X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Joystick for venstre og højrehåndede?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-09 11:05 
Kom bare lige til at tænke på, at det må delme være træls, hvis man er venstehåndet og elsker arkade. Så skal man stå og krydse hænder, for at spille. Det gør en af mine kammerater. Især at skulle spille Street Fighter eller andre fightere. Man kan ikke blive godt til det så. Men det man kan gøre er at modde sit eget joystick så. Men det kan jo ikke i arkadehaller. Det er også lidt sort, når jeg spiller Commodore, så er det altid med højre. Arkade er det venstre?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 11/09-09 11:08, rettet 11/09-09 11:10 
Hehe det du siger giver ingen mening, man bruger jo begge hænder, når man spiller arcade.

Jeg er venstrehåndet, og ville nok ikke kunne finde ud af det, hvis joysticket sad til højre, og knapperne til venstre. Det er jo en vanesag, og en ting er hvordan man spiser og skriver, en anden ting er f.eks. computermus, som jeg bruger fint med højre hånd. Faktisk skulle jeg mene at hvis man virkelig har en fordel i den ene hånd, må det da være en fordel for venstrehåndede, at joysticket sidder til venstre??


Hvis du sidder med et klassisk Amiga-agtigt joystick, hvilken hånd bruger du som højrehåndet? (det er måske det du hentyder til i din sidste sætning?)

Joystick for venstre og højrehåndede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-09 11:16, rettet 11/09-09 11:19 
Ja til Commodore bruger jeg højrehånd til at holde om stangen på joysticket og på en arkademaskine er det venstrehånd jeg bruger til at holde om joysticket :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 11/09-09 14:51 
Jeg gør det samme som Kroe, og jeg synes faktisk det er ulogisk og svært at vænne sig til Arcade-stick/maskiner, hvor man skal bruge venstre til sticket.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-09 15:08 
Det er vel lidt det samme som at køre bil i f.eks. England? Det handler nok i bund og grund om vane.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-09 16:43 
Jeg ville aldrig kunne spil Street Fighter, med knapperne på venstre side. Men ja måske andre spil :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig