X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bayonetta


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-09 08:11, rettet 11/11-09 08:11 
Nu kommer Bayonetta snart til Januar. Det er et action spil lavet af Hideki Kamiya (Devil May Cry, Viewtiful Joe) hos Platinum Games og udgivet af Sega.

Spillet er fjollet sexet på den samme overdrevene måde som Devil May Cry er actionfyldt. Hér er en lille video

Se hele indlægget
196 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/01-10 08:12 
Hyakotake>
Jeg kan ikke se IGN Insider videoer, men har fået at vide, at PS3-versionen har fået læsterlige tæsk i forhold til X360-udgaven.

Hvad er forskellene? Er det framerate? Grafik? Gameplay? Hvad?

Gamespot: (360: 9,0 / PS3: 8,0)
Unfortunately, as entertaining as the stylish action combat of Bayonetta is, it's plagued by a number of technical issues on the PS3 that distract and spoil some of the fun. Not only are the visuals grainier and more washed out than in its Xbox 360 counterpart, but there are also noticeable frame rate dips that occur when the action gets too heavy. Most commonplace, however, are the frequent, excessively long load times. While the loads between levels are partially mitigated by the useful practice mode, it can only cover up so much and doesn't do anything at all to help all of the other loads. You're met with an immersion-breaking, several seconds long loading screen every single time you want to pause the action, access your inventory or switch between submenus there, save or load your game, or pick up a new item. All together, these problems notably affect your enjoyment, and in a game where high-energy combat is king, these are pretty significant.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 05/01-10 09:41, rettet 05/01-10 09:42 
Alf81>
Hvis man absolut skal, kan man så ikke sige Onimusha kom først? Skal siges, at det er MEGET længe siden jeg sidst har spillet det.

Måske men Onimusha er en del langsommere i gameplay.

Det kunne være så fedt hvis der kom et nyt Onimusha :O
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/01-10 10:13, rettet 05/01-10 10:13 
Alf81>
Hvis man absolut skal, kan man så ikke sige Onimusha kom først? Skal siges, at det er MEGET længe siden jeg sidst har spillet det.

Onimushas gameplay var jo radikalt anerledes. Både det, og DMC var jo bygget op omkring Resident Evils engine, men hvor Onimusha fulgte formlen bare med sværd, tog Devil May Cry en noget anden retning, mod en langt mere action-orienteret styring.
Men de to spil er bestemt i familie :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/01-10 10:30 
Det ser godt nok helt crazy fantastisk ud!

Gamespot review
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 05/01-10 10:58 
Sumez>
Både det, og DMC var jo bygget op omkring Resident Evils engine

Mener du ikke, at det er Onimusha der er bygget op omkring RE engine?

Jeg er godtnok helt solgt til Bayonetta. Tror det bliver det nye God Hand, bare mere populær :)
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 05/01-10 11:03 
DMC startede oprindeligt som et Resident Evil-spil, så det er vel ikke helt forkert.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/01-10 11:06, rettet 05/01-10 11:06 
Det første DMC kører på Resident Evil-enginen, hvilket også er meget tydeligt, når du tænker over det mens du spiller.
Men styringen af figuren endte med at blive ændret fuldstændig til det action-gameplay vi kender i dag, og det er lige præcis det gameplay jeg hæfter mig ved. Kan ikke komme i tanker om nogen spil der spillede sådan før DMC1, men et utal der kom efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 05/01-10 11:15 
Herold>
DMC startede oprindeligt som et Resident Evil-spil, så det er vel ikke helt forkert.

Nårh... På den måde. Jeg troede bare, nu hvor der blev nævnt engine, at Onimusha jo' også benytter sig af samme "teknik", som de første tre RE spil. Altså, noget med polygoner på flad baggrund.

Jeg husker DMC (1), for at have en del rigtige 3d miljøer, men her tager jeg måske fuldstændig fejl?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 05/01-10 11:26, rettet 05/01-10 11:27 
Det er lidt halvt om halvt. Baggrundene består teknisk set af 3D polygoner (omend meget tekstur-afhængigt), men det spiller ligesom Resident Evil og Onimusha-miljøerne med faste kameravinkler. Jeg mistænker lidt baggrundene og kollisionsmaskerne for at bestå af fuldstændig seperate objekter (håber jeg giver mening). Det virker i hvert fald ikke som et "ægte" 3D miljø.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 05/01-10 11:29 
Jo, det giver mening.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 05/01-10 11:30, rettet 05/01-10 16:15 
Alf81>
Jeg er godtnok helt solgt til Bayonetta. Tror det bliver det nye God Hand, bare mere populær :)

Det tror jeg også kan faktisk se i gamespot reviewet, at gameplay minder en smule om God Hands multitæske system.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/01-10 11:33 
Konsolkongen>
Jeg håber lidt at SEGA får taget sig sammen og patcher det. Gider ikke spille det før det er sket og jeg kan sagtens vente. Går alt galt må jeg bide i det sure æble og købe en 360'er engang :)

Udfra anmeldelserne lyder det som om at loadtiderne er det største kritikpunkt og det burde være relativt nemt at fixe (eller afhjælpe) med en HDD install option via en patch.
Men jeg tvivler gevaldigt på at tearing og framerate problemer er noget der vil blive fixet da det sikkert vil kræve store ændringer i den portede engine for at udnytte PS3'ens arkitektur bedre.

Jeg forventer dog ikke at der sker de store forbedringer nu så går efter 360 udgaven nu hvor jeg har konsollen stående :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/01-10 02:31 
http://www.youtube.com/watch?v=yxE6H83Xw0s
SumezSumezSkrevet 07/01-10 08:53 
Hver gang jeg ser ham der fra Mega64 (der sidder og spiller), kan jeg kun tænke på "I'm Captain Basch!!" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 10/01-10 16:27 
Så nu haft spillet i 2 dage og allerede smidt omkring 15 timer ind i det (Hilket jo siger lidt om hvor meget jeg nyder det).

Personlig synes jeg spillet er langt bedre end både NG og DMC. og spillet giver også mulighed for alle kan gennemføre det, med den continue system. Især da man, ikke altid skal starte bosser helt fra starten.

Lige nu er jeg gået over til samle witch heart og moon, samt klar alle alfheim. Men Alfheim er nu ikke det lettest, men dejlig udfordring.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 15/01-10 11:42 
Wow, jeg er ret imponeret over deres developer blog.
Den er meget belejligt på engelsk, og man kan virkelig mærke deres entusiasme for spillet:

http://platinumgames.com/blog/

Meget åbent og ærligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/01-10 12:15 
Ja, man kan vel ikke beskylde dem for at være fanboys, når det er dem, der laver spillet :-)
nerosnerosSkrevet 19/01-10 19:30 
Det er længe siden jeg har råbt og skreget bare ved at spille igennem intro'en af et spil.

Holy Shit :O
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/01-10 19:54 
Er det godt eller skidt?
nerosnerosSkrevet 19/01-10 20:41, rettet 19/01-10 20:44 
Meget godt jeg elsker det :D

Det har en lille smule til fælles med Godhand både i gameplay og cutscenes som jeg havde håbet lidt på, og Bayonetta er for lækker!

Det her er for vildt!
Bashful Neophyte
ComradeComradeSkrevet 19/01-10 22:14 
neros>
Det er længe siden jeg har råbt og skreget bare ved at spille igennem intro'en af et spil.

Holy Shit :O

Den forstår jeg ikke helt. Jovist spillet er rigtig godt, mest af alt rigtig sjovt at spille, men cut scenes og skuespil er da ikke et punkt hvor Bayonetta brillerer.. Jeg hader når characters taler og det halvt ligner bevægelser og halvt stills :D
Bayonetta skal være glad for at alle hendes jaggies fungerer som en aura rundt om i hende, og ikke i hovedet som på de fleste på P:R :)

Men hold da op hvor bliver man klistret til spillet, det har jeg ikke prøvet siden... Uncharted 2 og Batman AA. Jeg håber virkelig at spil som God of War vil låne ting fra Bayonette hvor det hele virker meget mere dynamisk og langt mere tilfredsstillende combos!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
nerosnerosSkrevet 19/01-10 22:54 
I intro'en hvor man flyver rundt på murbrokker og tæsker løs samtidig med at man ser et sceneri udfolde sig i baggrunden med de mærkligste figurer og monstre er da for vildt. Det bliver så toppet med episk musik og en announcer, som lyder ligesom fra Soul Caliber. Gameplayet og dansen mellem fjenderne for det hele til at flyde og jeg får gåsehud ;D

Batman AA og Uncharted kommer ikke i nærheden af det her spil for sure..
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 20/01-10 09:53 
Jeg synes dog Bayonetta definerer sig selv, og er svært at sammenligne med nævnte titler. Uncharted og Batman er MEGA-vestlige. Bayonetta er MEGA-japansk, og derfor tillader man mere kitch og stilforvirrig.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/01-10 10:00, rettet 21/01-10 21:55 
Jo men stilforvirring? Synes kun det her er god stil..

Har du spillet Godhand til PS2'en ville du kunne se visse ligheder i gameplay og cutscenes.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/01-10 21:57 
Nogle der spiller det her egentlig, og er folk færdig med det?

Det er sværere end jeg troede, men det er kun en god ting. Det er snart tid til at tage fløjelshanskerne af ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/01-10 22:36 
Jeg regner med at købe det næste måned, når jeg synes der er overskud til den slags igen :)

Nogen der ved om det er regionsbeskyttet?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 21/01-10 22:49, rettet 21/01-10 22:53 
Play-asia siger nej: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-15-bayonetta-70-3h9i.html

Edit: Thepiratebay siger også at det er regionsfrit. Jeg undlader at linke.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 22/01-10 00:03 
Jeg spiller det, og er faktisk snart ved at være igennem. Humoren er total gak, men jeg synes det er fedt. Især de små Sega-referencer senere i spillet skal man glæde sig til.
Forholdsvist sent fandt jeg ud af, hvordan man skifter våben, ligesom jeg heller ikke havde fattet, at man kan blande sine egne health potions (slikkepinde). Spillet bliver noget lettere, hvis man bruger de ting man finder/køber :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 22/01-10 00:08 
Det med at skifte våben har jeg heldigvis fundet ud af, men har lidt problemer med at finde ud af det med slikkepindene til gengæld ;-)

Spillet har jo uendelige combo'er at give sig i kast med. Det virker meget uoverskueligt med det indtil videre. Jeg har fået sværd og shotgun, men kunne godt tænke mig et ordenligt gokkejern snart! Jeg er nået til Chapter IV.
Bashful Neophyte
JohsJohsSkrevet 22/01-10 10:14 
Gokkejern? Som i "pistol"? Ok, så spiller du det forkerte spil. Mht. combo'er, så brugte jeg max en håndfuld af dem, da jeg spillede det på Normal. Det er ikke nødvendigt at bruge eller kende dem allesammen. Sådan noget kan man give sig til at udforske grundigere, på anden gennemspilning.

Hvis du synes det hele er meget uoverskueligt, og du kun er på Chapter IV, så skal du til at "man yourself up" for når du når længere i spillet.
nerosnerosSkrevet 23/01-10 21:12, rettet 24/01-10 01:04 
Johs>
Gokkejern?

Hehe! Du ved sådan en stor satan/hammer eller noget man kan slå med ;D

Nu er jeg ved Chapter VI: The Gates of Paradise og har fået et nyt våben af en slags, som ligner ild og is ørnekløer, eller noget i den stil? Det her spil er sku lige mig. Endelig et spil med en god sværhedsgrad :-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 24/01-10 18:24 
Så er Bayonetta gennemført. En sand rutsjebanetur, og jeg skal helt sikkert gentage den inden så længe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 24/01-10 18:29 
Hvor lang tid tog det?
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 24/01-10 18:41 
Er der noget nyt om den PS3 opdatering.. Jeg har PS3 spillet gemt væk, indtil den udkommer :/
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-10 20:19 
Er det bare mig, eller havde i andre også svært ved at tjene halo's nok? Jeg har for det meste kun lige nok til, at stocke op på health og lignende... Jeg har ikke mulighed for at købe nye våben eller andre af de sjove ting... jeg har netop gennemført chapter 4...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 24/01-10 20:38, rettet 24/01-10 20:39 
Tror man tjener godt med Halo's i de der arena kampe som man kan vælge at gå ned i hist og pist. Kan ikke lige huske hvad de kaldes? Jeg har ikke orket det endnu da de også går på tid ;-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 24/01-10 20:47 
Lær at lave gode combos, det hjælper meget på beholdningen. Ellers kan man genspille chapters som man har lyst.

Jeg har ikke helt styr på, hvor længe det tog at gennemføre det, men umiddelbart har jeg nok spillet 15-20 timer. Vil skyde på at spillet godt kan gennemføres på omkring 10...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SaftenSaftenSkrevet 24/01-10 20:55 
PalleJensen>
Jeg har ikke mulighed for at købe nye våben eller andre af de sjove ting... jeg har netop gennemført chapter 4...

Nye våben? Du har vel fået pisken og shotguns? Men jo, det tager rimelig lang tid at få skrabet halo's sammen.

Og hullerne hedder alfheim. De er faktisk ret sjove at gennemføre, men er dog også lige en tand sværere end de normale baner.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
nerosnerosSkrevet 24/01-10 21:45 
Saften>

Nye våben? Du har vel fået pisken

Pisken? Den har jeg da ikke endnu.. Jeg har shotguns og så et eller andet gult og blåt ørne halløj man kan tage på fødderne ;-)
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 24/01-10 21:55 
Pisken er den man får for LP nummer 2, lige efter shotguns.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
nerosnerosSkrevet 24/01-10 22:02 
Hmmm der fik jeg altså et andet våben?
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 24/01-10 22:27 
Så må du have misset den ene halvdel af LP'en i chapter 3. Den ligger samme sted hvor man får timeglasset.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
nerosnerosSkrevet 24/01-10 22:38, rettet 24/01-10 22:43 
Det kan jeg ikke forstå! Nåh men kan jeg bare genspille chapter 3 og så få den eller er det for sent? Tror jeg skal igang med chapter 8 nu.
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 24/01-10 22:45 
Du kan sagtens bare gå tilbage og gennemspille banen og få pisken der igennem. Er selv kun kommet til chapter 5, Har været igang med at gennemspille nogle af de første baner, for at se om man kunne få sig en bedre rank og for at tjene nogle flere halo's.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
nerosnerosSkrevet 24/01-10 23:42 
Ok det vil jeg prøve så.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/01-10 11:16 
Så kom der nyt om PS3 patchen. Ikke overraskende kun med HDD install option for at minimere loadtider.

"PS3 Bayonetta gets HDD install option"
HulleHulleSkrevet 27/01-10 11:26 
Og vi venter lidt endnu, inden de vil udgive til os.. Var der ikke også snak om at de ville kigge på framerate problemerne?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 27/01-10 11:35 
Det var vist bare rygter og spekulation.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-10 14:58, rettet 27/01-10 14:58 
Så springer jeg PS3 versionen helt over. Havde også håbet at de fik frameraten og tearing fikset :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 28/01-10 18:48 
Har lige gennemført på normal. For fanden, jeg ELSKER det spil! 40/40 i Famitsu var totalt fortjent.
Spillet er så hjerneblæst episk over-the-top, selvironsk, stilsikkert, vanvittigt, jeg har aldrig oplevet noget lignende.

SPOILER


Jeg var ved at gå helt i selvsving da der pludselig kom en Space Harrier/After Burner bane, komplet med ovale skud fra fjenderne og dragebosser.
Og dancevideoen til allersidst :D


SPOILER slut

Platinum Games <3
196 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig