X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone cover/beskyttelse


Svar
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 20/09-09 11:09 
Hej alle

Da jeg kan se, der er en del snak om apps og andet tilbehør til Iphones, vil jeg da også lige høre jeres besyv, om hvilken form for beskyttelse i anvender (på jeres iphone selvfølgelig!);)

Jeg har endelig erhvervet mig en, og er selvfølgelig syg øm overfor den. Har set en del invisi-covers, men at skulle stå med væske (!!) på min iphone og sætte klar film på (som jeg kun har blandede opleveler med på min DS), tiltaler mig ikke meget.

Så hvad bruger i, til at passe og pleje jeres lille kære iphone?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 20/09-09 12:00, rettet 20/09-09 12:01 
Hvad mener du med væske?

Jeg har ikke en iPhone (endnu) men bruger klar film på fronten af min Touch sammen med en Belkin silicone beskytter til bagsiden. Den løsning er jeg meget tilfreds med og noget lignende findes til iPhone også.
HeroldHeroldSkrevet 20/09-09 12:42 
Jeg har lidt samme problem, så jeg kigger lige med her :D Det er en lækker telefon, men jeg tør jo ikke bruge den! D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 20/09-09 12:51, rettet 20/09-09 12:53 
Jeg regner med at nuppe en SwitchEasy CapsuleRebel - som har beskyttelse af bagsiden, to beskyttelses film til skærmen og en universal dock adaptor så den stadig nemt kan dockes.
Koster 200,- hos shop.Humac.dk

SwitchEasy CapsuleRebel
enfenenfenSkrevet 20/09-09 12:53, rettet 20/09-09 12:56 
Beano>
Hvad mener du med væske?

det er en klar væske, der skal smørres på glasset, inden filmen lægges på. Det gælder i hvert fald Bodyguardz og Invisible Shield.

Jeg har også lige fået min iPhone. Normalt er jeg utroligt øm over for ridser på mine ting, men jeg har besluttet ikke at smide noget cover på min iPhone. Den mister jo det lækre ved at gøre det, og så er den samtidigt stor nok i forvejen. Jeg overvejer at smide noget film på glasset, men i hvert fald er kravet, at det ikke skal kunne ses - og så det er måske svært.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/09-09 12:55, rettet 20/09-09 12:57 
enfen>
det er en klar væske, der skal smørres på glasset, inden filmen lægges på.

Ok, men der er masser af film der ikke kræver det. Jeg har aldrig brugt væske til filmen på mine PSP'er, iPods eller Touch. Hverken Belkin eller SwitchEasy bruger det til deres film.

Jeg kan godt anbefale Belkin's film som de normalt også inkluderer med deres beskyttere. Stort set usynligt. Man kan også få full body film hvis man ikke vil have ens iPhone til at blive større.
IqonIqonSkrevet 20/09-09 13:10 
Jeg har en førstegenerations-iPhone, købt i USA for omkring to år siden. Jeg var så smart at smadre skærmen på den med en kuffert efter blot en måned, men selve telefonen fungerer stadig fint og er er ingen ridser (ud over de kæmpe flænger den har fået fordi jeg selv smadrede den) på skærmen, selvom den altså nu har boet i min lomme med mønter, nøgler og hvad-ved-jeg i snart to år. Skærmen er af glas og der skal altså ret meget til at ridse den (I kan jo f.eks. se hvordan Nikolaj Sonne i So Ein Ding glædeligt forsøger at ridse den med sine nøgler uden den mindste skramme), så jeg kunne aldrig drømme om at ødelægge dens udseende med et stykke film over skærmen :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 20/09-09 13:55 
Jeg vil egentlig godt bare have et greb til den. Jeg smadrede min første iPod Touch efter en måned, fordi jeg tabte den, da den var for glat - noget med lidt mere friktion, ville være rart.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 20/09-09 16:19 
Jeg havde set samme klip som Iqon, så jeg kom heller ikke noget film på min iPhone 3G, men rundt om selve skærmen (det højglans sorte) skal jeg hilse og sige der relativt nemt, sagtens kan komme ridser, så det fortryder jeg lidt, jeg ikke købte fra starten af.

Til bagsiden bruger jeg et skridsikkert hardcover fra XSKN.com, model Exo. Det er jeg ganske tilfreds med.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 20/09-09 16:44 
Jeg kan anbefale at man checker easyishop.co.uk ud - de har et stor udbud af iPod og iPhone hard- og soft-cases, beskyttelsesfilm og andet tilbehør.
Har købt fra dem et par gange uden problemer og de sender fra UK

Link
HeroldHeroldSkrevet 20/09-09 17:26 
Ja, problemet for mig er ikke at finde et cover - men at finde _coveret_. Jeg gider ikke købe noget lort :D

Nogen der ved om 3GS er lige så ridsbare som de andre?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 20/09-09 18:25 
Ingen forskel :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 20/09-09 19:24 
Bagside og kanter er som på den gamle 3G - altså ridsbare.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 21/09-09 09:20, rettet 21/09-09 09:21 
Jeg mener dog at overfladen på 3GS er en smule mere resistent over for fedtfingre ;)
enfenenfenSkrevet 21/09-09 11:55 
Men der kommer stadig mange, kan jeg så fortælle :)
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 21/09-09 14:49 
Jeg synes den jeg har er rigtigt god:
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/otterbox_iphone_3g_impact_case_-_black-4152704
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 21/09-09 18:05 
Ja, så er du i hvert fald sikker på, at der ikke er nogen, der tror, det er en iPhone mere. Øv, den er grim :(
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 21/09-09 19:04 
Ligner noget man kunne finde i et byggemarked stående sammen med Black & Decker boremaskiner :P
ChronoChronoSkrevet 21/09-09 19:27 
Uanset hvad man pakker sin iPhone ind i, så bliver den jo ikke kønnere. Men i modsætning til de ting i foreslår så beskytter den her jo rent faktisk min iPhone mod stød. Og den er langt bedre end billederne viser. I kan sikkert Google nogle reviews - jeg er ikke den eneste der synes den er god.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 21/09-09 19:55 
Jamen, det er da fint, at den beskytter, men køn bliver den i hvert fald ikke efter min mening. Og så forsvinder en af ideerne ved at have en iPhone - nemlig wow-faktoren.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 21/09-09 20:23 
Man kan få masser af silicone cases som beskytter godt men ikke er direkte grimme. Har tabt min Touch med Belkin silicone case flere gange uden der stete noget, hvor den sikkert havde fået skrammer ellers .
OtterBox har dog ry for at være noget af det bedste til beskyttelse. Jeg har bare ikke tænkt mig at bruge min iPhone som ishockey puck, så jeg kan klare mig med noget mindre ekstremt :D
WehnerWehnerSkrevet 21/09-09 20:33 
Jeg har ikke set et foderal, der ikke fjerner wow-faktoren, og jeg synes alle, jeg kender, giver dem gummi på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/09-09 20:35 
Wow faktoren er for mig UI, funktionalitet og skærmen, ikke bagsiden. Men sår'n er vi jo så forskellige :)
WehnerWehnerSkrevet 21/09-09 20:42 
Jeg er også typen, der dømmer Angelina Jolie på hendes ydre og ikke hendes indre :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/09-09 20:45 
Så du syntes også hun er underlig? ;)
enfenenfenSkrevet 21/09-09 21:47 
Beano>
Wow faktoren er for mig UI, funktionalitet og skærmen, ikke bagsiden. Men sår'n er vi jo så forskellige :)

Sådan er vi så forskellige ja. Men jeg er nok også typen, der går meget op i design, og derfor betyder udseendet også en del :)
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/09-09 22:21 
måske skulle man kigge på dette protection cover:

http://www.youtube.com/watch?v=j4uMTZWh0Rc

lidt vildt der hvor de tester med en finger og en hammer ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ChronoChronoSkrevet 22/09-09 08:17 
Hvor kan det købes?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 22/09-09 09:23 
På Apple Store men mange brugere derinde giver den drøje hug pga. den er så tyk at man ikke kan bruge knapperne på siden.
enfenenfenSkrevet 22/09-09 10:16 
Hvis jeg skulle have et cover på min telefon, så ville jeg nok kigge i retning af Titanium Air Jacket. Det ser ret lille ud, og ødelægger ikke designet alt for meget.

Titanium Air Jacket
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 10/10-09 11:24 
Fik endeligt en iPhone i går og har købt denne beskytter hos Humac til 200,- :

http://shop.humac.dk/pi/SwitchEasy_Rebel_iPhone_2Gen_12643_.aspx

Solidt kvalitets produkt, sidder godt fast, føler den yder tilstrækkelig beskyttelse (for mit behov), god at holde på og alle huller og knapper er stadig til at komme til.
Enheden bliver selvfølgeligt lidt større men til at leve med efter min mening.

Jeg kvajede mig dog da jeg skulle ligge den medfølgende skærmbeskytter på så jeg brugte i stedet et Belkin iPod Touch beskytter jeg havde liggende ekstra i skuffen.

Fin ting at der er universal dock adaptor med så den stadig passer perfekt i dock'en. Følger også en lille stander med så den kan stå på et bord eller lign i landscape hvis man skal se film på den.

Til prisen syntes jeg det er en god løsning :)
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-09 11:55 
Jeg leder selv efter noget beskyttelse til min mobil. Ovenstående virker fornuftigt.
Har jeg ret i at der medfølger skærmbeskyttelse og en ekstra dock? Der står intet om det, hvis man følger dit link.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 10/10-09 12:06 
Ja, der er skærmbeskytter og dock adaptor med - du skal dog selv have en universal dock.
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-09 12:08 
Beano>
du skal dog selv have en universal dock.

Følger den ikke med Iphone? Jeg afventer min telefon med posten, så jeg er endnu ikke klar over pakken indeholder.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 10/10-09 12:10 
Nej, der er en dock adaptor og USB kabel med iPhone - docks skal man altid købe selv.
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-09 12:15 
Allrightie. Jeg må google lidt :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 10/10-09 13:01 
Jeg kan stadig ikke finde ud af om sådan en protector er det værd... Jeg synes ikke jeg har set nogen, der ikke får den til ar virke som en klods. Hvad med din, Beano?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 10/10-09 13:18 
Den jeg linkede til, er lavet af så tynd materiale man ikke rigtig føler den er monteret :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 10/10-09 13:26, rettet 10/10-09 13:31 
Logisk nok - jo tyndere beskyttelsen er, jo ringere beskyttele ydes der overfor slag. Hvis man bare vil have beskyttelse overfor ridser på bagsiden, er den jeg har købt nok ikke den rigtige da enheden bliver lidt større.
Spørgsmål om proritering og hvad man vil med beskyttelsen :)

Jeg ville også bare have en fornuftig beskyttende fra starten og ikke gå og vente på den "perfekte" løsning mens min iPhone bliver grimmere og grimmere i mellemtiden.
WehnerWehnerSkrevet 10/10-09 14:17 
Man kan også ligeså godt bare ordne det én gang for alle ved at sætte sådan en dims på :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 10/10-09 14:30 
Men den kan fjernes igen hvis/når der dukker noget bedre op, Einstein :)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 18/10-09 10:04, rettet 18/10-09 10:05 
Dejligt at se, jeg ikke er den eneste i syv sind, om hvordan den skal beskytts.

Jeg har nu taget konsekvensen af det, og købt et fuldt cover, i hærdet læder, som Iphonen puttes ned i.

Til gengæld har jeg besluttet, at det kun skal bruges, når jeg skal til koncert eller lign. hvor der er fare for at blive skubbet til osv.

Til hverdag ligger den i enten jakkeinderlomme eller bukser.

Det er et brugs- og blær objekt, og jeg vil ikke gemme den væk. Men ok, det sagde jeg også om min første Ipod Nano, og fuck den blev smadret til sidst. :)

Nu må vi se. Lidt ridser på bagsiden kan jeg leve med, bare skærmen er tiptop.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
CoreCoreSkrevet 18/10-09 10:16 
Super!

Den skal vi lige have testet, og se hvordan en PSP Go passer ned i sådan en ;o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HolisticHolisticSkrevet 18/10-09 11:52, rettet 18/10-09 11:54 
Jeg valgte at købe sådan en her da jeg fik min Iphone
http://www.shortlink.dk/567d2e0a

Den kunne fåes i hvid så den var magen til telefonens bagside, umiddelbart ser folk det ikke med mindre man tager tlf'en i hånden (den er ekstremt tynd og 100% samme design som iphone's bagside), samtidig koster de næsten ingenting.
Det er vel hvad man kan kalde en win/win situation.

Tlf'en er i min lomme til hverdag og har været det siden jeg fik den (ca. 7 måneder) og glasset er stadig ikke ridset + bagsiden ser ud som ny.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 10/12-10 13:51 
Hej P:R'er. jeg har fået mig en ipad (mega nice btw.)

Jeg har monteret beskyttelsesfilm på fronten, men vil gerne ha ekstra beskyttelse, og vil høre om i evt ku anbefale et godt cover til ipad'en, den blir kun brugt derhjemme, ikke uden for huset, men derfor må den gerne være beskyttet.

det må gerne være et smart/pænt beskyttelse, som er mindst mulig generende.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 10/12-10 13:58, rettet 10/12-10 14:11 
Jeg bruger en Belkin Grip Vue (i transperant sort) som jeg er yderst tilfreds med.

http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=509984

Lavet af et lækkert materiale som ikke tager imod snavs som silicone ofte gør, giver en god beskyttelse af bagside og kanter uden at enheden bliver klodset eller grim. Gør samtidigt iPad'en nemmere at håndtere da materialet har en lidt blød overflade.

Proshop sælger dem for 168,- + forsendelse.

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=349154

Udemærket video på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=IVzmqSQRCyA
BonziniBonziniSkrevet 10/12-10 15:01 
Jeg bruger Dodocase, fungerer super for mig.

"This is the Rolls Royce of iPad cases."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig