X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

New Super Mario Wii


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/10-09 09:44 
Jeg er SÅ meget solgt på det her spil. Ds spillet var rigtigt godt, og det her ser endnu bedre ud, og tilmed originalt.. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et 2d platform spil i 4player co-op, hvis jeg i det hele taget nogensinde har spillet sådan et spil :)

Gametrailers Preview
For The Love Of The Game
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 21/10-09 09:44 
Jeg er SÅ meget solgt på det her spil. Ds spillet var rigtigt godt, og det her ser endnu bedre ud, og tilmed originalt.. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et 2d platform spil i 4player co-op, hvis jeg i det hele taget nogensinde har spillet sådan et spil :)

Gametrailers Preview
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 21/10-09 10:37 
Jeg glæder mig også til det - men kommer nok mest til at spille det i singleplayer :)
JesperJesperSkrevet 21/10-09 11:42 
Jeg venter også på dette spil - glæder mig til "rigtig" mario action som før i tiden :)
SumezSumezSkrevet 21/10-09 12:35 
Jeg tror ikke på klassisk Mario-feel, det kræver (meget) mere end bare en 2D-bane. NSMB på DS var sjovt, men langt fra Mario-klassikernes absurd høje niveau.
Men ser stadig frem til denne titel, mest fordi multiplayerdelen i NSMB var fantastisk sjov, og dog irriterende lille/begrænset.

Darknon>
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et 2d platform spil i 4player co-op, hvis jeg i det hele taget nogensinde har spillet sådan et spil :)

Little Big Planet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-09 19:14 
Havde vi ikke diskuteret New Super Mario på Wii i en anden tråd? Jeg mener bestemt jeg har udtrykt mig negativt over for det herinde ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/10-09 20:57 
Hvornår kommer det?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JesperJesperSkrevet 22/10-09 06:24 
Den 20 / 11 ifølge coolshop.dk
BeanoBeanoSkrevet 13/11-09 10:43 
Så er der dukket anmeldelser op...

1UP : A+
GameSpot : 8.5
IGN : 8.9
IGN AU : 9.2
Computer and Video Games : 90

Lyder som en must-buy :)
KalicolaKalicolaSkrevet 13/11-09 11:32 
Jeg forstår ikke helt det der ign AU. Så de har to anmeldelser af samme spil, men forskellig karakter?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 13/11-09 11:34, rettet 13/11-09 11:35 
AU er Australien. Der er også IGN UK og andre lande.
JesperJesperSkrevet 14/11-09 06:25 
Beano>
Lyder som en must-buy :)

Er også mere og mere sikker på at jeg skal have det spil, når det kommer til DK
SumezSumezSkrevet 14/11-09 12:34 
Ja, det med den høje sværhedsgrad lyder lovende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/11-09 13:04 
Beano>
AU er Australien. Der er også IGN UK og andre lande.

Er det ikke også noget med at der er censur på spillene down there?
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 14/11-09 23:14 
Sumez>
Ja, det med den høje sværhedsgrad lyder lovende.

Hørt.. En af grundene til at jeg havde meget små forventninger til dette spil, var netop frygten for ringe sværhedsgrad. DS udgaven led frygteligt under at være alt, alt for nemt, tangerende til det meget kedelige.

Gamespot, Wii review>
You'll need to dig deep and mine whatever experience you have with previous Mario offerings because New Super Mario Bros. Wii is by far the most challenging game in the series for many years (certainly more so than New Super Mario Bros. on the DS or Super Mario Galaxy).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 15/11-09 02:30 
DS spillets problem var netop at alle de originale idéer virkede komplet ligegyldige, fordi de ikke gav den mindste smule modstand. :) Helt enig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-09 09:33 


Gametrailers anmeldelse
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-09 10:59, rettet 16/11-09 11:05 
Det var egentlig hvad jeg forventede. En kaotisk og ligegyldig 4-player gimmick, men det ser ganske udmærket ud i singleplayer.

Jeg synes det der "du-døde-otte-gange-og-nu-gennemfører-spillet-sig-selv"-pis man kan aktivere er en sørgelig udvikling. Det kunne være sjovt at få en rigtig diskution startet, men de gange det har været diskuteret her på P:R er det blevet skudt ned af "du-kan-da-bare-lade-være-med-at-bruge-det-jo"-kommentarer. Som der selvfølgelig kan være meget rigtighed i.
Men når jeg tænker tilbage på dengang jeg var barn var de største fornøjelser ved spil når man endelig var blevet så god at man klarede de svære baner og bosser efter mange forsøg. Børn må vel siges at være målgruppen her og det er sørgeligt hvis spillet kan overvindes ved at hoppe ned i et hul otte gange og lade spillet klare banen selv hvis man møder bare lidt modstand.

Man kan argumentere med at det for Mario er naturlig udvikling da de gamle spil også var lidt retarderede hvad snyd angår. Hvem kender ikke warp-pipes i Mario 1 og endnu værre er det i Mario 3 hvor spillet direkte opfordrer til at skippe baner i prinsessens breve.
Jeg brugte selv levelskip i disse spil da jeg var barn og bla. derfor var der langt fra mine favoritspil ned til Mario-spillene. Og præcis som jeg brugte levelskip dengang vha. warp-pipes og fløjter er jeg ikke i tvivl om at jeg ville ha' brugt Nintendos "spil-spillet-for-mig"-halløj, hvis jeg altså var barn i dag :)

GO!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/11-09 11:10, rettet 16/11-09 11:11 
Konsolkongen>
Jeg synes det der "du-døde-otte-gange-og-nu-gennemfører-spillet-sig-selv"-pis man kan aktivere er en sørgelig udvikling. Det kunne være sjovt at få en rigtig diskution startet, men de gange det har været diskuteret her på P:R er det blevet skudt ned af "du-kan-da-bare-lade-være-med-at-bruge-det-jo"-kommentarer. Som der selvfølgelig kan være meget rigtighed i.

Var der ikke en hel tråd om emnet? Kan ikke huske hvad den hedder, og kan ikke finde den. Der var bl.a. også fokus på det nye Prince of Persia's "du-kan-slet-ikke-dø"-system.

Konsolkongen>
Men når jeg tænker tilbage på dengang jeg var barn var de største fornøjelser ved spil når man endelig var blevet så god at man klarede de svære baner og bosser efter mange forsøg.

Spil Demon's Souls. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/11-09 15:24, rettet 16/11-09 15:47 
Der er faktisk en endnu bedre feature i spillet end "Super Guide". Hvis man går tilbage til slottet i første verden kan man købe såkaldte hints hvor man kan se en optaget optimal gennemspilning af en bestemt bane. Forskellen til "Super Guide" er at førnævnte er en langsom og lidt klodset gennemspilning, som er brugbar uden at være prangende. I "Super Guide" kan man også bryde ind og overtage når man føler for det.
Jeg har kun lige set 1.1 i hint mode og der fik de virkelig vist mange ting man kan med lige præcis den bane.

Edit: rettet noget sproglig forvirring.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/11-09 15:38, rettet 16/11-09 15:39 
Vent, hvilken en af dem er "super guide", og hvilken er "super play", og hvilken af dem refererer du til, når du siger "førnævnte"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/11-09 15:50, rettet 16/11-09 15:50 
Der skulle kun have stået "Super Guide". Har indlæst spillet igen og set at de demonstrationsgennemspilninger jeg beskrev ovenfor kaldes "Super Skills", og kun er én af en række af forskellige typer af hints man kan låse op for.

Jeg kan vildt godt li' det, da det nærmest svarer til at have en gamefaqs guide inde i spillet. De der hellere selv vil rode med at finde alle hemmelighederne kan jo bare lade være med at købe hints ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 16/11-09 16:03, rettet 16/11-09 16:03 
Konsolkongen>
Jeg brugte selv levelskip i disse spil da jeg var barn og bla. derfor var der langt fra mine favoritspil ned til Mario-spillene. Og præcis som jeg brugte levelskip dengang vha. warp-pipes og fløjter er jeg ikke i tvivl om at jeg ville ha' brugt Nintendos "spil-spillet-for-mig"-halløj, hvis jeg altså var barn i dag :)

GO!

Faktisk, så kan man jo egentlig bare se en gennemspilning på Youtube, og så er de penge sparet...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-09 15:18 
Her er et eksempel på super skills.

Super Skills
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-09 23:58 
:O

http://www.youtube.com/watch?v=ecsPofVsOjg
KalicolaKalicolaSkrevet 19/11-09 10:25 
hehe... Sødt
For The Love Of The Game
HulleHulleSkrevet 19/11-09 11:17 
Heh :)
Inden han rejser sidste gang, kommer der en sød musik. Hvor er den fra. Er det fra U R MR GAY?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 20/11-09 09:21 
holy crap.

Insane Co-op
For The Love Of The Game
HulleHulleSkrevet 20/11-09 20:45 
Det er ret godt gået det der :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 21/11-09 21:27 
Det er godt nok svært det her spil. Jeg spillede co-op med min kæreste. Hun holdte lidt over en time, så gav hun op. Jeg testede på min mor, hun gav op efter 30min. Det her spil er tydeligt lavet til erfarne mario gamere. Hvilket er super fedt for mig. Det her er for gamere som kan finde ud af at lave triple jumps og wall jumps osv.

Når det er sagt. Så er det her spil sjovt, flot, udfordrende og en hyldest til super mario world og derunder.

Jeg har godt nok kun spillet til bane 2-4 eller sådan noget, men damn hvor er det bare nogle fede baner. Det er helt perfekt.

Bedste mario spil siden super mario world hvis i spørger mig :) og jeg er ikke engang nået særligt langt.
For The Love Of The Game
JesperJesperSkrevet 21/11-09 21:54 
Uh, det lyder godt!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/11-09 15:52 
Darknon
Helt enig. Det er ren Mario guf. Bedste spil jeg har rørt i år og helt anderledes end det gode men alt for simple DS spil. De bør ikke sammenlignes.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 23/11-09 18:52 
Enig. Jeg susede igennem DS udgaven uden at miste et eneste liv nærmest. New mario til wii er serious business.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 23/11-09 19:17 
Born2Play>
Darknon
Helt enig. Det er ren Mario guf. Bedste spil jeg har rørt i år og helt anderledes end det gode men alt for simple DS spil. De bør ikke sammenlignes.

Dejlige nyheder, og lige det jeg havde håbet på! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-09 15:35 
Desvære har jeg ikke rigtigt haft tid til at spille det her spil. Men igår var jeg vidne til min kæreste og hendes veninde som spillede det i ca 3 timer. Og jeg har sjældent hørt to personer more sig så meget på 3 timer. Det var det ene latter udbrud efter det andet. Selvom de døde latterligt mange gange, så var det altid med et grin fordi én kom til at skubbe den anden udover en kant, eller at den ene var skyld i at begge døde. Det er helt vildt så meget der kan ske på 1 skaldet bane.

Jeg har efterhånden set World 1 nogle gange, og det er lige fantastisk hver gang. Grafiken er perfekt hvis i spørger mig. Jeg er glad for at de ikke lavede et eller andet paper-mario-viewtiful-joe agtigt grafik. Den her stil passer mig perfekt. Og man skal ikke undervurdere hvor meget arbejde det er lagt i stilen. Sidste bane i world 1 ser jo fantastisk ud, med små brændende aske partikler i luften, og lava som er helt intens hvid i toppen, baggrundende som er lidt ude af focus, farverne, animationerne. Lydene. Det hele er top notch. Små detaljer som at lyden når man hopper på en fjender bliver højere og højere i takt med at man får flere points. Det er genialt. Jeg ved godt at det var med i det aller første mario spil. Men det er små detaljer som dette der gør at mario fejer alle andre af banen når det kommer til 2d platforming.

Og så er der bane designet. fenomenalt godt. Hehe. Jeg er stadig kun i starten af world 2 og jeg kan slet ikke styre min begejstring letalone vente til at jeg får sat mig rigtigt ned med spillet. Bane 1-1 som man regner med bare er en almindelig flad bane uden nogle overraskelser formår alligevel at bringe noget nyt til spillet i form at cylinder formet terræn som roterer og gemmer på skjulte rør med bonus baner. Det samme med sidste bane (slottet) med roterende tandhjul og sten som falder fra loftet.

Måske er det bare mig som er blændet af, at det er første rigtige 2d mario spil siden super mario world. Men vi kan ikke komme uden om at det er et sindsygt gennemført spil det her på alle tænkelige måder.

I det her mario er det udelukkende ens egen skyld hvis man dør. Der er ikke noget med at man ikke lige kunne bedømme en afstand, eller at man pludselig bliver ramt af noget man ikke har set. Når man dør i mario så ender man altid med at sige "ja der hoppede jeg sgu lidt for tidligt", eller "der havde jeg sgu lidt for meget fart på"
I call of duty dør man fordi man lige regner med at man kan komme ind ad det vindue i det hus der, men det kan man ikke, det er kun nogle bestemte vinduer man kan komme ind af, og så dør man fordi man sidder fast i en væg. I uncharted/gears of war kan man dø af at drake ikke lige gider at gå i cover når man regner med det, og så ender man med at løbe frem ved en fejl i stedet for at gå i cover.
Det kan man bare ikke sige om Mario, det sker bare ikke i mario at man sidder fast i en væg eller andet tåbeligt.

Og nej, mario er ikke gud, men han formår at være med i nogle ektremt vel lavede spil.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 25/11-09 16:18 
Darknon>
I det her mario er det udelukkende ens egen skyld hvis man dør. Der er ikke noget med at man ikke lige kunne bedømme en afstand, eller at man pludselig bliver ramt af noget man ikke har set. Når man dør i mario så ender man altid med at sige "ja der hoppede jeg sgu lidt for tidligt", eller "der havde jeg sgu lidt for meget fart på"

God iagttagelse, det er den dejligt præcise styring, der har defineret Mario-spillene siden begyndelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 25/11-09 16:21 
Så har man levet under en sten i 6 måneder hvad gaming angår, og kommer tilbage og opdager at Wii har fået en værdig mario platformer med god multiplayer og ordentlig brug af motion controls?
Splendid! I shall retreat to my gaming lair at once!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/11-09 16:36 
Har i i øvrigt lagt mærke til det lille nik i Nintendos retning, når man møder sin onkel Mario i Assassins Creed II??

:)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 25/11-09 16:40 
Sumez>
God iagttagelse, det er den dejligt præcise styring, der har defineret Mario-spillene siden begyndelsen.

Jeg ved sgu stadig ikke hvad jeg skal mene... Overgangen til 3D er ikke sket smertefrit - jeg føler at Mario har fået mere momentum og er blevet sløvere i forhold til 2D-udgaverne - hvor jeg har fornemmelsen af at han vender hurtigere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/11-09 16:47 
Nu har jeg ikke prøvet Wii-spillet endnu :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 25/11-09 17:22 
PalleJensen>
Har i i øvrigt lagt mærke til det lille nik i Nintendos retning, når man møder sin onkel Mario i Assassins Creed II??

:)

Heh, ja :) Den fik mig til at trække på smilebåndet :) God humor.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
3of193of19Skrevet 25/11-09 17:44 
De eneste grunde til spillet er 9/10 og ikke 10/10 for mig er at man skal bruge waggle til at lave spin jump, når b triggeren ligger perfekt til det og ikke bruges til noget.
Jeg har mistet nogen liv fordi jeg er kommet til at aktivere propellen eller hoppe af Yoshi. (er kommet til verden 8 for et par dage siden og har ikke haft tid til at spille videre).
Og så er nogen af de hemmelige udgange irriterende at finde, da man ofte har brug for Mini swampe, som nogen gange ikke er at finde i den bane (eller sindsygt godt gemt, eller endda i en roulette blok).
BeanoBeanoSkrevet 25/11-09 17:51 
Ville også have været nice hvis man kunne bruge Classic controlleren og kun bruge knapper uden waggle-halløj.
3of193of19Skrevet 25/11-09 18:41 
Nu er der ret mange elementer der benytter tilt funktionen i Wii-moten, så det er nok derfor man ikke kan bruge Classic Controlleren.

Nåja, bosserne er også for nemme langt det meste af tiden, efter man rammer dem første gang kan man oftest time det på en måde at man nemt kan ramme dem igen når de kommer ud af skallen så man ikke skal bekymre sig om deres angreb overhovedet. Gaaaab. Her må jeg nok sige at Sonic altid har haft næsen fremme :)
SumezSumezSkrevet 25/11-09 19:57 
3of19>
Nåja, bosserne er også for nemme langt det meste af tiden, efter man rammer dem første gang kan man oftest time det på en måde at man nemt kan ramme dem igen når de kommer ud af skallen så man ikke skal bekymre sig om deres angreb overhovedet.

Hehe, det er da meget "true" mod forgængerne. :P (SMB3)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/11-09 14:33 
Darknon - Jeg glæder mig til at se din anmeldelse i vurdering. Du nævner præcis de ting jeg altid har elsket ved Mario.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 01/12-09 09:17 
Hehe. I sidste uge fik jeg spillet det i co-op med en kammerat, som også er gammel Mario gamer (Det var jo for hardcore til min mor og min kæreste). Vi spillede det i ca. 4 timer og nåede et par baner i world-4. Min ven brugte omkring 5 continues og jeg brugte 1. Og det er fandme meget for en som mig der stort set kan gennemføre alle de gamle spil uden at dø nærmest. Det her spil er uden tvivl rettet mod gamle hardcore mario spillere.

Og igen må jeg fremhæve level designet. Det er fenomenalt godt. Hver eneste bane har en eller anden form for unikt tema. Om du så løber på platforme med piratfisk springende op efter dig, eller klatre på roterende tetris blokke.

Et sted i bane to kan man warpe til verden 5. Det prøvede vi lige, og vi brugte alle vores liv på at forsøge at klare 5-1, vi var simpelthen ikke gode nok. Det har også noget at gøre med at når man spiller 2 samtidigt, så kan ALT ske. Der er en utrolig dynamik i spillet med 2 player, som ofte fører til den visse død og det er hilarious. Andre gange sker der bare tilfældige underlige ting, som gør at man er ved at skvatte ned ad sofaen af grin.

Men igen. Hvis man bare tager det her som et single player spil, så er det måske nok stadig det bedste mario spil der er lavet. Hver bane er en overraskelse og en fornøjelse og ikke mindst en udfordring. Og så er grafiken og lyden lækkert og indbydende.
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 01/12-09 09:22 
Darknon>
Men igen. Hvis man bare tager det her som et single player spil, så er det måske nok stadig det bedste mario spil der er lavet.

Jeg er lidt uenig. Det er muligvis det bedste 2D Mario, men MR U R GAY slår det med flere længder i min bog.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/12-09 10:28 
Der skal kraftedder.. meget til for at slå SMB3 eller SMW som det bedste 2D Mario spil!
..ser frem til at prøve det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/12-09 10:56 
IMO er det ikke bedre end SMB3 (der i min bog er det bedste af dem). Men det er bestemt ikke skidt. Jeg synes stadig det er sjovt, efter at have slæbt min kæreste igennem de tre første Worlds. Jeg er imponeret over at hun ikke har givet op, selv efter at have brugt de første 20 continues.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 01/12-09 13:00, rettet 01/12-09 13:01 
dRxL: Det er nok et spørgsmål om smag. Galaxies var super godt. Dog var der for mange af banerne som jeg syntes var for kedelige og uinspirerede. Store kage former man render rundt på. Og racerløb mod fisk. Der var mange charmerende baner, men også mange ligegyldige baner. Og settingen med mario i universet tændte mig heller ikke vildt meget.

Og jeg har savnet et 2d mario spil. Derfor er det nye mario spil her lige hvad jeg har ventet på. OG så er det bare super fedt at det er i samme topklasse som SMB3 og Super Mario World
For The Love Of The Game
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig