X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

New Super Mario Wii


Svar Sortering
KalicolaKalicolaSkrevet 21/10-09 09:44 
Jeg er SÅ meget solgt på det her spil. Ds spillet var rigtigt godt, og det her ser endnu bedre ud, og tilmed originalt.. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et 2d platform spil i 4player co-op, hvis jeg i det hele taget nogensinde har spillet sådan et spil :)

Gametrailers Preview
For The Love Of The Game
59 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 01/12-09 13:14, rettet 01/12-09 13:16 
Det er sjovt, for jeg synes netop at Galaxy's styrke var at alle banerne bragte noget nyt, og ikke en eneste var hverken kedelig eller ligegyldig. Hver gang jeg spiller spillet igennem (fire-fem gange nu) er der ikke en eneste bane jeg ikke har lyst til at spille, på trods af at man kan springe rundt som man ønsker. Resultatet er at der ofte er flere af "observatorierne", jeg slet ikke har været inde i, når jeg når slutbossen (som jo kommer allerede halvvejs gennem spillet)
Selv udfordringerne med de lilla mønter er udformet forskelligt i stort set hver eneste "galakse".

Men jeg har nu også savnet et klassisk 2D mario. Det man bare skal huske på er at Mario altid har sat standarden for mediet, serien har aldrig gentaget sig selv, men altid rykket grænser bragt nyt til serien, samtidig med at være genkendeligt. Den har skabt klichéerne, men aldrig selv fulgt dem.
Undtagelserne til dette er det japanske SMB2 (som ikke kom i vesten før All Stars), og Sunshine, og disse ses af samme grund ofte som fodnoter i spilseriens historie.

Derfor vil man aldrig kunne lave et "nyt" SMB3, men blot et nyt spil med de samme kvaliteter. Galaxy synes jeg er ligeså skælsættende som SMB3, og har spillet præcis den samme rolle for nutiden som SMB3 gjorde da det kom.
(på samme måde som Mario 64 satte samme standard som SMB1 gjorde i sin tid)
- Det er selvfølgelig ikke det jeg forventer at NSMBW skal gøre, jeg glæder mig bare til at spille et solidt, underholdende spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/12-09 15:02, rettet 01/12-09 15:02 
Interessant citat fra Nintendos egne top dogs omkring super guide featuren:

Miyamoto:
You start the game with five turns. But you'll pick up a number of 1-Ups once you make a little progress. So we thought that if the player attempts to clear a level over a couple of sessions but can't manage it, surely it's okay to let them move on to the next level. That's why we decided that after losing eight turns, the hint block should appear. But here's the funny thing - when it appears after you slip up eight times, I think: "But I didn't want it to pop up at all!"

Iwata:
You have your pride as a gamer, after all! (laughs)

Miyamoto:
I can't forgive myself! (laughs) That's why I'll try my best to complete the level in seven attempts or less.

Iwata:
It's funny that even though you were the one who added the Super Guide feature, you're dead set on not letting it pop up! (laughs)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/12-09 16:24 
Det opsummerer det jo også meget godt. Bekymringen omkring den feature var opblæst og åndssvag. Man bruger den jo ikke, hvis man ikke vil eller har brug for det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/12-09 09:33, rettet 28/12-09 09:39 
Forsinkede indtryk:

Hold da op hvor er det spil vellykket! Jeg er virkelig begejstret. Det er helt fantastisk at opleve veludført klassisk Mario-underholdning som man er vokset op med, helt på ny, og af samme kvalitet!

Jeg er kommet igennem halvdelen af spillet, og det er endnu ikke direkte udfordrende som sådan, men den nødvendige udfordring er der, man føler trods alt at man kæmper for noget, når man spiller de mange baner igennem (modsat det noget flade DS-spil), og har slet ikke tal på alle de situationer, hvor hjertet sidder helt oppe i halsen på en, som man lige med nød og næppe undviger en dødelig situation. Jeg er død en del gange i løbet af spillet, og især i multiplayer raslede livene ned, men det har endnu ikke været slemt nok til at den berygtede "super guide"-blok har så meget som vist sit grimme ansigt.

Vigtigst af alt, er styringen præcis og "stram", nøjagtigt som man forventer det af et mariospil, samtidig med at ligegyldige gimmicks og visuel blær (som DS-spillet var fyldt med, med kæmpe-svampen som primært eksempel) er droppet til fordel for udelukkende ting med gameplay-relevans.

Jeg kan mærke, at hvis man kunne bruge ligeså meget tid med dette spil som de gamle klassikere, kunne man sagtens mestre hver eneste bane, præcis som hele SMB1 stadig sidder i min rygrad, og hvis spillet har noget der taler imod sig, må det være at tiden måske er vokset fra Nintendos filosofi om tidsløse teknologier og spil, der eksisterer i årevis uden at blive erstattet af hvad der nu er smart og nyt.
Men måske den generation børn der er så heldige at få lov til at vokse op med dette spil, når at få den samme oplevelse som jeg selv havde som lille, med min Nintendo og Super Mario 1 og 3.


Derudover er det eneste kritikpunkt, at det er lidt småt med hemmelighederne i spillet, og den ekspert-udfordring (at komme igennem spillet for begyndere vs. at nå alle mønter, hemmelige udgange osv. for eksperter) Nintendo har snakket om, synes jeg ikke rigtig eksisterer i spillet. Næsten alle kæmpemønterne er utroligt nemme at finde, og man føler ikke rigtig man får nogen belønning af at finde en genvej.
Men sammenligner man med SMB1 er det jo heller ikke det der er det vigtige, og samtidig mangler spillet også at få ros for den fænomenale multiplayer-funktionalitet. Jeg synes det er helt fantastisk at de præcis samme baner fungerer så godt i både single player og multiplayer, da fordelene og bagsiderne ved at spille flere er perfekt afbalanceret, ligesom de samme egenskaber kan bruges både til at hjælpe sine med/modspillere og til at bekæmpe dem, hvilket også gør at samtlige baner i spillet fungerer perfekt til coin battle, der også er virkelig overraskende morsomt. Jeg kan slet ikke beskrive hvor meget sjov jeg havde det med at spillet coin battle med min kammerat i lørdags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/12-09 12:55 
Ja hvis du vil se alle special zone banerne så får du noget at se til. Der er otte baner og for at åbne de enkelte kræver det at du finder ALLE Star coins i den tilsvarende verden. Så god fornøjelse :-)
SumezSumezSkrevet 28/12-09 12:59 
Det vil jeg glæde mig til :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 28/12-09 22:41 
Jeg har lige spillet det i 4 player co-op i 10 timer. Og det skal simpelthen opleves. Det var hylende morsomt. Spillet er intet mindre end et mesterværk. Vi spillede i 10 timer og vi nåede til verden 7. Så der er masser af gameplay i spillet.
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 28/12-09 22:55 
Jeg har spillet 2 player coop i 10-15 timer og min bror og jeg har været utroligt godt underholdt mens vi indsamlede samtlige guldstjerner i verden 1-8. Nu mangler jeg blot stjernerne i verden 9 som er langt sværere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
solid snakesolid snakeSkrevet 02/08-10 00:32, rettet 02/08-10 23:39 
Det er godt nok det bedste spil jeg har spillet i længe, da det har kunne holde mig igang i flere dage, det er sjældent et spil kan det.. Jeg er vildt imponeret, dog er jeg meget skuffet over hvor få baner der spilles igen og igen og igen for at man kan få de 3 mønter..
Sværhedgraden er ikke optimal for en god platformsspiller.

Men bortset fra det, er det hammer sjovt og fedt med 4 player delen, selvom det til tider kan være mere svært, når man ikke kan blive enige om hvad vej man skal.

Dog har Nintendo formået at komme med en god og ny ide når man er uenig, nemlig når du er ved at dø eller er bagud i banen, så trykker du bare på A knappen og hokus pokus så er du i en sæbe boobel, og lader dine venner redde dig senere på banen.

Det er til tider en fordel og spille flere og andre gange en ulempe, når man jagter mønter, men det er op til spilleren om man bedst kan alene eller samarbejde med andre.

Jeg er nu 100% færdig med spillet, og min bedømmelse af spillet er at det er alt for let og gennemføre..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
59 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig