X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RIP-tråden


Svar
ChronoChronoSkrevet 10/11-09 19:37 
Spilmediet er ved at have en alder hvor veteranerne så småt begynder at lade livet. Derfor synes jeg vi skulle have en tråd hvor vi kan fortælle når en sådan begivenhed indtræffer.

Vi kan starte med Fukio Mitsuji - mest kendt som skaberen af Bubble Bobble og Rainbow Island - der døde sidste år. De to spils betydning kan vel ikke undervurderes, men siden dem har han ikke gjort sig bem... Se hele indlægget


Video-interview med Fukio Mitsuji
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
603 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 07/10-11 14:40 
RJK>
Breakout!

Nåja, det havde jeg lige glemt :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/10-11 14:46, rettet 07/10-11 14:46 
Sumez>
Faktisk burde det hele fjernes i og med at det fra starten er off-topic - tråden er ifølge trådstarter tilegnet folk med forbindelse til spilmediet. :)

Øh... mener du Jobs ikke har nogen forbindelse til spilmediet?

Eller har jeg misset noget? :)
jaesjaesSkrevet 07/10-11 14:54, rettet 07/10-11 14:55 
Sumez>
Den slags udhviskes vel ikke automatisk fra historien blot fordi man har måttet lide under en tragisk ung død?

Nej - hvis historierne er 100% sande, men lad os bare antage det. Men det behøver du jo ikke vade i nærmest efter manden lige har åndet ud. Specielt hvis du, som du skriver, har respekt for hans familie. Tror næppe de er interesseret i de negative aspekter af hans liv lige nu. I øvrigt blev Steve Jobs og hans datter senere forenet, så hvis hun kan tilgive ham er der én grund mindre til at andre skal vade i det.

Well, jeg synes som sagt bare det er et forkert tidspunkt og sted at rante over Steve Jobs:)
jaesjaesSkrevet 10/10-11 00:54 
I forlængelse af mine tidligere indlæg: Efter at have læst Chronos to første indlæg igen, og dermed fået genopfrisket trådens koncept, må jeg medgive, at lidt kritik af de afdøde er ok i denne tråd. Men jeg vil stadig fastholde, at den på én gang meget hårde og personlige kritik, i de fleste tilfælde, ikke bør langes ud lige efter, den omtalte er død :)
ChronoChronoSkrevet 10/10-11 07:44 
Der er en fin artikel på Gamasutra om hans tid hos Atari. Sjovt at de startede et nathold - kun med ham på holdet - fordi de andre ikke kunne holde ham ud :-)

Atari Employee Number 40
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 20/08-12 09:01 
Ok, ikke spil relateret, men alligevel værd at nævne... Tony Scott har begået selvmord :O

Den britiskfødte filminstruktør Tony Scott er død, rapporterer den amerikanske tv-station CNN.

Embedslægen i Los Angeles bekræfter over for CNN, at Scott er død af sine kvæstelser efter at være hoppet ud fra en bro i San Pedro, som huser Los Angeles' havn.
Stod bag store actionfilm

Den 68-årige Scott stod bag flere actionbrag såsom "Top Gun", "Enemy of the State", "True Romance", "The Last Boy Scout" og "Frækkere end politiet tillader 2".

Han har også produceret og instrueret en række tv-serier, lavet et hav af reklamefilm og vundet en Emmy for tv-filmen "The Gathering Storm".

Sammen med sin storebror og kollega Ridley Scott, kendt for blandt andre "Blade Runner" og "Gladiator", ejede han produktionsselskabet Scott Free Productions.

Tony Scott var i færd med at forberede opfølgeren til gennembrudshittet "Top Gun" fra 1986, da han tilsyneladende valgte at tage sit eget liv ved at springe ud fra Vincent Thomas-broen.
Afskedsbrev

Flere vidner har set Scott parkere sin bil på broen, kravle over autoværnet og hoppe ud i vandet ved halv et-tiden søndag middag lokal tid.

Myndighederne efterforsker derfor sagen som et selvmord.

- Der er ingenting, der tyder på noget andet lige nu, siger Joe Bale, talsmand for embedslægen, til CNN.

Ifølge avisen Los Angeles Times er der fundet et afskedsbrev i instruktørens bil.

Sladdersitet tmz.com skriver, at instruktørens lig blev lokaliseret fire timer efter med hjælp fra sonarudstyr, og embedslægen har nu fået overdraget hans jordiske rester.

Tony Scott efterlader sig ifølge filmdatabasen imdb.com sin tredje hustru, skuespilleren Donna Wilson, som han har to børn med.

Han blev født 21. juni 1944 under navnet Anthony D.L. Scott i engelske North Shields. Som teenager debuterede han foran kameraet som skuespiller i sin syv år ældre storebrors kortfilm "Boy and Bicycle".

http://jyllands-posten.dk/kultur/film/article4812801.ece
millenniummillenniumSkrevet 21/08-12 11:11 
Eftersom formsproget i Max Payne 3 er 100% inspireret af Tony Scotts maniske billedssprog (særligt af Man on Fire), er det vel næsten spil-relateret.

Jeg har altid synes godt om kanten i Tony Scotts film, og må også sige: Hvis han oplevede verden, som billederne i Domino eller Man on Fire, så har virkelige haft nogle psykiske problemer.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/08-12 22:25 
Heller ikke spil relateret. Men Neil Amstrong er død, 82år gammel. Fik hjerte problemer efter en hjerte operation.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 22:42 
Lidt trist.. Men han blev trods alt 82. Så jeg er mere ked af, at du deler to sammensatte navneord i træk :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/08-12 22:51 
Hehe rolig nu stave sherif :D

Minder mig om dengang jeg fik en advarsel as Wehner og slettet en post fordi den ikke var med stort begyndelsesbogstav...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 22:57, rettet 26/08-12 12:20 
Jeg prøvede også virkelig på at styre mig. Men når det er to gange i træk, kan jeg ikke holde trolden nede.

R.I.P. Dansk ;)

Jeg staver også selv af lort til rimelig tit, så jeg skal ikke pege fingre... men sammensatte navneord er min akilleshæl :D
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-12 23:15 
Det er også som om det er blevet værre og værre lige netop med de sammensatte navneord blandt befolkningen. Jeg skyder skylden på det store antal af engelsksprogede TV-serier på de danske kanaler.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 26/08-12 01:28 
He he, sammen satte navne ord =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/08-12 02:13 
Vorherre bevares....
NaieraNaieraSkrevet 26/08-12 03:49 
Azzkikr>
Hehe rolig nu stave sherif :D

Bøffede du så 'stavesherif' med vilje?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/08-12 04:48 
Næh, men det rager mig sådan set rimelig langsomt.
WehnerWehnerSkrevet 26/08-12 11:01 
Du har naturligvis kun fået en advarsel, når du ikke har kunnet begå dig socialt herinde. Men en lille moderatorbesked til folk, der sjusker for meget, det går jeg skam ikke af vejen for. Heller ikke i fremtiden.

/Sheriffen
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/08-12 11:32, rettet 26/08-12 13:01 
Besked fra moderatoren har jeg fuldt forståelse for. Men hvad er egentlig den grundlæggende idé med at give folk advarsler?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 26/08-12 12:18 
http://www.playright.dk/playright/faq/61-advarsel
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/08-12 12:42, rettet 26/08-12 13:01 
Takker. Hvordan så med dem der tidligere har været givet? Er de annulleret, eller? Kan ikke se min mere. Er det så meningen at dem man har/får, vil vare en given tid inden de vil blive slettet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
XiwanaXiwanaSkrevet 05/04-13 00:37 
Roger Ebert, den af mange elskede og respekterede amerikanske filmanmelder, er død. Han blev 70 år gammel.

io9: R.I.P. Roger Ebert, The Man Who Made Millions Fall in Love with Movies
[inspirational quote here]
Captain NCaptain NSkrevet 05/04-13 10:50 
Jah, hand var jo ikke ligefrem kendt for at være den største fan af spil mediet, men stadig trist at miste en så ikonisk person.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 05/04-13 11:13 
Rettelse, han har faktisk respekt for spilmediet, han har bare udtalt at han ikke mener at det kan være kunst. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 05/04-13 11:19 
True, selvom jeg tillader mig at være uenig med manden :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 05/04-13 12:11 
Om det var for at fremprovokere en debat eller hans faktiske mening er jo så spørgsmålet.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/04-13 12:20 
Ja, han var jo en fornuftig nok person, og også i stand til at værdsætte det mere underlødige. Jeg delte utroligt mange af hans andre holdninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/06-13 01:59 
Vores alle sammen Tony Soprano, James Gandolfini er kradset af :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 20/06-13 02:02 
Det er sq trist :(
BeanoBeanoSkrevet 20/06-13 07:32 
Naarj :(

Og kun 51 år....
slk486slk486Skrevet 20/06-13 08:43 
:(
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/06-13 18:13 
Racerkøreren Allan Simonsen har netop stillet træskoene i Le Mans :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 22/06-13 18:16 
Ja det er trist.
I love monster land
spectrespectreSkrevet 22/06-13 23:38 
Ja, det blev jeg godt nok noget overrasket over. De sagde jo at han var ved bevisthed og snakkede med lægerne? Kun 35år gammel :\
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/06-13 00:02 
Han havde åbenbart fået for mange indre skader.... Det er der godt nok heller ikke meget at sige til, når man så hvilket smæld det gav i bilen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 08/07-13 19:25, rettet 08/07-13 19:29 
Giant Bomb's Ryan Davis er død... han blev kun 34 år :O

http://www.giantbomb.com/articles/ryan-davis-1979-2013/1100-4685/

http://www.joystiq.com/2013/07/08/giant-bombs-ryan-davis-passes-away-at-34/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-13 19:37 
RIP Ryan. Han var lige blevet gift for en uge siden :(
BeanoBeanoSkrevet 08/07-13 19:39 
Ja et af de sidst billeder af ham fra bryllupet:
http://twitpic.com/d1kmow
spectrespectreSkrevet 08/07-13 19:45 
Vildt nok? RIP Ryan.

Nogen der ved hvordan?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-13 21:17 
Formoder det var et hjertestop af en art. Ingen har talt om nogen ulykke eller noget.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/07-13 17:51 
RIP Mel Smith ::=( Var stor fan af Smith & Jones (Verdens værste værter)
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-13 17:54 
Virkelig sjov og talentfuld komiker. RIP Mel Smith.
WonderboyWonderboySkrevet 20/07-13 18:10 
Synd var en Super dygtig komiker og insktruktør.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 20/07-13 18:53, rettet 20/07-13 18:57 
Snøft :!

Smith & Jones og Not The 9 O'Clock News var dælme i orden!
WonderboyWonderboySkrevet 20/07-13 18:57 
Ja det de lavet Smith & Jones var fedt, og ikke at glemme Mel & Kim Rockin' Around The Christmas Tree med Kim Wilde :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 20/07-13 19:00 
Også den ja ;)
scavengerscavengerSkrevet 18/08-13 17:57 
De yngre af Jer, har sikkert aldrig hørt om ham, men Rolv Wesenlund vil blive husket som en af de største norske komikere, og især hans karakter Fleksnes.

Fleksnes er død
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 18/08-13 17:59 
Dææææææhhhh åååh!
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 19/08-13 20:14 
Damn, har set meget Fleksnes som lille knægt };-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 19/08-13 20:25 
Også mig. Men nok mest pga DRs monopol, og vi havde ikke VHS. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-13 20:35 
Elgen>
Damn, har set meget Fleksnes som lille knægt };-S

Også her... men damn det svært at få genopfrisket Fleksnes via youtube uden undertekster :O
603 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig