X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konkurrence: Find verdens smalleste spil


Svar
Per SPer SSkrevet 12/10-09 18:45 
Politiken udlover hæder og ære (og muligvis et spil), til den som kan finde det mest smalle computerspil over dem alle.

Det må da være en passende opgave til P:R brugerne.

Læs mere i linket:

Link til Politiken
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 12/10-09 18:45 
Politiken udlover hæder og ære (og muligvis et spil), til den som kan finde det mest smalle computerspil over dem alle.

Det må da være en passende opgave til P:R brugerne.

Læs mere i linket:

Link til Politiken
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/10-09 20:15 
Gad vide, om der findes en komalknings-simulator.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 12/10-09 20:48 
Hvis det skal være simulatorer og arcademaskiner tæller med, så må det vel klart være den der tisse-simulator. Den kan jeg så ikke lige huske hvad hedder, så jeg foreslår lige Walk The Dog, som vel også er ret smalt...

Konkurrence: Find verdens smalleste spil
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 12/10-09 21:44 
Og dog - Nintendogs er ikke så smalt igen, og der er et mini-game hvor man skal man gå tur med sin hund.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 12/10-09 21:56 
RJK>
Hvis det skal være simulatorer og arcademaskiner tæller med, så må det vel klart være den der tisse-simulator.

På den anden side tisser vi allesammen, og de fleste kunne vel bruge lidt træning i at ramme bedre at dømme efter de fleste offentlige toiletter at dømme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/10-09 21:57 
Rent arcademæssigt lyder en hundesimulator nu lidt mere ekstraordinær end et udbredt NDS-hundespil. Men en hundesimilator i en japansk arcadehal er sikkert ikke et særsyn for japanere.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/10-09 21:59 
Tissesimulator? Nogen, der har praktisk erfaring med en sådan? :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 12/10-09 22:03 
Men noget, der ikke er et særsyn for japanere, kunne vel godt være det smalleste :)

Hmmm... der er jo masser af smalle spil. Jeg kan huske, da jeg først læste om Far East of Eden (http://www.playright.dk/infotitel.php?id=662), der har et ur indbygget og events, som kun sker en gang årligt osv. Det syntes jeg var noget af det længste ude dengang, men i dag virker det om ikke ordinært, så i hvert fald heller ikke så specielt igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 12/10-09 22:24 
SkyblazeR>
Tissesimulator?

Overkill til C64?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/10-09 22:28, rettet 12/10-09 22:29 
Wehner>
Men noget, der ikke er et særsyn for japanere, kunne vel godt være det smalleste :)

Jep, et "hundespil" i en dansk arcadehal... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/10-09 22:34, rettet 12/10-09 22:34 
Core>
SkyblazeR>
Tissesimulator?

Overkill til C64?

Det husker jeg ikke, men jeg husker et andet spil (men ikke titlen), hvor man skal lave meget ensidige frem-og-tilbage-bevægelser i joysticket - eller de spil var der vel mange af til C64? ;) Jeg husker mest, at min daværende hund (en "Men in Black II"-mops, mange år før der var en film, der hed Men in Black II) kom og forstyrrede mig midt i det hele.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 12/10-09 22:36 
Mon ikke det er det samme. I Overkill skulle man højre-venstre-straffe joysticket, for at hæve urinstrålen højt nok til at ramme et bundet offer i ansigtet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 00:07, rettet 13/10-09 00:07 
OK, det spil, jeg tænker på til C64 (stadig uden at huske titlen), var "mere erotisk". Og det var et rent tilfælde, at jeg spillede det - tro det eller ej, det var en alene-hjemme-aften med noget "C64-marathon" med spil, jeg havde lånt af en kammerat...pludselig nåede jeg til et meget særartet spil ift. tidligere spil, jeg havde prøvet... :]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/10-09 10:07 
Du kan sagtens indrømme at du har spillet 'Stroker'. Det er helt naturligt :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 14:17 
Et spil om at undgå et ildebefindende? ;) Det var i øvrigt ikke et "førstepersonsskydespil"... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 13/10-09 16:36 
Ikke helt... :O

"fed" grafik
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/10-09 16:41, rettet 13/10-09 16:46 
Der er som regel ikke så meget plot i den slags spil, så det er måske en meget god kandidat til at være det smalleste spil

Jeg kom til at tænke på Swedish Erotica: Custer's Revenge.

Det eneste man skal, er at undgå pilene og ondulere Indianeren

http://www.youtube.com/watch?v=8N5zMj0evDw
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 16:45, rettet 13/10-09 16:46 
Beano>
Ikke helt... :O

Det ligner en art "førstepersonsskydespil" :! Hvis der findes en nyere 3D-udgave af spillet (simulator lavet af tyskere), så må det næsten være en klar vinder i konkurrencen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
TheDukeTheDukeSkrevet 13/10-09 18:25 
Hvad med et arcadespil der simulerer den fantastiske japanske tradition, at stikke fingre op i røven på folk mens de mindst venter det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boong-Ga_Boong-Ga
ChronoChronoSkrevet 13/10-09 19:44 
Skørt :)
Der er en video af det her: http://www.youtube.com/watch?v=PSNLZ8LcwQg&feature=related
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 13/10-09 19:45 
Ja, det må vist tage prisen indtil videre :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 13/10-09 20:10 
Heh, den sendte jeg ind til dem i går :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 20:42 
WTF... :/ Det er "endda" en koreansk udvikling.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 20:46 
Herold>
Heh, den sendte jeg ind til dem i går :D

Det bliver spændende at se, om de sender spillet til dig, hvis du vinder... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 13/10-09 22:06 
Det kunne godt ligne en vinder...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/10-09 22:15 
Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvordan "kancho" udføres :-)

Kancho - den asiatiske Olfert!
ElgenElgenSkrevet 13/10-09 22:55 
RJK>
Hvis det skal være simulatorer og arcademaskiner tæller med, så må det vel klart være den der tisse-simulator. Den kan jeg så ikke lige huske hvad hedder...

Den hedder You're In Control };-)

You're In Control
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-09 22:55, rettet 13/10-09 22:56 
Men "asiatiske olfert"-spil som Spank'em er vel godt udbredt i asiatiske arcadehaller? Og det omfatter jo pænt store lande. Jeg kan ikke tro, at det kun er en lille skare af japanere/koreanerne, der spiller dem her.

Konkurrencen omhandler "verdens smalleste spil": vel helst spil, der ikke er specielt udbredt "nogen steder"?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 14/10-09 00:17, rettet 14/10-09 00:18 
For det første tror jeg godt nok ikke de er ret udbredte, og for det andet var pointen vel mere noget i retning af, at det skulle være et spil der handlede om noget meget smalt (i spilmæssig sammenhæng). Ellers er det jo bare at nævne et spil der kun findes i ét eksemplar :)

Elgen: yep.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/10-09 14:18, rettet 14/10-09 16:27 
Det er vel set med danske briller? Spil, der virker mærkelige og snævre "for os" er jo ikke nødvendigvis specielt mærkelige og snævre med "asiatiske øjne": en japaner/koreaner i en japansk/koreansk arcade vil næppe blive lige så overrasket over et olfert-spil, som en dansk turist ville blive.

Og er det ikke "for nemt" at finde smalle asiatiske spil? Som konkurrencen præsenteres - lidt ensidigt med kun tyske simulatorer - så synes jeg udfordringen bør være at indsende smalle spil, der er både godt spilbare, holdbare og ikke alt for ukomplicerede. Men som stadig har et lille publikum. "Olfert"-spil falder ikke specielt meget i den kategori - omend det jo klart er både mærkeligt og snævert...

EDIT: Og indsende spil, som vinderen rent faktisk kan få tilsendt. Men Pol "lover" godt nok et alternativ, hvis førstnævnte ikke er muligt...
EDIT2: "vestlige briller" ændret til "danske..."
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/10-09 14:57 
Det er nu umuligt ikke at falde over sære asiatiske spil i jagten på "smalle spil". Nogle er så slemme, at man dårligt tør indsende dem, poste et link eller skrive titlen her. Men jeg kom måske bare ud på et sidespor i jagten på at finde noget virkelig *smalt-smalt*, unikt, teknisk veludviklet og kompliceret at spille. :/ Men lidt svært at bedømme 100 %, hvis man ikke selv har prøvet spillene.

Jeg skal lige tygge lidt på, om jeg vil poste titlen. Men jeg indsender "det" nok til Pol... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 14/10-09 15:34 
Det må vel være med danske briller. De der tyske ting er sikkert også normale i Tyskland ;)

Og hvordan kunne jeg glemme Shit Wars, som vi så på Leipzig sidste år? Jeg ved ikke om det nogensinde udkom, men ellers lignede det også en kandidat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/10-09 16:30, rettet 14/10-09 16:30 
RJK>
Det må vel være med danske briller.

Yes, rettet. De tyske spil Pol nævner, er nu ikke komplet fremmedartede/smalle "i den her del af landet". Men nu bor jeg jo også pænt tæt på den tyske grænse... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 19/10-09 13:58 
Jeg vandt 2. præmien for numse-spillet :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/10-09 14:22 
Hvilket spil fik så #1? Der er ingen liste på artiklens side.

Har du så vundet spillet? Eller var det kun #1 der vandt det?
HeroldHeroldSkrevet 19/10-09 14:56 
Muscle Match vandt nummer 1. Det kunne jeg have sagt mig selv.

Jeg har vundet Politikens Anatomiske Atlas og et blødt og rart cykelsædeovertræk. I kontekst med spillet, selvfølgelig. :D

Linky
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 19/10-09 15:09 
Arh, det var vist kun fordi de ville løbe fra præmien, at Muscle Match vandt. Boong-Ga er da meget vildere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/10-09 15:14, rettet 19/10-09 15:15 
Herold, jeg vil da klart mene, at dit bud er LANGT smallere end Muscle March.

Jeg kunne godt forestille mig en stor (ok, ikke SÅ stor) flok børn, som kunne finde det morsomt at lege efterabe-muskel-tagfat, mens finger-i-røven kun er for en abnormt lille flok - nok mest plørefulde drukkenbolte, perverse stoddere og japanere. :-)
SumezSumezSkrevet 19/10-09 16:02, rettet 19/10-09 16:03 
Muscle Match har vist også været oppe i en blandet tråd her et sted, mener jeg? Kan huske jeg har kommenteret på det før. - og jeg synes stadig det ser fantastisk morsomt ud, og ikke mere smalt end Raving Rabbids og utallige andre Wii-spil. Men japansk syre i bedste Cho Aniki-stil er det bestemt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 19/10-09 18:08 
Men er vi ikke enige om at Muscle March, er et Wii Ware spil som kun kan købes online i Japan?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 19/10-09 19:54 
Ganske korrekt :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TheDukeTheDukeSkrevet 19/10-09 20:08, rettet 20/10-09 23:57 
Herold>
Jeg vandt 2. præmien for numse-spillet :D

Synd at du ikke vandt, Pol kunne vist ikke overskue logistikken ved at få en så pinlig arkademaskine hentet hjem til DK :/

Men godt at se at Ninja Golf fik et nik.
HeroldHeroldSkrevet 19/10-09 21:30 
Det var ikke et spil jeg på nogen måde havde regnet med at få... men var det sket, måtte noget i stuen lade livet for at give plads... - og så er jeg ligeglad med WAF'en! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Per SPer SSkrevet 21/10-09 12:34 
Spørgsmål:

Kan man med en japansk Wii i DK købe ind via japanske Wiiware?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 21/10-09 12:46 
Så vidt jeg ved, kun ved køb af pointkort fra Japan. Den nemmere metode er at softmodde din maskine, men det skal jeg nok ikke snakke højt om herinde :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/10-09 13:13 
Herold>
Det var ikke et spil jeg på nogen måde havde regnet med at få... men var det sket, måtte noget i stuen lade livet for at give plads... - og så er jeg ligeglad med WAF'en! :D

Åh ja, li'som du fik gjort plads til din Kane & Lycnh 1:1 figur. Vi husker det tydeligt!
BeanoBeanoSkrevet 21/10-09 13:34 
Ellers kan K&L figuren moddes til at bruges som numse-spillet for at spare plads... bare en boremaskine, loddekoble og lidt kreativitet. Sikker på IO Interactive vil syntes det er en kanon ide :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/10-09 15:42 
Synes Muscle March er en velfortjent vinder: Åbenlyst unikt og ligefrem spilbart+holdbart (sidstnævnte nok mest for japanere).

Og tillykke til Herold, der var så heldig at vinde et atlas og en cykelslæde. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 21/10-09 16:47 
King Chaos>
Herold>
Det var ikke et spil jeg på nogen måde havde regnet med at få... men var det sket, måtte noget i stuen lade livet for at give plads... - og så er jeg ligeglad med WAF'en! :D

Åh ja, li'som du fik gjort plads til din Kane & Lycnh 1:1 figur. Vi husker det tydeligt!


Forskellen var at den var der faktisk ikke plads til... :( De skylder stadig!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/10-09 12:35 
SkyblazeR>
Synes Muscle March er en velfortjent vinder: Åbenlyst unikt og ligefrem spilbart+holdbart (sidstnævnte nok mest for japanere).

Unikt - check.
Spilbart og holdbart - det indgik jo overhovedet ikke i kriterierne. Det skulle være "smalt". Om noget gør spilbarhed og holdbarhed spillet automatisk mindre smalt!
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig