X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ps2 vs GC


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 04/07-03 13:58 
Hejsa.
Jeg har netop solgt min Xbox til fordel for en Cube. Men kæresten vil hellere have en PS2 (silent hill3 og den slags). Kan I ikke komme med noget for/imod for begge konsoller? Tak :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-03 14:01 
PS2.

Den har alt.

RPG, Adventure, bedre platformsspil end GC...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 04/07-03 14:13 
PS2: Final Fantasy X, Gitaroo Man, Kingdom Hearts, Silent Hill 3, Metal Gear Solid 2, Castlevania: Lament of Innosence

GameCube: Super Mario Sunshine, Rogue Leader, Super Smash Bros. Melee, Zelda TWW, Metroid Prime, Starfox Adventures, Final Fantasy: Crystal Chronicles
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-03 14:16 
Hvordan kan du glemme ICO?! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HulleHulleSkrevet 04/07-03 14:16, rettet 04/07-03 14:17 
I RPG kan GC ikke overgå PS2.. Men platform? Det er et spørgsmål om smag. Personligt er Mario Sunshine det ypperste af nye platform spil.

Sæt du kæresten alene en mørk aften med Eternal Darkness (IMO det bedste horror spil og som i øvrigt kan købes billigt på overstock) så skal hun nok blive konverteret.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-03 14:23 
Er det hovedsageligt historiedrevene survival-horror spil, hun vil ha'?

For GC har jo Resident Evil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 04/07-03 14:24 
Jeg vil klart fortrække Cuben!

Metroid Prime, Zelda: Thw Wind Waker, Super Mario Sunshine, Starfox Adventures, Pikmin, Star Wars: Rouge Leader, Resident Evil serien, Eternal Darkness.. og jeg kunne blive ved!

Final Fantasy og Metal Gear Solid kommer jo også til Cuben!

Go for the Cube m8! :)
NaieraNaieraSkrevet 04/07-03 14:25 
Final Fantasy som vi kender det kommer jo IKKE til 'Cuben!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 04/07-03 14:36 
ingen nævnte Animal Crossing? ;)
jaesjaesSkrevet 04/07-03 14:36 
Well, jeg ville købe dem begge, og i stedet spare lidt på spilsiden. Da der er perler på begge platforme, der er svære at undvære.
Med de priser de kan fåes brugte til nu, er det ikke så galt.

Hvis du insisterer på kun at købe én, er valget vel let, da Nintendos titler udgør en kæmpe procentdel af det samlede antal eksklusive toptitler. Det afhænger altså meget af, om du kan lide deres spil.
DommergaardDommergaardSkrevet 04/07-03 16:39 
Naiera >
Final Fantasy som vi kender det kommer jo IKKE til 'Cuben!

Så ved jeg ikke hvad du vil kalde det her: http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/finalfantasycrystalc/index.html
NaieraNaieraSkrevet 04/07-03 16:50 
Har ingenting at gøre med den FF serie der startede på NES og nu fortsætter på PS2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 04/07-03 16:51 
Born2Play >
Er det hovedsageligt historiedrevene survival-horror spil, hun vil ha'?

For GC har jo Resident Evil.

Ja det er det. Hun er mest til det sløve gameplay, hvor jeg hellere vil have platform og shootere. Og en smule adventure/rpg :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
MajorPMajorPSkrevet 04/07-03 16:59 
Køb du bare en Cube... Men hvis du kan lide FF, så køb da en PS2, og hyg dig med det :!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
DommergaardDommergaardSkrevet 04/07-03 17:03 
Naiera >
Har ingenting at gøre med den FF serie der startede på NES og nu fortsætter på PS2.

Har jeg heller ikke sagt noget om, sagde bare der kom et FF-spil til Cuben ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 04/07-03 17:04 
FF har aldrig været min kop mocca. Jeg bryder mig ikke om de spil der nærmest guider én igennem. Det bedste rpg efter min opfattelse til et konsol må næsten være Morrowind. Det at man er fuldstændig fri og kan gøre hvad man vil...Det er fine sager :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DommergaardDommergaardSkrevet 04/07-03 17:14 
Ligesom Shenmue 1 & 2 - Uhh.. dejlige spil!!! :D
JuggernautJuggernautSkrevet 04/07-03 17:16 
Ja friheden er der ihvertfald. Men det er lidt sløvt synes jeg. Det er også derfor at jeg solgte det til Jaes :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 04/07-03 17:17 
Nej, Shenmue 1 og 2 er ligeså "guidende" som FF spillene, den eneste forskel er at man kan trække legetøj i automater i Shenmue.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 04/07-03 17:27 
Her er en lille liste med spil vi kan forvente i år til GC. Det kan være den hjælper dig med dit valg

lækker list :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-03 18:55 
Naiera >
Nej, Shenmue 1 og 2 er ligeså "guidende" som FF spillene, den eneste forskel er at man kan trække legetøj i automater i Shenmue.

Sjoveste rigtige svar - ever! *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 04/07-03 19:34 
Naiera >
Nej, Shenmue 1 og 2 er ligeså "guidende" som FF spillene, den eneste forskel er at man kan trække legetøj i automater i Shenmue.

Vi er som et bedre ægtepar os to hva? Vi skal hele tiden diskutere!

I Shenmue er der en MASSE frihed! Du skal ikke gøre tingene i nogen bestemt rækkefølge! Du kan f.eks:

I 1'eren kan du komme og besøge en kat som du kan fodre med diverse mad du køber i supermarkedet! - Du kan købe forskellige ting til at samle med! Du kan gå ind i arcade-butikken og spille en masse forskellige fede spil! - Hjemme i Ryos hus er der en Sega-Saturn som du kan bytte og købe spil til, hvilket er en fed Feature!!

I 2'eren kan du får deltidsarbejde, hvor du kan tjene en masse penge til din hus-lege, hvilket er en fed feature!
Du kan gå på en bar og spille dart osv! Du kan også samle figurer og sælge dem til folk som samler på figurer, hvilket du kan tjene ret fede penge på! - Alt efter hvilke figurer du har! - Du kan også Gamble inde i byen osv..

De spil er totalt suveræne, man går ikke galt i byen med Shenmue! De er geniale ;)
RJKRJKSkrevet 04/07-03 19:38, rettet 04/07-03 19:38 
Mon vi her er i den situation, at Naiera har spillet en masse Shenmue og en masse Final Fantasy, mens Sonic.dk kun har spillet en masse Shenmue?

Der er også alt muligt "lal" man kan gøre i de fleste FF-titler. Det har stadigvæk ingenting at gøre med frihed som i Morrowind...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 19:59, rettet 04/07-03 22:30 
Shenmue har en særdeles lineer historie med en masse optionelt gejl udenom.
Det grelle eksempel jeg har oplevet er da jeg kørte rundt med kasser på havnen i flere uger uden at se skyggen af nogen mad-angels fordi jeg havde misforstået rutevejledningen.

Man skal hele tiden gøre noget helt bestemt for at udløse den næste begivenhed i hovedhistorien, begivenheder der, så vidt jeg kan se, sidder som perler på en snor.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DommergaardDommergaardSkrevet 05/07-03 00:57 
RJK >
Mon vi her er i den situation, at Naiera har spillet en masse Shenmue og en masse Final Fantasy, mens Sonic.dk kun har spillet en masse Shenmue?

Der er også alt muligt "lal" man kan gøre i de fleste FF-titler. Det har stadigvæk ingenting at gøre med frihed som i Morrowind...

Har aldrig rørt FF-spillene :)

Men Shenmue har jeg skam spillet en del.. men det skal der ikke diskuteres mere i Naiera! Vi har hver vores mening!
SumezSumezSkrevet 05/07-03 01:07 
Shenmue har ikke frihed. Ikke en skid. Nada! Faktisk endnu/meget mindre end de fleste Final Fantasy spil, der tit påtager en del "frihed" nær slutningen. I største grad FF6 og 10.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/07-03 01:07 
Og til tråd-starteren - køb nu bare den PS2 ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 05/07-03 01:09 
Sonic.dk >
Har aldrig rørt FF-spillene :)

Så lad venligst være med at udtale dig (fejlagtigt) om dem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 05/07-03 07:01 
Og til tråd-starteren - køb nu bare den GC ;-)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-03 10:33 
Tak for jeres indlæg. Jeg er ret overbevist om at det bliver en Cube til mig og en PS2 til kæresten når der bliver råd.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-03 12:50 
Hulle >
Sæt du kæresten alene en mørk aften med Eternal Darkness (IMO det bedste horror spil og som i øvrigt kan købes billigt på overstock) så skal hun nok blive konverteret.

Hvor er gyset i det spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 06/07-03 04:50, rettet 06/07-03 04:54 
Det kommer meget an på hvad man definerer som gys.
For mig er det noget der spiller med underbevistheden og fremkalder en syrealistisk provokation af min tankegang.

For andre er det blod over det hele og zombier der hærger. Det kunne også være en mand med en maske som truer med at skære unge teenagere til plukfisk.

Eternal Darknes hører for mig ind under første nævnte. Og da en zombie, mumie eller hvad det nu er der er in hos nogen, aldrig har formået at skræmme (borset fra de typpiske shok scener hist og her) mig er ED toppen i min bog.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 06/07-03 10:32 
Du har ikke spillet Silent Hill, vel?

Nej, jeg mener heller ikke Eternal Darkness er uhyggeligt på nogen som helst måde og det er ikke fordi jeg kun kan lide "blod og zombier" (som der jo forresten ER ret meget af i ED...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/07-03 11:07, rettet 06/07-03 11:09 
Årh ja stenet.

Jeg har aldrig spillet Resident Evil mere end et par minutter, da styringen i min bog suger grumt, så jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt det er uhyggeligt.

Men jeg synes til gengæld at det er jævnt uhyggeligt i ED, når der løber blod ned af væggene, der er børn der græder, man kan høre skridt oven på, når det pludselig banker hårdt på en dør osv osv - og man ved at det altsammen er pga sanityeffekten.
Hele stemningen i ED, som er planket fra Lovecraft, hvor mange monstre ikke bare kan skydes med ét skud, rykker mig helt ud på kanten af stolen.

Der er da også en del klassiske chokeffekter?

***** SPOILER ******
Hvem blev ikke bange da man fandt sig selv liggende i en blodig pøl i badekarret?
***** SPOILER ******
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-03 12:36 
Silent Hill er toppen...

Jeg synes bare, at der er for mange fjender på normal setting i 3'eren?

Jeg har lånt det ud, da jeg kørte træt i starten. Jeg mindes en lidt bedre plot avancering i 2'eren?

Off-topic - Sorry!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 06/07-03 12:47, rettet 06/07-03 12:49 
Eternal Darkness er efter min mening gyserteknisk dårligt. Det forstår slet ikke at bruge sine effekter. Det handler ikke om blod og splat, men om timing og balance. Eternal Darkness har ingen af delene.

En stor del af problemet nævner du jo selv: Man ved det er pga. sanityeffekten. Man er aldrig i reel fare. Hvad skal man så være bange for? Hvor dårligt jeg end synes gameplayet i Resident Evil er, så formår det dog at skabe en bedre stemning, fordi det ikke er bleg for at slå spilleren ihjel "umotiveret".

Og, nej, jeg blev ikke bange det sted du, SeventhSun, spoiler. Det var en simpel chokeffekt (en af de eneste) og ikke andet. Den var forresten vellykket i min bog.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 06/07-03 13:17, rettet 06/07-03 13:22 
Jeg er godt klar over at der er zombier og diverse andre monstre i ED (og kan godt se ironien i det fra min side). Men spillet kører på helt andre tangenter end i RE serien.

Det er netop sanity effekten der for mig var det lækre i det spil. Jeg sad personligt og til flere gange og tænkte over hvad det lige var der gik galt for spillet når sanity delen slog ind. Kunne da godt regne ud at det var en del af spillet, men alligevel fangede det mig utroligt godt.
Kunne nævne en masse ting som jeg var ret facineret af i det spil, men det ville ødelægge oplevelse for andre som endnu har det til gode.
Desuden er historie fortællingen bedre ifølge mig i ED end RE. Har spillet alle RE spil bortset fra Zero og Nemmesis.

Har desværre ikke stiftet bekendskab med Silent Hill serien, det har jeg endnu til gode. Tilgengæld har jeg heller aldrig nævnt at jeg har, eller sat de to spil op mod hindanden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SideshowSideshowSkrevet 06/07-03 13:24 
Hulle >
Eternal Darknes hører for mig ind under første nævnte. Og da en zombie, mumie eller hvad det nu er der er in hos nogen, aldrig har formået at skræmme (borset fra de typpiske shok scener hist og her) mig er ED toppen i min bog.

Så var der lige den ene scene i badekaret. Jeg fik et chok og knaldede albuen lige ind i det satans ryglæn. Arghh....totalt stød lige i nervesammenlægningen.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 06/07-03 13:29 
Man må vel bare forventes at have spillet en god del af udvalget, når man siger at noget er "toppen".

"Skies Of Arcadia er det suverændt bedste RPG nogensinde!!!

PS. Jeg har aldrig spillet Final Fantasy, Chrono, Dragon Warrior, Phantasy Star, Grandia eller andet fra Square eller Enix."

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 06/07-03 13:39, rettet 06/07-03 13:59 
Jeg vidste bare at du ville komme med den der..

Så du vil ha' at hver gang man nævner et spil, lige skal huske og komme med hvilke andre spil i genren man ikke lige har stiftet bekendtskab med..
Jeg har aldrig nævnt at jeg har spillet SH serien. Og fordi jeg siger at ED er toppen hos mig er det jo ikke en evig sandhed, og netop derfor står der IMO eller et eller andet som pointerer at det er i min bog at det forholder sig sådan, og altså ikke nødvendigvis den rigtige.

Så vil jeg godt lige ha´ at du i vedlagte link lige husker at pointere hvilke bilspil du ikke har spillet så vi alle kan være sikre på hvilket spil du ikke sammenligner med når du siger at Out Run er det sjoveste bilspil DU har spillet.. Det er plat, men lige så langt ude som det du ville ha' mig til..

Her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 06/07-03 14:26, rettet 06/07-03 14:26 
Fordi jeg skriver noget lidt i sjov, behøves du jo ikke at tage det dybt personligt. Jeg beskyldte dig aldrig for at lyve. Blot for at du burde udvidde din spilhorisont lidt, hvis du mener at Eternal Darkness er det bedste, som genren har at byde på.

Jeg går også ud fra at vi kan blive enige om, at der er ret stor forskel på racergenren med mange hundrede (tusinde?) titler og så survival horror-genren, hvor der maksimalt er tre serier og et par enkelte spil.

Det er, som jeg siger, ligesom at udnævne bedste RPG, uden at have spillet Final Fantasy og Chrono Trigger. Hvis der er tilsvarende titler i racergenren til konsollerne, så er jeg ret sikker på, at jeg har spillet dem også...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 06/07-03 15:10 
Jeg tog det personligt. Men da det ikke var ment sådan, gør jeg det selvfølgelig ikke det længere :)
Jeg ville også gerne udvide horisonten lidt, og havde jeg pengene så var jeg da allerede ejer af Silent Hill. Man kan ikke ha alt (tror nu heller ikke det er sundt. Men det er en helt anden snak), så SH må vente lidt.

Vi kan sagtens blive enige om at der ikke er et lige så stort udbud i horrer genren som i bilspil. Men hvis jeg føler at folk går til angreb, eller slår ned på mine holdninger, som jeg følte lige her, bliver jeg nød til at argumentere igen. Du af alle mennesker burde kende det RJK ;)

Sag uddebateret. No offence taken.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 06/07-03 15:43 
Haha, helt i orden.

Det skal så også siges, at jeg mere eller mindre betragter det som personligt, hver gang nogen påstår at andre spil i genren er bedre end Silent Hill-serien ;p

(Med undtagelse af Project Zero/Fatal Frame, som jeg desværre ikke har spillet seriøst, som noget af det eneste i genren)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
mostwantedmostwantedSkrevet 07/07-03 16:57 
Jeg synes ED er et af de bedste Gc-spil indtilvidere, men det er rigtigt det ikke er specielt skræmmende. Det er de andre Survival Horror spil så godt nok heller ikke, så det er nok bare mig ;)

Men jeg vil vove at påstå at ED er det spil der har fokuseret mest på sin historie i meget lang tid. Grandiøs historie, men mindre frygt - det gør sgu ik noget!

Anyway, så skal du da ikke sælge din Gc for noget i verdenen, dig der startede topicet!!!
... men det kan godt være jeg lyver! :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig