X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Helt gratis-tråden


Svar
T.L.OT.L.OSkrevet 04/11-09 15:17, rettet 04/11-09 15:28 
Inspireret af " The It's For Free Thread" på ntsc-uk forum.. syntes vi kunne bruge en tilsvarende tråd her på PR:
Skriv hvad du vil give væk gratis, sende afsted eller til afhentning.
Modtageren betaler selvfølgelig selv portoen.

The It's For Free Thread
549 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
BazeBazeSkrevet 27/10-11 20:08 
Fedt, jeg indrømmer at jeg tit har haft et øje på en Saturn, men det er aldrig blevet til mere. :)
RJKRJKSkrevet 27/10-11 20:27 
Skrevet én gang, forhåbentligt klart og tydeligt, så jeg slipper for at skulle gentage det:

Ja, vi tager imod al spilrelateret, og bevarer det uden skelnen til Spilmuseet engang overgår til at være i statslig regi, hvorefter det i sidste ende bliver statens ansvar, ligesom den øvrige bevarelse af vores kultur. Der er mange ting vi har mange eksemplarer af, men der er sådan set ingen grænse for, hvor meget vi kan bruge, blandt andet fordi der arbejdes med en tidshorisont på 100+ år. At nogen mener vi kan nøjes med ét eksemplar af hver ting, viser blot hvor ringe forståelse vedkommende har for projektets omfang (eller en vildfarelse om at hardware aldrig går i stykker).

Dertil, så prøvede jeg bestemt ikke at "frarøve" nogen noget eller andet "moralsk" tvivlsomt, eller hvad der nu insinueres. Jeg forsøgte at sætte en stopper for, at folk smider spilrelaterede ting ud, som i hvert fald vi fint kan bruge. Ja, jeg hører jævnligt at folk hellere vil smide ting ud end at give dem til os, men jeg går ikke ud fra at nogen herinde lider af sådanne tanker.

Det er et åbentstående "tilbud", som der heldigvis er mange der benytter sig af - vi har i tusindvis af ting, der ellers var endt som skrot - og hvis man af en eller anden grund har et problem med dét, kan man jo fint lade være med at bidrage hertil. Men ytringer om at vi udnytter nogen eller har en tvivlsom moral, fordi vi laver det bevaringsarbejde vi gør, det er direkte groft og uforskammet, og det gider jeg simpelthen ikke høre på. Det tror jeg heller ikke nogen herinde mener, men det blev antydet, så hermed besvaret og afvist, og så forventer jeg aldrig at skulle skrive det igen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/10-11 20:57 
Jeg har 4 vectrex og 2 turbo duo til stor skral , da ingen ville ha' det.!

RJK:
;)

- det er modtaget!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 27/10-11 21:01 
ChronoSousa>
Jeg har 4 vectrex og 2 turbo duo til stor skral , da ingen ville ha' det.!

Hvis du havde nogen anelse om hvad folk har smidt ud af spilklenodier bare herhjemme - det er sørgeligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/10-11 21:14, rettet 27/10-11 21:26 
Ja. kender selv nogle der har gjort det.

Kom hjem en dag til at se på facebook at der stod: Jeg har noget sega gratis , skriv eller ryder det ud.

Jeg kom hjem fra arbejde , og det var for sent! en mega drive med mega cd. og nogle spil ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
T.L.OT.L.OSkrevet 28/10-11 00:55 
RJK> Denne tråd handler ikke om at give ting til et spilmuseum, eller din private samling eller hvad du kalder det. Muligheden for at donere til museet ved folk godt eksisterer, det er da indlysende. Det er jo bare meningen med denne hyggelige/rolige tråd at folk kan give lidt ting og sager til hinanden og ikke bare gå een vej.

Jeg vil meget gerne donere ting til et museum, uden at blinke.. men lige så gerne til private personer, vil faktisk hellere se at ting bliver brugt end de samler støv og overgår til $taten. det er så bare min mening.. Der er vel også private samlere der kan være ligeså behjælpelige og gode til at bevare spil kultur som et offentligt museum. Det er ikke helt unormalt at museer låner folks private genstande såvel samlinger til forskellige udstillenger.

Jeg kan ikke se hvorfor der skal være førstevælger-ret på nogle fronter, eller den "det er klogere at give tingene min/vores vej"-attitude... "ellers bliver tingene smidt ud"-vrøvleri

En sidste ting.. tilhører hele din samling museet ($taten)? det virker som om de ting der doneres til spilmuseet havner i din private spilsamling her på PR ?

det her står i din profil

"Har en efterhånden problematisk pladskrævende samling, der inkluderer et komplet spilmuseum."
Museet er din spilsamling, men også samtidig statens? Hvordan fungerer det? Hvis der doneres noget til museet er det så automatisk dit?
Jeg ville ikke have det store imod at donere noget til et spilmuseum, men jeg ville fandeme blive sur hvis det viste sig at havne hjemme hos "museumsdirektøren" selv...

Tilbage til emnet:
Har en Platinum udgave af det fantastiske "The Getaway" til ps2 som også leder efter nyt hjem :)
RJKRJKSkrevet 28/10-11 12:35 
Jamen, så stil dog dine spørgsmål direkte i stedet for at komme med pinlige og ignorante antydninger under bæltestedet.

Spilmuseet er på tiende år 100% selvfinansieret og dermed 100% privat ejet af mig (og min far). Dette inkluderer alt, herunder vores bygninger og samling, og en årlig udgift på cirka en halv million kroner for at holde det kørende (primært husleje, samlingen fylder ca. 5.000 m2). Så om det er mig eller muséet er det samme.

I Danmark bruger staten årligt mange hundrede millioner kroner på at bevare og tilgængeliggøre vores kulturarv (film, musik, bøger osv. på biblioteker og museer etc.). Man bevarer alle værker i eksemplarform og har gjort det i flere hundrede år. Det har ved lov været vedtaget i mange år, at også spil skulle bevares - men i stedet for at bevare, så har man destrueret spillene, fordi der har siddet nogle ansvarlige, som ikke har forstand på hvad spil er og har smagsdømt spil som underlødige. Så stort set alt er gået tabt i statslig regi på spilmediet.

Det bliver der selvfølgelig lavet om på, på et tidspunkt, som spil bliver mere anerkendt og der kommer folk til magten, som respekterer spilmediet. Det var i hvert fald vores overbevisning, da vi begyndte på det her for ti år siden - med det formål at redde så meget som vores ressourcer tillader det, indtil staten er parate til at overtage det og dermed endelig udfylde den opgave, de allerede har pålagt sig selv. Hvornår det sker ved ingen, men hvis man følger lidt med, er der jo tegn i sol og måne...

At du og andre fordrejer projektet over i, at vi får noget til egen vinding ud af dette arbejde, er absurd og lodret forkert. Det koster os en masse tid og penge, som vi aldrig får igen - indtil videre er museet vel en udgift på 15 millioner kroner, hvis man regner alt sammen. Bare fordi man kun selv vil gøre noget for penge, betyder det jo ikke, at alle andre er sådan... Vil man vide mere om planerne, så kan man jo i øvrigt læse den plan der har ligget offentligt på vores forside det sidste års tid.


De andre ting du skriver er tåbelige og forkerte. Der blev jo direkte skrevet, at hvis ingen ville have nogle specifikke ting, så blev de smidt ud. Det virkede ærligt talt ikke som om det var indlysende, at vi gerne ville have det, selvom jeg også troede dét var tilfældet. Så selvfølgelig er alternativet ofte at spil bliver smidt ud, og deraf min opfordring til at man giver spilrelaterede ting til os i stedet for at smide dem ud (også dem man mener ikke er noget værd). Det er ubestridelige fakta at der ryger masser af spilklenodier på lossepladsen, og at en meget stor del af vores samling var endt der, hvis ikke vi havde taget dem.

Ift. om vores samling samler støv, så skulle man jo tro, at du aldrig havde været på museet. Hele pointen med at bevare dem er jo, at folk kan spille dem. Og det gør folk.

Hvor vidt det er "klogere" at give noget til os eller andre, har jeg ikke udtalt mig om, men hvis du har fået den opfattelse, så er det i orden med mig. Jeg har blot fastslået at vi ikke sælger noget eller tilsvarende, da det ofte er dét, folk bekymrer sig om, når de forærer noget væk. Det bemærker jeg så er med god grund, for de fleste der påstår at være samlere er mere end villige til at sælge alt. Det er ikke tilfældet her, hvilket potentielle købere så også bliver vildt sure over...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 02/11-11 11:02, rettet 02/11-11 11:02 
- 1stk. helt ny Vakuum tinsuger m. 30W varmelegme som den her: http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H23737

- 1stk. helt ny UV EPROM-sletter magen til den her (købte 2 da forsendelsen fra HongKong var dyrere end selve sletteren, men ikke steg ved køb af 2): http://i1189.photobucket.com/albums/z437/ElgenDK/MissingInAction/55a9df26.jpg (den er til 220V men kræver dog en stik adaptor, eller at man klipper stikket af og monterer et dansk)

Afhentning i Vanløse (udenfor arbejdstid) eller Valby (i alm. arbejdstid) foretrækkes, men kan også sendes på modtagers bekostning.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 02/11-11 11:12, rettet 02/11-11 12:14 
Ja tak. Lad os skrives ved omkring detaljerne :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/11-11 11:47 
Æv, den EPROM-sletter kunne jeg godt have brugt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-11 11:54 
Kan ikke huske, om jeg lavede samme nummer, eller om jeg kun købte en enkelt. Jeg ser lige efter, når jeg kommer hjem :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 02/11-11 12:14 
@KTC: Du skrive bare en pm };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 02/11-11 14:22 
Elgen>
- 1stk. helt ny Vakuum tinsuger m. 30W varmelegme som den her: http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H23737

- 1stk. helt ny UV EPROM-sletter magen til den her (købte 2 da forsendelsen fra HongKong var dyrere end selve sletteren, men ikke steg ved køb af 2): http://i1189.photobucket.com/albums/z437/ElgenDK/MissingInAction/55a9df26.jpg (den er til 220V men kræver dog en stik adaptor, eller at man klipper stikket af og monterer et dansk)

Afhentning i Vanløse (udenfor arbejdstid) eller Valby (i alm. arbejdstid) foretrækkes, men kan også sendes på modtagers bekostning.

Damn, lækre ting man godt selv kunne have brugt :)
Tillykke til den der var hurtigst på aftrækkeren.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 02/11-11 14:34 
Lad mig henlede opmærksomheden hertil: http://www.ebay.co.uk/itm/UV-Eprom-Eraser-Erase-Ultraviolet-Light-Erasable-Timer-/180721933815?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2a13ddddf7#ht_2954wt_1163
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-11 15:41 
Sumez>
Æv, den EPROM-sletter kunne jeg godt have brugt :)

Jep, jeg købte åbenbart også to. Hvis du vil have den ene, kan du bare sende en PM :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 02/11-11 18:14 

Det var godt nok billigt, jeg købte et par andre gadgets fra den shop også nu jeg var igang. Tak for tippet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 10/12-11 13:02 
SONY Memory Stick PRO Duo Mark2 2GB
(kan bruges til PSP)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 10/12-11 13:17 
Også her, tak :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HulleHulleSkrevet 10/12-11 18:24 
Shite.. Det kunne jeg godt have brugt :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 10/12-11 18:36 
Gribbe! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-12 18:08 
Har en stor pose med div. film på VHS. Nogen der har noget intr. i den slags mere ellers er det bare noget der ryger ud?
varmtvandvarmtvandSkrevet 21/01-12 19:24, rettet 21/01-12 19:25 
Hvis du har noget af følgende på vhs er jeg interesseret:

Troma film og kult gore film som Guinea Pig serien og Cannibal holocaust.

Spil relaterede film som f.eks. the wizard, war games, joystick, midnight madness, tron, cloak and Dagger. (ikke Mortal kombat, street fighter, Doa, super mario og resident evil ;)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-12 19:54 
Desværre ikke noget af den slags.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 18:28 
Far Cry Collection. Far Cry 1+2 til PC.

Købte det, da jeg troede, at 1'eren var noget, jeg kunne li'.
Det var det ikke...
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 00:48 
2x256MB SODIMM DDR333 RAM. Nogen, der vil ha' det?
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 31/01-12 09:20 
Killer -> Jeg kunne godt bruge begge dele.. Er det noget du gidder at slæbe med til SSKT evt.? Jeg deltager godt nok ikke, men har en opsamlingsaftale med Neros, så kigger forbi.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/01-12 11:24 
Det' en aftale :)
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 31/01-12 12:58 
Det var sgu pænt af dig. Tusind tak :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
amnesiaamnesiaSkrevet 11/02-12 17:25 
Et par Blaze kort til Playstation, som både fungerer som memorycard men også med indbygget snydefunktion til forskellige spil.

Jeg vil som udgangspunkt lade dem gå til en der måske havde et PS2 memorycard de kunne sende min vej. Viser det sig ikke at være tilfældet, så gives de gratis væk til hvem der vil hente dem/betale forsendelse.

www.bagenkopfs.dk/blaze_1.jpg
www.bagenkopfs.dk/blaze_2.jpg
www.bagenkopfs.dk/blaze_3.jpg
Græsset ER grønnere på den anden side!
--Skrevet 12/02-12 19:39 
De ser da lækre ud de Blaze kort, med kasse og manual og det hele :)

Jeg kan desværre ikke tilbyde dig noget PS2 memory card, da jeg kun har det jeg selv bruger, men jeg vil da alligevel gerne lige sige at jeg er interesseret i disse, for en god ordens skyld :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 21/03-12 14:16, rettet 21/03-12 14:16 
Original Konami dansemåtte (PSX/PS2)...ingen box, kun måtten

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/03-12 14:54 
Den vil jeg gerne have! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/03-12 15:06, rettet 21/03-12 15:10 
Ok };-)

EDIT: Bemærk iøvrigt at den ikke har felter til 'trekant' og 'firkant' og den derfor IKKE kan bruges til fx Britneys Dancebeat
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-12 15:12 
lol :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/03-12 15:31 
Æv, det må jeg undvære så :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/03-12 11:21 
L.O.C. album gratis i dag. :)

Link...
The medium is the message.
CharzekCharzekSkrevet 24/03-12 22:33 
Jeg takker, god musik kan man ikke få for meget af, især når det er gratis
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 08:58 
Jeg køber en del bluray film og de fleste opbevarer jeg i AM's DVD+cover lommer, dvs. jeg smider bluray æsken ud stort set med det samme jeg modtager filmen. Hvis der er nogen her som mangler nye bluray film æsker, vil jeg samle dem op og give dem væk gratis. Forsendelse skal jeg bare have dækket. Så PM mig hvis I er interesseret.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-12 09:22, rettet 02/05-12 09:22 
Jeg kunne sgu godt bruge dem. Jeg har alt for mange promo'er liggende i fesne plast-covers.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 10:42 
Du siger bare hvor mange og så kan jeg lige finde ud af hvad det koster i forsendelse
NaieraNaieraSkrevet 02/05-12 13:35 
Jeg kunne også rigtig godt tænke mig nogle af de tynde!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 13:55 
De tynde?
NaieraNaieraSkrevet 02/05-12 14:02 
I Danmark kommer BD-covers i to tykkelser: 14 og 11mm. Sidstnævnte er samme tykkelse som i USA og førstnævnte er den tykkelse alle covers fra England har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 14:34 
Ok, der er de tykke jeg oftest får filmene i da de kommer fra England.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-12 14:59 
Jeg kan sagtens hapse 30+ efter et liv som anmelder - hvor mange er der i alt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 15:07, rettet 02/05-12 15:07 
Dunno.. har jo smidt mange ud men har nogle liggende på loftet. Laver lige en optælling i aften.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-12 15:20 
Okay - jeg er ligeglad med tykkelsen. Hvis der er andre aftagere, deler jeg gerne :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 17:06 
Jeg har ca. 30 styk liggende som fint kan være i en kasse - de er dine hvis du vil betale porto :)

Jeg får flere løbende så jeg samler dem bare fremover hvis der er andre som er interesseret.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-12 17:26 
Dem hapser jeg gerne. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/05-12 17:43 
Fint. PM din adresse, så sender jeg afsted i morgen.
549 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig