X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vokaler og konsonanter engelske


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 30/09-09 21:17 
Et spørgsmål, jeg underviser børn i engelske i Ghana, men jeg aner ikke hvad forskellen på danske vokaler og konsonanter er i forhold til de engelske...

Er der nogen som kan forklare mig det, da jeg ikke vil undervise de børn i noget jeg ikke ved noget om..
Jeg er jo pædagog studerende ikke engelske lærer..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HankyHankySkrevet 30/09-09 21:33, rettet 30/09-09 21:34 
Forskellen? Det er da det samme, undtagen Æ,Ø og Å. Ellers er jeg ikke sikker på, jeg forstår spørgsmålet, i hvilket tilfælde jeg hellere burde holde kæft :b
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/09-09 21:37 
Øh, hvad mener du med forskel? En konsonant på dansk er lissom også en konsonant på engelsk. Vi bruger samme alfabet... jeg er ikke med på hvad du egentlig spørger om. Kan du formlere det på en anden måde?
WehnerWehnerSkrevet 30/09-09 21:37 
solid snake>
men jeg aner ikke hvad forskellen på danske vokaler og konsonanter er i forhold til de engelske...

Er der nogen som kan forklare mig det

Dit spørgsmål giver ikke umiddelbart mening. Prøv at omformulere det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 30/09-09 22:41 
Der er én lille forskel mellem dansk og engelsk som har med vokaler at gøre. På dansk tæller man stavelser for hver vokal. På engelsk tæller man trykstærke lyde, eating er 2 stavelser, feasible er 3 stavelser osv.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-09 23:40 
Det hedder Consonants & Vowels... Var det dét du mente?

Jeg ved ikke hvad forskellen er i forhold til Danske konsonanter og vokaler. Var faktisk ikke engang klar over dRxL's beskrivelse af dem, men det lyder da rigtigt nok :)