X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode SNES spil der ikke er udgivet i EUR


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 31/10-09 20:56 
Jeg leder efter bud på interessante SNES-udgivelser, der aldrig fik en Europa-release. Der er masser af SNES-titler som aldrig så dagens lys i Europa, både kendte såvel som mindre kendte spil. Kunsten er at finde frem til dem, der er værd at bruge tid på :)
For at sparke tråden igang kommer jeg med et par forslag:
Et par kendte:
Chrono Trigger
Final Fantasy II+III
Super Mario RPG

Et par mindre kendte:
Ignition Factor
Earthbound
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkenDarkenSkrevet 31/10-09 21:15, rettet 31/10-09 21:21 
Jeg mener Breath of Fire ikke kom i PAL udgave (husker ikke lige hvordan det var med 2'eren). Begge er gode JRPG (BoF2 har dog en lidt.. steneren dialog).


edit:
Husker Illusion of Gaia/Time som middelmådigt men ellers ok
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 31/10-09 21:24, rettet 31/10-09 21:24 
Jeg har f.eks et beat-em-up der hedder Undercover Cops.

Undercover Cops
Bashful Neophyte
QweetixQweetixSkrevet 31/10-09 21:36 
Breath Of Fire blev udgivet i PAL :)

Ignition Factor blev også udgivet i PAL, men under navnet The Firemen. Jeg har det selv, det er forholdsvis svært at få fingrene i boxed....
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/10-09 21:46 
Qweetix>
Breath Of Fire blev udgivet i PAL :)

Nej, Squaresoft stod for udgivelsen af BoF og bragte den ikke til EU.

BoF2, som Capcom selv udgav, kom derimod i EU. Det er dog markant ringere end etteren.
silverstarsilverstarSkrevet 31/10-09 21:49, rettet 31/10-09 21:50 
Qweetix>
Ignition Factor blev også udgivet i PAL, men under navnet The Firemen. Jeg har det selv, det er forholdsvis svært at få fingrene i boxed....

Jeg mener ikke at Ignition Factor og The Firemen er det samme spil. Prøv at kigge på et par videoer på Youtube af spillene, de handler begge om brandmænd, men er ikke identiske så vidt jeg kan se. De blev heller ikke udviklet/udgivet af samme firma, hhv. Jaleco og Human.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
QweetixQweetixSkrevet 31/10-09 22:51 
Azzkikr: Du har ret, my bad...

Silverstar: Det kan jeg godt se, de ligner dog hinanden utrolig meget... Kan varmt anbefale The Firemen, det er et super spil :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-09 23:01, rettet 31/10-09 23:06 
Det er måske ikke det rette sted at spørge, men findes der ikke en liste over hvilke EU SNES-spil der kan tvinges i 60Hz?
Jeg gik egentlig og troede at der ikke var noget der hed PAL-optimering på SNES, men i hvert fald Super Mario Allstars har grove grafikfejl i 60Hz og det er da et af de ældre SNES-spil. Mario 3 virker dog nogenlunde med lidt flicker i helt i toppen, men det er det eneste af spillene jeg gider, så det er heldigt nok :)

A Link To The Past virker helt perfekt i 60Hz så jeg ved ikke rigtig hvad man skal regne med når man køber EU-spil :/ Indtil videre har jeg valgt at holde mig til JAP når der skal købes spil fremover.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/11-09 18:03 
Kan det ikke tænkes at nogen af spillene er optimeret til 50hz, hvorfor det ikke er nødvendigt at tvinge dem til 60? Eller var det kun Sega, der gjorde det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-09 18:06 
Det var det jeg troede, men det tyder så på at der alligevel er nogen der er optimeret (Allstars). Jeg vil ha' alt i 60Hz så det kan køres igennem min XRGB-3 og få tilføjet scanlines :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-09 21:55 
silverstar>
Et par mindre kendte:
Ignition Factor
Earthbound

Umiddelbart http://www.playright.dk/infotitel.php?id=11470]Hagane[/LINK]" target="">Hagane.

Hvis du har flere penge på hånden, så tjek evt. Majuu Ou (Majyuuou). Det er vistnok blandt de mest sjældne SNES-spil, der også er spilbare for ikke-japanere :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 02/11-09 22:36, rettet 02/11-09 22:38 
Hagane er da udgivet i PAL!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/11-09 22:58, rettet 02/11-09 22:59 
SkyblazeR>
Hvis du har flere penge på hånden, så tjek evt. Majuu Ou (Majyuuou). Det er vistnok blandt de mest sjældne SNES-spil, der også er spilbare for ikke-japanere :)

Jeg har ledt efter det i årevis på eBay, og hver gang det dukker op er det en cart-only til en fuldstændig uhyrlig pris. Det er vist kun for rigtig hardcoresamlere.


Er Ninja Gaiden Trilogy udgivet i Europa?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/11-09 23:54, rettet 02/11-09 23:56 
Der er også Ikari no Yousai, men jeg ved ikke lige om det er spillets rigtige navn. Husker det fordi jeg i en periode gerne ville finde noget der mindede om Alien Breed spillene.

Her er lidt gameplay :-) Tjek det ud!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-09 00:47 
Også værd at nævne:

E.V.O.: Search for Eden
Robotrek
Ogre Battle
Rockman & Forte (kun jp)
King of Dragons
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/11-09 02:32, rettet 03/11-09 02:36 
Hagane i PAL har jeg godt nok overset med en nu umiddelbar opfattelse af, at det er tæt på umuligt at finde i PAL med boks i samlerværdig tilstand. (Jeg har det selv i japansk mint).

Azzkikr >

KoF er ikke kun ude i Japan. Jeg er i tvivl om visse af de andre spil.

Sumez >

Jeg var tæt på at købe det hos VGI efter et par videoklip. Spillets kvalitet virker ikke helt (teknisk) ringe.

http://www.videogameimports.com/get_game.php?product=8252 (krydret pris)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/11-09 02:34, rettet 03/11-09 02:34 
Jeg har fundet Hagane i PAL til latterlig brugt pris i "fin tilstand", så glem førnævnte kommentar... ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-09 02:52 
SkyblazeR>

Azzkikr >

KoF er ikke kun ude i Japan. Jeg er i tvivl om visse af de andre spil.


Jeg forstår ikke helt hvad du hentyder til. KoF?

Det eneste spil jeg skrev var jp only var Rockman & Forte...

Er du fuld ?? :)
silverstarsilverstarSkrevet 03/11-09 08:20 
Mange gode forslag.

Sumez:
Ninja Gaiden Trilogy havde mig bekendt ikke en Europa-release.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 03/11-09 08:37 
Metal Warriors skulle være fantastisk! Det er i samme stil som Cybernator også kaldet for Assault Suits Valken.

Wiki
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/11-09 09:13 
SkyblazeR>
Jeg var tæt på at købe det hos VGI efter et par videoklip. Spillets kvalitet virker ikke helt (teknisk) ringe.

http://www.videogameimports.com/get_game.php?product=8252 (krydret pris)

Det var væsentlig billigere end den der af og til dukker op på eBay. Jeg tænkte nok det bare var en sælger, der var absurd fejlsporet. Sådan er det med nogen af de spil, der ikke er så eftertragtede, og der derfor slet ikke eksisterer et marked for. Eksempelvis også flere halv-lunkne PC Engine cd-spil, jeg har kigget efter i nogen tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/11-09 09:18, rettet 03/11-09 09:23 
http://www.playright.dk/samlertitel.php?id=23381]Dezaemon[/LINK]" target="">Dezaemon er et "lav dit eget shoot'em up"-spil til SNES, der faktisk er uhyggeligt velgjort. Du kan ændre alt, grafik, fjender, AI'en, baggrunde, musikken - det eneste problem er cartridgens skrøbelige hukommelse. Men det indbyggede spil, kassetten kommer med, er faktisk også udmærket.

Det er kun udgivet i Jap.

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=27491]Det tredje Magical Quest-spil[/LINK]" target="">Det tredje Magical Quest-spil er heller aldrig udgivet udenfor Japan. Kunne godt selv tænke mig at prøve det - de to andre spil i serien er rigtig gode, omend de er alt for lette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/11-09 19:32 
Azzkikr>
SkyblazeR>

Azzkikr >

KoF er ikke kun ude i Japan. Jeg er i tvivl om visse af de andre spil.


Jeg forstår ikke helt hvad du hentyder til. KoF?

Det eneste spil jeg skrev var jp only var Rockman & Forte...

Er du fuld ?? :)

Ups, mente KoD (King Of Dragons). Skimmede åbenbart tråden for hurtigt. :) Nu handler tråden godt nok ikke om andre platforme end SNES, men for god ordens skyld, så er f.eks. KoD udgivet i EUR til PSP på Capcom Classics Collection Reloaded.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig