X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tekken 6


Svar
nerosnerosSkrevet 17/10-09 10:32, rettet 17/10-09 11:57 
Jeg bliver lidt nostalgisk ved tanken om der nu snart kommer et nyt Tekken spil. Jeg spiller normalt mest 2d fighters, men det her skal altså prøves lige meget hvad. Husker at jeg købte Tekken 3 sammen med min PS1 back in the day, og det var første gang jeg skiftede bekendskab med Tekken serien. Det bliver fedt at battle online :-)

Dog synes jeg at animationerne kunne have været lidt... Se hele indlægget


info om Tekken 6 på Wiki :-)
Bashful Neophyte
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 17/10-09 10:32, rettet 17/10-09 11:57 
Jeg bliver lidt nostalgisk ved tanken om der nu snart kommer et nyt Tekken spil. Jeg spiller normalt mest 2d fighters, men det her skal altså prøves lige meget hvad. Husker at jeg købte Tekken 3 sammen med min PS1 back in the day, og det var første gang jeg skiftede bekendskab med Tekken serien. Det bliver fedt at battle online :-)

Dog synes jeg at animationerne kunne have været lidt bedre. De virker lidt for robot-agtige, ellers ser det udmærket ud, og der er godt nok mange karakters at vælge imellem denne gang!

info om Tekken 6 på Wiki :-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 17/10-09 11:52, rettet 17/10-09 11:52 
Jeg har forudbestilt det, og tilmeldt mig DM-turneringen. Jeg glæder mig vanvittig meget :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 17/10-09 12:01 
Jeg kommer ned og kikker i FONA på strøget i København d. 5 dec :-)

Jeg tør ikke selv deltage jeg er en bangebuks..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/10-09 00:03, rettet 28/10-09 00:05 
Hm! Det får lidt kølige anmeldelser synes jeg. På IGN får det et fuldstændigt ligegyldigt review og i GT's review bliver det ikke ligefrem rost til skyerne, og de siger ligefrem at visse ting er direkte latterlige, men alligevel får det en pæn score på 8.4?

Jeg synes det er som om folk trods hypen ikke videre er interesseret i det. Måske er Tekken serien ved at være en uddød dinosaur?

GT review
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/10-09 00:18 
Helt ringe synes jeg nu ikke man kan sige scorene er. 360 versionen ligger med en Metascore på 89 (PS3 på 87) - det er da vist meget godt...??

Metacritic: 89/100
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 28/10-09 12:55 
Ja det er pæne scores. Jeg har dog lidt svært at blive hypet på den - måske en jeg nupper på tilbud senere :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/10-09 14:00 
Mit er på vej fra Shopto.

Tvivler på det kan være ringere end de fighters der hidtil er udgivet på ps3/360.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/10-09 16:48 
...nu troller du vist ;)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/10-09 17:06 
Nej, men jeg har også kun spillet SF4 og Blazblue der begge er middelmådige og så Soul Calibur 4 der er direkte dårligt.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 28/10-09 17:55, rettet 28/10-09 17:56 
Hanky>
Jeg har forudbestilt det, og tilmeldt mig DM-turneringen. Jeg glæder mig vanvittig meget :D

Vi ses i finalen ; P


jeg har en idee om at det rage der kommer til at owne mig.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
dRxLdRxLSkrevet 28/10-09 18:08 
Er det for sent at tilmelde sig, og hvis nej hvordan gør man så helt præcis?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 28/10-09 21:03 
Azzkikr>
Soul Calibur 4 der er direkte dårligt.

Jeg kunne nu godt li' det :!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Per SPer SSkrevet 28/10-09 21:17 
Til Daniel:

Læs mere om Tekken turneringen nedenunder i en anden tråd.

Samtidigt i en anden tråd på Play:Right..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 28/10-09 21:56 
Daniel, du tilmelder dig via dette link.

klik
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Per SPer SSkrevet 28/10-09 22:46, rettet 28/10-09 22:52 
- jeg kan godt lide markedsføringsstuntet med at det er Sony og PS3 der udelukker Xbox 360.

- ikke at der er noget nyt og som sådan forkert i det..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CoreCoreSkrevet 28/10-09 22:56, rettet 28/10-09 22:56 
Tilmeldingen>
THE FINALS ARE RESERVED FOR THE BEST PLAYERS, NOT THE BEST PADS!

Nej, det siger da sig selv, når alt andet end PS3-pads er udelukket ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-09 23:46 
Whoa Roger ser hardcore ud nu :D

Tekken 6
Per SPer SSkrevet 29/10-09 00:11 
Og så forventer jeg altså at ham Sidney Lee kommer og beviser/modbeviser hvor god han er til Tekken.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 29/10-09 08:36 
Han vandt både DM i Tekken, Tekken 2 og Tekken 3, nåede semifinalerne ved VM i Tekken 3, nåede finalen ved DM i Tekken 5, nåede finalen ved DM i Tekken DR til PSP og blev højt rangeret ved VM i Virtua Fighter 3.

Jeg tror ikke han har et behov for at skulle bevise noget som helst :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-09 09:53 
Tilgengæld skulle han i følge dion(tekkenmover) og jan(Bonusninja) ikke have udviklet sit spil siden dengang.
jeg spår sidney til 4. eller 5. plads.
Der er jo stadig sådan nogle som zier derude, der kun spiller nina, men hvis folk ikke lige har set ham spille så bliver de pwned.

Vil lige benytte muligheden for at lave lidt reklame for http://gamerslounge.dk/index.php/forum/viewforum.php?f=38
som fusionen mellem http://www.tekkenclub.dk og gamerslounge.


Core - du skal bare vinde DM så kan du bruge dit eget pad.
personligt syntes jeg 360 controlleren er overlegen til de fleste formål, men jeg ville godt nok være ærgelig over at være tvunget til at skulle spille tekken med den, så hellere være konservativ og holde sig til playstation controlleren.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 29/10-09 10:01, rettet 29/10-09 10:08 
Core>
Azzkikr>
Soul Calibur 4 der er direkte dårligt.

Jeg kunne nu godt li' det :!

..også mig ;-) Folk fik ultra klø af mig online i det spil ;D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/10-09 10:07, rettet 29/10-09 10:09 
Fleshmangler>
personligt syntes jeg 360 controlleren er overlegen til de fleste formål, men jeg ville godt nok være ærgelig over at være tvunget til at skulle spille tekken med den, så hellere være konservativ og holde sig til playstation controlleren.

Ja 360 controlleren er direkte broken til fighters! Nok derfor der bliver lavet en turnering kun for PS3 controllers da andet ville være fuldstændigt håbløst. Desuden så ville det nok være bedst med et ordenligt fighterstick :-)
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-09 12:55, rettet 29/10-09 12:56 
neros>
Desuden så ville det nok være bedst med et ordenligt fighterstick :-)

Men det er nok ikke så realistisk, med stick er der jo mange forbehold og er svært at sætte en standard for sticks da der er mange parter, på samme måde som den officielle ps3 controller (hvilket jo også stortset har været den samme controller siden tekken).
Et andet forbehold er jo også at det er de færreste der spiller med stick og dem der har været vant til at spille tekken før (er formodentligt også dem der stiller op igen da der er under en måneds træning i 6´ern).

Så kan man så sige; hvorfor ikke bare lade folk bruge deres egen stick til DM ligesom man må efterfølgende ?
Grunden til at man ikke må bruge sin egen controller til DM er jo kortsagt; at de ikke gider bruge tid på folk skal række deres personlige gear til og bruge tid på at inspicere det etc.
DM er jo bare kvalifikation til Nordic>Europa>VM så derfor(Min tolkning)

MEN DE KAN VENTE SIG KAN DE, når jeg har vundet DM går jeg til Nordic Tekken Championship med min POWERGLOWE til psx.


Der bliver også afholdt mesterskaber i Tekken på arcade, så hvis man er the stick kinda guy, er arcade nok mere stedet : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 29/10-09 14:32 
neros>
Ja 360 controlleren er direkte broken til fighters! Nok derfor der bliver lavet en turnering kun for PS3 controllers da andet ville være fuldstændigt håbløst. Desuden så ville det nok være bedst med et ordenligt fighterstick :-)

Jeg tror ikke du skaL regne med at controlleren har meget med den beslutning at gøre :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 29/10-09 16:48 
Nej men Tekken 6 skal vel spilles ordenligt ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 29/10-09 21:58 
Fleshmangler>
Core - du skal bare vinde DM så kan du bruge dit eget pad.

Jeg kan også bare sætte det på herhjemme, det lyder nemmere ;o)

Men, det var bare pjat. Jeg er på ingen måde kvalificeret til at udtale mig om hvordan Tekken spilles bedst. Så hooked er jeg slet ikke på fightere. Jeg spiller de fleste af dem, men kun i korte perioder, og aldrig særlig dedikeret ;o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 30/10-09 20:58 
Er alle karaktererne egentlig unlocket fra starten?
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 31/10-09 14:26 
neros>
Er alle karaktererne egentlig unlocket fra starten?

Jeps. Jeg kan godt se det fornuftige i den beslutning, men jeg savner sq lidt at sidde og unlocke dem selv.
nerosnerosSkrevet 31/10-09 15:15 
Hm trist! Hvad kan man så unlocke?
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 31/10-09 15:56 
Mener at diverse anmeldelser har snakket om kostumer og udstyr der kan booste på en eller anden måde. Noget i stil med våbnene fra Soul Calibur-serien.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
nerosnerosSkrevet 01/11-09 00:11 
I love it :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-09 02:04 
Det er ganske godt.

Load tiderne er dog irriterende lange.

Og så er final stage i arcade latterlig, hvad sker der lige for crystal monstret, tamt.
TheDukeTheDukeSkrevet 01/11-09 02:21 
Ja, slutbossen er monumentalt cheap.
Grabs virker ikke på ham, han tager ikke skade mens han udfører visse angreb, han kan teleporte, har de fejeste ranged attacks, og så kan man ikke se hvad fanden der foregår fordi han er 8 gange større end en selv og kameraet er zoomet helt ud.

Jinpachi fra 5'eren og Seth fra SF4 er vand i forhold til ham.
nerosnerosSkrevet 01/11-09 10:14, rettet 01/11-09 18:42 
Ja slutbossen rynkede også mine bryn da jeg første gang skulle kæmpe mod ham, men Hwoarang og Bob er gode til at ødelægge ham. Man skal bare finde en med gode range attacks :-) Men ja den er latterlig svær!

Men der er da visse ting jeg synes burde have været forbedret. f.eks når modstanderen dør ligger han/hun og ømmer sig ved at holde sig på ryggen ligegyldigt hvor man har ramt dem. Sådan har det været i alle Tekken spil, men jeg kunne bare godt tænke mig at have set det på en ny måde, og ja loadtiderne hvad sker der lige for dem?

Ellers synes jeg det er det bedste Tekken spil nogensinde. Siden Tekken 3 som jeg dyrkede helt vildt har jeg ikke været den store Tekken haj, men nu skal piben have en anden lyd. Den måde ens slag rammer på sammen med lyden er fantastisk fedt og noget som Tekken serien altid har gjort rigtig.

Jeg er gået igang med den helt store unlocknings proces i Campagne mode som er det bedste sted at score moneys. Det bliver en lang og hård arbejdsdag ;-)

Hvilke karakterer er jeres favoritter?

Mine er især:
King (har altid været god med ham)
Hwoarang
Fede BOB (Han er alt for sej)
Steve Fox
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 01/11-09 11:49 
Jeg er bedst med:
King
Armor King
Heihachi
Bryan
Paul
Lee
Lei

Jeg ville ønske at Namco lavede et nyt Tekken Tag næste gang. Den ekstra strategi med at tagge ind og ud samt de specielle tag-moves tilføjede noget til det første TTT som jeg har savnet lige siden. Desværre føles TTT ubegribeligt langsomt i dag, så en opdateret udgave ville være på sin plads.
nerosnerosSkrevet 01/11-09 11:54 
Ok Ja Tekken Tag er faktisk det eneste spil i serien jeg aldrig har prøvet.

Det kan være jeg skal have set lidt på Armor King. Fedt der er så meget at vælge imellem.

Jeg spillede også lidt online igår vandt to ud af to kampe ;-) Men jeg så gerne at ens modstander kunne få en rematch?

Kan man egentlig selv se sine egne kampe igen eller hvordan er det? Jeg har uploadet en af de kampe jeg vandt nemlig.
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 01/11-09 23:31 
Jeg fordybede mig lidt i Scenario Campaign Mode, som den nye Tekken Force Mode hedder, og fuck asier hvor er det dog skidt!

Kontrollen er noget af det værste jeg har oplevet og targeting systemet viker mere som en grov joke på spillerens bekostning. Det er dog intet imod hvor direkte hjernedødt irreterende det er at equippe de items man samler op.
Eksempel:

Lad os sige du har et item equipped der booster en stat.
Du finder et andet item der giver dig mere på den stat, og du vil gerne bruge det i stedet for. Så du equipper det nye item og finder ud af at bonusen ikke stacker, fair nok.
Men du får ikke bonusen fra det nye item, du beholder den ringere bonus fra gamle item indtil du manuelt har være inde og unequippe det og derefter har manuelt aktiveret bonusen på det nye. Kombineret med de sløve loadtider er det så unødigt besværligt og et så grelt eksempel på dårligt gamedesign, at den ansvarlige gamedesigner burde stilles for en domstol.

Eller en henrettelsespeloton.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/11-09 00:01, rettet 02/11-09 00:01 
Enig, det er skandaløst dårligt.

Intro filmen til campaign hvor de kører historien igennem fra 1-6 var ellers meget fed. Men selve campaign er en joke udover alle grænser, grafikken ligner også noget fra et tidligt ps2 spil.
nerosnerosSkrevet 02/11-09 00:43, rettet 02/11-09 00:44 
Ja campaign er noget skidt det kan vi blive enige om. Havde man dog bare fundet på et andet system at tjene penge og unlocke ting med. Namco burde skamme sig. Unlocking systemet fungere bedre i Soul Caliber IV.

Online tager det også alt for lang tid med at finde modstandere, og hver gang man har været i kamp bliver man sendt tilbage til online hovedmenuen. Igen gør Soul Calibur IV det bedre.

Ellers synes jeg selve spillets core er som det skal være og jeg har hygget mig meget med det idag, og er glad for spillets offline mode. Dog fik jeg ultimate klø online :-/
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 02/11-09 17:48 
Ja, til trods for de frustrerende elementer, så er det stadig rigtigt godt når det kommer til 1-on-1 delen der har et fedt flow.

Dog savner jeg et par moves der er blevet skiftet ud med nogle der er knapt så fede, men sådan kan det gå.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 03/11-09 18:08, rettet 03/11-09 18:27 
TheDuke>
Dog savner jeg et par moves der er blevet skiftet ud med nogle der er knapt så fede, men sådan kan det gå.

Ja ret trist at alle characters er glattet ud, så de er mere even, det har gjort lee mere eller mindre ubrugelig(iforhold til DR), som var min main, tilgengæld har det været kendt længe så man har da haft chancen for at øve andre op til 6´ern kom.

En anden skuffelse opløsningen. 720p hvad sker der for det ? ja ved godt det er et gammelt spil efterhånden men stadig! de fine linier bliver helt uklare på et stort tv.


Jeg fandt lige en tekken stick, så derfor har jeg et forseglet tekken i overskud, dvs. det er til salg ; P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-09 18:38, rettet 03/11-09 18:39 
Opløsningen er faktisk lavere end 720p pga motion blur.

Derudover så er det færreste spil der er lavet til over 720p native. Selvom der står 1080p på bagsiden betyder det ikke det er 1080p native, det bliver bare upscaled.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 03/11-09 18:48 
Ja det forklare jo hvorfor jeg er så utilfreds med grafikken. Når man kigger på linierne ser det også helt vildt upscaled ud.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
BeanoBeanoSkrevet 03/11-09 20:37 
Tekken 6 kører i forskellige framebuffer opløsninger alt efter motion-blur on/off og format.

Digital Foundry skriver..

Quite often we talk about sub-HD resolutions during these face-offs, and usually when one version is running with fewer pixels than the other it is an obviously noticeable bad thing. Tekken 6 is the exception to the rule, and one of the most intriguing cross-format games we've studied in depth for quite some time. On the Xbox 360 at least, you can choose between sub-HD (1024x576) and a native rendering resolution of 1365x768. All you need to do is choose whether you want motion blur active or not.

The PlayStation 3 version of Tekken 6 on the other hand is sub-HD regardless, although you do get bonus anti-aliasing added if you forego the blur, and you don't get that on 360. The full ins and outs of this bizarre situation can be found in this earlier DF blog post, but suffice to say, Tekken 6 goes to show that in very, very rare cases, image quality isn't always just about the resolution. Tekken's additional texture filtering actually gives the sub-HD look on both platforms the edge over the 360 version when it's running in excess of 720p.

http://www.eurogamer.net/articles/xbox-360-vs-ps3-face-off-round-22-face-off?page=2
nerosnerosSkrevet 03/11-09 21:10 
Underligt valg af Namco?
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 03/11-09 21:21 
Jeg kan godt forstå Fleshmangler brokker sig over opløsningen, når man er vandt til Tekken DR Onlines native 1080p. Det samme gjorde jeg da jeg så det til at starte med.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/11-09 01:39 
Jeg har spillet spillet endel nu, det er efter min mening klart den bedste fighter der er til ps3/360.

Det kan godt betale sig at installere spillet, forkorter loadtiderne markant.

Jeg synes kontrollen er lidt træg i det? Men det er måske bare mig der er rusten da jeg ikke rigtigt har spillet hardcore meget Tekken siden TTT.

Derudover er der irriterende mange disconnects i online mode...

Men alt i alt, super fed fighter.
nerosnerosSkrevet 05/11-09 10:32, rettet 05/11-09 10:33 
Jeg har lidt svært ved at tro det skulle være den bedste fighter i nyere tid. Det er jo ikke fordi vi har set så meget godt af den slags. Jeg ville mene uden at have prøvet det, at Blaze Blue holder første pladsen indtil videre, og man må heller ikke glemme Virtua fighter 5. Jeg holder mest af 2d fighters så jeg burde egentlig nok snart få fingeren ud og købe Blaze Blue ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/11-09 15:45 
Jeg har BlazBlue og synes ikke det er noget at råbe hurra for. Det ser godt ud osv, men har langt fra de samme muligheder som Tekken.

BlazBlue er sjovt nok i en time eller to, men langt fra noget jeg gider sidde og fordybe mig i. Det er det simpelthen for overfladisk og ikke advanceret nok til.
nerosnerosSkrevet 05/11-09 16:57, rettet 06/11-09 00:33 
Hmm..ok!
Bashful Neophyte
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig