelig gerne være forskellig. Husker jeg ret er du ikke ret glad for Japanskudviklede spil generelt? - Noget med at Press Start-skærme bragte dit pis i kog? :)

Jeg har ganske vidst ikke spillet ret langt ind i Bayonetta endnu, men det skal satme gå stærkt ned ad bakke herfra før jeg kan give dig ret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-10 12:44 
SeventhSun>
Personer der er grotesk kliché.

Er det ikke en ting ca. 99,999% af alle spil indeholder? :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 24/08-10 12:45, rettet 24/08-10 12:47 
Konsolkongen>
SeventhSun> Jeg kan overhovedet ikke følge dig. For mig er Bayonetta over-the-top voldfed action der måske ved første øjekast virker som buttonmashing, men faktisk indeholder en del dybde og kræver evner af spilleren.

Præcist der er så meget dybde i det her gameplay ligesom i God Hand til PS2 :-) Fatter man ikke gameplayet i Bayonetta fatter man ikke Platinum hehe..!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 24/08-10 14:49 
Eller at få Pure Platinum, for den sags skyld ;P
Ting om dét og pis.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/08-10 15:15 
Konsolkongen>
Husker jeg ret er du ikke ret glad for Japanskudviklede spil generelt?

Well...

Hvis jeg er fan af _noget_ i spilverdenen, må det være Nintendo.
Mange af mine bedste spilopleveler er Mario, Zelda, Metroid, Animal Crossing, Super Monkey Ball osv. osv.

Så som jeg prøvede at sige i den tråd du omtaler, så er min nuværende skuffelse/frustration også bygget på at NETOP japanerne var først og bedst til at lave polerede spiloplevelser, og det er mig en gåde, at de nu kan lave så meget makværk, som de gør.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OlimarOlimarSkrevet 30/04-12 20:11 
Bayonetta 2 cancelled :( ???
Rumour: Bayonetta 2 Has Been Cancelled
Some bad news for SEGA fans everywhere - SPOnG has heard word that Bayonetta 2 has been cancelled, following the publisher's ongoing restructure.

A source familiar with the situation has told SPOnG that progress on the apparent Platinum Games sequel was halted. The game was to include a new character, in the form of a member of the US military.

While it was not possible to ascertain from our source if Bayonetta 2 had begun development internally, the detail of a potential new character would suggest that plans were at least in a pre-production design stage.

SEGA announced a dramatic restructuring of its Western consumer business last month, following a dismal performance in the last fiscal year. Redundancies hit both the European and American offices, and a number of titles were said to be cancelled internally.

It was feared that Platinum Games' projects - which have been critically well-received but have had little success commercially - would be at risk, with a rumoured sequel to Bayonetta at the top of such a list. The original game was released on Xbox 360 and PS3 in January 2010, to critical acclaim.

SPOnG has asked SEGA about the situation, to the response, "No comment."

http://spong.com/article/26926/Rumour-Bayonetta-2-Has-Been-Cancelled
millenniummillenniumSkrevet 30/04-12 21:55, rettet 30/04-12 21:56 
Vidste ikke engang 2'eren var på vej. Selvom jeg synes Bayonetta var et super fedt koncept, så var markedet tydeligvis ikke klar til spillet. Salget kørte ikke trods glimrende anmeldelser og en EDGE 10/10. Så det er vel naturligt nok ikke at sætte flere penge i projektet.

Ja, hvis fans bestemte, ville spilmarkedet være meget bedre. :)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 30/04-12 22:16 
Bayonetta har altså solgt glimrende :) En måned efter launch i US og EU var det oppe på 1,1 mill. Så et sted mellem 1,5 og 2 mill. er vel et realistisk bud.

(VGChartz estimerer det til 1,84 mill., men dem skal man ikke tage alt for seriøst).

http://ps3.ign.com/articles/106/1066973p1.html
http://www.vgchartz.com/game/25464/bayonetta/
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/04-12 23:32 
Hvorfor skal man ikke tage dem seriøst? De støtter da netop din egen teori om salgstallet.

Hvad angår salgstallet, så faldt etteren meget hurtigt i pris, det tog ikke mange måneder før det var et "bargain bin" spil rigtigt mange steder, så det er ikke sikkert indtjeningen har været specielt god til trods for de udmærkede salgstal.
nerosnerosSkrevet 30/04-12 23:34 
Det er godt nok ærgeligt hvis det er rigtigt, men argh well så ejer jeg et af hvor tids mest fantastiske spil som aldrig fik en efterfølger. Det bliver sikkert meget eftertragtet i 2040!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 30/04-12 23:49 
Azzkikr:
Det var ment som "bedre end ingen tal, men man skal tage det med et gran salt". VGChartz estimerer når de ikke har fulde tal, så de rammer naturligvis ikke altid rigtigt.

Til det andet; mange spil ryger jo på tilbud relativt hurtigt, men selv hvis Bayonetta er gået lidt hurtigere på tilbud end det gennemsnitlige spil, så er 1.1 mill. solgte til fuldpris, eller tæt på, og 0,5-1 mill. til nedsat pris fine tal, med mindre det har været en unormalt dyr produktion (for genren).
SumezSumezSkrevet 01/05-12 00:55, rettet 01/05-12 00:55 
Jeg tror ikke det hurtige prisfald havde noget med salgstallene at gøre, men noget med de europæiske udgivere af spillet, og den måde det fra starten var valgt at markedsføre det på. Vil næsten mene at det her spil faldt i pris før det overhovedet var muligt at vurdere hvor godt det solgte (jeg fik det for under 200 da det havde været ude et par uger) :P
Mange topsælgere falder også hurtigt i pris, f.eks. Assassin's Creed-spillene og Street Fighter IV.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/05-12 01:38 
Er det så Sumez-uger eller rigtige uger :P

To uger, så må det have været et specielt tilbud i den pågældende butik, for det giver da ingen mening at dumpe den vejledende/generelle pris så hurtigt, og det er nu heller ikke noget jeg har set for andre spil.
SumezSumezSkrevet 01/05-12 08:15 
Det var ret sindssygt, så hurtigt det gik, og blev også postet i "aktuelle spiltilbud" herinde. Spillet kom midt i januar, og røg ned på £18 på Zavvi i midten af februar. Så lad være med at lege pernittengryn, og fokusér på pointen i det jeg skrev i stedet. Mine facts er i orden. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/05-12 22:51, rettet 01/05-12 22:59 
Selvfølgelig har det noget med salgstallene at gøre.

Der er en grund til at nogle spil holder retail pris længe og at andre ikke gør. Havde de valgt at holde bayonetta's pris til retail i ½ år længere havde de næppe rundet 1 millions solgte eksemplare.

Se fx MW spillene og nintendo's egne store udgivelser, det tager utrolig lang tid før vi ser nogen pris nedsættelse.

Generelt falder ps3/360 spil hurtigt i spil, men der klart at de spil der sælger bedst, ikke falder i pris så hurtigt.

Bayonetta var er et spil folk ventede med at købe til det faldt i pris, udelukkende pga gode anmeldelser.. Det begyndte først at sælge godt uden for japan efter en moderat pris nedsættelse, af samme årsag kan man med rimelig sandsynlighed konkluderer at indtjeningen ikke har været optimal.
SumezSumezSkrevet 01/05-12 23:28 
Azzkikr>
Der er en grund til at nogle spil holder retail pris længe og at andre ikke gør. Havde de valgt at holde bayonetta's pris til retail i ½ år længere havde de næppe rundet 1 millions solgte eksemplare.

Det hænger nok sandsynligvis sammen med at de -på forhånd- ikke havde forventet topsalg for sådan en titel. Det er en lidt anden situation synes jeg,
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 03/05-12 00:41, rettet 03/05-12 23:26 
Sumez>
Det var ret sindssygt, så hurtigt det gik, og blev også postet i "aktuelle spiltilbud" herinde. Spillet kom midt i januar, og røg ned på £18 på Zavvi i midten af februar. Så lad være med at lege pernittengryn, og fokusér på pointen i det jeg skrev i stedet. Mine facts er i orden. ;)

Hvis det røg ned i pris en del steder og ikke kun ét/få steder, så godtager jeg den naturligvis ;)

EDIT: Hvis det røg ned i pris i midten af februar, så er det efter de 1.1 mill. blev annonceret.
EDIT 2: I øvrigt er jeg ikke pernittengryn - har bare lagt mærke til at din hukommelse nogle gange er lidt... speciel... når det kommer til (Ebay-)priser (som andre også har bemærket), så tænkte det samme kunne være tilfældet nu :P
SumezSumezSkrevet 03/05-12 08:14 
Hvor meget havde de da forventet at sælge efter under en måned?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/05-12 14:52 
Sumez>
Azzkikr>
Der er en grund til at nogle spil holder retail pris længe og at andre ikke gør. Havde de valgt at holde bayonetta's pris til retail i ½ år længere havde de næppe rundet 1 millions solgte eksemplare.

Det hænger nok sandsynligvis sammen med at de -på forhånd- ikke havde forventet topsalg for sådan en titel. Det er en lidt anden situation synes jeg,

Hvorfor er det en anden situation? Det er da den samme situation som ved alle andre spil der falder hurtigt i pris? De sætter den selvfølgelig spillet ned i pris afhængig af hvad retail salg har været og efter hvad de mener er økonomisk ansvarligt at holde niveauet på.

Hvis de allerede før vestlig release havde bestemt at sælge spillet for en slik, uden at vide hvad retail salg ville blive, har de en rimelig inkompetent ledelse i hvert fald ;)
SumezSumezSkrevet 03/05-12 15:09 
Der er da forskel på et spil der sælger mindre end forventet, og et spil der fra starten ikke er forventet at sælge ligeså godt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/05-12 16:58 
Du forstår vidst ikke hvad jeg mener.
jaesjaesSkrevet 03/05-12 23:21, rettet 03/05-12 23:30 
Sumez>
Hvor meget havde de da forventet at sælge efter under en måned?

Aner det ikke. Prøver bare at fremhæve, at indtjeningen jo er en del mere, hvis det først faldt i pris i vesten efter den første måned, hvor et spil som regel sælger mest :)

EDIT: Og naturligvis lige det med, om 1,1 mill. er meget eller lidt i denne sammenhæng.
196 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig