X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Reach-tråden


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 06/11-09 06:17 
Det er endnu småt med informationer om Bungies "sidste" Halo spil.
uundgåeligt vil vi nok snart få noget at vide og her er tråden til samling af informationerne.

Jeg vil lægge ud med et par billeder der angiveligt skulle være fra Halo Reach:
Se hele indlægget
Spiller nu: Halo 3
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 06/09-10 13:50, rettet 06/09-10 13:50 
Burde være muligt at komme med impressions helt uden spoilers :)
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-10 14:14 
Nogen der ved om 3D muligheden ligger med fra start eller noget der kommer senere som en update?
Ikke at jeg kan bruge det, men bare nysgerrig efter de fremviste spillet med det i.
BeanoBeanoSkrevet 06/09-10 14:19 
Det var vist en and.

"Bungie quashes Halo: Reach 3D rumour"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/09-10 14:44 
Jeg synes at beskrivelsen: "en værdig opfølger til Halo: CE" rammer rigtig godt.

Ellers er de fleste af mine betragtninger bundet mere eller mindre op på spoilers :-)

- og jeg har underskrevet en NDA
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 06/09-10 16:08 
Så har du jo allerede sagt for meget ;)

Nogen officiel udmeldelse om længden af campaign? Evt. sammenlignet med Halo 3 og ODST.

Og hvornår udløber review-embargoen?
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-10 18:15 
Beano>
Det var vist en and.

AH! Nice nok er få det opklaret :D

Har selv bestil HALO: Reach LE og taget dagen fri ^^
Hvor mange er online selve dagen når man har tæsket gennem single player delen og skal i gang med multiplayer ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/09-10 18:41 
Beano>
Og hvornår udløber review-embargoen?

Jeg må sige noget på søndag, efter kl 21.

Og længden har jeg ikke hørt/set noget om faktisk.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 06/09-10 19:18 
Okotta ville have fortalt en masse ;)
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 06/09-10 20:22 
Beano>
Så har du jo allerede sagt for meget ;)

Nogen officiel udmeldelse om længden af campaign? Evt. sammenlignet med Halo 3 og ODST.

Og hvornår udløber review-embargoen?

Jeg husker det som campagnen var noget længre end Halo 3's, men jeg kan svagt huske det omtalt.
Hvis man er interesseret, så skulle der være godt med Reach info på nettet fra spoiler kidz :o)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 07/09-10 08:17 
Ok, jeg må kigge lidt på GameFAQs' forumet så... men bare lidt bange for at rende ind i spoilers :!
enfenenfenSkrevet 07/09-10 08:35 
Så lad være! :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 07/09-10 12:00, rettet 07/09-10 12:02 
Det var svært at få noget ordenlig indtryk af det på GameFAQs forumet - mange modstridende og/eller ukvalificerede påstande. Nå men det afklares nok i næste uge alligevel - trods alt ikke afgørende faktor for mig om jeg køber spillet eller ej... har allerede bestilt :)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/09-10 10:19 
Go morgen danmark på TV2 må's da sige at de klarede NDA'en på en sjov måde..
i morges havde de 2 spiller inde og skulle fortælle om spillet...
Faktisk bliver der ikke sagt andet end 5 ud af 6 stjerner og at det snart udkommer...
plus da kameraet filmet skærmen kunne man alligevel ikke se noget.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 08/09-10 11:44, rettet 08/09-10 11:44 
Det ville da også være underligt hvis de pludseligt begyndte at komme med brugerbar info i det fluff-program :)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/09-10 11:24 
som nok er ved at være typisk med Halo spil trailers..
først en kort, så en lidt længere.. og så en lang og så en exlusive Long trailer...:
http://www.youtube.com/watch?v=DKRlWLDWhGI
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/09-10 11:13, rettet 12/09-10 11:18 
BUM!

Metacritic: Halo: Reach reviews
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 12/09-10 13:03 
Nice.... mine 300,- ser ikke ud til at være spildt :)
nerosnerosSkrevet 12/09-10 13:42 
Det ser møg kedeligt ud mand!!!
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-10 13:44 
Glæder mig til tirsdag :D
PlaykidPlaykidSkrevet 12/09-10 18:46 
Mit umiddelbare indtryk er at Halo 3 havde en bedre campaign. Men den endelige konklusion må vente til jeg har kigget lidt nærmere på den.
Spiller nu: Halo 3
KadaverKadaverSkrevet 12/09-10 20:47 
Halo 3 havde kapitlet Cortana, som trak gevaldigt ned i helhedsindtrykket. Det kapitel var faktisk så elendigt, at man den dag i dag, undrer sig over, hvordan det kom med i det færdige spil.

Reach har ikke sådan et kapitel, så pr. default må Reach være den bedre campaign. Og bare rolig; Det er Reach også.
HeroldHeroldSkrevet 12/09-10 21:40 
Haha :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 12/09-10 22:01 
Fnis :-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/09-10 22:18 
Der er kun én, der kan komme med den slags konklusioner... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/09-10 23:56 
Min anmeldelse er online på eurogamer.dk :-)

Halo: Reach anmeldelse
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RaGeRaGeSkrevet 13/09-10 14:01, rettet 13/09-10 14:04 
Det er da helt utroligt så meget spillet hakker i mellemsekvenserne :/ Skod at Bungie ikke har fået styr på det inden selve udgivelsen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/09-10 14:12 
Har du installeret spillet på HD? Halo 3 kørte så vidt jeg ved dårligere, når det var installeret, fordi Bungie brugte både drev-læsning og cache til det yderste... og når al data så kørte fra HD var det dårligere.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-10 14:33 
Mon ikke det problem er undgået i HR? Trods alt et spil der er kommet længe efter HDD-install blev en mulighed via NXE.
PlaykidPlaykidSkrevet 13/09-10 14:35 
Bungie anbefaler nu at installere Reach på harddisken. Jeg oplevede også selv en del hakken.
Spiller nu: Halo 3
dpldplSkrevet 13/09-10 14:53 
Synes ikke jeg kunne se dette her, så værd at smide link til tid forskel på installed og ikke.

Installed: Initial Load Screen to the appearance of Microsoft Game Studios Logo: 10.3 seconds.
Not Installed: Initial Load Screen to the appearance of Microsoft Game Studios Logo: 12.0 seconds.

Installed: Opening Mission: 8.1 seconds.
Not Installed: Opening Mission: 21.4 seconds.

Installed: Firefight: 21.6 seconds.
Not Installed: Firefight: 45.1 seconds.

Installed: Custom Game Load: 9.7 seconds.
Not Installed: Custom Game Load: 28.7 seconds.

Installing the game certainly seems to be a worthwhile case.


Source.. (examiner.com)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/09-10 15:27 
@RaGe>

Hvilken Xbox bruger du?

Jeg har spillet det på en ny sort slim og en rød RE edition Jasper model - jeg har slet ikke oplevet noget hakken.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RaGeRaGeSkrevet 13/09-10 16:00, rettet 13/09-10 16:02 
SeventhSun>
@RaGe>

Hvilken Xbox bruger du?

Jeg har spillet det på en ny sort slim og en rød RE edition Jasper model - jeg har slet ikke oplevet noget hakken.

Den nye "Xbox slim". Man kan tydeligt se hakken i mellemsekvenserne fra GiantBombs quick look, så det er ikke min maskine eller spil den er gal med.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-10 16:01 
Sad og kiggede på Giantbomb's Quicklook igår og det havde nogen pænt lange loadtider.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-10 16:20, rettet 13/09-10 16:22 
Jeg har fået mail fra Elg Mutanten om mit eksemplar er afsendt - men ser ud til den kommer helt fra Norge, så der går nok lige 2 dage før den dukker op ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/09-10 16:22 
RaGe>
Man kan tydeligt se hakken i mellemsekvenserne fra GiantBombs quick look

Medmindre det er noget de nævner i deres omtale, vil jeg nok være MEGET forsigtig med at bedømme et spils cutscenes på baggrund af videoklip på internettet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/09-10 16:24, rettet 13/09-10 16:25 
Man kan også se det i Gametrailer's anmeldelsen - men syntes ikke det ser slemt ud. Så længe det kun er cutscenes, går det jo nok :)
RaGeRaGeSkrevet 13/09-10 16:45, rettet 13/09-10 16:49 
SeventhSun>
RaGe>
Man kan tydeligt se hakken i mellemsekvenserne fra GiantBombs quick look

Medmindre det er noget de nævner i deres omtale, vil jeg nok være MEGET forsigtig med at bedømme et spils cutscenes på baggrund af videoklip på internettet.

Det gør de skam og har os selv oplevet det.

Forresten..

Så kan spillet købes for 300,- hos coolshop :P

Edit:

For satan! Det fik de hurtigt ændret, nu koster det 429,-
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 13/09-10 17:09 
Stadig 300,- hos elgiganten.dk
RaGeRaGeSkrevet 13/09-10 17:20 
Jeg takker :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-10 10:54 
dpl>
Synes ikke jeg kunne se dette her, så værd at smide link til tid forskel på installed og ikke.

Ah ja, my bad! Hvordan kunne jeg forestille mig, at Bungie ikke havde optimeret til den nuværende standard (at installere)? :-)
BeanoBeanoSkrevet 14/09-10 11:30 
Det er vel mere tale om de ikke har implementeret deres egen caching/optimere denne gang og bare lader OS'et selv styre det ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 15/09-10 09:18, rettet 15/09-10 09:25 
Spillede første mission igår, bare for at se da jeg venter på at mine venner er klar til at gennemføre det i co-op.

Man må sige at det er som om at productions valuen er steget gevaldigt siden sidst. Lydene har fået et kæmpe skub op ad, og specielt explosion lydene er blevet top fede, og de tilhørende camera shakes bidrager også kun til virkningen. Musikken lagde jeg også mærke til var langt bedre end i tidligere halo spil. Dog har jeg ikke helt forstået hvorfor der skal være musik hele tiden når man spiller. Og at der ikke er en option til at slå det fra er jo direkte en katastrofe.

Grafikken er også langt bedre end tidligere, til trods for at jeg syntes den var ret fed i halo 3. Der er mange flere detaljer i geometri, textures og shaders. Lyset er også bedre, og det hele er mere atmofærisk end før.

Cutscenerne er også mere prof lavet.

Nu kan jeg kun tale for første mission, men gameplayet lader til at være det gode gamle vi har spillet 4 gange før, hvilket egentligt også er ok. Alligevel virker det lidt nyt fordi fjenderne har fået flere moves og der er flere forskellige typer af den samme fjende. Pacingen i første mission var lige i øjet, action blandet med rigtig go stemning.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så kunne jeg nok bedre li de gamle brutes fra halo 3, end de der ninja elites. Specielt alle de våben og køretøjer som brutes havde var top fedt, i modsætning til de der grimme lilla våben, og så er det bare skræmmende med en stor behåret abe som tonser imod én med en kæmpe hammer. Jeg syntes ikke at jeg får samme følelse ved at spille imod en elite.

Desuden er det en gåde for mig, at brutes ikke også er med. Det havde været det vildeste at have de 3 racer i multiplayer (brutes med charge angreb), plus det ville gi endnu mere variation i våben og køretøjer. Spildt potentiale hvis i spørger mig.

Jeg savner også lidt immersion. Der mangler kamera bevægelser når man løber, sprinter, skyder og bliver skudt. Man føler at man er et svævende kamera og ikke en soldat i krig. De kunne lære lidt af bad company 2 og interstellar marines ;)

Bortset fra det, kan jeg godt fornemme at reach er det bedste halo til dato.
For The Love Of The Game
KilroyKilroySkrevet 15/09-10 10:32 
Kalicola>
Og at der ikke er en option til at slå det fra er jo direkte en katastrofe.

En katastrofe, ligefrem? Så står det grelt til!
Jeg må sige at jeg ikke har noget problem med "musik hele tiden", siær ikke når det drejer sig om Marty O'Donnells bløde toner :)
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-10 10:43 
Jeg er ved at spille det igennem og selvom jeg ikke er det største Halo fan, er jeg meget underholdt.

Til forskel fra de andre spil i serien er der her et meget bedre banedesign og bare det at der næsten hele tiden er allierede soldater omkring én, er med til at få spillet til at føle som om man er mere i krig, uden at være en kavalkade af scriptede events som man er blevet vandt til det med Call of Duty.

Som du siger om første bane er pacingen rigtig god og det syntes jeg faktisk at den har holdt meget godt i resten af spillet for mig indtil videre. Det er også hyggeligt at det er så simpelt i forhold andre moderne shooters hvor man helst skal zoome ind og kan skyde fjenderne med to skud. Hér er det rart at man bare kan vælte rundt og skyde fra hoften.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/09-10 12:05, rettet 15/09-10 21:50 
Fik gennemført Reach igår nat, skulle bare spille det igennem i et hug så havde taget dagen fri. Sikke et show :D

Vil ikke spoile for meget. Så snakker ikke historie.


Præsentationen af spillet bragte mig tilbage til HALO CE. Stor flot verden der virkede fremmede og genial lyd siden. Ville ønske jeg havde surround Sound igår ^^;

--ADVARSEL, MULIG SPOILER!--

En ting jeg lage mærke til hvordan AI'en var forbedret på nogen fjender, især Elites som ville tage dækning når deres skjold faldt sammen eller andre Elites ville løbe frem og dække den som man lige havde tømt et magasin på for at få skjoldet ned
Grunts og Jackals var som altid har været.. kanon føde. Selv om muligheden for at punktere en Grunts Metan tank nu gav nogen sjove stunder(se dem blive kastet rundt mens dens venner prøvede at komme væk før den røg i luften)
Den nye Covenant race mindede for meget om Jackals, næsten synds at der ikke var gjort mere ud at lave dem anderledes.
Brutes og Hunters angriber på samme måde som de altid har gjort.
Brutes Hammeren er dog stadig sjov at gå amok med :)


Styringen er god, selv om i nogen køretøjer kunne den godt være bedre(tænker scorpion tank) Der var nogen gange hvor jeg ville bakke og så blev ved med at rulle den modsatte vej.

Jeg var godt underholdt de 10 timer(inkl. lidt mad og div pauser) som selve single player delen vare.

En god afrunding på HALO historien. Så skal vi bare vente på at MS gen-udgiver HALO: CE med ny HD grafik (Jeg kan forstille mig de kunne finde på det XD )
GreaseballGreaseballSkrevet 15/09-10 22:05, rettet 15/09-10 22:59 
Bungie må gerne komme med en mulighed for at vælge alder på sine medspillere/modstandere

Halo Reach-tråden
RaGeRaGeSkrevet 17/09-10 01:47, rettet 17/09-10 01:50 
Fedt spil indtil videre, men våbenlydene er nærmest lige så fesent som i HALO 3 :( Der mangler noget mere punch i lyden ala Bad Company 2. Træls at ens visir ikke bliver beskidt i
kampens hede eller at vandet drypper ned af ens visir, når det regner.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/09-10 12:46 
Greaseball>
Bungie må gerne komme med en mulighed for at vælge alder på sine medspillere/modstandere

Det må da hjælpe at man kan tagge, at man kun vil spille med "polite" folk... og evt også at vælge "play for fun" i stedet for "play to win". Er vi så ikke ved at være der, hvor den lidt ældre målgruppe befinder sig godt?
SumezSumezSkrevet 17/09-10 12:57, rettet 17/09-10 12:57 
Fandeme trist at spille et spil uden at have til hensigten at have det sjovt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 17/09-10 16:35 
RaGe>
Fedt spil indtil videre, men våbenlydene er nærmest lige så fesent som i HALO 3 :( Der mangler noget mere punch i lyden ala Bad Company 2. Træls at ens visir ikke bliver beskidt i
kampens hede eller at vandet drypper ned af ens visir, når det regner.

Fuldstændig enig - På den front mangler der helt klart en hel del, og Bungie burde have kigget på det. Men ak, os der vil spille et moderne FPS som ikke kun lever på navnet og det dét står for, må kigge mod andre serier/titler..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig