X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

J-popcon 2009 spilområde og events


Svar
Per SPer SSkrevet 23/10-09 20:12, rettet 24/11-09 22:19 
Spilområdet til J-popcon 2009 er igen befolket med de sære eksistenser fra Play:Right, som i hele 3 dage udsætter publikum for nye, sjove og klassiske spil, til en bred skare af formater og konsoller.

Spilmuseet stiller et par konsolstande til rådighed og det obligatoriske Dancing Stage er jo også nødt til at være med. Dancing Stage konkurrencen er altid et hit. Der vil være flere repræsentanter for rytmespils-genren til stede i spilområdet, så man kan vade fra den ene mere larmende stand til den næste.

Passende kan man holde en pause med japanske shoot'em-ups fra Death Smiles til Raiden Fighters, de skal nok være der, næsten allesammen. En opvisning i kampteknik kan opleves med Tekken 6, Streeet Fighter IV og det kommende BlazBlue - direkte fra Japan som man siger.

Mario & Sonic At The Olympic Winter Games, kan prøves med Wii Board, og vi garanterer at det bliver sjovt at opleve en tur i bobslæde med multiplayer funktionen. Bare ikke hvis man cosplayer som Final Fantasy figur med et 2 meter langt sværd.

Karaoke spillet U-Sing til Wii, der udkommer lige op til J-popcon, kan afprøves med masser af sange og mikrofoner. Noget for en hver smag og stemmeleje. Vi justerer lydniveauet efter publikums smertetærskel.

En håndfuld klassiske konsoller fra Sega, Nintendo, SNK og NEC kan opleves med forskellige spil i, hvad-vi-nu-tager-med-som-er-sært-og-obskurt spilgenren. Præmier til spontane konkurrencer har vi også fundet frem. Måske beholder vi bare præmierne til os selv, hvis de altså er fede nok. Hovedreglen er at vi ikke beholder dem.

- og ellers vil de spilinteresserede sikkert være ret glade for nedenstående event om lørdagen:

Eventpunkt lørdag d. 7-11. Lantz/Marketenderiet:

Koncert med Trio the DS-10 & La Belle Indifference

Glem alt om traditionel opfattelse af et band, når Trio the DS-10 går på scenen til J-popcon 2009. Bandet, der med deres unikke spillestil og anderledes valg af instrument, den bærbare spilkonsol Nintendo DS, formår at levere elektro-musik i særklasse.

Det er dog ikke kun bandets valg af instrument som er specielt, de tre medlemmer af Trio the DS-10 er alle kendte veteraner indenfor spilmusik.

Nobuyoshi Sano:
Sano har været i branchen siden 1992, og har bl.a. leveret musik til Ridge Racer spilserien og Tekken spil, herunder Tekken: Dark Ressurection. Alle fra Namco Bandai.

Michio Okamiya:
Okamiya spiller el-guitar i det kendte Final Fantasy hardrock band, The Black Mages, som bl.a. skaberen af musikken til Final Fantasy, Nobuo Uematsu, også er medlem af.

Yasunori Mitsuda:
Mitsuda har også arbejdet med spilmusik siden 1992 og er kendt for at have skabt musikken til de berømte japanske rollespil, Chrono Trigger og Chrono Cross fra Square Enix.

De tre musikere har desuden været involveret i udviklingen af musikprogrammet, KORG DS-10 til Nintendo DS, som er det program de anvender til at skabe den enestående musik de optræder med.

Besøgende hos J-popcon 2009 vil også kunne deltage i en workshop sammen med Trio the DS-10, hvor de demonstrerer brugen af KORG DS-10 programmet og fortæller om den kreative proces i skabelsen af spilmusik.

La Belle Indefference:
Som opvarmning til Trio the DS-10, kan man glæde sig til at opleve det danske fænomen La Belle Indifference. Duoen Thorbjørn Poulsen og Jacob Remin, har kigget den originale Nintendo Game Boy efter i sømmene, og frembringer forbløffende rytmisk musik tilsat 8-bit retro-minimalisme.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 27/10-09 20:28, rettet 27/10-09 21:22 
J-popcon 2009:

Foredrag om Japanske spil med Thomas Vigild, spilredaktør hos Politiken.

Lørdag d. 7-11, kl.19:00 til 20:00 i Eventrum 1 (5.sal) i Valby Kulturhus.

Thomas afholder et foredrag om japanske spil, der bringer os rundt omkring i den japanske spilkultur, inspiration til vestlige spiltitler, de forskellige genrer og eksempler på kulturforskelle i spillene fra Japan.

Der lægges op til debat som publikum kan deltage i. Kedeligt bliver det næppe, fordi vi hjælper med at vise mystiske titler frem til offentlig måben, skræk og advarsel. Men det er mest for sjov og godkendt for dem der ser Troldspejlet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 28/10-09 10:43 
Per S>
og godkendt for dem der ser Troldspejlet.

..ikke noget Cho Aniki så? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-09 12:39 
Og ingen RapeLay? :(
Per SPer SSkrevet 28/10-09 14:38 
Choaniki er jo ikke noget problem. :)

- Mad World fra SEGA til Wii er problem.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/10-09 16:50 
Per S>

- Mad World fra SEGA til Wii er problem.

...mest fordi det ikke er rigtig godt :P
ChronoChronoSkrevet 28/10-09 19:11 
Yasunori Mitsuda :O

Jeg hører hans musik hele tiden. Både Chrono-spillene og hans Kirite-album. Burde jo næsten tage til J-popcon...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-09 22:18 
Med andre ord så bliver årets J-popcon målgruppevenligt i retning af Troldspejlet?

Det er jo så lidt ærgerligt for anime-publikummet, der forventer, at spil "til offentlig måben, skræk og advarsel" bliver i samme båd som anime-serien Elfen Lied. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Per SPer SSkrevet 28/10-09 22:30, rettet 28/10-09 22:38 
- altså.. Film har en aldersgrænse ved lov på max. 15 år.

Spil har en PEGI mærkning som er max. 18 år. Den er kun vejledende, men håndhæves af J-popcon.

Der er kun én af disse mærkninger som ikke vises til J-popcon. Gæt selv hvilken. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 28/10-09 22:49, rettet 28/10-09 22:50 
Den som du selv skrev håndhæves af J-popcon? :P

Min personlige holdning er nu at spillene bør vurderes individuelt af de ansvarlige. At påstå at 15-årige kan tage skade af at spille Devil May Cry på en Xbox-stander er mere end almindeligt hyklerisk. Men det er jo ikke noget vi afgør :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 28/10-09 23:48, rettet 29/10-09 00:00 
Altså. Den debat er fuldstændig ligegyldig og vil fortsætte fra generation til generation.

Det handler om ansvarlighed og derfor vises der ikke spiltitler frem som er 18+ mærkede. Og helt ærligt, man går ikke glip af ret meget.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/10-09 02:14 
Hvad med noget Dragon Quest Swords? Jeg har lige fået det idag og det er faktisk både ganske simpelt og ok underholdende at spille det i First Person.
Det tager heller ikke så lang tid at komme igang med... Det er et railshooter/JRPG spil.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-09 22:48, rettet 29/10-09 22:49 
J-popcon bør være en ekstraordinær festival. Det er ikke specielt ekstraordinært med et foredrag om japanske spil, der lyder til at være målrettet Troldspejlets seere. Jeg er med på den filmiske aldersgrænse. Men: Jeg synes det er "sundt", at vi har fået programmer på TV2 som Aloha og Live fra Bremen, som ikke lægger fingrene imellem. Noget tilsvarende med J-popcon kunne da være en frisk forandring. :)

Tænk sig: hvis det japanskfødte folk følte sig hjemme på J-popcon - og ikke kun Troldspejlets seere?

J-popcon bør være en festival for folk, der kan tåle lidt af hvert. Er det helt umuligt inden for de danske lovmæssige grænser?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Per SPer SSkrevet 29/10-09 23:47, rettet 29/10-09 23:47 
Fordi jeg skriver sådan, betyder det ikke at det skal læses ordret. Ironi er svært at forstå, jeg ved det godt. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 30/10-09 01:12 
J-Popcon har vist Ping Pong Club og Elfen Lied, jeg ved ikke helt hvad man ellers kan forvente :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-09 01:54 
Lige med hensyn til Madworld syntes jeg nu ikke at det er et særligt Japansk spil heller.
Hvad med sådan noget som Dynasty Warriors Gundam, Ninja Gaiden Sigma 2 (der har de erstattet blodet med lilla røg) eller det dér Haruhi rytme spil til Wii?

Det er jo nogen spil der også har noget med Japansk kultur og gøre...
ElgenElgenSkrevet 31/10-09 19:12 
Er det muligt at købe billetter i døren, eller skal man tilmelde sig via hjemmesiden?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 01/11-09 10:41 
Ingen der ved om man kan købe billet i indgangen...synes ikke hjemmesiden siger noget om det...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Per SPer SSkrevet 01/11-09 14:07 
En dagbillet koster 200.- og kan købes i informationen.

- vælger man at gøre det, så vil jeg jo klart anbefale at man vælger lørdagen, da man får mest for en dagbillet her. Koncert med Trio the DS, workshop med ditto og foredrag med Thomas Vigild.

- forhandlerummet med 12 forskellige butikker, er der gratis adgang til.

Desuden er der ved at være udsolgt af weekendbilletter.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-09 15:15 
Hér er et par billeder fra Gameroom jeg har taget i dag søndag.

J-popcon 2009 spilområde og events
Sumez igang med Dragon Quest IV

J-popcon 2009 spilområde og events
Per S spiller Raiden

J-popcon 2009 spilområde og events
Mario på en Sega konsol?? D:


J-popcon 2009 spilområde og events
Prøvede at fange et billede af én der spillede Valkyria Chronicles da han begyndte at gå

J-popcon 2009 spilområde og events
Beatles Rock Band

J-popcon 2009 spilområde og events
Bakugan... Det er vidst noget Pokeyman/Digiman/Bayblades klon

J-popcon 2009 spilområde og events
Band Hero

J-popcon 2009 spilområde og events
DDR er altid et hit


J-popcon 2009 spilområde og events


J-popcon 2009 spilområde og events
Jeg spillede selv noget Gunstar Heroes.

J-popcon 2009 spilområde og events
Per S igen

J-popcon 2009 spilområde og events


J-popcon 2009 spilområde og events


J-popcon 2009 spilområde og events
Noget mere DDR

Som altid et rigtig fedt arrangement. Tak til jer der har sørget for at det kunne lade sig gøre :)
ElgenElgenSkrevet 08/11-09 16:07 
Darkbeat>
Bakugan... Det er vidst noget Pokeyman/Digiman/Bayblades klon

Skulle hilse fra min søn Bjørn og sige, at Bakugan-spillet er for fedt (og iøvrigt at Bakugans IKKE bare er en Pokémon-klon; fyyyy Bo!); han brugte sammenlagt mindst en time i selskab med spillet i selv samme gameroom igår. Nu ønsker han sig det i julegave };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 09/11-09 09:20 
Er det Neo Geo, du kalder for en Sega konsol? :P
Jeg smider billeder op i aften, hvis jeg husker det, har en masse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/11-09 22:09, rettet 09/11-09 22:10 
Sumez: 3D-stereoskopiske billeder tak! :) Det giver en semifornemmelse over at have været med > mindsker eventuelt ubehag over at være gået glip af endnu en 'con. :/ Men nok for meget forlangt. ;)

Flere pics vil være fint, men lad os lige få lidt videoer også. Eller har deltagerne haft "for travlt" til at optage? ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ElgenElgenSkrevet 09/11-09 23:52 
Bare følg med i Troldspejlet };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Per SPer SSkrevet 10/11-09 01:41 
Til dem der missede koncerten med Trio The DS-10 og La Belle Indifference til J-popcon 2009, bringer vi en ekstra service:

De ligger allerede nu på YouTube:
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 10/11-09 03:42, rettet 10/11-09 12:57 
Jeg kan godt li' det her billede:
J-popcon 2009 spilområde og events.
Det udmærker sig især ved at man kan se hvad der foregår på skærmen ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-09 10:05, rettet 11/11-09 13:21 
Per S>
Til dem der missede koncerten med Trio The DS-10 og La Belle Indifference til J-popcon 2009, bringer vi en ekstra service:

Fantastisk koncert fra Trio The DS-10!

De danske Gameboy musikanter var jeg ikke så begejstret for, selvom det er helt utroligt cool og nice at de gad at optage Trio The DS-10.
Det er specielt når man ved hvilke højder andre danske komponister har nået på andre maskiner, at de virker fesne. Plus man havde slet ikke havde på fornemmelsen at det var live, som på samme måde som med Trio The DS-10.
Der var bare lidt halvhjertet gøjlershow fra den ene, mens den anden lod som om han trykkede på knapper.

Helt uforståeligt at de ikke bare var opvarming til den der blev første act.
Born to kill space
Per SPer SSkrevet 11/11-09 13:19, rettet 11/11-09 13:20 
Det var også meningen at La Belle Indifference skulle være opvarmning til Trio the DS-10, men de ansvarlige valgte i sidste øjeblik at bytte om på de to.

- hvilket betød at jeg kom for sent derned sammen med Troldspejlet efter at have haft dem oppe i Spilområdet. Og dermed fik vi ikke set/hørt trioen.

Men efter et par øl i baren med trioen, fik jeg dem til at give et ret langt ekstranummer så Troldspejlet kunne få nogle klip i kassen. Hvor meget Troldspejlet vælger at vise kan vi formodentlig se på lørdag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ElgenElgenSkrevet 11/11-09 14:28, rettet 11/11-09 14:28 
Zzap!>
De danske Gameboy musikanter var jeg ikke så begejstret for...

Sådan er smag og behag jo så forskellig. Jeg kunne faktisk ret godt li' dem og synes at det var fedt at de hoppede lidt rundt frem for bare at stå og shoegaze };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-09 17:29, rettet 11/11-09 18:05 
Per S>
Men efter et par øl i baren med trioen, fik jeg dem til at give et ret langt ekstranummer så Troldspejlet kunne få nogle klip i kassen. Hvor meget Troldspejlet vælger at vise kan vi formodentlig se på lørdag.

Du er sådan en starfucker. ;-) Der var også noget sidste år med en fra Sonic Team.
Born to kill space
Per SPer SSkrevet 11/11-09 17:43 
Det er nok mere korrekt at kalde det PR arbejde og problemløsning. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-09 18:06 
Hence the ;-)
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 11/11-09 19:50 
Eller afpresning
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/11-09 21:58 
Zzap!>

Du er sådan en starfucker. ;-)

Intet kunne være mere sandt... hahahaha
SumezSumezSkrevet 12/11-09 03:45, rettet 12/11-09 03:45 
Så fik jeg alle mine billeder op:

Her er de
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-09 12:01 
Fede billeder! De er totalt seje de dér Katamari piger.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig