X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Age: Origins-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 10:41 
Så er der ikke mere end 10 dage tilbage, til Dragon Age: Origins udkommer, og jeg synes i den grad, at spillet havde brug for sin egen tråd.

Omtalt som den spirituelle efterfølger til Baldur's Gate, er jeg som gammel PC-spiller, blevet blød i knæene - det er dog først for nyligt at jeg er blevet opmærksom på spillet. Jeg har set et par trailers inde på Gametrailers, og læst lidt FAQ... Se hele indlægget


Dragon Age: Origins Cinematic Trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/11-09 00:10 
Så er der begyndt at dukke anmeldelser op, og det ser jo rigtig godt ud - Bioware levere tilsyneladende i forhold til et involverende eventyr, med politiske og sociale elementer i et overbevisende univers.

Der er pæne karakterer over hele linjen, med pc-platformen i front. PS3-versionen skulle være den pæneste af de to konsol versioner, mens Xbox 360'eren skulle have den bedste framerate. Under alle omstændigheder, skulle spillet være godt lige meget hvilken platform man vælger :)

Kotaku Review...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 04/11-09 00:26, rettet 04/11-09 13:05 
Echelon VI>
Under alle omstændigheder, skulle spillet være godt lige meget hvilken platform man vælger :)

Det synes jeg ikke, man kan sige, både i forhold til karakterer og beskrivelser :)

Bare Gamespot giver 9,5 (pc), 9 (PS3) og 8,5 (X360).

EDIT: Beklager, jeg læste "...skulle spillet være godt lige meget hvilken platform man vælger" som "...skulle spillet være lige godt lige meget hvilken platform man vælger" :)
dpldplSkrevet 04/11-09 00:47 
Altså udover gamespot (skod side efter min menig anyway). Har jeg kun set folk sige at, lige meget hvilket version man køber så skulle man ende en rigtig godt spil der kører fint!
Men PC version er det bedste og konsol er nogenlunde ens, med hver deres fordel/ulempe.

Personlig synes jeg lidt laver texture er letter at overleve en framrate drops. En ting kan man vænne sig til og sidste kan ødelægge oplevelse for mig vis det sker forkerte sted.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dRxLdRxLSkrevet 04/11-09 00:51 


Gametrailers anmeldelse
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-09 05:34 
PC versionen ser sej ud. Bliver helt Baldurs Gate nostalgisk over den... Ærgeligt at jeg ikke har en ordentlig gaming rig.
HeroldHeroldSkrevet 04/11-09 08:28 
Jeg kneb en lille tåre, da jeg så hvor meget det ligner Baldurs Gate :'D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 04/11-09 08:34 
Men hvordan fungerer styringen i konsol versionerne ? Er den identisk med pc versionen med kurser osv ?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-09 09:07 
Nej der er noget forskel som man kan se i GT anmeldelsen. Det er mere streamlinet til konsol.
SumezSumezSkrevet 04/11-09 09:38 
Herold>
Jeg kneb en lille tåre, da jeg så hvor meget det ligner Baldurs Gate :'D

Jeg synes også det er lidt trist :(
</troll>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 04/11-09 09:47 
Oh no, you didn't!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/11-09 09:48 
jaes>
Det synes jeg ikke, man kan sige, både i forhold til karakterer og beskrivelser :)

Bare Gamespot giver 9,5 (pc), 9 (PS3) og 8,5 (X360).

Gamespot siger netop i deres videoreview, at uanset hvilken platform man vælger, får man et godt spil!

Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at der ikke er forskel i de tre versioner. Vil man have den bedste udgave skal man klart vælge PC-versionen, længere er den ikke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 04/11-09 10:14 
Jeg er stadig i tvivl efter at have læst Kotakus anmeldelse. Igen føler jeg at jeg har spillet et helt andet spil end alle andre.

Expanding on the excellent character work established in titles like Knights of the Old Republic

Jeg er ikke helt sikre på om han er seriøs her, men hvis han er, tør jeg ikke lægge særlig meget vægt i hans ord, når han siger "complex collection of individuals"

I've played every major BioWare RPG released so far, and while they all deal with making tough decisions, none have seemed to have nearly as profound an impact as those in Dragon Age: Origins do

Det har folk sagt om hvert eneste BioWare RPG, og hver gang er jeg faldet for det, i håb om at man endelig får et spil, hvor man virkelig kan tage sin figur og historien sin helt egen vej.
Men siden Baldur's Gate synes jeg i virkeligheden kun det er gået den præcis modsatte vej. Mass Effect kører langs de samme skinner hele spillet igennem, uden mulighed for at skifte spor.


Undskyld hvis det lyder som om jeg troller vildt meget i den her tråd, men jeg er fanget af Dragon Age, og vil virkelig gerne have et godt spil, men er bange for at folks(skribenters) standarder til historiefortælling i spil er ved at blive for lave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 04/11-09 10:27 
Jeg kan godt følge dig, Sumez. Jeg var glad for Mass Effect, men det var mere eller mindre skinnesuppe hele vejen igennem, og en halvflad kampsektion. KotOR har aldrig fanget mig, men Baldurs Gate (og Neverwinter Nights til en vis grad) var gode oplevelser for mig, og det ser ud til at det går i samme retning med Dragon Age.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 04/11-09 10:28 
Jeg kunne egentlig rigtig godt lide kampdelen i Mass Effect :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 04/11-09 12:05 
Men hvordan med styringen på konsollen ! Er det ligesom Mass Effect hvor man styre "The main dude" og kan give ordre til de andrem, eller er det som i Pc versionen, hvor man kan tage kontrol over ens party members !
Jeg er lidt splittet mellem Pc og Konsol versionen.
Skal jeg spille spillet med mus på 21" eller på Konsol med 42" ???
SumezSumezSkrevet 04/11-09 12:21, rettet 04/11-09 12:21 
Ifølge GameSpot kan man tage kontrol over hver figur på konsol, de berører også flere forskelle i styringen under kampe, men fortæller ikke hvad de konkret er (hvorfor de større kampe mod slutningen af spillet f.eks. skulle være lettere på konsol)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/11-09 13:06 
Echelon VI>
Gamespot siger netop i deres videoreview, at uanset hvilken platform man vælger, får man et godt spil!

Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at der ikke er forskel i de tre versioner. Vil man have den bedste udgave skal man klart vælge PC-versionen, længere er den ikke.

Sorry, læste dit indlæg forkert, se "edit" :)
jaesjaesSkrevet 04/11-09 13:25, rettet 04/11-09 13:43 
Sumez>
Det har folk sagt om hvert eneste BioWare RPG, og hver gang er jeg faldet for det, i håb om at man endelig får et spil, hvor man virkelig kan tage sin figur og historien sin helt egen vej.
Men siden Baldur's Gate synes jeg i virkeligheden kun det er gået den præcis modsatte vej. Mass Effect kører langs de samme skinner hele spillet igennem, uden mulighed for at skifte spor.

Nu har jeg ikke spillet Baldur's Gate, men historiemæssigt synes jeg, det gode, ulineære spil er en illusion. I hvert i traditionel historiefortælling, som BioWares spil udspringer fra. Så jeg ser valg som i Mass Effect som en fordel over mange plot-forgreninger.

EDIT: "historiemæssigt" smidt ind i første sætning for at undgå eventuelle misforståelser :)
dpldplSkrevet 05/11-09 17:12 
Så lige spillet små 4 timer. Ikke verdens pænest spil, men alligevil er det sgu fint nok og spillet kører virkelig godt ind til videre (Skal så siges jeg har det installeret på 360)

Men spillet starter godt nok med være meget linær, men det vel fint, sålænge det åbner op senere. Men indtil videre er det kun min origin(dalish elf warrior) og gray warden delen der er klaret.

Aldrig kun lide nogen som helst DnD spil, men ind til videre nyder jeg da dette spil, selvom om det "spiritual successor" til Baldurs gate. Nok en af de få, der glad for DnD er væk fra bioware spil.

Den smule historie jeg set og hørt ind til videre er fin, men dette er jo alt for tidlig til snakke mere om det. Men jeg glæder til at lærer mere om dragon ages universe og springer ikke over når der kan skaffe mere info ud af snakke med folk. (Tag fallout 3, der blev jeg hurtig træt af hvad folk sagde. fanget mig bare ikke nok)

Nå, skal lige vænne mig til min person ikke siger noget, imens rest verden har voice actor til scener.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-09 17:37 
Jeg har også overstået de første fire timer. Spillet virkede i starten utroligt grimt, med mudrede teksturer, med tydelige skildelinjer, og til tider simpel geometri. Det er blevet lidt bedre, efterhånden som der er blevet introduceret nogle imponerende bygningsværker, og nogle lyseffekter, der skjuler tingene lidt bedre. Grafikken er under alle omstændigheder under par, på Xbox 360.

Gameplayet ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om endnu. Det ægre mig at Bioware har skåret pausefunktionen (?), og kameravinklen der giver et bedre overblik, fra. Det gør det umiddelbart så nemt som at trykke a, et par gange under hver kamp - ikke særligt involverende eller taktisk indtil videre.

Universet ser dog ud til at levere. Jeg er allerede blevet udsat for en del dybde, og det får mig da hvertfald til at hænge på.

Det er mine førstehåndsindtryk, så må vi se hvad der er i vente.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/11-09 17:44 
Er der ingen pausefunktion i konsoludgaven?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-09 17:49 
Jeg bliver helt i tvivl - den har ikke været nævnt i spillets indledende forløb, og jeg synes ikke jeg kunne se noget listet over kontrol-layoutet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 05/11-09 17:54, rettet 05/11-09 17:54 
Echelon VI>
Gameplayet ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om endnu. Det ægre mig at Bioware har skåret pausefunktionen (?).

Erm, vis du åbner dial menuen, så pauser den da spillet ? (Godt tip, gå in i option og skifte så den LT ikke lukker med samme man slipper den.)

Du kan godt nok ikke give dem order til hvor de skal gå hen i konsol udgaven, hvilket også er grund til ingen friendly fire på normal og easy. Men du kan stadig styre spells, fortæl dem til tag en potion også videre med dial mennuen, som jo pauser spillet.

EDIT: Jo alt det blev altså skrevet i spillet. Så du nok bare overset det? ;)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-09 18:36, rettet 05/11-09 18:37 
Ah ja, det er sandt. Jeg er nok bare blevet forvirret, da spillet som standard lukker dial-menuen, så snart man slipper LT-knappen. Men det ændre ikke meget på at der ikke er meget taktik i spillet indtil videre - måske man skulle skifte til en højere sværhedsgrad.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 05/11-09 18:41 
dpl>
Du kan godt nok ikke give dem order til hvor de skal gå hen i konsol udgaven...

Det var da godt, du nævnte det, det er ikke noget jeg har set beskrevet i de anmeldelser, jeg har skimtet. Så er det da helt sikkert, at jeg ikke skal have spillet, før jeg får en ny pc :)

Synd de har fjernet den mulighed fra konsolversionerne, det er jo hele sjælen i kampsystemet i Baldur's Gate-spillene.
dpldplSkrevet 05/11-09 18:56 
Echelon VI: Jeg har læst spillet starter let også tager spillet nogen stor hop i sværhedsgrad. Men ind til videre har jeg ikke set grund til set op taktik slots(Findes under character skærm vis man trykker Y)
Det med menuen også kun noget jeg fandt ud af med held, da læst et andet forum.

Jaes: Som sagt kender jeg mig ikke så godt ud med BG serien. Så det kan jeg enlig ikke bedøm noget af det uheldigvis. Men vis man vil flyt en person skal man tage kontrol over dem og flytte dem manuelt og uden pause.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-09 09:53 
Det er da noget af en handicappet pausefunktion; Spillet fortsætter så snart man har givet en ordre, så det er da helt tydeligt, at det taktiske element er blevet skåret fra i konsoludgaven - også set i forhold til at pausefunktionen ikke decideret bliver nævnt i nogen anden forbindelsen end dial-menuen. Der er da ikke meget ved at sætte spillet på pause, give en ordre, for derefter at sætte spillet på pause endnu en gang, hvor den taktiske situation har ændret sig, fordi spillet forløber ind i mellem - overblikket mistes totalt på den måde. Man kan dog sætte nogle kriterier for hvordan de ikke-kontrollerede karakterer skal opfører sig.

Jeg har fået adgang PC-versionen af spillet, for både at checke hvordan spillet ser ud og kører på denne platform, og om det taktiske element i højere grad er tilstede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-09 10:33, rettet 06/11-09 10:37 
Nu må i huske på at Dragon Age IKKE er Baldur's Gate 3

Anyways. Jeg vil nok købe det her spil når det engang bliver billigt. 549kr generelt for et spil er hul i hovedet. Grafikken er desværre en hurdle for mig, og måden som de er smurt ind i blod på ser mega mærkelig ud. Samtalerne ser stive ud i forhold til mass effect, og så har jeg svært ved spil som promoverer sig selv med trailere hvor der er smidt dødsmetal musik ind over. Det er det samme som 13 årige knægte gør når de laver world of warcraft film. Det er direkte pinligt syntes jeg.

Dog tror jeg alligevel at jeg gir spillet en chance når jeg falder over det til 199kr.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-09 10:38, rettet 06/11-09 10:42 
Det var da en underlig kommentar.

Udgangspunktet er ikke om DA er Baldur's Gate eller ej; Det er at det taktiske element fra PC-versionen, er skåret fra konsol-versionerne.

EDIT: Ovenstående kommentar tilføjet, da kun den første linje af forgående indlæg var tilstede.

Det føles dog meget som Baldur's Gate i forhold til historiefortælling og det bagvedliggende system. Jeg kan dog ikke se nogen herinde der er skuffede over, at Dragon Age ikke er Baldur's Gate 3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-09 12:31 
Jeg syntes bare at have set forskellige kommentar herinde hvor folk klager lidt over ting som er anderledes end i baldur's gate. Men ok, jeg tager det i mig igen :)

Jeg er ret sikker på at der er en grund til at zoom og taktik er fjernet fra konsol versionerne. De har nok prøvet det, og har fundet ud af at det ødelægger flowet eller noget i spillet hvis man skal flyve rundt med camera og gi ordrer på konsol, fordi det hele er langsommere og mere bøvlet end på pc.
For The Love Of The Game
dpldplSkrevet 06/11-09 13:04 
Det er især der for de taget top down camera væk fra konsol. Vis man troer på Bioware, men da PC version var færdig for over ½ år siden. Lyder som tage ting ud af konsol versionen, kun gave mere arbejde, så jeg tro de testet det en del med kamera systemet.

Altså med taktik, snakker i kun om at give folk angrebs ordre og flytte dem? Det forvirre mig lidt, da spillet jo har et system kaldet "tactics" og hvor man kan set sine folk op til gøre forskellig ting i forskellig situationer(Som tag potion ved under 25% hp eller hvordan de bruger buff og heals).

Nå ja, skal have fundet en healer idag, først opdaget nu, min første mage faktisk har 1 healing spell der kan læres let. Skulle have set det noget tidligere ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 06/11-09 13:22 
Hvis man har spillet pc-udgaven, er sammenligningen med Baldurs Gate, IMO ret tydelig. Det kan sagtens være en spirituel fortsættelse, uden D&D-licensen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 06/11-09 14:14 
Echelon VI>
Jeg har fået adgang PC-versionen af spillet, for både at checke hvordan spillet ser ud og kører på denne platform, og om det taktiske element i højere grad er tilstede.

Der er vist ingen demo af spillet, så gider du teste, hvordan det kører og ser ud på en eller to af de laveste indstillinger, og evt. poste et par screenshots?

Min pc opfylder nemlig lige akkurat minimumskravene, men jeg gider ikke købe spillet, hvis det er voldsomt grimt på de lave indstillinger :)

Nu ved jeg ikke, hvilke muligheder man har, men evt. noget med at sætte de fleste indstillinger på "low" og slå anti-aliasing fra. Opløsning fx ca. 1280 x 800.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-09 16:43, rettet 06/11-09 18:29 
Hvad du ønsker skal du få :)

Setting: "Ultra with the whole cha-bang" i 1680x1050
Dragon Age: Origins-tråden
Spillet er synligt pænere end Xbox 360-versionen - især shader-modellen og tekstur-arbejdet på modellerne er meget bedre. Omgivelserne er desuden flottere, dog er nogle teksturer stadigt grove; Det er tydeligt at den originale ide har været at det hele skulle ses et stykke væk, fra oven. Oplevelsen af spillet bliver en helt anden fra denne vinkel.

Setting: Medium i 1280x768
Dragon Age: Origins-tråden
Det er svært at se på billedet, men spillet er synligt grimmere end Xbox 360 udgaven. Effekter etc. bliver nedgraderet. Det ville dog være til at leve med. RETTELSE: Med undtagelse af shaderen, og noget bumpmapping, er dette ved nærmere eftersyn nogenlunde det man får i 360-udgaven.

Setting: Low i 1280x768
Dragon Age: Origins-tråden
Som at træde ind i sen-halvfemserne/de første år af det 21. århundrede. Spillet ser fuldstændigt anderledes ud, og kan kategoriseres som "voldsomt grimt". Uacceptabelt.

Og nu er jeg så i syv-sind. Skal jeg holde mig til 360-udgaven, som jeg netop er startet forfra på, eller skal jeg starte endnu engang i PC-udgaven? Den er synligt pænere, og den geniale pause-funktion.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 06/11-09 18:13 
Jeg forstår bare ikke hvorfor man har valgt at den rød/brune lerfarve skal gennemsyre hele spillet?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-09 18:28 
Har du allerede været igennem HELE spillet?

Det meste af farvepaletten kommer i spil. Der er mange farvestrålende klædedragter, og nogle pæne partikel- og lyseffekter. En grotte er nu engang ler- og ikke regnbuefarvet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 07/11-09 00:26, rettet 07/11-09 00:35 
Alt hvad jeg har set af screens har den farve der også udendørs. Selv folk er smurt ind i rødbrun ler ;-) Synes bare det ser utroligt grimt ud. Det er bare ikke lige min stil med en ens farvepalette ud over det hele for at sige det groft, men der er sikkert afvigelser ;-)

Hvis man ved let om geologi kan en grotte have mange forskellige farver, og nej det er ikke ler! Det er jo ikke Anders And vi har med at gøre! ;-) De prøver jo ud fra hvad jeg har set af screens at gøre universet en smule realistisk at se på.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 01:01, rettet 07/11-09 01:22 
Jeg synes bare du burde prøve spillet inden du vurderer at "alt er ler-farvet". Grotterne varierer i farve alt efter lysforhold og omgivelser. Væggene kan være kolde og lyseblå, eller gyldne og røde hvis man er i nærheden af lava etc... Hr. Geologi Professor. Det skulle jo nødigt blive for "nuttet" og farverigt, så gider du det jo heller ikke.

Jeg har brugt nogle timer med PC-versionen, og jeg synes den er så meget bedre. Et par sammenligninger tyder på at 360-versionen simpelthen har været udsat for dårligt konverteringsarbejde, og eventuelt pladsproblemer (lyden virker f.eks. også komprimeret). Hvor meget er det der kan være på én 360 DVD-skive? Nogle teksturer mangler simpelthen, og andre virker underligt anderledes, end dem man finder i PC-versionen; Det er som om der simpelthen er et helt teksturlag, der er blevet skåret fra. Skal man stille situationen meget skarpt op, ligner spillet nogle gange Gears of War inden dette spil får loadet sine teksturer ordentligt ind.

Nogen der vil købe et billigt eksemplar af Dragon Age til 360'eren? :)

EDIT: Eurogamer beskriver på fornemmeste vis, hvorfor Xbox 360 udgaven er inferiør i forhold til PC-udgaven (så kom dagen hvor jeg var enig med Eurogamer staben).

The verdict...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 07/11-09 01:32 
Echelon VI>
Hvor meget er det der kan være på én 360 DVD-skive?

6,5GB er max for en X360 DVD. For en PC kan man gå op til det teoretiske max på 9GB.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 01:34 
Og spillet fylder 15GB installeret på min PC - ikke så sært, at spillet ser totalt komprimeret ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 07/11-09 01:46 
Echelon VI>
Hvad du ønsker skal du få :)

Super, mange tak!

Er der stor forskel i performance fra low til medium? Det kunne jo være, at min pc kan trække det nogenlunde i medium...
nerosnerosSkrevet 07/11-09 09:34, rettet 07/11-09 10:07 
Echelon VI>
Jeg synes bare du burde prøve spillet inden du vurderer at "alt er ler-farvet". Grotterne varierer i farve alt efter lysforhold og omgivelser. Væggene kan være kolde og lyseblå, eller gyldne og røde hvis man er i nærheden af lava etc... Hr. Geologi Professor. Det skulle jo nødigt blive for "nuttet" og farverigt, så gider du det jo heller ikke.

Haha! Du har fuldstændig ret det må ikke blive for nuttet. Fordi jeg skriver at jeg savner mere variation i farvepaletten behøver det ikke forstås sort på hvidt. Jeg ønsker ikke en fantastisk regnbueskov jo ;D

Ja gid jeg var professor i geologi, men nu da du bringer det på bane så ved jeg lidt om det emne så pas på ;-)

Men nu skal jeg nok lade være med at drille mere så i kan få jeres spil for jer selv :-) Jeg er ikke ude på at nedgøre det jeg kan bare ikke lade være med at kommenterer på de screens der bliver lagt op, og dem jeg selv har set med gameplay osv.
Bashful Neophyte
RuneSPRuneSPSkrevet 07/11-09 11:35 
Echelon: angående orzammar (dværgebyen) tager det så også voldsomt lang tid for din PC at loade mellem zonerne, sammenlignet med hvor lang det tager i øvrige zoner i spillet? Min PC kører det i 1920x1200 med alt på high uden problemer, men når den skal loade i orzammar går der gerne næsten 2 minutter mellem hver transition.
HeroldHeroldSkrevet 07/11-09 11:37 
Hvor langt inde er Orzammar? Jeg er kun lige færdig med det store slag, så jeg har ikke haft mulighed for at tjekke det endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 11:46, rettet 07/11-09 11:54 
neros>
Men nu skal jeg nok lade være med at drille mere så i kan få jeres spil for jer selv :-) Jeg er ikke ude på at nedgøre det jeg kan bare ikke lade være med at kommenterer på de screens der bliver lagt op, og dem jeg selv har set med gameplay osv.

Den eneste der går noget af, er dit eget renommé. Jeg er ikke ude på at beskytte noget; Som du kan læse er jeg selv ret kritisk over for Dragon Age, så der er ingen grund til tale ned til mig i en infantil tone. Det er fint du føler dig i stand til vurdere noget, du tilsyneladende ikke har tilstrækkelig med viden omkring - "jeg kan bare ikke lade være med at kommenterer på de[t]".

Det ærgre mig at Edge of Control, der har stået for konverteringen til Xbox 360, har gjort et så elendigt arbejde, i forhold til grafikken. Jeg så lidt sammenligning på Gametrailers, og jeg synes ikke jeg kunne se den voldsomme forskel rent grafisk på Playstation 3 og Xbox 360 - er der nogen der har den anden konsolversion, og kan sige om teksturene er lige så mudrede?

Et eksempel på forskellen mellem PC og Xbox 360
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 11:53, rettet 07/11-09 12:01 
jaes>
Er der stor forskel i performance fra low til medium? Det kunne jo være, at min pc kan trække det nogenlunde i medium...

Jeg må indrømme, at jeg ikke så på, hvor mange ressourcer der gik under "low" og "medium", men umiddelbart vil jeg tro at der trodsalt skal noget mere performance til at trække medium, end low, i forhold til den grafiske forskel.

RuneSP>
Angående orzammar (dværgebyen) tager det så også voldsomt lang tid for din PC at loade mellem zonerne, sammenlignet med hvor lang det tager i øvrige zoner i spillet? Min PC kører det i 1920x1200 med alt på high uden problemer, men når den skal loade i orzammar går der gerne næsten 2 minutter mellem hver transition.

Nu du nævner det, kan det godt være at der var lidt længere load-tid i områderne i Orzammar, end i f.eks. the Wilds. Jeg tror dog ikke der var tale om to minutter - det ville jeg have bidt mærke i.

Den afbillede origin er, som en lille sidenote, super spændende. Jeg vil ikke spoile noget, men blot sige at man ret hurtigt får et spændende indblik i dværge-kulturen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 07/11-09 13:00, rettet 07/11-09 13:15 
Echelon VI>
Det er da noget af en handicappet pausefunktion; Spillet fortsætter så snart man har givet en ordre...

Echelon VI>
Der er da ikke meget ved at sætte spillet på pause, give en ordre, for derefter at sætte spillet på pause endnu en gang, hvor den taktiske situation har ændret sig, fordi spillet forløber ind i mellem

Det bør vist lige understreges, at man også godt kan pause og give ordrer til hele éns party i konsol-udgaverne. Dog kun hvis man har sat menuen til "hold" i stedet for "toggle".

EDIT: Det gik åbenbart for stærkt, indsat "også" og ændret til "konsol-udgaverne" :)
nerosnerosSkrevet 07/11-09 13:18, rettet 07/11-09 13:20 
Echelon VI>
Den eneste der går noget af, er dit eget renommé. Jeg er ikke ude på at beskytte noget; Som du kan læse er jeg selv ret kritisk over for Dragon Age, så der er ingen grund til tale ned til mig i en infantil tone. Det er fint du føler dig i stand til vurdere noget, du tilsyneladende ikke har tilstrækkelig med viden omkring - "jeg kan bare ikke lade være med at kommenterer på de[t]".

Utroligt du bliver så ophisset ;-) Jeg prøver så sandelig ikke at tale ned til dig på nogen måde det troede jeg du kunne forstå? Det hele er jo ment i sjov! Faktisk føler jeg det er omvendt når du nu kalder mig øgenavne, og der er ingen grund til at føle dig trådt på bare fordi jeg ikke kan lide farverne i spillet. Det er lidt barnligt af dig, og jeg føler mig overordentlig i god stand til at kunne fremhæve ting i spil jeg ikke synes om selvom man ikke har prøvet dem live når det kommer til en ting som farvepaletten ;-) Nu stopper du!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/11-09 15:03 
neros, problemet er - så vidt jeg kan se - bl.a. at du udtaler dig som om du har spillet hele spillet og kritiserer farvepaletten på baggrund af 5 minutters gametrailer-teaser. Andre, der har spillet mere af spillet, har jo netop afkræftet, at paletten ikke er så kedelig, som du frygter...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-09 16:20, rettet 07/11-09 16:40 
neros>
Jeg prøver så sandelig ikke at tale ned til dig på nogen måde..
->
"..det troede jeg du kunne forstå?"
"Det er lidt barnligt af dig..."
"Nu stopper du!"
"Men nu skal jeg nok lade være med at drille mere så i kan få jeres spil for jer selv"

Jeg lader den lige stå et øjeblik.

Jeg er bestemt ikke ophidset, så ville jeg slynge langt mere med de ubehagelige fraser. Du skriver dog konsekvent ét, og derefter det stik modsatte - så kan du pakke det nok så meget ind i blinkende smileys etc.

Endnu engang forsøger du at pådutte mig, at jeg på en eller anden måde skulle være følelsesmæssigt involveret i forhold til Dragon Age. Jeg har allerede afvist det én gang, med argumentet om at jeg har været kritisk i mine tidligere indlæg, men vi kan godt tage den igen: Årsagen til min kommentar om at alt ikke er "ler-farvet" var, at dette ikke er tilfældet i selve spillet. At du så hårdnakket benægter det, på baggrund af et par screenshots du har set, har jeg svært ved at forholde mig til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig