X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lærred til projektor?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 15/09-09 15:47, rettet 15/09-09 15:55 
Er det meget vigtigt, at man smider penge efter et godt lærred og om det skal være gråt eller hvidt? Jeg har tænkt mig at købe et 92" noname hos av-connection til 2000 kr., men hvis et Lissau til 5000 kr. kan gøre en stor forskel på billedet, så foretrækker jeg nok at smide 3 kilo ekstra - Hvis nogle ligger inde med et 88 eller 92" kvalitetslærred, så kunne jeg godt være interesseret.

Mit rum er helt mørklagt om natten og delvis om dagen, så hvad er bedst, hvis jeg gerne vil kunne benytte den både dag og aften uden at skulle gå for meget på kompromi med billedkvaliteten. Jeg ved godt det også afhænger af ens projektor generelt, men måske i kunne give mig et fingerpeg.

Jeg har efterhånden fundet frem til to projektor jeg kunne være interesseret i, som er Sanyo PLV Z3000 eller BenQ W6000. Skal tjekke BenQ'en på torsdag for at se, om jeg er en af de uheldige, der døjer med regnbue effekten.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 16/09-09 15:38, rettet 16/09-09 15:44 
Købte mig et Lissau AV ProSceeen 16:9 Motor Lærred i 92" (mat-hvid) til 6000 kr. Vil mene det er en fornuftig pris, når de tager 8000 - 10.000 kr. andre steder. :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 16/09-09 16:40 
Tillykke, Lissau er nice :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 22:47, rettet 11/12-09 22:57 
Please enlighten me (og sikkert også andre), for dette er sikkert en større gåde for nogen end andre...

Jer der løber ud og køber dyrebare lærreder, som var de guds gave til projektorejere:

Hvorfor købe et Lissau til 6K, når man kan spare 5K på et mat-hvidt af tilsvarende størrelse som fx Acer F80-S01Floor (dog "kun" 80") og have flere penge til julegaver?

Der er sikkert flere herinde, der hurtigt kan smide gode grunde på bordet, men 6000 kr for et lærred lyder simpelthen i overkanten - i hvert fald i ører med minimum kendskab til projektorlærreder. :) Kvaliteten af Lissaus lærreder kommer vel ikke kun af, at de er en Jydsk Rullegardinfabrik med mange års erfaring på bagen, så er det en kvalitet, man reelt kan mærke og få gavn af i flere år? Eller handler det om at være en erfaren projektorrotte for at kunne mærke/se kvaliteten?

"Dyre" lærreder er sikkert heller ikke et godt førstegangskøb. Kan nogen anbefale andre alternativer med lærredstativ af rimelig kvalitet til maks 2K? Jeg vil ikke betale derover, medmindre det virkelig kan betale sig.

Jeg må desværre ikke bore op på vægge eller noget, så jeg søger et mobilt lærred med stativ/ben, men med planer om at købe et større ophængslærred senere.

Acer F80-S01Floor er vel ikke af helt ringe kvalitet?

http://www.acer.dk/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 11/12-09 22:59 
SkyblazeR>
Hvorfor købe et Lissau til 6K, når man kan spare 5K på et mat-hvidt af tilsvarende størrelse som fx Acer F80-S01Floor (dog "kun" 80") og have flere penge til julegaver?

Fordi det fra Lissau med garanti er flere længder bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 23:09 
På hvilken måde: Mere dybde i billedoplevelsen, eller noget?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 23:10, rettet 11/12-09 23:13 
Mobilt Lissau...

Lærred til projektor?

Jeg søger noget i den retning - dog ikke så megastort som det øverst til højre (medmindre mine øjne bedrager mig, men det ser for stort ud herfra til mit behov...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 23:15 
Tilføjelse: Det skal naturligvis være et mobilt 16:9-lærred. Projektoren leverer 1280x720.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 12/12-09 00:21 
SkyblazeR>
På hvilken måde: Mere dybde i billedoplevelsen, eller noget?

Dybde er en fuldstændig udefinerbare størrelse. Billedet er 2d.

Jo bedre et lærred, jo bedre billedkvalitet bliver mulig. Ligeså vigtig som kvaliteten af lærredet er det også, at bruge det rigtige lærred til formålet. Det er en indviklet omgang som jeg endnu ikke har sat mig ind i (gain, osv.), men alt efter lokalet kan man f.eks. med fordel vælge hvidt eller gråt lærred.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/12-09 01:00, rettet 12/12-09 01:13 
Jeg tænker mest på opfattelse af dybde ud fra farver, kontrast og sortniveau i forhold til kvalitet af lærred og kvalitet af projektor. Med en budgetprojektor (købt for 5K) ser jeg mindre grund til at købe dyrt lærred, hvis jeg ikke tager meget fejl på det område.

Med lidt god vilje kan "det indviklede" vel forklares uden at overkomplicere tingene. Fx: Ifølge AV-Connection er der ingen grund til at vælge gråt lærred, hvis projektoren har et godt kontrastforhold, høj sort dybde og ved mulighed for god mørklægning i lokalet. Så hellere mathvidt lærred: giver også bedre farvegengivelse.

Ifølge AV-C kan for høj gain medføre ringere oplevelser med blænding og refleksion. De anbefaler derfor ikke gain over 1,0 (til hjemmebio).

Men det kan da være lidt en jungle at finde rundt i. :)

Mit nuværende valg er ikke Lissau. De priser er langt over det, jeg pt. vil betale for et mobilt lærred.

Jeg kan lige knapt gå med til den her nemme og fleksible løsning for 3K inkl. bæretaske:

Quality Screen Connect Floor, Hvid, Portable, 16:9, sort kant, 95" (190x107), (200x210)

Lærred til projektor?

http://www.cinemagic.dk/shop/quality-screen-connect-1452p.html
http://www.qualityscreen.dk/default.asp?Action=Details&Item=1536

EDIT: Link mere tilføjet, rettet diverse.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-09 22:42 
Jeg valgte så ikke ovennævnte 95" mobile lærred, men gik efter et tilsvarende fra en anden producent, 100" og lidt billigere til 2.700,-.

Så regn med at jeg medbringer dette + Acer H5360-projektor til næste (officielle) P:R-træf (jeg har for en gangs skyld tænkt mig at rejse så langt, da det er et stykke tid siden, snart... ;P).

Nu mangler jeg så lige at finde nogle gode 3D-briller (Active Shutter) til projektoren (3D DLP). De virker pt. lidt halvsvære at få fat i, medmindre man vil nøjes med Nvidias 3D Vision-briller til godt en tusse (der kun virker via pc). :/

100" Multibrackets M Portable Projection Screen Deluxe

Lærred til projektor?

Det købte mobillærred i 100"
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=Multibrackets&sp=all&pid=518227

90"
http://www.multibrackets.com/1837.shtml
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=487401&q=transport&sp=all
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/12-09 02:23 
Multibrackets-lærreder er godt nok crappy.

Jeg modtog ovennævnte 100" lærred i 4:3 (skulle være 16:9). Så kan man jo lære at bekræfte specifikationer inden bestilling. :/

De her mobile lærreder synes at have en mega-ulempe, hvis kvaliteten ikke er i top. De skal jo rulles opad og har fødder (praktisk nok). Men ryggen er så ringe, at lærredet buer vildt i siderne og læner sig godt 45 grader fremover i stedet for at være retvinklet.

Så jeg er næsten klar på at springe flere prisklasser op til Lissaus mobile lærred med glasfiber:

Lissau Mini Kino 16:9 lærrede, mat-hvid, 203x114 cm

http://www.av-connection.dk/?PNo=18-828 (6.000,-)

Ved nogen erfaringsmæssigt om lærreder med dug af glasfiber giver en markant bedre billedkvalitet end PVC-lærreder?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 20:14, rettet 05/01-10 20:15 
Grundet et slemt fejlkøb valgte jeg endeligt at springe flere prisklasser op til et "Lissau Mini Kino" af typen Små Mobilskærme fra AV-Connection.

Lissau Mini Kino 16:9, mat-hvid glasfiberdug, 92" (203 x 114 cm)

Afmaskning 70 cm fra bund + 5 cm ramme. Leveres med glasfiber teleskopstang.

Lærred til projektor?
[billedet er fra Lissau.dk]

• Mini Kino-skærm til konferencer, udstillinger, foredrag og mobil hjemmebio. Skærmen er meget let at sætte op. Kan foldes og rulles sammen som et rør.

• Mini Kino har to udspændingsstænger der giver et perfekt udspændt lærrede, der leveres med sort indramning i 4:3 eller 16:9.

• Mini Kino er i en stilfuld D 65 kassette og kan leveres med forskellige dugtyper f.eks. AT 1200 Akustik hvor lyd kan passere. Kan leveres med eksklusiv taske til transport.

Mere info i PDF (www.lissau.dk):
http://www.lissau.dk/mediearkiv/File/DK/Mobilskaerme/Mobilskaerme%20Smaa_2.pdf

Købt hos AV-Connection til 6.050,00 DKK:
http://www.av-connection.dk/?PGr=776&ML=705

Ikke modtaget endnu, så er meget spændt :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig