X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hack n' Slash spil


Svar
nerosnerosSkrevet 13/09-09 01:24, rettet 13/09-09 01:26 
Jeg er blevet ret glad for hack n' slash genren efterhånden, men det har jeg nu egentlig nok altid været, så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne oprette en tråd om det ;D

Jeg har siddet her til aften og kikket på et par spil i genren. Først tænkte jeg der var det der Nanobreaker til PS2, men efter at have læst et par reviews fandt jeg hurtigt ud af, at man nok skulle holde nallerne ... Se hele indlægget


Blood Will Tell Trailer
Bashful Neophyte
72 emne(r).
« < 1 2

Svar
CoreCoreSkrevet 16/09-09 09:00 
neros>
Hvad med Shinobi og efterfølgeren Nightshade
til ps2 er de noget ved?

DON'T GO THERE!!!

Nightshade er frygteligt, hvis du spørger mig.

jaes>
Hvad findes der egentlig af spil i stil med Onimusha og Ninja Gaiden men med et mere vestligt tema? Jeg trænger nemlig til lidt variation fra de japanske spil :)

Jeg hyggede mig meget godt med Conan og Viking. Der er ingen af dem der er nogen revolution, men de underholder fint igennem historien.

Too Human er måske også et kig værd, jeg forestiller mig at folk med tålmodighed og lyst på genren, vil hygge sig mere med det end jeg selv gjorde. Men jeg elskede dets character- og settings-designs.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 16/09-09 10:17 
Hvad med God of War? Rimelig vestligt tema, og rimelig godt spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/09-09 15:14 
Tak for forslag. GoW har jeg spillet. Vil læse lidt mere om Conan og Viking.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-09 15:15 
Jeg kan også anbefale Conan, der var ret meget sjovere, end jeg havde regnet med, det ville være.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 16/09-09 15:19 
jaes>
Tak for forslag. GoW har jeg spillet. Vil læse lidt mere om Conan og Viking.

Jeg var lidt hooked på Viking for noget tid siden, men så læste jeg et par anmeldelser :-(
Bashful Neophyte
RuneSPRuneSPSkrevet 16/09-09 17:19 
Sacred II er udmærket, omend lidt trivielt og bugged.

Ellers hold øje med Divinity 2: Ego Draconis, hvilket er et tysk action RPG til PC og Xbox. Det udkommer dog først i engelsk en gang december tror jeg.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/09-09 19:11 
SkyblazeR>
Det genre-skråsikre rollespilsfolk kan så kalde dét at misbruge hack'n'slash-begrebet lige så meget de ynder.

Min pointe var egentlig, at det er misvisende at bruge "hack'n'slah" overhovedet. Fordi det siger for lidt, eller rammer for bredt.

Når det er sagt, så synes jeg det er ualmindelig tåbeligt, at fremture med sådan en "min opfattelse er den bedste, og det kan ingen rokke ved" attitude.

Det handler ikke om at få ret.
Det handler om at netop P:R er et forum, hvor mange kloge mennesker har meninger om, og erfaringer med computerspil.
Og derfor er det et fint sted at debattere et "svært" emne som spilgenrer. (omend denne tråd nok er det forkerte sted)

Ord, genrer og beskrivelser er ikke ligegyldige.
De giver os et fælles sprog, så vi har mulighed for at debattere og tale om tingene uden for mange misforståelser.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-09 19:40, rettet 16/09-09 19:42 
Core>
Jeg hyggede mig meget godt med Conan og Viking. Der er ingen af dem der er nogen revolution, men de underholder fint igennem historien.

Nightshade virker bedre end Conan og Viking, men dermed ikke sagt at det er et specielt godt spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 16/09-09 21:55 
Du tager fejl Martin, min opfattelse er den bedste, og det kan ingen rokke ved. ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/09-09 18:41, rettet 18/09-09 18:54 
SeventhSun>
SkyblazeR>
Det genre-skråsikre rollespilsfolk kan så kalde dét at misbruge hack'n'slash-begrebet lige så meget de ynder.

Min pointe var egentlig, at det er misvisende at bruge "hack'n'slah" overhovedet. Fordi det siger for lidt, eller rammer for bredt.

Det er jeg klar over, og tilsvarende fremgår vel også lidt af det, jeg selv skrev tidligere: at jeg fx tøvede med at kalde DMC for hack'n'slash. Det er jo meget mere end dét - det er tilsvarende heller ikke udelukkende beat'em-up, som jeg var inde på. Jeg prøver ikke at få mere ret end andre. Det er en misforståelse. Men vi er nogen, der ikke finder det nødvendigt at bruge IMO i hvert enkelt sætning og indskudt parentes. Enhvert indlæg må kunne betragtes som brugerens egen mening. Jeg skriver jo ikke nogen steder, at min mening er den bedste eller et faktum.

Det er derimod meget nemmere at definere visse spil som beat'em-up. Men også med en vis uenighed, ser det ud til.

SeventhSun>
Når det er sagt, så synes jeg det er ualmindelig tåbeligt, at fremture med sådan en "min opfattelse er den bedste, og det kan ingen rokke ved" attitude.

Er min opfattelse da ikke den bedste? :) Næh, men nu handler tråden vel om at anbefale titler i den retning og ikke lave en større debat ud af, at det er misvisende at bruge begrebet. Men jeg kan godt se, det kan være fristende og ikke helt uvæsentligt at "definere/beskrive det ene og andet". Det må kunne gøres i større saglig udstrækning i en anden tråd.

SeventhSun>
Ord, genrer og beskrivelser er ikke ligegyldige.
De giver os et fælles sprog, så vi har mulighed for at debattere og tale om tingene uden for mange misforståelser.

Jeg er generelt enig, men (IMO ;)) er der ingen grund til at debattere alt dette i den her tråd. Det forvirrer sikkert mere end det gavner dem, der leder efter "hack'n'slash"-agtige spil som neros og jæs...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 15/04-11 16:46, rettet 16/04-11 01:44 
Jeg synes, det vil være synd, hvis Dungeon Hunter: Alliance begraves i PSN-tråden. Det udkom i sidste uge, og det ser ud til, at de første anmeldelser fra de lidt mere respekterede sites (shut up) er ved at dukke op (stadig ingen på Metacritic og Gamerankings):
http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/83486/Dungeon+Hunter%3A+Alliance/ (8/10)
http://www.eurogamer.net/articles/2011-04-15-download-games-roundup-review?page=2 (7/10)

Flere steder beskrives det som værende lidt hen af Baldur's Gate: Dark Alliance, Torchlight og Champions of Norrath. Modsat Torchlight, som er 100% singleplayer, er der op til 4-spiller co-op. Offline, online eller blandet som man vil.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Lrdz_ohdSJw

EDIT: Der er åbenbart en bug, der kan gøre det svært at joine et co-op-spil online. Løsning: http://www.gamefaqs.com/boards/624508-dungeon-hunter-alliance/58726198
SumezSumezSkrevet 15/04-11 17:19 
Det ser meget hyggeligt ud, kommer det ikke på XBLA?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/04-11 19:10 
Det virker ikke sådan. Altså til at starte med.
jaesjaesSkrevet 22/07-11 22:44, rettet 22/07-11 23:22 
Nogen der kender til gode dungeon crawlere med puzzles?

Krav/info:
- (Pseudo)-isometrisk, 3. person eller 1. person.
- Realtime (alle synsvinkler), tur-baseret (kun isometrisk og lign.).
- Platformen betyder ikke så meget - hvis jeg ikke har platformen, gemmer jeg bare eventuelle forslag til det evt. bliver aktuelt. Men kan lige understrege, at pc er ok.

EDIT: Turbaserede spil også helt ok.
EDIT 2: Ej, det går for hurtigt nu. Andet punkt ændret :)
jaesjaesSkrevet 07/03-21 23:22 
Remaster af Diablo II på vej i år til pc, og, for første gang, konsoller.

Mulighed for at skifte mellem ny og gammel grafik, og med enkelte justeringer og tilføjelser (fx automatisk opsamling af guld, hvis man slår det til), men et spil primært tro mod originalen.

Trailer med lidt gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=DRP62MGOrUo

Video med en del mere gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=4vFgB0JLVYU

Er der en som har lyst til at opridse de største forskelle mellem D2 og D3?
HankyHankySkrevet 08/03-21 00:13 
Det er to vidt forskellige spil, men D2 har bedre end-game content, som man ikke så hurtigt kører træt i, kontra D3, hvor det blot er det samme om og om igen.

Til gengæld kræver D2 oceaner af tid, hvis man vil have top-tier gear, hvor det i D3 kan gøres langt hurtigere.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 08/03-21 09:19, rettet 08/03-21 09:20 
Så er der også forskellen i tegneserie world of warcraft 3 grafik og den mere dystre "realistiske" i D2.
I D3 kan man respec sin karakter om hele tiden og er bygget op omkring "feats" (ala D&D 4). I D2 tager man "låste" valg ud af et skill tree.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/03-21 11:23 
I mine øjne er D3 alt for "pænt" og strømlignet. Det er designet efter årevis af erfaringer med D2 og genren som helhed. Alting handler om tal og statistik, og uanset hvilken type våben du bruger, kan det hele brydes ned i "DPS". For mig føles det koldt og uinteressant. Sjæleløst. Jeg spillede gennem spillet én gang og havde ikke lyst til at røre det igen.

D2 til sammenligning, handler om at begive sig ind i en dyster uhyggelig verden befolket af monstre. Du finder en masse tilfældigt loot, og i modsætning til mange andre spil med det element, synes jeg altid det er sjovt at gennemgå drops og se om der er noget man kan bruge. Det er et mildt rogue-inspireret eventyr med en masse uforudsigelige tilfældigheder man skal forholde sig til. Områderne er også meget mere tilfældigt genereret end i D3.

Du kan selvfølgelig også spillet det meget mere strategisk og min-max orienteret, med et stort spreadsheet i forhold til drop chance og det loot du gerne vil finde, og tilgå det som en videnskab snarere end et computerspil, og jeg tror det er den time sink Hanky hentyder til, og i bund og grund det udgangspunkt Diablo 3 er designet efter at strømligne. Personligt synes jeg ikke den slags er særligt underholdende.

Men det er nok en smagssag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/03-21 12:11 
Jeg er enig, ville bare forsøge at tage objektive forskelligheder :)
j/k
SumezSumezSkrevet 08/03-21 12:34 
Ja jeg læste det også meget sådan mellem linjerne :D
I det mindste ser det ud til at de prøver at bevare spillets stemning i den nye opdatering af Diablo 2. Det ser meget smagfuldt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/03-21 12:47 
Warcraft 3, et af mine all time favorit-spil, formåede Blizzard totalt at ødelægge med sidste års Reforged-udgave. Internt kaos, urealistisk tidsplan, ignorance overfor input fra både pros og fans, osv. osv. fuckede hele projektet op, og hvad der kunne have været en fantastisk "genoplivning" af spillet, endte med at blive en total katastrofe, der skræmte flere spillere væk end det erhvervede. Jeg frygter det samme sker for Diablo 2, da Blizzard tydeligvis ikke længere er de samme kvalitetsbevidste mastodonter som de var engang.
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 12/03-21 14:53 
Tak for input.

Hvilken del, eller dele, af end-game content er bedre i D2?

I D3 blev jeg lidt træt af, at der ikke var meget udvikling i skill-systemet fra lidt over midtvejs i spillet. Men det er nok nærmere progression end content.
72 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig