X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Epic Mickey


Svar
jaesjaesSkrevet 06/10-09 12:00, rettet 06/10-09 12:09 
Så blev Warren Spectors Disney-spil endelig afsløret. Epic Mickey til Wii :)

http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/05/spoiler-alert-epic-november-issue-r... Se hele indlægget
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 20/11-10 13:22, rettet 20/11-10 13:23 
Det er netop sådan nogle ting der ofte får spillet til at føles som sidste generation (hvis ikke forrige). Man er tilbage til tidlig Mario 3d med papkulisser, roden med kameravinkler og sløv billedopdatering, så man mistimer hop og styrter i døden. Jeg kunne slet ikke huske, hvornår jeg havde tænkt på den slags, som jo plagede ethvert 3d platformspil for 10 år siden. Det var ikke så meget det visuelt teknisk, jeg mente var sidste generation.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-10 13:29, rettet 20/11-10 13:31 
RJK>
Man må håbe de selv ved hvad de laver... :)

Det gør Coolshop vist ikke helt; ifølge en brugerkommentar til den nordiske udgave havde de først oprettet spillet som "Pic Mickey" :) Ved så ikke, om de også gjorde det med den engelske udgave.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/11-10 18:51 
Det er ret fascinerende at læse jeres kommentarer til spillet... set i lyset af at jeg (og andre) har underskrevet en NDA der forhindrer os i at skrive om spillet før på torsdag... ikke at jeg selv anmelder det, men alligevel :)
RJKRJKSkrevet 21/11-10 21:10 
Vi har jo ikke underskrevet noget :) Og jeg har alligevel været så storsindet at hjælpe med at skjule de danske anmeldelser indtil da :)

Men hvilke represalier er der egentligt for at bryde sådan en embargo? Jeg synes jo det er lidt bizart at magasinerne overholder dem, når butikkerne ikke gør.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/11-10 22:41 
Tja... Disney sender Sorte Per, Sorte Slyngel og Hexia de Trix ud for at hugge hovedet af os?
millenniummillenniumSkrevet 21/11-10 22:51 
Hmmm... typiske tegn på en hype-titel som distributørerne ved ikke lever op til hypen. Hold anmeldelserne igen så længe som muligt. Sådan plejer det at være i filmbranchen.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 21/11-10 22:58 
Det har ikke så meget med hype at gøre, mere med spillets reelle udgivelsesdato i DK (som jeg forstår først er senere), samt koordinering med eventuelle bladudgivelser.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-10 16:57 
APU>
RJK>
Man må håbe de selv ved hvad de laver... :)

Det gør Coolshop vist ikke helt; ifølge en brugerkommentar til den nordiske udgave havde de først oprettet spillet som "Pic Mickey" :) Ved så ikke, om de også gjorde det med den engelske udgave.

Apropos...Coolshop har ændret prisen fra de 229 kr (var det vistnok) til 379 kr for UK-spillet. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 24/11-10 17:34 
Hm, så er det jo spørgsmålet om jeg når at få mit alligevel :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/11-10 09:15 
To anmeldelser, i hver sin retning...

6 1/2
http://palgn.com.au/nintendo-wii/17759/epic-mickey-review/

9/10
http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/81256/Disney+Epic+Mickey/
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 09:25, rettet 25/11-10 09:26 
9? Det kører bare for Gamereactor for tiden :P

Lidt flere...

Eurogamer: 6
http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-24-disney-epic-mickey-review

Gametrailers: 8.2
http://www.gametrailers.com/video/review-epic-mickey/707878

1UP: B
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3182566
millenniummillenniumSkrevet 25/11-10 09:26 
Beano>
9? Det kører bare for Gamereactor for tiden :P

De må jo tænke på annoncekronerne... ;-P
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 09:27 
Så langt vil jeg ikke gå, men efter hvad jeg har spillet er det laaangt fra et 9-tal.
millenniummillenniumSkrevet 25/11-10 09:36 
Jeg gad i hvert fald godt være en flue på væggen hos distributørerne, efterhånden som anmeldelserne dumper ind. Epic Mickey er blevet hypet i laaaaang tid, og har fået masser af presse. Det skulle sikkert også med i julehandlen, så mon ikke de ærgrer sig over de blandede karakterer.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 09:38 
Jeg tror ærligt talt ikke det får store indflydelse på salget - specielt på Wii markedet. Markedføres det godt nok, sælger det tilsvarende.
SumezSumezSkrevet 25/11-10 09:42 
Ditto, det er jo et licensspil, det er helt andre værdier der tæller her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/11-10 10:08, rettet 25/11-10 10:09 
Helt sikkert, men positive anmeldelser kunne måske lige give Mickey 5% ekstra i omsætning. Børn og familier køber det, men de kritiske hardcore spillere vil måske finde noget andet istedet. ... Donkey Kong Country Returns eksempelvis.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 10:23 
Enig :)
WikzoWikzoSkrevet 25/11-10 14:33 
Jeg har da valgt at købe Epic Mickey frem for Donkey Kong :)

Er lidt over otte timer inde i spillet, og selvom gameplayet er rimelig traditionelt, er stemningen og universet rigtig god.
SumezSumezSkrevet 25/11-10 15:35 
Af en eller anden grund har Coolshop først lige sendt mit eksemplar. Men jeg får det stadig til "tilbudsprisen".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/11-10 17:36 
Jeg trak den lige en dag med at bestille, og så havde de sat prisen op dagen efter...flot timing. :/

Nupper det hos Zavvy til £26.75 + £0.99 for shipping (ca 244 DKK i alt).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/11-10 17:41, rettet 25/11-10 17:44 
Er den afskyelige mærkat "IGN: BEST OF E3 2010" en del af selve coveret på EU-udgaverne? :! For så køber jeg US-spillet, no doubt! (hvis mærkaten da ikke også er dér, men det er den ikke på de covers, jeg har tjekket...vel ingen garanti?!)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/11-10 17:48 
PAL-cover:

Epic Mickey

US-cover:

Epic Mickey
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 25/11-10 18:40 
APU>
Er den afskyelige mærkat "IGN: BEST OF E3 2010" en del af selve coveret på EU-udgaverne? :!

Jep.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 25/11-10 20:00 
Se det fra den lyse side: Aldrig har jeg set et cover hvor skønhedsfejl kan fjernes med retteblæk :D
Kilroy Was Here
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/11-10 21:05, rettet 25/11-10 21:09 
Then, US-version det bliver til 50 canadiske dollar hos VGPO. Så slipper jeg også for klam limegrøn PEGI-mærkning (bemærk hvor lækkert ESRB-mærkningen "flyder ind" i coveret på US-spillet :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/11-10 21:37, rettet 25/11-10 21:38 
Er den kollektive version ikke i EU?

US:

Epic Mickey
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 26/11-10 08:32 
Kilroy>
Se det fra den lyse side: Aldrig har jeg set et cover hvor skønhedsfejl kan fjernes med retteblæk :D

Hehe det er også meget i spillets ånd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-10 09:36 
APU>
Er den afskyelige mærkat "IGN: BEST OF E3 2010" en del af selve coveret på EU-udgaverne? :! For så køber jeg US-spillet, no doubt! (hvis mærkaten da ikke også er dér, men det er den ikke på de covers, jeg har tjekket...vel ingen garanti?!)

Jeg synes du er mærkelig. Altså jeg er for så vidt enig i at det ikke er for kønt. Og hvis mærket dukkede op inde i spillet, ville jeg nok betakke mig. Men når først musikken spiller og filmen ruller, kan det for min skyld være kommet i en brun papirpose fra Lidl. :)
BeanoBeanoSkrevet 26/11-10 09:59 
Sårn har jeg det også. Gør ikke noget at et spilcover er pænt designet, men skulle der sidde et par klistermærker eller logoer på det, mister jeg altså ikke nattesøvn over det :D
HeroldHeroldSkrevet 26/11-10 10:31 
Man kan jo alligevel ikke se det ovre i bunken... :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/11-10 10:45 
Heller ikke det ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-10 10:55 
eller som Per S siger... "de bliver alligevel bleget af solen når de ligger i vindueskarmen" (eller noget i den stil :D )
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 16:09, rettet 26/11-10 16:11 
King Chaos>
APU>
Er den afskyelige mærkat "IGN: BEST OF E3 2010" en del af selve coveret på EU-udgaverne? :! For så køber jeg US-spillet, no doubt! (hvis mærkaten da ikke også er dér, men det er den ikke på de covers, jeg har tjekket...vel ingen garanti?!)

Jeg synes du er mærkelig. Altså jeg er for så vidt enig i at det ikke er for kønt. Og hvis mærket dukkede op inde i spillet, ville jeg nok betakke mig. Men når først musikken spiller og filmen ruller, kan det for min skyld være kommet i en brun papirpose fra Lidl. :)

Du lyder jo generelt enig - at det ikke er kønt - så den bemærkning virker da også lidt "mærkeligt ligegyldig" (eller "ligegyldigt mærkelig", whatever :)). ;P Den gennemsnitlige P:R-spilsamler afviger vel fra, hvad der betragtes som "normal", såeh... :) PAL-coveret er noget rod med alle dets sprog-flag og logoer, der forstyrrer den ellers stilrene covergrafik.

Men altså; må man nu ikke være lidt kritisk i andre retninger end lige mht. selve spillet?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-10 17:23 
Selvfølgelig må man det. Synes coveret uden alt det dillerdaller er ret flot og stilrent (og glæder mig til at spillet kommer i en lige så flot udgave). Men jeg ville aldrig hoppe gennem flammende ringe og glødende pigtråd for noget der bare er indpakningen. Jeg er også for mange mange år siden holdt op med at købe tegneserier som bare var pænt tegnet, men hvor historien var skod.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 17:45 
Der er nu ikke så meget med at hoppe gennem flammende ringe og glødende pigtråd for at få fat i US-spillet - som har et cover der ikke ligner en svinesti - hvis man har en US-konsol... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 26/11-10 17:48 
Det ved jeg nu ikke helt - Told & Skat burde have flammende ringe og glødende pigtråd som logo IMO.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/11-10 18:17 
+1
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 18:23 
Tjaeh, vel relativt og ren ying og yang, eller hvad man siger, alt efter hvor den slags spil købes. Min oplevelse af VGPO - hvis der bestilles ét spil ad gangen - har indtil nu været problemfri i den retning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 18:31 
Er du blevet tandlæge, Palle? ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-10 22:22 
Haha
millenniummillenniumSkrevet 27/11-10 18:55, rettet 27/11-10 19:08 
8/10 fra IGN.

Min søn ønsker sig et Wii til jul, og jeg tænkte enten at give Epic Mickey eller det nye Donkey Kong.

Problemet er blot at Nintendo har det med at designe deres spil, så man bliver frygtelig afhængig af det. Hvilket ikke er så godt for en 6årig som netop har været på tvungen Mario-detox. Hvordan er Epic Mickey mht. collectables og lignende ting som stimulerer samlermanien?

Link...
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 28/11-10 10:01 
Det er ikke så slemt. Der er nogle pins, som man næsten bare får smidt i nakken og i 2D scenerne er der en "gemt" filmrulle, som er meget nem at finde.
» a winner is you «
WikzoWikzoSkrevet 28/11-10 12:29 
Der er masser af ting at samle i Epic Mickey - men de har sjældent særlig meget nytteværdi.

Er tæt på slutningen i spillet. Har netop besøgt "maleri-rummet" i Spøgelseshuset (forlystelsen i Disney Land, samt grundlag for filmen med Eddie Murphy). Dén puzzle var godt nok kluntet sat sammen, og jeg brugte meget lang tid på bare at regne ud, hvordan jeg skulle gøre.

Spillet har indimellem ret store kommunikationsvanskeligheder, hvor tingene bare ikke bliver forklaret grundigt eller forståeligt nok.
millenniummillenniumSkrevet 28/11-10 14:49 
Wikzo>
Der er masser af ting at samle i Epic Mickey - men de har sjældent særlig meget nytteværdi.

Ork, det behøver heller ikke have nytteværdi, før det absolut skal samles. :) Vi taler om en dreng som har brugt usandsynlig meget tid på at købe ALLE (!) figurer i Lego Star Wars.
The medium is the message.
WikzoWikzoSkrevet 28/11-10 17:13 
Haha, kender godt folk med sådan en samlermani. Selv gider jeg kun gøre det, hvis man virkelig får noget ud af det i sidste ende.

Epic Mickey er fyldt med sager, man kan samle op. Nogle låser op for bonusmateriale (fx artwork), mens andre ting kan være quest-relateret (ofte valgfrit). Man kan også samle lemmer til nogle af Disney-figurene, som er blevet gjort til cyborgs (find Anders Ands ben, arme, etc.), men jeg ved pt. ikke, hvad man får ud af dette i sidste ende.

Derudover kan man samle pins i forskellige grader (guld, sølv, bronche). Spillet fortæller ikke, hvad de gør godt for, men i manualen står der, at man skal samle dem for at bevise, at man er den allerstørste Mickey Mouse-fan >_>

Nåja, spillet er også fyldt med E-tickets (spillets valuta), som kan bruges til at købe/opgradere forskellige ting.

Summa summarum: Hvis man gider, er der masser af give sig til udover selve main-historien.
SumezSumezSkrevet 06/12-10 08:53, rettet 06/12-10 08:55 
Mit første indtryk er meget det samme som de andre, men har ikke spillet det så langt endnu. Jeg har i hvert fald endnu ikke fundet den "hub", der er omtalt, og spillet er indtil videre meget lineært i sin fremdrift, jeg hopper fra "bane" til "bane" uden muligheden for at vende tilbage, men har dog taget en enkelt "alternativ" sti fremad.
Hver bane tilbyder mange forskellige tilgangsvinkler og valgfri opgaver der skal løses, hvilket af og til kan være lidt frustrerende for en "completist"-spiller som jeg selv, både fordi der er lige lovlig meget slavearbejde i at gå og slette og tegne alting for at finde alle hemmelighederne, og fordi at mange af de problemer man løser fører til samme mål. Men bortset fra det kan jeg godt lide den frihed spillet giver spilleren.

Beskrivelsen af spillet som enormt "last-gen", kan jeg også godt skrive under på. Det er svært at vide præcis hvad det indebærer, for det er ikke fordi jeg synes der var noget galt med platformsspil i forrige generation, men måske er det bare fordi der i virkeligheden ikke rigtig findes så mange af slagsen i denne? At kameraet er mere håbløst end nogen andre 3D-platformsspil jeg har spillet, er der ikke rigtig nogen undskyldning for.
Spillet synes jeg bedst kan sammenlignes med Banjo-Kazooie-spillene, omend den sammenligning tydeligvis får Epic Mickey til at komme til kort, da spillet slet ikke er nær så solidt, og iøvrigt også virker langt mere børne- og begyndervenligt, hvilket er lidt sært da det er markedsført som "mørkt og dystert". Det virker som om at udviklerne alligevel godt ved hvem det er der køber et platformsspil med Mickey Mouse på forsiden.


Uden at have spillet så meget af spillet endnu, mener jeg bestemt ikke at spillet virker til at være værd at købe nyt som et fuldprisspil, eller endog de 230kr det kostede på Coolshop, men jeg tror hurtigt det bliver til en "bargain"-titel som kan købes af folk der bare savner et nyt sjovt platformsspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 06/12-10 10:46, rettet 06/12-10 10:50 
Jeg synes derimod, de 230 er ret godt givet ud, men jeg er da glad for, at Coolshop ikke tog mere for det =]

Med hensyn til kameraet, oplever jeg egentlig kun problemer, når jeg kommer til at gå "den forkerte vej" - altså gå i en retning, som spillet ikke lige havde planlagt, for eksempel når man pludselig vender om midt på en sti eller række af platforme. Det er også ret irriterende i miniboskampe, fordi det ikke låser sig fast på den vigtigste modstander. Ellers synes jeg ikke, at kameraet er nogen show-stopper.

Jeg er for længst kommet til hub-verdenen, og det undrer mig, at der overhovedet er en, da spillet er fuldstændig lineært og ikke giver spilleren mulighed for at besøge gamle områder for at gennemføre quests, man ikke fik klaret første gang osv. Det bliver til tider ret slemt, for eksempel sker det tit, at en dør simpelthen lukker bag ved en, mens man er i gang med at udforske banen, og så kan man altså ikke komme tilbage igen.

Synes også de der pins, man finder over det hele, er ret underlige. Det ser ikke ud som om, der er nogen belønning i at finde dem, og de er også ret nemme at finde, så jeg har svært ved at forstå, at spillet forventer, at jeg bliver glad, hver gang jeg finder en.

Udover det kan jeg som sagt ret godt lide det. Jeg synes, miljøerne er rigtig godt designet, banerne er sjove at udforske, og gameplayet er traditionel 3D-platformer, en genre jeg rigtig godt kan lide, krydret med en sprøjtemekanik der fungerer godt uden at være helt fantastisk eller nyskabende.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 06/12-10 10:52 
Jonassoe>
Jeg er for længst kommet til hub-verdenen, og det undrer mig, at der overhovedet er en, da spillet er fuldstændig lineært og ikke giver spilleren mulighed for at besøge gamle områder for at gennemføre quests, man ikke fik klaret første gang osv. Det bliver til tider ret slemt, for eksempel sker det tit, at en dør simpelthen lukker bag ved en, mens man er i gang med at udforske banen, og så kan man altså ikke komme tilbage igen.

Dvs. man har i princippet ingen mulighed for at gå rundt og finde samtlige pins? Det synes jeg er direkte pinligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 06/12-10 11:48 
Ja, men på den anden side, hvad skal du da finde de pins for? (;
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig