X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Age: Origins-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 10:41 
Så er der ikke mere end 10 dage tilbage, til Dragon Age: Origins udkommer, og jeg synes i den grad, at spillet havde brug for sin egen tråd.

Omtalt som den spirituelle efterfølger til Baldur's Gate, er jeg som gammel PC-spiller, blevet blød i knæene - det er dog først for nyligt at jeg er blevet opmærksom på spillet. Jeg har set et par trailers inde på Gametrailers, og læst lidt FAQ... Se hele indlægget


Dragon Age: Origins Cinematic Trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
169 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 10:41 
Så er der ikke mere end 10 dage tilbage, til Dragon Age: Origins udkommer, og jeg synes i den grad, at spillet havde brug for sin egen tråd.

Omtalt som den spirituelle efterfølger til Baldur's Gate, er jeg som gammel PC-spiller, blevet blød i knæene - det er dog først for nyligt at jeg er blevet opmærksom på spillet. Jeg har set et par trailers inde på Gametrailers, og læst lidt FAQ på den officielle hjemmeside, og jeg synes det lyder og ser rigtig godt ud. Jeg synes dog det ser lidt fjollet ud, at karakterene konstant er svøbet ind i blod, men det skal åbenbart være "voksent".

Der er udover den linkede trailer, også klip der viser gameplay, ingame cinematics etc.

Dragon Age: Origins Cinematic Trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 25/10-09 11:59, rettet 25/10-09 13:45 
Det virker helt klart fint fint, og nu hvor Konsol-witcher er på standby, og Xbox-risen blev noget møg, så er DA:O et af de få håb for et godt, vestligt, eventyr-agtigt RPG.

Hvis de tager det bedste fra Baldur's Gate (det er kun 2'eren jeg kender til), kampsystemet og den stemningsmættede og detaljerede verden, og overfører det ordentligt til 3D, kan DA:O godt blive en lækkerbisken. Men lidt ærgerligt, at grafikken ser lidt forældet ud rent teknisk.

EDIT: Jeg nåede "kun" 10 timer ind i BG2, før jeg blev lidt træt af det og stoppede med at spille det, så kan ikke sige så meget om historien - kan godt være den hører til blandt spillets kvaliteter. Potentialet var der i hvert fald.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/10-09 13:15 
Det ser ok ud.

Men det afhænger meget af hvordan konsol konverteringen er, om de får lavet et ordenligt interface hvor det er nemt at bruge kontroller.
nerosnerosSkrevet 25/10-09 15:47 
Jeg håber godt nok ikke fjenderne og den der Drage er ligeså let at klare som i traileren der. Det er sku for fesent ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/10-09 16:03 
Haha jeg tænkte præcis med hensyn til dragen :P, det var ikke meget den havde at byde på.
nerosnerosSkrevet 25/10-09 16:54 
Næh den snappede ud efter en af heltene en gang og brølede lidt og så blev den slagtet haha :-)

Come on dragon you can do better :D
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 25/10-09 17:04 
Tror I ikke at jeres damp-hjerner var døde af kedsomhed, hvis I skulle have set et helt drage-battle? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 17:31, rettet 25/10-09 17:37 
jaes>
EDIT: Jeg nåede "kun" 10 timer ind i BG2, før jeg blev lidt træt af det og stoppede med at spille det, så kan ikke sige så meget om historien - kan godt være den hører til blandt spillets kvaliteter. Potentialet var der i hvert fald.

Det jeg synes var fedt i både det originale Baldur's Gate, og efterfølgeren, var spillets evne til at skabe et helstøbt univers, med overbevisende politiske, sociale og religiøse fraktioner.

Det spillene gjorde aller-bedst, var at gøre party-karakterne tredimensionelle, og give dem noget baggrund, og en historie der blev fortalt på tværs af hovedeventyret. Umiddelbart ser det ud til at Bioware, forsøger at gentage dette i Dragon Age.

Ja, grafikken virker noget teknisk underlegent hvad man ellers ser - underligt, man må gå ud fra at spillet bruger samme motor som Mass Effect, og det spil syntes jeg da bestemt så pænt ud.

EDIT: Gameinformer har smidt en anmeldelse op!

Gameinformer: 9.0
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 25/10-09 18:10, rettet 25/10-09 21:02 
Echelon VI>
Det jeg synes var fedt i både det originale Baldur's Gate, og efterfølgeren, var spillets evne til at skabe et helstøbt univers, med overbevisende politiske, sociale og religiøse fraktioner.

Nu nåede jeg som sagt ikke specielt langt, men jeg havde dog en enkelt fed oplevelse af den type.

SPOILER

I en af de første byer fedtede jeg lidt rundt i baglokalet i en bar, og pludselig var der en masse skumle rum med mystiske folk, der syntes, jeg ikke hørte til der - tydeligvis en eller anden sekt. Men det fede var selv at opleve det via udforskning, i stedet for at få det fortalt af spillet. Og så at det ikke blev udpenslet, men i stedet gav mig lyst til at lære mere om sekten.

SPOILER SLUT

Det spillene gjorde aller-bedst, var at gøre party-karakterne tredimensionelle, og give dem noget baggrund, og en historie der blev fortalt på tværs af hovedeventyret. Umiddelbart ser det ud til at Bioware, forsøger at gentage dette i Dragon Age.

Persontegningen var generelt god, men det var lidt for åbenlyst, at en eller anden chick i mit party var tændt på mere end at kæmpe.
EDIT: Ved nærmere eftertanke var det ikke det åbenlyse, som var problemet, mere den måde samtalerne udartede sig på. Lidt for unaturligt.

Når dialogen skal føles åben og valgbar, som BioWare ville have det, tror jeg let man løber ind i problemer af den slags.

Hvis du synes personerne er gode i BG-spillene bør du nok kigge på Neverwinter Nights 2, hvis du da ikke allerede har spillet det. Der skulle det fungerer (endnu) bedre.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 18:41 
Det er vist hovedsagligt originalen jeg husker, i forhold til personagerne - åbningssekvensen fra toeren var dog ret cool. Jeg tror jeg kan huske at der i toeren f.eks. var et party-medlem, der kunne finde på at forlade holdet, hvis man kom for langt væk fra true-neutral, eller lod en anden karakter hoppe med ombord. De valg man foretager sig, har altså en effekt på den verden, man skal forestille at være en del af - det håber jeg Dragon Age formår at leve op til.

Jeg er aldrig nået igang med Neverwinter Nights 2, men nåede igennem originalen et par gange. Det kan være tiden er ved at være inde til at jeg giver NN2 en chance.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/10-09 19:18 
Herold>
Tror I ikke at jeres damp-hjerner var døde af kedsomhed, hvis I skulle have set et helt drage-battle? :D

Den kunne da bare godt ha gjort lidt modstand, men ok den havde vel kun 10 sek ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/10-09 19:21 
Nej den havde jo lige brugt alt sin energi på at trumle alt ned på vejen hen til ham ridderen.

Pænt af den at stoppe der istedet for at bare at æde ham ;)
WehnerWehnerSkrevet 25/10-09 19:26 
Jeg skal helt klart have Dragon Age, men jeg kunne også godt tænke mig Baldur's Gate-spillene til Live Arcade. Jeg holder ikke vejret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 25/10-09 20:14 
Personlig har jeg aldrig været vild med baldurs gate, enlig også tæt på droppet dragon age efter alle de utrolig dårlige PR videoer(Ham der fandt på at bruge Marilyn Manson - This Is The New Shit, skulle fyres!).

Nå ja godt gamestop havde det tilbud med 2spil + 1kr for dragon age. Så blev valgt enlig meget let.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 25/10-09 21:11 
Altså jeg har haft kikket lidt på det et par gange. Er det ikke sådan en Left4dead agtigt ide bare i et Dungeons & Dragons univers men selvfølgelig uden FPS elementerne for at sige det ret groft ;-)

Eller tager jeg fuldstændig fejl?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 25/10-09 21:35, rettet 25/10-09 21:35 
Ja, du tager fuldstændig fejl ;)

Det er ikke D&D, og det er et traditionelt singleplayer-RPG, hvor du styrer et party af op til fire figurer. Du kan både styre en enkelt figur og lade de andre kæmpe selv ved at give dem nogle grundlæggende ordrer, eller sætte spillet på pause og give figurerne direkte ordrer.
nerosnerosSkrevet 25/10-09 22:05 
OK hehe tænkte det nok jeg troede egentlig det var et spil baseret på 4 player co-op online..! Nu er jeg lidt skuffet.

Jeg troede faktisk at Baldur's Gate legede lidt med D&D universet men igen jeg tog fejl ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/10-09 22:06, rettet 25/10-09 22:10 
neros>
Er det ikke sådan en Left4dead agtigt ide...

Regel nummer ét: Jeg ville aldrig starte en tråd, der handler om et spil, der fokuserer på online-play :)

Jeg synes egentlig også at PR-håndteringen har været lidt halv-dårlig - hvertfald hvis målgruppen ene og alene skulle bestå af mig :) Den horrible metal-musik, og den evindelige konstatering at spillet indeholder "a lot of mature content", i hver evigt eneste video, hvor en eller anden PR-hat, får lov til at sige noget, er så tydeligt et marketings-greb, at man får lyst til at springe spillet over.

Jeg har altid været glad for de spil Bioware spytter ud, og jeg ser gerne at de vender tilbage deres rødder, hvilket tilsyneladende er tilfældet med Dragon Age, skal man tage GameInformers ord for gode vare. Som dpl har Gamestop-tilbudet gjort valget nemt for mig :)

EDIT: Meget af Baldur's Gate byggede over terningeslag og D&D-regler, og er placeret i forgotten realms universet, så helt gal er du ikke på den Neros.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/10-09 22:49 
Ah ok..! Det mente jeg nok også det med forgotten realmz, men jeg kan ikke lige huske hvor jeg har den info fra.

Jeg er nu aligevel spændt på at se hvordan spillet bliver. Selvom Dragon Age har fået en ordenlig en på PR hatten med alt muligt gøgl så ser det jo ikke så slemt ud ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 25/10-09 22:54 
Ja, BG er D&D, men de har droppet licensen til DA. Wow, tre forkortelser i en enkelt sætning. Shit, j r kun 1 skridt fra sms-speak :/
jaesjaesSkrevet 26/10-09 09:30 
Det er åbenbart kun i pc-udgaven, at man kan zoome ud og få et strategisk overblik. I følge BioWare er det pga. for lidt hukommelse i konsollerne. Lyder ikke godt for overblikket.
silverstarsilverstarSkrevet 26/10-09 10:43, rettet 26/10-09 10:44 
Jeg må med skam erkende, at når jeg ser trailerne med gameplay tænker jeg "Wow, det ser fedt ud" skarpt efterfulgt af "det ligner 100 timers gennemspilningstid, det får jeg aldrig spillet".
Det er ærgerligt at jeg på den måde går glip af nogle spil, men jeg ved af erfaring at jeg ikke får spillet det igennem, hvis jeg forsøger at gå igang. Jeg får sikkert taget hul på det og kommer måske 10 timer ind i spillet, men så kommer det til at ligge i noget tid, og så bliver det ikke til mere :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 26/10-09 10:54 
Sådan har jeg det faktisk også med nogle spil :-/
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/10-09 11:03 
Hvor langt var Mass Effect ved normalt pace? 30 timer?
WehnerWehnerSkrevet 26/10-09 11:26 
Ja, lidt under endda.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 26/10-09 11:53 
Jeg må indrømme at løftet om et 80-hour epic eventyr overhovedet ikke afskrækker mig. Jeg ved godt at chancen for at jeg når slutningen er lav, men Bioware kan fortælle historier som ingen andre. Okay, jeg har måske også unaturligt høje forventninger, men de har endnu ikke skuffet mig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 26/10-09 11:54 
Wehner>
Jeg skal helt klart have Dragon Age, men jeg kunne også godt tænke mig Baldur's Gate-spillene til Live Arcade. Jeg holder ikke vejret.

Du taler om Dark Alliance-spillene her, ikke? Det er jo noget helt andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 26/10-09 12:02, rettet 26/10-09 12:03 
Nej, de findes allerede på konsol, og der kunne jeg også godt finde på at holde vejret.

Edit: Jeg er en smule fornærmet over, at du antager, at jeg ikke kender forskel :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 26/10-09 12:06 
Godt ord igen :D Jeg er bare blevet klog af skade - det er ikke første gang folk herinde refererer til konsoludgaverne af Baldurs Gate.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/10-09 14:59, rettet 26/10-09 15:02 
jaes>
Det er åbenbart kun i pc-udgaven, at man kan zoome ud og få et strategisk overblik. I følge BioWare er det pga. for lidt hukommelse i konsollerne. Lyder ikke godt for overblikket.

I forhold til hvor grimt spillet er, tror jeg der er tale om dovne og/eller "talentløse" programmører. :\

Jeg downloadede den der character creator til PC. Kan det virkelig passe at man ikke rigtig kan andet end at lave en troldmand og vælge en frisure til ham, og så er det det? Installationen fylder næsten 700MB, hvad er formålet?

Jeg troede at man enten kunne bruge lang tid på at lave virkelig detaljerede figurer (som i APB) og/eller, opbygge en baggrund til sin figur, evt. spille en slags tutorial/figur-opbyggende del, eller noget andet lignende rollespilsagtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/10-09 16:40 
silverstar>
Jeg må med skam erkende, at når jeg ser trailerne med gameplay tænker jeg "Wow, det ser fedt ud" skarpt efterfulgt af "det ligner 100 timers gennemspilningstid, det får jeg aldrig spillet".
Det er ærgerligt at jeg på den måde går glip af nogle spil, men jeg ved af erfaring at jeg ikke får spillet det igennem, hvis jeg forsøger at gå igang.

Du er ikke den eneste, og hvis 80 timer for DA er korrekt, kan det godt ske, at jeg ikke gider gå i gang med spillet. Jeg gider ikke spille et spil et halvt år, før jeg ser slutningen.

Mass Effect havde IMO en perfekt længde. Der er ingen grund til, at spil skal vare mere end 30-40 timer. Det kommer de ikke til at føles særlig meget mere episke af.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/10-09 17:04, rettet 26/10-09 17:16 
Det er jo heldigvis sådan at langt de fleste rollespil med åbne verdener, er meget fleksible i forhold til hvad folk ønsker at få ud af dem. Gameinformer skriver at hovedeventyret kan klares på 40 timer, mens man kan klemme 70 timer ud af spillet hvis man ønsker at gå i dybden, og opleve alle spillets quests - mindre kan ikke gøre det i et episk eventyr :)

Jeg har selv været nede og lægge min pre-order i Gamestop i dag - det er nu engang et fantastisk tilbud, hvis man har to skod-spil liggende. Jeg glæder mig til at opleve Bioware's næste eventyr.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/10-09 17:43 
Sumez>


I forhold til hvor grimt spillet er, tror jeg der er tale om dovne og/eller "talentløse" programmører. :\



Det er jo det vi ved om Bioware... dovne talentløse hunde!
dpldplSkrevet 26/10-09 20:41 
Personlig vil jeg da ikke kalde Bioware super devs når kommer til få spil til at kører godt. (Men så igen, er både fable 2 og fallout 3 fuld af bugs/glitches. Så ligger måske bare til genren?)

Men disse spil er often løftet op af gameplay eller historie(eller begge ting). Ikke kalde dem talentløse, men de sgu heller ikke super gode når til nogen ting.

Sumez: Mass effect havde også kun mulighed for ændre hovedt på deres personer. Hvilket for mig er mere en fint, da der mest af personligheden til ens person udseende kommer fra ansigtet og jeg synes det program du snakker om virker godt.(Lidt ubruglig for mig, siden det er 360 version jeg skal have)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 27/10-09 00:09, rettet 27/10-09 00:09 
Hold da op hvor ser det bare grimt ud. Brunt i brunt og prøv lige at tjekke omgivelserne!

Damn :-(

Tror jeg holder nallerne langt væk fra det her.

Link
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/10-09 00:40 
Rolig nu grafik ludere :P, alle spil kan altså ikke ligne Uncharted 2.

Så slemt synes jeg nu heller ikke det ser ud, jeg glæder mig til at se det køre på ps3.

Grafik er det mindst vigtige ved et spil for mig anyways.
SumezSumezSkrevet 27/10-09 09:36 
jaes>
Mass Effect havde IMO en perfekt længde. Der er ingen grund til, at spil skal vare mere end 30-40 timer. Det kommer de ikke til at føles særlig meget mere episke af.

Det er ikke længden, men tykkelsen, der tæller. Mass Effect var efter min mening også en fin gennemspilningstid, selvom det ligesom KOTOR led under en utroligt tynd missions-historie, der når man bryder den op og prøver at danne sig et overblik, får spillet til at fremstå utroligt kort i forhold til den "episke" historie, det prøver at få på banen.
Men der hvor det fejlede fuldstændig, var i "open world"-konceptet, der stort set ikke efterlod nogen form for spændende udforskning og sidemissioner man kan tage i løbet af, og efter spillet. Der kunne de godt lære lidt af Bethesda.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/10-09 09:41 
dpl>
Men disse spil er often løftet op af gameplay eller historie(eller begge ting).

Det er snart ved at være mange år siden jeg har spillet et RPG, hvor historien ikke er direkte pinlig. Det var ellers det der gjorde mig interesseret i genren i sin tid. Måske hænger det sammen med at spil i dag er flottere og mere filmiske at se på, og derfor bliver kravene til overbevisende karakterer og handlingsforløb også større. Det er nok nemmere at forholde sig til at en sprite på 32x48 pixels bare er udefineret "ond", end en velanimeret 3D-model med menneskelige udtryk og stemmeskuespil.

Sumez: Mass effect havde også kun mulighed for ændre hovedt på deres personer. Hvilket for mig er mere en fint, da der mest af personligheden til ens person udseende kommer fra ansigtet og jeg synes det program du snakker om virker godt.(Lidt ubruglig for mig, siden det er 360 version jeg skal have)

Mass Effect havde ikke en 700MB installation ude på nettet to uger før spillet udkom, hvor man kunne vælge et ansigt til den figur man ligesågodt kan vælge et ansigt på når man får spillet. Jeg forstår bare ikke pointen med programmet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 27/10-09 09:49 
Markedsføring. Ved at uploade sin figur til deres database, får man adgang til et ingame item.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 27/10-09 09:57, rettet 27/10-09 09:59 
Azzkikr>
Rolig nu grafik ludere :P, alle spil kan altså ikke ligne Uncharted 2.

Grafik er det mindst vigtige ved et spil for mig anyways.

Altså der er vi helt ens, men jeg synes ikke om spil der bare ser grimme ud som her. Brunt i brunt hedder farvepaletten, og tjek lige omgivelserne det ligner jo noget der er løgn! Farver er vigtigt for mig, men det kommer selvfølgelig an på hvilket spil man har med at gøre.

Desuden synes jeg klart at 2d spil er de flotteste spil i verden :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 27/10-09 10:10, rettet 27/10-09 10:12 
Sumez>
Det er ikke længden, men tykkelsen, der tæller. Mass Effect var efter min mening også en fin gennemspilningstid, selvom det ligesom KOTOR led under en utroligt tynd missions-historie, der når man bryder den op og prøver at danne sig et overblik, får spillet til at fremstå utroligt kort i forhold til den "episke" historie, det prøver at få på banen.

"Utrolig tynd"* er jeg ikke enig i, men lidt tynd er den da, så at tale om en perfekt længde er nok at strække den. Lidt mere af selve hovedhistorien havde ikke gjort noget.

* Man skal huske på, at der er andet til en historie end selve plot-brikkerne. Tiden mellem hvert plot-punkt er også historie. Og her får man mere at vide i Mass Effect end fx et oldschool RPG med et udetaljeret world map og en lineær tilgang, fordi verdenen, valgfrie samtaler med NPC'er og valgfrie missoner er med til at fortælle den samlede historie i Mass Effect. Det samme kan bøger, noter, e-mails osv. være. Kan ikke helt huske hvor meget af dette, der er i ME, men i det mindste er der databasen (har glemt navnet), som jo indeholder mange informationer.

En del af alt dette er dog baggrundshistorie og bi-historier i stedet for plot. Men det er stadig med til øge tykkelsen af historien.

Men alt det til side, så mener jeg stadig, 30-40 timer er passende for et RPG, for lige at slå det fast. Naturligvis skal der være ordentligt indhold i spillet og historien, men det er ikke en løsning at forlænge spillet - der kan fortælles rigeligt med historie i løbet af 30-40 timer, hvis det gøres ordentligt.
dpldplSkrevet 27/10-09 11:06, rettet 27/10-09 11:14 
Sumez>

Det er snart ved at være mange år siden jeg har spillet et RPG, hvor historien ikke er direkte pinlig.

Om historien er god eller ikke, er jo op til hver person. Jeg er langt fra så kræsne som flest når kommer til spil(eller anime), hvilket nu er en dejlig ting. Mass effect historie var helt fint efter min menig. Men så begyndt synes de flest Jrpg´s historier er kedelig nu om dags, udover jeg faktisk nød blue dragon og lost odyssey.
Men nu nævnte jeg jo også gameplay som en af grundene til folk ser udover grafik, bugs og glitchs.


Mass Effect havde ikke en 700MB installation ude på nettet to uger før spillet udkom, hvor man kunne vælge et ansigt til den figur man ligesågodt kan vælge et ansigt på når man får spillet. Jeg forstår bare ikke pointen med programmet.

Efter bioware, også må du selv om de tro på det eller ikke. Så har de udgivet den til folk der kan lide at lave deres personer grundigt. Personlig synes jeg det var genial trak for både PR for spillet og for spiller. Nu kan spiller lave deres characters et stykke tid før og spille spillet med samme de har det!
Personlig vil jeg gerne have min person ser ok ud, men samme tid vil jeg også bare prøve gameplayet med det samme. Med dette program er begge ting muligt(Men så igen er min 360 versionen. Så jeg skal bruge til på lave min person, når det udkommer :( )

EDIT:
Angående tid et spil skal tage, personlig har jeg den indstilling jo flere timer jeg får for min penge jo bedre. Men så skal der også var noget der holder mig inden i spillet. Ligesom ved borderlands hvor der er næsten ingen historie, men gameplayet fik min over 25 timer på 1 weekend!. Og en god historie kan gøre det samme, da man bare vil have næste stykke af historien.
Men vis historien er skod og gameplayet bliver kedeligt, så sgu ligemeget om det kun er et 20 timer spil. Bedste eksempel på dette er Eternal Sonata efter min menig. Både gameplay og historie starter fint, men historien bliver ødelagt og gameplay er det samme om og om igen. Så er selv 20 timer for langt for et spil.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 27/10-09 12:22, rettet 27/10-09 12:23 
jaes>
Tiden mellem hvert plot-punkt er også historie. Og her får man mere at vide i Mass Effect end fx et oldschool RPG med et udetaljeret world map og en lineær tilgang, fordi verdenen, valgfrie samtaler med NPC'er og valgfrie missoner er med til at fortælle den samlede historie i Mass Effect. Det samme kan bøger, noter, e-mails osv. være. Kan ikke helt huske hvor meget af dette, der er i ME, men i det mindste er der databasen (har glemt navnet), som jo indeholder mange informationer.

Det er lige præcis det, Mass Effect ikke har. Jo, i den store by, man starter i, er der rigtig meget af det, og jeg blev virkelig overvældet og imponeret da jeg begyndte spillet. Det er også især den del af spillet, jeg er vild med. Men ligeså snart man forlader byen, er spillet bare én lang lineær rutschebanetur. Jeg er ikke helt sikker på hvilke RPG'er det er du mener er MERE lineære end Mass Effect.
Den del du citerer var dog ikke ment som direkte kritik af ME (den kom bagefter), jeg synes som sagt at spillet har en fin længde, bare med den svaghed at hver enkelt mission tager så lang tid, at det samlet set ikke føles som om man udretter så meget, som f.eks. et Final Fantasy-spil, eller for den sags skyld Baldur's Gate, hvor man besøger et utal af byer, og udforsker mange flere dungeons, og bekæmper en masse bosser på sin rejse mod at redde verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/10-09 12:28 
dpl>
Efter bioware, også må du selv om de tro på det eller ikke. Så har de udgivet den til folk der kan lide at lave deres personer grundigt. Personlig synes jeg det var genial trak for både PR for spillet og for spiller. Nu kan spiller lave deres characters et stykke tid før og spille spillet med samme de har det!

Har du prøvet programmet? Jeg kan selv godt lide at lave min spilfigur grundigt, men der er virkelig ikke meget at arbejde med i den editor. Man kan lige vælge mellem et par relativt ens frisurer og noget skæg, og så hvor langt dine øjne sidder fra hinanden. De fleste spil i dag har en langt mere avanceret editor, og det er meget begrænset hvor unikt et udseende du kan give din figur, og du kan godt på forhånd opgive at lave en der skal forestille dig selv eller nogen du kender. Og mouth, jaw og chin-knapperne er grå så man ikke engang kan bruge dem.

Jeg ville netop synes det ville være fedt hvis man kunne bruge en masse tid på at lave en sej figur og bruge så snart spillet udkommer, men det her tager ikke mere end et par minutter at lege med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/10-09 14:54 
Sumez>

Og mouth, jaw og chin-knapperne er grå så man ikke engang kan bruge dem.



Jeg tror det er fordi du ikke er logget ind...eller hva? Jeg synes ikke de var ghostede hos mig, da jeg først loggede ind. Jeg ved ikke hvad jeg synes om editoren... den er vel okayish, men jeg ville nok godt kunne flere ting med den... men det vigtige var at uploade så man kan få sit magic item :P
jaesjaesSkrevet 27/10-09 15:06, rettet 27/10-09 15:11 
Sumez: Vi er enige i, at det godt kunne være gjort bedre. Jeg er bare ikke enig i, at det er "utrolig tyndt".

Mht. det lineære, så tænker jeg dels på sidemissioner, der er trods alt lidt, men også på hvad man kan snakke med personerne om. Vi kan også kalde det valgfrihed i denne sammenhæng.

Og mht. til tiden mellem hvert plot-punkt, så fortæller selve udforskningen jo også en del baggrundshistorie m.m.. Altså selve de steder, man besøger. Specielt den del er fed i spil med detaljerede verdener. Men ja, der sker ikke nok i de par timer, hver mission typisk varer.

EDIT: Har justeret sidste afsnit.
SumezSumezSkrevet 27/10-09 17:54 
Forstå mig ret, jeg synes Mass Effect er et ret godt spil, det kunne bare "nemt" have været meget bedre. :)

King Chaos>
Jeg tror det er fordi du ikke er logget ind...eller hva? Jeg synes ikke de var ghostede hos mig, da jeg først loggede ind. Jeg ved ikke hvad jeg synes om editoren... den er vel okayish, men jeg ville nok godt kunne flere ting med den... men det vigtige var at uploade så man kan få sit magic item :P

Ok på min anden figur, kunne jeg godt bruge de knapper, ved ikke hvad der gjorde det. Måske er det kun kvinder, eller elvere, der har den mulighed. Jeg tager også det med at man ikke kan lave en figur der ligner nogen man kender i mig igen, for det lykkedes mig faktisk at lave en elver der ligner min kæreste uhyggeligt godt. :P Men det var næsten rent held, for der skulle ikke ændres ret meget i et af template ansigterne før det lykkedes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/10-09 23:49 
Du har en kæreste der ligner en elver?
SumezSumezSkrevet 28/10-09 10:45 
Ja, det er herresejt.

Der er ikke rigtig forskel på udseendet af mennesker og elvere i Dragon Age, sidstnævnte er bare lidt lavere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 28/10-09 16:02 
Og har så også lige spidse ører, hvilket man selvfølgelig ikke kan se hvis de har langt hår;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
169 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig