X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Age: Origins-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 10:41 
Så er der ikke mere end 10 dage tilbage, til Dragon Age: Origins udkommer, og jeg synes i den grad, at spillet havde brug for sin egen tråd.

Omtalt som den spirituelle efterfølger til Baldur's Gate, er jeg som gammel PC-spiller, blevet blød i knæene - det er dog først for nyligt at jeg er blevet opmærksom på spillet. Jeg har set et par trailers inde på Gametrailers, og læst lidt FAQ... Se hele indlægget


Dragon Age: Origins Cinematic Trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 16:29, rettet 07/11-09 16:33 
jaes>
Det bør vist lige understreges, at man også godt kan pause og give ordrer til hele éns party i konsol-udgaverne. Dog kun hvis man har sat menuen til "hold" i stedet for "toggle".

Jeg er lidt usikker på det med pause-funktionen efterhånden - eurogamer beskriver det meget pænt på side to af deres review. Problemet er at menuen forsvinder, og spillet fortsætter, hvad enten man har slået toggle til eller fra, så snart der gives en ordre, til en vilkårlig enhed. Det skulle dog tilsyneladende være muligt at klikke på L1-sticket, og på den måde give ordre, mens spillet er sat på pause (har ikke selv prøvet). Under alle omstændigheder er det akavet, og ikke måden system har været tænkt som udgangspunkt.

Jeg fik vist skrevet det citerede lidt kringlet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 07/11-09 16:43 
Nej, de skriver, at man kan klikke på sticket i forbindelse med "targeting" :)

I kommentarerne til anmeldelsen beskriver en bruger det nok lidt bedre:

"...whilst you have the left trigger pulled and the radial menu open, select your instruction for one party member, and instead of letting go of the left trigger, press a bumper button and move on to the next party member. You can do this for all members of your party and hit something hard with multiple abilities."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 17:03 
Ahhh, nu er jeg med :) Den kombination har jeg ikke umiddelbart prøvet, så det passer nok at det fungerer bedre på den måde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 07/11-09 17:29, rettet 07/11-09 19:17 
Echelon VI>
Jeg lader den lige stå et øjeblik.

Jeg er bestemt ikke ophidset, så ville jeg slynge langt mere med de ubehagelige fraser. Du skriver dog konsekvent ét, og derefter det stik modsatte - så kan du pakke det nok så meget ind i blinkende smileys etc.

Jaja Rasmus modsat ;-) Jeg kan virkelig ikke se hvorfor du tager det hele på den måde og bliver nedladen i din første kommentar-vagt. Synes kun det er meget sjovt ;-) Hvis du synes spillet er flot er ganske fint med mig! Jeg har set utallige gameplay film på youtube, GT, IGN, og Gamespot og bryder mig ikke om de farver spillet har. Jeg synes spillet ligner noget der er løgn hvad det angår så lær at leve med det.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 07/11-09 18:17, rettet 07/11-09 18:19 
Nogen der har et par tips til en noob?

Hvad er det jeg misforstår ved kampsystemet?

For mig og se, står man bare og hakker løs (meget meget langsomt) på skift med sin fjende. Det kan da ikke være hensigten hva'? Er der virkelig kun ét melee-angreb, og ingen blocking? Og hvis ja, hvad er det jeg ellers overser, der skulle gøre sådan et kampsystem værd at spille?

Jeg er overbevist om at det må være mig der misforstår det, og jeg har egentlig heller aldrig brugt særlig meget tid på spil af denne slags ("vestlige" RPG'er). Så jeg vil gerne "enlightes", hvis nogen gider at afsætte tid til det.

Party-systemet, er jeg slet ikke kommet til endnu, så en evt. uddybelse må gerne være med 1-on-1-kamp som grundlag :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 07/11-09 21:09 
Du får flere skills, når du når længere frem = flere typer angreb.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 07/11-09 22:38 
Ingen blocking?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/11-09 00:10 
Hvilken platform spiller du det på?

Blokering beregnes ud fra det bagvedliggende system, så nej, der er ingen decideret knap til blokering. Men du skulle da gerne opleve at dine enheder blokere ind imellem i deres animationer. Det giver ikke særligt meget mening i forhold til perspektivet i konsol-spillene :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 08/11-09 13:59 
Dragon Age er det første spil, jeg har fjernet 'gore' i under options. Ikke bare er der alt, alt for meget til at det giver nogen egentlig effekt, men det accentuerer også svaghederne i grafikken.

Eller er det bare mig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 08/11-09 14:11, rettet 08/11-09 14:11 
Jeg har ikke spillet det så meget endnu, men jeg er også vildt irriteret over at personerne er sovset ind i blod, hvis de bare har hakket lidt i en rotte.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/11-09 14:23 
Ja, det er en underlig effekt - jeg har også slået det fra.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 08/11-09 15:09, rettet 08/11-09 15:10 
Slog det fra før jeg begyndte at spille. :P

Ugh var nu lidt irriterene at man kun kan få blood mage ved selv være mage eller warrior med reaver. Heldigvis beholder man dem, med det samme de unlocked og kan bare bruge et gamle save. Nå kun spirit healer jeg mangler og jeg ved hvordan jeg unlocker den. SÅ må blood mage bare vente til jeg laver mig en mage.
Men damn at få Reaver til min warrior var ikke lige mig. Og hvad der skete da jeg gøre det, var en ting jeg ikke var særlig vild med. Så med det samme reaver var unlocked for altid, gik jeg hurtig tilbage til en gamle save(Kun spildt 7min på det)

Nå ja efter spillet en god del timer mere, kan kunne sige at jeg elsker dette universe ind til videre. Aldrig set et RPG fange mig så meget (Udover da jeg spillet mit første Final Fantay spil).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RuneSPRuneSPSkrevet 08/11-09 15:23 
Hvordan unlocker man reaver? Min warrior er snart lvl 16 og har stadig ikke fået ham specialiseret :)
dpldplSkrevet 08/11-09 15:31, rettet 08/11-09 15:32 
ash of urn quest også hjælpe kolgrim (Skulle være nok info der, uden at bruge nogen rigtige spoilers).

Det har forum mangler en form for spoiler gemmer. Så man kan skrive spoilers, og gemme dem med sort tekst eller en knap der skal trykkes på. :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RuneSPRuneSPSkrevet 08/11-09 15:58 
eh hvad hvis jeg har slået kolgrim ihjel :)?
dpldplSkrevet 08/11-09 16:05, rettet 08/11-09 16:12 
en ny gannemspilling til dig så :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RuneSPRuneSPSkrevet 08/11-09 16:37 
fesent, sikker på at det er den eneste måde man kan unlocke reaver?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/11-09 17:00 
Jeg mener at du under alle omstændigheder kan få fat i en bog, der kan give dig adgang til Reaver-specialisering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 08/11-09 22:41 
Jeg har spillet Dragon Age den halve dag, og jeg synes, det er rigtig godt, selvom det ikke er så pænt at kigge på. De forskelle, der måtte være på pc-versionen og konsoludgaverne, er ikke noget, jeg har hverken bemærket eller savnet - men jeg er heller ikke gået i gang med spillet forventende, at det skal være et nyt Baldur's Gate. Bl.a. fordi jeg aldrig har spillet BG.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/11-09 09:24 
Jeg synes nu også at spillet ser meget lerfarvet ud, men helt så slemt som Morrowind, der har færre farver end et Game Boy-spil, er det nu ikke :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/11-09 09:28 
Nu skal vi også tænke på at det der afbildes er et middelaldermiljø, så jord, stål og sten er den primære farvepalette. Det er jo ikke et popfarvet JRPG, vel? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 09/11-09 09:43 
Synes nu det er meget frodigt inde i skoven :)
SumezSumezSkrevet 09/11-09 10:02, rettet 09/11-09 10:02 
Herold>
Nu skal vi også tænke på at det der afbildes er et middelaldermiljø, så jord, stål og sten er den primære farvepalette. Det er jo ikke et popfarvet JRPG, vel? :D

Når jeg tager ud og rejser og kigger på gamle museer, templer, ruiner, kirker, landsbyer, osv. synes jeg ikke rigtig jeg støder den der dominerende lerfarve, der findes i lidt for mange RPG'er. Iøvrigt er også virkelighedens underjordiske huler oftest langt flottere end dem man render rundt i i idéforladte spil.

Just saying. :)

F.eks. Oblivion slap da også langt bedre fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/11-09 10:37 
Sumez>
Iøvrigt er også virkelighedens underjordiske huler oftest langt flottere end dem man render rundt i i idéforladte spil.

Just saying. :)

F.eks. Oblivion slap da også langt bedre fra det.

Bestemt :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 09/11-09 11:21, rettet 09/11-09 11:22 
@Sumez: Det synes jeg egentlig ikke at Oblivion gjorde. Paletten dér er heller ikke specielt inspirerende. Jeg kan sagtens forstå hvorfor Bioware har valgt en farvepalette, der er nede på jorden, i forhold til en med flere farver i - de har en helt anden fokus end Oblivion har. Det samme kan også godt ses på Fallout 3 - der er heller ikke vildt meget variation i paletten.

Én ting er også at lægge vægt på kulturskatte og deslige, en anden ting er at vise en hel verden i et realistisk sammenhæng. Det er klart at kirker og museer er mere farverige - det betyder ikke er resten af verden har været det. Jeg synes ikke at Bioware frådser med farverne, men det er ikke så slemt som Quake var i sin tid - dér kan man snakke om et spil, der bruger sort, brun og ikke så meget andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 09/11-09 11:24, rettet 09/11-09 11:24 
Nu har jeg ikke spilelt Dragon Age, så kommenterer ikke det spil, men den generelle tendens i mange spil, og det er vist en misforståelse af dimensioner, at en middelalderverden ikke må indeholde andet en fem nuancer af brun, for at være... realistisk??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/11-09 11:25 
Og det gør Dragon Age heller ikke - så er vi enige :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-09 19:09, rettet 09/11-09 19:19 
Dragon Age: Origins-tråden
Jeg synes som sagt at der er gjort et forsøg på at gøre spillet til alt andet end den ene ler-farvede hule efter den anden. Der er brugt masser af farver i lysforholdene, på tæpper og klædedragter, og hulerne veksler altså som sagt i farver, alt efter lysforhold, miljø etc. Men nej det er ikke et farvestrålende japansk spil som Katamari Damacy - det ville under alle omstændigheder virke noget malplaceret.

Men derudover er der noget om at paletten i mange nyere spil har været/kan være mangelfuld.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 09/11-09 19:32, rettet 09/11-09 19:34 
Jeg syntes at det sutter, og er egentlig sur på mig selv over at falde for en så fed trailer, når jeg burde vide bedre, end at stole på en trailer der intet in-game-materiale indeholder.

Men jeg har heller ikke forhånds-forhold til hverken genren, Bioware eller deres tidligere produktioner. Jeg har dog et til EA, hvilket bare gør mig endnu vredere på mig selv, over at falde for traileren. Her burde jeg fandme have vidst bedre.

Det er altid noget at jeg ikke har brugt mere end hundrede kroner på det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 09/11-09 20:51, rettet 09/11-09 21:47 
Snydt af trailers?

Dragon age havde da nok den væreste PR jeg nogensinde har set for et spil. Vis ikke fordi jeg læst hvad folk skrev på diverse forum, havde jeg aldrig rørt dette spil.

Troede enlig alt deres PR skræmt flere folk væk, i stedet for at få flere køber.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-09 21:36, rettet 09/11-09 21:36 
Deres forsøg på at placere spillet som et "dark and gritty"-rollespil, siger lidt om hvad PR-folkene mente der skulle sælge Dragon Age. Hele gore-elementet virker iøvrigt fuldstændigt malplaceret - især når karakterne står og konversere, tilsyneladende uden nogen viden om, at de er sølet ind i blod.

Jeg synes der har været langt imellem den reklamerede oplevelse, og hvad Dragon Age rent faktisk er. Det synes jeg så kun er ubetinget godt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 09/11-09 23:13, rettet 09/11-09 23:18 
Jeg syntes at traileren med dragen er fed.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 09/11-09 23:37 
Nååå nu tro jeg ved hvilken du tænker på, jo den var ikke så dårlig.
Men bedømme et spil på enkel trailer som det, lyder lidt vovet efter min menig. Så igen køber jeg ikke noget uden bruge flere timer tjekke om det noget for mig. ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 10/11-09 10:59 
Echelon VI>
Jeg synes som sagt at der er gjort et forsøg på at gøre spillet til alt andet end den ene ler-farvede hule efter den anden. Der er brugt masser af farver i lysforholdene, på tæpper og klædedragter, og hulerne veksler altså som sagt i farver, alt efter lysforhold, miljø etc.

- skriver du i samme indlæg som du poster et screenshot, der mest af alt ligner en leverpostejsmad på eventyr i en visnet juledekoration? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/11-09 11:42, rettet 10/11-09 11:44 
Haha! Sjovt ordvalg og bedre kan det vist ikke siges ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/11-09 16:54, rettet 10/11-09 16:58 
Sumez>
skriver du i samme indlæg som du poster et screenshot, der mest af alt ligner en leverpostejsmad på eventyr i en visnet juledekoration? :)

Hehe, det var måske ikke det bedste valg :) Jeg ville gerne have et, hvor den fine lys-effekt var med, blot for at illustrere at ALT ikke er ler-farvet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 13/11-09 01:49, rettet 13/11-09 09:23 
:D

Dragon Age: Origins-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 13/11-09 02:00, rettet 13/11-09 02:02 
Altså endnu en tegneserie/joke omkring DLC?
Nå ja folk forsætter jo altid, med samme jokes igen og igen, lige meget hvor man går.

Personlig synes jeg det var en smart måde at fortælle folk på, der faktisk er DLC ude der kan købes. Havde jeg ikke vidste i forvejen, havde jeg nok ikke opdaget det selv.
Selv købt Warden's keep idag, og kommer nok til spille den i næste uge.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 13/11-09 08:00 
Problemet er jo at dette DLC var med i spillet fra starten og derfor ligeså godt kunne have været inkluderet i den oprindelige pris. Dette er blot en måde at øge spillets samlede pris og er ikke et udtryk for at udviklerne har sat sig ned og forsøgt at udvikle noget nyt til spillet.

Hvis jeg kunne myrde den irriterende gøgler der står i min lejr og snakker om det crap, så havde jeg gjort det uden at blinke.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/11-09 09:01 
Jeg fuldstændigt enig med Cronoss. Det er en enormt fræk måde at drive rov på folk. At inkludere DLC direkte ved udgivelsen på denne måde, er simpelthen uacceptabelt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 13/11-09 09:52 
Det har EA gjort før, men jeg synes også det lyder til at være en tand værre denne gang. At spillets NPC'er rent faktisk er sælgere, er rimelig frækt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 13/11-09 09:59 
Og de har jo tydeligvis vidst at de har gjort noget galt - min version af Dragon Age har i alle tilfælde et kort med hvor man "får" den dyre DLC gratis med. Det skulle ikke undre mig om den kode var med til langt de fleste versioner af spillet, så det umiddelbart kommer til at virke som om EA gør noget godt for spilleren.

"Nå ja, og så skulle du da også liiige købe den sidste omgang DLC - den er jo billigere end den du fik med helt gratis!" ;-)
HeroldHeroldSkrevet 13/11-09 11:37, rettet 13/11-09 11:38 
Cronoss>
Problemet er jo at dette DLC var med i spillet fra starten og derfor ligeså godt kunne have været inkluderet i den oprindelige pris. Dette er blot en måde at øge spillets samlede pris og er ikke et udtryk for at udviklerne har sat sig ned og forsøgt at udvikle noget nyt til spillet.


Hvorfor det? Har du nogen dokumentation for at der ikke er brugt yderligere ressourcer på at udvikle det, på at det reelt forårsager huller i spillet eller andet der underbygger den påstand?

Det kan lige så godt være fornuftig planlægning af ressourcer, i et forsøg på at lancere ekstra indhold til et spil, på det mest optimale tidspunkt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/11-09 12:04 
Cronoss>
"Nå ja, og så skulle du da også liiige købe den sidste omgang DLC - den er jo billigere end den du fik med helt gratis!" ;-)

Det var ikke en preorder ting?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 13/11-09 13:01, rettet 13/11-09 13:03 
Herold - Nej, det har jeg ikke og det er da meget muligt. Men så må man som udvikler være smart nok til at placere sit DLC på en måde og et tidspunkt der ikke indikerer at det har været færdig fra starten.
Faktum er dog at indholdet åbenbart har været klar på samme tid som spillet - at der så er nogen forsinkelse grundet tryk af discs og så videre er jeg egentlig ret ligeglad med. For mig og sikkert også for mange andre, fremstår de to DLC-pakker som værende noget der kunne have været inkluderet i det spil man lige har betalt 500,- for.

Sumez - Det er meget muligt, jeg sidder med en anmelderkopi så jeg ved det ikke. Min bror fik dog en udgave der også havde koden inkluderet og han havde ikke forudbestilt. Det er dog muligt at de bare havde nogen i overskud.

Jeg er sådan set ikke specielt harm over EA's valg - Dragon Age er stadig et ret fantastisk spil og jeg kan jo blot undlade at købe udvidelsen.
Det havde bare klædt spillet at EA og Bioware havde ventet lidt med betalt DLC.
SumezSumezSkrevet 13/11-09 13:23 
Jeg synes det virker tamt at blive ved med at argumentere for at det omtalte DLC stadig er "ekstra-indhold" selvom det kommer samtidig med spiludgivelsen, det er jo tydeligt for enhver at det er en del af EA's marketingsstrategi fra starten af, især når det snart er reglen mere end det er undtagelsen. Hvis du ikke tror der sidder nogle kloge folk hos EA og siger "Hvordan kan vi thene flest mulige penge på denne titel uden det fremstår dyrt", er du vist for godtroende. :)

Man kan ikke klandre spilbranchen for at være business, det er jo det den kører rundt på, men det er den slags ting der gør at mange af os har mindre og mindre respekt for EA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 13/11-09 13:40 
Sumez - Hvis det er henvendt til mig, så er jeg totalt enig med dig :-)
dpldplSkrevet 13/11-09 13:47 
I ved godt dette spil har været færdig i over ½ års tid nu? Blev kun udskubbet for at få konsol version klar samme med PC, i starten skulle pc version udkommet ½ år siden også konsol version når den var færdig.

Og de tog faktisk Shale ud af spillet i starten, siden han ikke virkede med hvordan spillet var lavet. Men på det ½ år lykkes det dem at lave Shale klar og nu giver de ham gratis med. Så de har jo enlig gjordet hvad i mener de skal.
At de så samme tid har lavet endnu en DLC(Hey de har haft mindst ½ år hvor mange fra DA holdet var færdig, da de ikke skal bruges til konverter et spil)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 13/11-09 13:49, rettet 13/11-09 13:49 
Sumez>
Jeg synes det virker tamt at blive ved med at argumentere for at det omtalte DLC stadig er "ekstra-indhold" selvom det kommer samtidig med spiludgivelsen, det er jo tydeligt for enhver at det er en del af EA's marketingsstrategi fra starten af, især når det snart er reglen mere end det er undtagelsen. Hvis du ikke tror der sidder nogle kloge folk hos EA og siger "Hvordan kan vi thene flest mulige penge på denne titel uden det fremstår dyrt", er du vist for godtroende. :)

Jeg er ikke i tvivl om at DLC'en kommer NU og ikke om 3-6 mnd, for at tjene flest penge som overhovedet muligt (for det er nu, der er maksimalt kundegrundlag). Jeg ser bare ingen gyldige argumenter for at det DLC, der kommer nu, burde have været i spillet - udelukkende fordi det kronologisk passer med udgivelsen. Det giver jo ingen mening at vente med at udgive noget, man kan have klar før med lidt planlægning - og med et projekt af denne størrelse, er der jo enormt mange ressourcer, der i perioder ikke har så meget at lave. dpl skriver også længere oppe at spillet har været færdig til pc i et halvt år ingen udgivelse, så der har været fin tid til det. Jeg ser ingen grund til at hverken Bioware eller EA skal gå glip af at potentielt sælge mere DLC, fordi det er et fåtal af folk på nettet, der ikke har perspektiv nok til at se et større sammenhæng.

tl;dr: Det er ikke svært at koordinere eller planlægge DLC allerede fra starten af projektet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 14/11-09 11:43, rettet 14/11-09 12:09 
Cronoss>
Og de har jo tydeligvis vidst at de har gjort noget galt - min version af Dragon Age har i alle tilfælde et kort med hvor man "får" den dyre DLC gratis med. Det skulle ikke undre mig om den kode var med til langt de fleste versioner af spillet, så det umiddelbart kommer til at virke som om EA gør noget godt for spilleren.

Formålet med disse koder, der også var i bl.a. Gears of War 2, er at give spillets første køber ekstra værdi og samtidig straffe ham, der køber det brugt - simpelthen et lille forsøg på at komme brugthandel, der jo er en torn i øjet på spiludviklerne til livs.

For min skyld må der gerne være DLC tilgængeligt hurtigt, men NPCerne bedes lade være med at pimpe det in-game.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig