X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Epic Mickey


Svar
jaesjaesSkrevet 06/10-09 12:00, rettet 06/10-09 12:09 
Så blev Warren Spectors Disney-spil endelig afsløret. Epic Mickey til Wii :)

http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/05/spoiler-alert-epic-november-issue-r... Se hele indlægget
120 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 06/10-09 12:00, rettet 06/10-09 12:09 
Så blev Warren Spectors Disney-spil endelig afsløret. Epic Mickey til Wii :)

http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/05/spoiler-alert-epic-november-issue-revealed.aspx

GameInformer har lavet et særskilt site, som de resten af måneden opdaterer med info og lir:
http://gameinformer.com/mag/mickey.aspx
SumezSumezSkrevet 06/10-09 13:30 
Sejt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/10-09 13:45 
Totalt sejt :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/10-09 17:37 
Super sejt!
KamekKamekSkrevet 06/10-09 17:45 
Ser meget interessant ud! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
TheDukeTheDukeSkrevet 06/10-09 18:04 
meh...

Er jeg den eneste der finder det ærgeligt at et så stort talent som Warren Spector sidder og laver Disneyspil?
jaesjaesSkrevet 06/10-09 18:35 
Du siger Disney-spil som om, det er en ny hundetøjs-kollektion fra Paris Hilton :)
TheDukeTheDukeSkrevet 06/10-09 18:52 
Mjooo. Bortset fra en håndfuld gode platformere fra 16-bit æraen, så er mit indtryk at Disneyspil generelt er ret nederen.

Hvis Warren Spector laver et Disneyspil skal det da nok blive udemærket, men jeg ville klart hellere have at han lavede noget lidt mere i retning af Thief eller Deus Ex.
ChronoChronoSkrevet 06/10-09 19:11 
Er der andet info end det stykke concept-art?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 06/10-09 22:56, rettet 07/10-09 13:23 
TheDuke>
Bortset fra en håndfuld gode platformere fra 16-bit æraen, så er mit indtryk at Disneyspil generelt er ret nederen.

Jeg synes, det er mere nærliggende at sammenligne med Kingdom Hearts.

Chrono>
Er der andet info end det stykke concept-art?

Mest rygter, men to af koncepttegnerne har lagt tegninger på deres hjemmesider, der indikerer, at spillet kommer til at foregå i et Steampunk-univers. Komplet med Robogoofy :)

Men i princippet, kan tegningerne godt være fra nogle idéer, der siden er blevet skrottet. Anyway, her er nogle af dem:
http://www.fredgambino.co.uk/film_tv_thmbs.html

Det kan også nævnes, at Pixar hjælper med spillet - de har sikkert enten fingrene nede i animationen, eller fungerer som konsulenter for Junction Point.

Af rygter jeg kender til:
* Det bliver en platformer.
* En af gameplay-koncepterne er at male og slette spilverdenen ved at bruge Wii-moten som en pensel. Det passer godt med den officielle koncepttegning, så det rygte holder nok.
* Fjenderne er Disney-figurer, der ikke er brugt kommercielt i mange år. Et site gætter på, at historien måske bliver noget med at disse figurer er sure på Mickey, fordi han er blevet mere kendt end dem. Det ville være meget Disney-agtigt i hvert fald :)

EDIT: Det med Pixar er i øvrigt ikke et rygte, så jeg har flyttet det.
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/10-09 23:15 
TheDuke>

Er jeg den eneste der finder det ærgeligt at et så stort talent som Warren Spector sidder og laver Disneyspil?

Sjovt. Jeg synes det var genialt da jeg for nogen år siden læste et interview med ham om at han var blevet ansat af Disney. Men jeg er på den anden side også stor fan af hans rollespil Toon
SumezSumezSkrevet 07/10-09 09:15, rettet 07/10-09 09:15 
Hvad skulle han ellers arbejde på? Jeg synes da netop det er fedt at han får denne mulighed med relativt frie hænder i et ellers velkendt univers.

Hellere det end flere Deus Ex spil. Warren Spector er nok også en anelse overvurderet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/10-09 13:37 
Eurogamer skriver, at de har talt med en person "tæt på Disney". Hvis det beskrevne holder, så virker det som et meget lovende spil IMO:
http://www.eurogamer.net/articles/first-epic-mickey-details-spilled
SumezSumezSkrevet 07/10-09 13:42, rettet 07/10-09 13:43 
Fedt med Sorte Slyngel som skurk. :D Var altid vild med hans historier back in the days.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/10-09 13:57 
Okami med Disney figurer - nice :)
TheDukeTheDukeSkrevet 07/10-09 21:18 
Sumez>
Hellere det end flere Deus Ex spil. Warren Spector er nok også en anelse overvurderet.

Hov hov! Deus Ex 2 var ikke særligt godt, men det var heller ikke Warren Spector der lavede det. Det første Deus Ex er (IMO om ikke andet) et helt fantastisk spil. Det eneste negative jeg kan sige om det, er at den første time af spillet er en smule kedelig, resten er Kunst med stort k.

Og jeg mener bestemt ikke at han er overvurderet: Wing Commander. Ultima Underworld. System Shock. Thief. Crusader.
Den mand har skabt klassikere som (meget) få andre.
jaesjaesSkrevet 08/10-09 21:48 
Er du sikker på, at han rent faktisk har designet andre af de spil end Deus Ex? Han står jo normalt omtalt som producer. Jeg har på fornemmelsen, at han i en del artikler fejlagtigt er blevet krediteret som designer. Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke, at han ofte har haft en blandet rolle.
TheDukeTheDukeSkrevet 08/10-09 23:11 
Han var producer på en del af de titler jeg nævnte, men dem tæller jeg stadigvæk ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/10-09 22:50 
Jeg kan se det for mig: The last boss fight! Evil nazi Popsicle man!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/06-10 11:40 
Et spændende interview/demo, med Warren Spector om Epic Mickey. Hele ideen med de glemte disney karakterer og Mickeys bror, samt præsentationen, ser humoristisk lovende ud :)

Jeg håber dog at de får styr på kameraet, og at man vil kunne spille med classic-controlleren.

Warren Spector er stadig passioneret...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 16/09-10 20:26 
Udgivelse i EU d. 25. November

Kilde
GilucGilucSkrevet 16/09-10 23:51 
Tillad mig at linke til en anden side (hvis det ikke er i orden kopierer jeg gerne kommentarerne ind i stedet for. Tænkte bare at det ville fylde for meget): http://n-club.dk/nyheder/5865-Epic-Mickey-faar-europaeisk-udgivelsesdato

Se kommentarerne - jeg ser mig temmelig enig med Alexander, for mig at se er der altså vitterligt ikke noget ekstraordinært ved Epic Mickey. I hvert fald ikke fra det jeg har set i gameplayvideoer.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
millenniummillenniumSkrevet 17/09-10 08:52 
Det har bare at være godt, nu hvor spillet har fået så meget hype. Gider ikke nogen skuffelser ;-D
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 17/09-10 09:05 
Er det ikke et lidt omvendt argument? Jeg mener, er det ikke netop hype der fører til skuffelser?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/09-10 09:06 
Er det ikke også netop det han ikke gider? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/09-10 16:50 
Jeg er ved at skrive et preview efter at have set spillet i onsdags... og den korte version er at jeg er kold og varm på en gang :/
BeanoBeanoSkrevet 18/11-10 10:50, rettet 18/11-10 11:01 
Coolshop har spillet stående til kr. 229,- i dag (Dagens CoolShot) og de påstår det er på lager - kan det passe?

Troede det først skulle udkomme om en uge.

Link
millenniummillenniumSkrevet 18/11-10 11:32 
må være en fejl.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-10 11:36, rettet 18/11-10 11:36 
De har lige sat prisen op til 279,- :)

Spændende om min bestilling på den gamle pris går igennem...
BeanoBeanoSkrevet 18/11-10 12:14, rettet 18/11-10 12:50 
Og sat ned til 229,- igen...

EDIT: Min ordre gik igennem og er pakket, så mon ikke den er go' nok.
RJKRJKSkrevet 18/11-10 13:20 
Også min.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 18/11-10 13:32 
Tak for tippet.

Deres Nordic-udgave står først til udgivelse den 26. og koster 259, men til gengæld får man så også dansk tale med i spillet. Kunne faktisk være meget sjovt, men bestilte alligevel den engelske udgave, som både er billigere og kommer tidligere.
SumezSumezSkrevet 18/11-10 14:52 
Mon spillet så er godt. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-10 15:30 
Skal da glædeligt komme med nogle korte indtryk i weekenden... hvis jeg kan løsrive mig fra NFS:HP :)
SumezSumezSkrevet 18/11-10 15:34 
Så håber jeg at Coolshop ikke når at ændre prisen indtil da :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-10 15:40 
229,- er Dagens CoolShot pris... wink wink nudge nudge... ;)
HulleHulleSkrevet 18/11-10 18:39 
Det er sgu godt nok en god pris :) bare ærgeligt man ikke ved om det er pengene værd, når der ikke er en eneste anmeldese at læne sig op af.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 19/11-10 11:21 
Mit kom i dag, så den var altså god nok. Underligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 19/11-10 12:04 
så må du skynde dig at give lidt first-impressions, når vi nu mangler anmeldernes votering. Det KUNNE jo være en overhypet titel...
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 19/11-10 12:11, rettet 19/11-10 12:11 
Det må Beano tage sig af :) Desuden har de jo sat prisen op igen, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/11-10 12:19 
Nej den står stadig til 229 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 19/11-10 12:52 
Man må håbe de selv ved hvad de laver... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 19/11-10 19:22, rettet 19/11-10 19:23 
Nu spillede jeg det så lidt alligevel. Det virker umiddelbart udmærket, men ikke noget der lige sparker benene væk. Jeg kan meget godt lide stilen som er lidt klassisk Mickey Mouse møder Nightmare Before Christmas. Gameplayet og styringen er umiddelbart meget Mario 3d møder Wii-agtig. Selvom der er rimelig høj produktionskvalitet kan jeg ikke lade være med at tænke at det virker lidt last gen-agtigt, og det er virkelig irriterende så meget man konstant holdes i hånden og hele tiden får alt forklaret. Det er i hvert fald i starten meget opdelt i små opgaver og føles derfor ikke særlig frit - det bliver vel meget mindre tutorial-agtigt senere. Det er håbløst at vurdere på så kort tid, men jeg tror da det er i den gode ende, uden at være fantastisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 20/11-10 08:14 
Coolshop har det stadig til 229 - blot har de rettet releasedate ;)

Fik også mit i går og jeg vil delvist give Rune ret. Det med at det er lidt last gen-agtigt, er noget man efter min mening kan forvente af Wii. Jeg fandt også starten lidt sløj -ikke dårlig, men nok til at jeg tænkte at det fik jeg nok ikke spillet så meget. Men så gik der lige pludselig 5 timer. Progressionen i spillet minder lidt om Super Mario Galaxy. Udfordringer er lette at gå til og ikke vildt tidskrævende, men det gør at man "lige skal lidt videre". Indtil videre er jeg behageligt overrasket og selvom jeg har været lidt hyped op til release, så lever den umiddelbart op til forventningerne.

Indtil videre syntes jeg dog at "Guardians" virker overflødige og er ikke sikker på om jeg faktisk skal interessere mig for at samle div. pins?
» a winner is you «
millenniummillenniumSkrevet 20/11-10 09:16 
Når det er et Warren Spector spil, så burde der da være noget centralt årsag/konsekvens med i indholdet.
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 20/11-10 10:04 
Det jeg indtil har stødt på, af den dur, er at stort set alle opgaver kan løses på mere end en måde. F.eks. at skabe forbindelse til en anden "by" for en telefon, så den giver dig den svensknøgle den har stjålet. Eller bare sende den retmæssige ejer ind og tæske telefonen.

Ja. Telefoner kan tæskes.

Der er vidst også noget balance mellem om hvor vidt man maler (positivt) eller "sletter" (negativt) modstandere.
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 20/11-10 11:59 
Nu har jeg kun nået at spille ca 1½ time men ikke videre imponeret indtil videre. Første verden (Gremlins) er lukket og kulisseagtig - forhåbentligt er de andre verdener mere åbne?
2D banerne er ok men desværre utroligt korte og ikke noget specielt.

Kamerasystemet generede mig (for svært at se hvor man hopper hen) og thinner/paint er upræcist.

Mine første indtryk - håber det bliver bedre når jeg får brugt noget mere tid med det :)
RitesRitesSkrevet 20/11-10 12:07 
Husk du kan dreje kameraet med d-pad. Men ja, jeg finder det til tider også irriterende. Jeg havde lidt samme indtryk af Gremlins-banerne.
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 20/11-10 12:14 
Jeg ved godt at kamera kan drejes med d-pad, men når man hopper kan det være svært at vurdere afstand fordi kameraet er for lavt.
RitesRitesSkrevet 20/11-10 12:56 
Det var præcist samme problem jeg havde. Kameraet kan dog også "tiltes", så du ser mere ovenfra. Det hjælper med bedømmelse af afstand, samt du kan bruge Mickey's skygge til at lande rigtigt.

Det er dog irriterende at kameraet skal tilrettes sådan ved hvert udfordrende hop.
» a winner is you «
120 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig