X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RIP-tråden


Svar
ChronoChronoSkrevet 10/11-09 19:37 
Spilmediet er ved at have en alder hvor veteranerne så småt begynder at lade livet. Derfor synes jeg vi skulle have en tråd hvor vi kan fortælle når en sådan begivenhed indtræffer.

Vi kan starte med Fukio Mitsuji - mest kendt som skaberen af Bubble Bobble og Rainbow Island - der døde sidste år. De to spils betydning kan vel ikke undervurderes, men siden dem har han ikke gjort sig bem... Se hele indlægget


Video-interview med Fukio Mitsuji
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
603 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 10/11-09 19:37 
Spilmediet er ved at have en alder hvor veteranerne så småt begynder at lade livet. Derfor synes jeg vi skulle have en tråd hvor vi kan fortælle når en sådan begivenhed indtræffer.

Vi kan starte med Fukio Mitsuji - mest kendt som skaberen af Bubble Bobble og Rainbow Island - der døde sidste år. De to spils betydning kan vel ikke undervurderes, men siden dem har han ikke gjort sig bemærket. I det linkede video-interview fortæller han at det er fordi han var holdt op med at designe spil - i stedet uddannede han andre spildesignere. Godt at vide at han har nået at påvirke fremtidens japanske spildesignere.

Video-interview med Fukio Mitsuji
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 10/11-09 19:49 
Og så til grunden til at jeg kom i tanke om at vi skulle have sådan en tråd. I dag hørte jeg, at Armin Gessert - en af folkene bag Giana Sisters - netop er død.

Han vil nok mest blive husket for at lave kloner af succesfulde titler. Jeg synes klonerne har været gode, selvom de aldrig har nået originalens niveau. Giana Sisters kender de fleste, men den seneste af hans spil jeg har spillet er Desperados: Wanted Dead or Alive (PC), som er en klon af Commandos: Behind Enemy Lines (PC) - begge spil er rigtigt gode, omend jeg husker Commandos som det bedste.

Armin Gessert passes
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-09 20:37 
Gunpei Yokoi fortjener bestemt også at blive husket.

Manden bag Game & Watch, Gameboy, Wonderswan og ikke mindst, Vitual Boy. Den sidstnævnte er nok mere en kuriositet i vore dage, men hans andre håndholdte projekter har haft en enorm indflydelse på branchen, og hans arbejde for Nintendo gjorde dem i stand til at klare sig igennem deres magre år på det stationære konsolmarked uden at de måtte gå samme vej som SEGA.

Ud over hans arbejde med hardware, var han også producer på en del af Nintendo's klassikere, bla. Metroid 1 & 2, Kid Icarus og SuperMario Land 1 & 2. Han hjalp også en vis Hr. Miyamoto med at udvikle Donkey Kong og Mario Bros.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpei_Yokoi
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-09 21:14 
Richard Joseph er det nok ikke alle der har hørt om, men næsten alle der har haft en C64 eller en Amiga har hørt hans musik.

http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,1740/

Listen er ikke komplet, bla. mangler Barbarian der har en særlig plads i mit hjerte. Og så gør det ikke så meget at det lyder en del som Basil Poledouris' episke soundtrack til den første Conan film. Skal man låne fra andre, så skal man da klart låne fra de bedste ;)
KTCKTCSkrevet 10/11-09 21:27, rettet 10/11-09 21:32 
Jeg var også lige ved at skrive om Richard Joseph, men TheDuke kom først.

Richard Joseph har lavet noget helt fantatisk lyd, og jeg har altid været både inspireret af og elsket hans arbejde.
Han lavede blandt andet også musikken til "The Sacred Armour of Antiriad", som jeg kan huske gjorde stort indtryk på mig da det kom. Fantastisk udnyttelse af hardwaren.

Kort tid efter hans død fik vi en lille kat, og den blev døbt "Nifta" til ære for Richard Joseph, som lavede musik og lyd til spillet "Wizkid", hvor en kat med dette navn optræder i en central rolle.

Her til sidst vil jeg lige linke til Cannon Fodder temaet, som Richard Joseph stod for:

Cannon Fodder Intro
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 10/11-09 21:40 
TheDuke>
Manden bag Game & Watch, Gameboy, Wonderswan og ikke mindst, Vitual Boy. Den sidstnævnte er nok mere en kuriositet i vore dage

Ja, den har beholdt sin status uændret gennem tiden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 10/11-09 21:47 
KTC>
Her til sidst vil jeg lige linke til Cannon Fodder temaet, som Richard Joseph stod for:

Det er også forrygende. Press Play on Tape har fremført den triggered af diverse controllers - rigtig fedt, og rigtig nørdet: http://www.youtube.com/watch?v=F7XiXQ6wEyM
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 12/04-11 20:40 
RIP Kaptajn kaper

Kaptajn Kaper
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SumezSumezSkrevet 12/04-11 23:05 
:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 13/04-11 03:06 
Nederen :(
Min kammerat lavede den java-port af Kaper der ligger på hans hjemmeside.
SumezSumezSkrevet 13/04-11 07:56 
Er porten 100% magen til det originale spil?
DOS-udgaven er jo næsten uspillelig på moderne computere :) Selv med DOSbox går det svjh. alt for hurtigt i "action"-scenerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/04-11 12:08 
Hvis du ikke allerede har prøvet det, så prøv at skrue ned for hastigheden med Ctrl + F11 (op igen med Ctrl + F12). Hvis du starter i en vindue kan du se hastigheden øverst. Muligvis er der en måde at nulstille på.
TheDukeTheDukeSkrevet 13/04-11 14:45 
Sumez>
Er porten 100% magen til det originale spil?
DOS-udgaven er jo næsten uspillelig på moderne computere :) Selv med DOSbox går det svjh. alt for hurtigt i

Det er en 1:1 port, og actionsekvenserne burde køre som de skal.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-11 19:31 


Amy Winehouse er død
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 23/07-11 19:32 
Trist det skulle gå sådan for hende..
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 23/07-11 19:52 
Det var vel ikke nogen stor overraskelse at hun ikke ville blive særligt gammel. Men stadig en stor skam. Jeg brød mig ikke så meget om hendes musik, men hun havde en fantastisk stemme.
SumezSumezSkrevet 23/07-11 20:00 
Jeg synes egentlig musikken er fin. Selvom jeg ikke er fortaler for gennemproducerede pophits synes jeg lyden var et skridt i en fornuftig retning for popmusik (ie. "rigtig" musik modsat al det andet junk der smides ud i æteren).
Men det er svært at tage seriøst når hun har tjent en formue som one-hit-wonder på netop at synge om at hun ikke vil ud af sit stofmisbrug... så er der alligevel noget galt med verden.

Vil hellere smide en RIP ud til de 92 omkomne i Norge i går aftens.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-11 20:07 
Var det ikke lidt flere der døde i Norge?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-11 21:16 
Næ, sidste officielle tal er 92 (85 på øen og 7 ved bomben i Oslo). Dog stiger dette tal sikkert, når de får overblik de kommende dage. Så vidt jeg har hørt er der ca. 30 patienter på intensiv fra bomben og et ukendt antal unge fra øen, og det vil være temmelig usandsynligt heldigt, hvis alle skulle klare sig.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-11 21:29, rettet 23/07-11 21:29 
Ok og 5 der savnes.
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 23/07-11 23:07 
Mht. Amy Winehouse, så tjek hendes debut-album "Frank" ud, det er faktisk et ret godt album. Og en helt anden stil end de fleste kender hende for.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
3of193of19Skrevet 02/08-11 13:18, rettet 02/08-11 17:44 
Takeshi Miyaji, GameArts grundlægger og medskaber af bla.a. Grandia er død i alder af 45 år :(

Jeg er meget ked af at høre det her. Selvom Grandia serien har været lidt på afveje efter min mening (Xtreme og Online) er især de to første spil stadig nogen af mine favorit RPG'er. Spillene havde simpelthen så meget hjerte og eventyrlyst.
Tror jeg fyrer op i Dreamcasten her senere på ugen for noget Grandia 2...

Link...
SumezSumezSkrevet 02/08-11 13:28, rettet 02/08-11 13:28 
Tror det er misvisende at give ham credit for Grandia-serien, men som executive producer har han i hvert fald nok haft noget at skulle have sagt. Ret trist at dø i så ung en alder uanset hvad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-11 14:03 
:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 04/08-11 21:14 
Bubba Smith aka Moses Hightower i Police Academy serien.

Daily Mail
Nemo me impune lacessit
ChronoChronoSkrevet 04/08-11 21:25 
Altså, tanken var at tråden skulle handle om folk med forbindelse til spilmediet - ikke Winehouse og Hightower.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
scavengerscavengerSkrevet 05/08-11 21:22 
Så få moderatorerne til at splitte den i to
Nemo me impune lacessit
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/08-11 21:36, rettet 05/08-11 21:38 
Jeg havde også lavet en RIP-tråd, men den er væk nu. Den er nok blevet fjernet pga den her. Kan vi så ikke lave den her om til en RIP til alle mulige?

Edit:
Den var her:

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-11 21:44 
scavenger>
Så få moderatorerne til at splitte den i to

Eller folk kunne holde sig til emnet ;) Jeg mener ikke vi har brug for en tråd om alt og alle kendte der dør her, men hvis nogen mener det er vigtigt, så ville jeg da ikke forbyde det. Men denne tråd bør holde sig på sporet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 06/10-11 02:02 
Så bukkede Steve Job under.

apple.com
TheDukeTheDukeSkrevet 06/10-11 03:02 
En stor skam. Ikke at jeg er æblehoved, men jeg er fuld af respekt for hvad han opnåede.
SonicSonicSkrevet 06/10-11 08:42 
RIP Mr. Jobs :( Og tak for alt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 06/10-11 09:37 
“No one wants to die. Even people who want to go to heaven don’t want to die to get there. And yet death is the destination we all share. No one has ever escaped it. And that is as it should be, because Death is very likely the single best invention of Life. It is Life’s change agent. It clears out the old to make way for the new. Right now the new is you, but someday not too long from now, you will gradually become the old and be cleared away. Sorry to be so dramatic, but it is quite true."
Steve Jobs
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 06/10-11 19:03 
Hans indflydelse på hele den teknologiske industri kan ikke benægtes. Han var lidt af en visionær og selvom jeg ikke selv er Apple bruger pånær min iPhone så vil han stadig blive savnet.

RIP-tråden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 07/10-11 09:21 
He he... ikke-Apple-bruger + iPhone = Apple-bruger.

Steve Jobs i himlen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/10-11 09:27 
Uanset hvor gode produkter Apple laver, forstår jeg ikke hvorfor folk er så vilde med at tilbede en af verdens mest kyniske og usympatiske forretningsmænd. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/10-11 09:33 
Bare fordi folk er nogle usympatiske røvhuller, kan de jo godt have gjort noget, der er værd at mindes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/10-11 09:37, rettet 07/10-11 09:38 
Sumez>
Uanset hvor gode produkter Apple laver, forstår jeg ikke hvorfor folk er så vilde med at tilbede en af verdens mest kyniske og usympatiske forretningsmænd. :\

Husk nu på han ikke er død men bare uploaded sig selv til iCloud - så pas på med hvad du siger!
millenniummillenniumSkrevet 07/10-11 10:20, rettet 07/10-11 10:20 
Sumez>
Uanset hvor gode produkter Apple laver, forstår jeg ikke hvorfor folk er så vilde med at tilbede en af verdens mest kyniske og usympatiske forretningsmænd. :\


Fordi man ikke sælger ti millioner mobiltelefoner ved at opføre sig som Gandhi. :-P Men måske også fordi han stædigt insisterede på at gøre kompliceret teknik alment brugbart, så det ikke kun var ITU uddannede som kunne tænde for en PC.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/10-11 10:30 
Jeg vil nu også til enhver tid kæmpe rimelig stædigt for at det er betydeligt mere beundringsværdigt at kæmpe for (og vinde) uafhængighed for sit folk via fredelig demonstration, end det er at sælge ti millioner mobiltelefoner. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/10-11 11:57, rettet 07/10-11 11:59 
Folk tilbeder ham nok mere fordi han var en stor opfinder.

wiki>
Inventions

Jobs is listed as either primary inventor or co-inventor in 338 US patents or patent applications related to a range of technologies from actual computer and portable devices to user interfaces (including touch-based), speakers, keyboards, power adapters, staircases, clasps, sleeves, lanyards and packages.

Det er da alligevel mere end gennemsnits opfinderen formår.
Om man kan lide manden på et personligt plan (og hans elendige rullekrave bluser) eller ej, må man vel erkende at han var en af vor tids største opfindere.
SumezSumezSkrevet 07/10-11 12:06 
Hvilke af de "opfindelser" var ting der ikke eksisterede i forvejen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/10-11 12:50 
Bare rolig, der er en logisk årsag til Sumez' skepsis. Ifølge psykologer har Apple-produkter evnen til at antænde en kollektiv positiv og begejstrende følelse hos deres forbrugere. Den naturlige konsekvens er så, at personer, der ikke kan eller vil tage del i den kollektive følelse, helt naturligt vil føle en aversion for Apple. De fravælger kategorisk Apple produkter, køber konkurrenternes dimser og taler negativt om Apple i sociale forums.

Why do some people really hate Apple?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/10-11 13:01 
Jeg har ikke noget imod Apple. Jeg har noget imod kollektiv tilbedning af ligegyldige kommercielle produkter, og i endnu større grad en mand, der er dybt usympatisk og ofte anses som et kreativt geni, imens mange andre faktiske kreative genier opstår og forgår uden disse mennesker nogensinde hører om dem.

Til sammenligning, gad jeg nok vide om Bill Gates kommer til at modtage ligeså meget hyldest og forgudning når han på et eller andet tidspunkt stiller træskoene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 07/10-11 13:19 
Jeg har tænkt på præcis det samme med Gates. Og jeg er ikke specielt meget Apple-hater heller, er meget glad for min iPhone osv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 07/10-11 13:50, rettet 07/10-11 13:50 
Jeg synes du opfører dig lidt respektløst, Sumez. Manden er død for få dage siden. Det er ligemeget hvad du synes om hans bedrifter eller person, det er IMO dårlig stil og timing at kritisere ham eller hans fans i disse dage, og endda i en tråd der har et helt andet formål. Skriv en kronik om et par måneder ;)

Bortset fra det, så kunne det jo også tænkes at folk som Steve Jobs og Bill Gates er gjort værre end de reelt er, af pressen etc. Der er formentlig noget om de mange historier, men de er næppe så djævle-agtige, som mange folk gør dem til.
SonicSonicSkrevet 07/10-11 13:54 
Syntes også det er lidt plat med alt det apple bashing i sådanne en tråd. Manden var med til at starte det hele, og har hele tiden været med til at forme den fremtid vi sidder i nu, med innovation. Andre har måske også innoveret hist og her, men vi kan ikke komme uden om, at Apple, og dermed Steve har været med til at sætte nogle standarder, som andre prøver at følge med på.

At svine manden til, selv efter hans død, er sgu en tand for lavt. Hav da lidt respekt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 07/10-11 13:55 
Hvorvidt han er død eller ej, er jeg ligeglad med i denne sammenhæng. Det er også respektløst at benægte sin egen datter, som lever på bistand under den påstand (sagt i retten tilmed) at man skulle være steril. Det er også respektløst at tilrane sig eneret store beløb der var tiltænkt ens samarbejdspartnere, ved at holde dem hemmelige for samme. Den slags udhviskes vel ikke automatisk fra historien blot fordi man har måttet lide under en tragisk ung død?

Jeg føler, som alle andre, for mandens familie, pårørende, osv., det har jeg da stadig fuld respekt overfor. Men jeg mener også at ret skal være ret.

jaes>
og endda i en tråd der har et helt andet formål. Skriv en kronik om et par måneder ;)

Faktisk burde det hele fjernes i og med at det fra starten er off-topic - tråden er ifølge trådstarter tilegnet folk med forbindelse til spilmediet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/10-11 14:06, rettet 07/10-11 14:34 
Breakout!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 07/10-11 14:31 
Koldt vand i ansigtet. Dyb indånding. Find den indre ro.
The medium is the message.
603 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig