X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RPG-monstre


Svar
ChronoChronoSkrevet 17/10-09 20:28 
Jeg er i min fritid i gang med at lave mit eget RPG-agtige spil, og forsøger for tiden at finde en som kan hjælpe med grafikken. Indtil det lykkedes, så går jeg og tænker over hvilke monstre der skal med. Et godt udgangspunkt, for at begrænse hvor meget grafik der skal laves, må være at det samme monster kan genbruges i flere former. Her er jeg inspireret af Slime-monstrene fra Dragon Quest-serien:
http://i267.photobucket.com/albums/ii317/rustongzeldafan/Slimese.jpg

Dem kan jeg rigtigt godt lide. De er enkle, og ved hjælp af små tilføjelser som krone, pigge og vinger kan der laves mange forskellige.

Er der andre spil som gør noget lignende?

Hvad er jeres favorit RPG-monster?

Og har I nogle idéer til monstre der er ligeså kunne blive ligeså seje som de Slimes fra Dragon Quest?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 17/10-09 20:43 
Blandt andet Diablo gør det med monstrene rigtigt meget.

Mit favoritmonster er Beholderen fra Dungeons & Dragons. Det er fantastisk ubehageligt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-09 23:52 
Gobliner kan altid genbruges med små modificationer.
Personlig er jeg ret vild med det goblin design der er i Final Fantasy 11

http://ffxihaven.ffshrine.org/art/mons-conc/Gob_Dig.jpg
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/10-09 08:54 
Herold>

Mit favoritmonster er Beholderen fra Dungeons & Dragons. Det er fantastisk ubehageligt :D

Helt enig. Generelt er der rigtig mange fede monstre i D&D
ChronoChronoSkrevet 18/10-09 14:05 
Beholderen er jo nærmest bare en DQ Slime - eller også er det omvendt :)

Fandt også den her Gelantinous Cube fra D&D: http://www.iwozhere.com/SRD/images/MM35_PG201.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/10-09 16:51 
Alle den type monstre i D&D (Ochre Jelly, Gelantinous Cube, Green Slime osv) er totalt fede. Ofte ved spillerne ikke hvad de er oppe i mod, før det er for sent :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/10-09 18:12 
Her er i øvrigt siden med de officielle D&D figurer. Der er efter min mening mange inspirende ting :P

Collect them all
HeroldHeroldSkrevet 18/10-09 18:27, rettet 18/10-09 18:28 
King Chaos>
Alle den type monstre i D&D (Ochre Jelly, Gelantinous Cube, Green Slime osv) er totalt fede. Ofte ved spillerne ikke hvad de er oppe i mod, før det er for sent :D

Jeg kan bedst lide den, der gemmer sig i skattekister! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/10-09 19:32 
Tænker du på en Mimic?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/10-09 19:29 
Jeg er også stor fan af Beholderen, på andenpladsen er det nok Mind Flayers :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 19/10-09 21:33, rettet 19/10-09 21:36 
King Chaos: Nej, Mimic'en er skattekisten! Jeg mindes der er en af de der jellys (ochre?), der godt kan lide at lægge sig på skattene, så den kan æde dem der vil have dem. Men jeg kan ikke huske det :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/10-09 22:40 
Ja, jeg er godt klar over at en Mimic kan tage form som en skattekiste, og jeg troede bare det var den du tænkte på. Jeg kan godt huske at der var et andet monster som du beskriver men jeg kan ikke huske hvad det er for et.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-09 23:29 
Lidt relevant er Something Awful's underholdende WTF, D&D!? Artikler

http://www.somethingawful.com/d/dungeons-and-dragons/
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/10-09 11:56 
HrRald: Min DM siger: "Jeg kan ikke komme på andre monstre der emulerer treasure end Mimic (og det er ikke at jeg ikke kan huske dem, jeg tror ikke der er andre)"

Som jeg selv husker det (og det er godt nok et stykke tid siden, jeg selv sad for enden af bordet) så tager han fejl. Men jeg kan på den anden side heller ikke pege på et navn
DarkenDarkenSkrevet 20/10-09 12:46 
Så hvis du bliver spist næste gang, så er det din egen skyld!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 20/10-09 12:58 
Hvad med The Everworm?

RPG-monstre
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig