X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Happy 10th birthday Dreamcast


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/09-09 11:31 
Det er i dag præcis 10 år siden, at Dreamcast kom på markedet... En af de bedste konsoller IMO...

Gametrailers har lavet en lille tribute til Segas sidste konsol...

http://www.gametrailers.com/video/top-10-sc... Se hele indlægget
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/09-09 11:31 
Det er i dag præcis 10 år siden, at Dreamcast kom på markedet... En af de bedste konsoller IMO...

Gametrailers har lavet en lille tribute til Segas sidste konsol...

http://www.gametrailers.com/video/top-10-screwattack/55604?type=mov
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/09-09 12:57, rettet 09/09-09 13:00 
Yeah! I dagens anledning har jeg spillet lidt Dynamite Cop. Den mest realistiske politi simulator der nogen sinde er lavet :D
http://www.youtube.com/watch?v=n8lMFS1VTP4&feature=related
JuggernautJuggernautSkrevet 09/09-09 13:34 
Så mangler vi bare et surprise-release i form af en hyper-solid-bullet-hell-shooter.....
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 09/09-09 13:43 
Darkbeat>
Den mest realistiske politi simulator der nogen sinde er lavet :D

Syntes jeg nu ikke - i spillet kan man ikke banke forsvarsløse invandrere i kirker ;)
HankyHankySkrevet 09/09-09 13:57 
Tillykke til Dreamcasten.

Så må jeg også hellere komme hjem og få startet VGA-kassen op. Den skal nok stå på lidt 3rd Strike, Ikaruga og Sonic Adventure 2 i dagens anledning.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 09/09-09 14:27 
Kunne være man skulle tage sig en gang Typing of the Dead i dagens anledning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 09/09-09 14:48 
Ja tillykke med DC'ens amerikanske fødselsdag :) Den er jo reelt snart 11 år hvis vi tager den's oprindelige JP Launch.

Men den har nu også stået på DC her hele dagen indtil videre og kommer nok til det resten af dagen :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-09 14:53, rettet 09/09-09 14:54 
Segas sidste konsol? Lad os nu se tiden an - kald det et lettere urealistisk håb, jeg går rundt med :)

Konsollens jubilæum passer jo vildt med det blogindlæg, jeg har på vej: om dengang jeg kom online med DC'en og gamede Quake III Arena til internetregningen hos World Online steg markant måned efter måned... ;/ What a blast! Men alting har jo en ende...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 09/09-09 14:59 
Men der er endnu en måned til den europæiske fødselsdag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/09-09 15:09 
Tør øjnene - nyt DC spil på vej : Rush Rush Rally Racing :D

"Happy Birthday Dreamcast! Here's A New Game"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/09-09 15:25 
Beano>
Syntes jeg nu ikke - i spillet kan man ikke banke forsvarsløse invandrere i kirker ;)

De er repræsenteret af de dér skilpaddemænd i fryse rummet. Det er alt sammen meget meta og dybt og alt muligt.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-09 15:37 
Sumez>
Men der er endnu en måned til den europæiske fødselsdag. :)

I øvrigt en US-konsol, jeg kom online med. :) Men det var vel egentlig også muligt med EU'en...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/09-09 15:41 
Beano>
Syntes jeg nu ikke - i spillet kan man ikke banke forsvarsløse invandrere i kirker ;)

Eller nærmere, blive overfaldet med glas og møblement af "forsvarsløse" indvandrere i kirker...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 09/09-09 15:49, rettet 09/09-09 15:49 
Ja, hvornår laver de et spil over det her?
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1205998.ece

De voldsomme autonome er jo sindssyge i bærret og har ikke opfundet særlig mange knive i skuffen, jeg håber den stakkels politimand får krisehjælp.


Åh undskyld, off-topic.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/09-09 15:54 
Ja hun burde få en stor bøde for at bløde på den flinke politimand's knippel :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/09-09 15:58 
Nu skal man jo huske at adskille, hvad der skete inde i kirken og udenfor kirken - det er to meget forskellige ting...

TILBAGE TIL TOPIC (sagt med Naira stemme)...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/09-09 16:25 
Jeg er aldrig kommet igennem Shenmue 1. Det kunne være jeg skulle få gennemført det. Sidst jeg spillede var jeg lige blevet færdig med at køre gaffeltruck til den store guldmedalje i nogen uger.
HankyHankySkrevet 09/09-09 18:05 
Hvilket minder mig om, at jeg aldrig er kommet igang med 2'eren. Gaffeltruck-delen er cool til at begynde med, og knap så cool efter nogen tid :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 09/09-09 19:30, rettet 09/09-09 19:30 
Jeg har faktisk haft lyst til at spille på min dreamcast igen i den sidste tid, men jeg har ikke sådan en VGA box endnu :-/

Hvem husker ikke:
Star Lancer
Cosmic Smash
og Under Defeat.

Damn det var gode tider :D

Jeg har Shenmue 2 men kom aldrig rigtig igang med det. Kan huske jeg måtte give op i den scene hvor man får en kniv på struben, og skal undvige men det fandt jeg aldrig ud af...suk ;-)

Jeg håber stadigvæk at SEGA vil komme tilbage med en ny konsol, men ved godt det næsten er et utopisk ønske!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-09 19:34 
Toeren er langt bedre IMO men jeg synes ikke man skal kaste sig over det før man er gået igennem etteren. Ligsom med Shining Force III er det fedt at man kan fortsætte sit save fra etteren og beholde sine ting og moves.

Men tillykke til Dreamcast. Den sidste rigtige kvalitets konsol :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-09 20:24 
Shenmue I+II er spil, jeg foretrækker at spille om vinteren. Når der ligger sne udenfor. Kald det noget stemningsmæssigt, fordi jeg gik i gang med Shenmue i sin tid, da det var en snehvid vinter. Har stadig ikke gennemført det :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 09/09-09 20:28 
Hmm..! Hvornår var det lige snehvid vinter i Danmark ;-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-09 21:42 
Vel omkring 2000/2001 - *nogle steder* i DK. :)

Så jeg har jo faktisk tæt på 10 års-jubilæum mht. Shenmue-oplevelse :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
GreaseballGreaseballSkrevet 09/09-09 22:27 
Ah ja.. glade minder ^^) Husker stadig hvor mange timer man brugte med at spille Shenmue og Skies of Acardia, stadig et spil der holder idag IMO.

Kan huske jeg spille så meget Shenmue 2 at jeg til sidst kunne huske japanske ord XD Hvem siger man ikke lære noget af spil ;p

Tillykke det DC'en. Skal helt klart spille nogen DC spil for at fejre det.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/09-09 02:19 
Ja DC´en betød virkelig en hel del for mig, spillede Shenmue 1 igennem, og må indrømme at det nok var noget af den største oplevelse jeg nogensinde har haft med et spil. Havde også 2´eren men fik aldrig rigtigt spillet så meget af det, kan faktisk ikke huske hvorfor, men jeg købte det så til xbox for et par år siden og begyndte at spille, men jeg blev aldrig rigtigt fanget af det, måske jeg havde ændret smag. Hvad angår online delen var det nok noget nær det største der kunne ramme verden, det var for at sige det mildt "røv fedt" endelig at kunne spille online på en konsol, så det blev gjort til fulde med spil som: star lancer, alien front (fedt med mikrofonen), unreal tournament, speed devils (havde desværre bare en forsinkelse mht. billed og handling) samt en del andre titler jeg ikke lige kan huske. Det resulterede så i at den ene måned kom der en internet regning på over 4000,-
Vi havde isdn og så kunne man jo sætte to DC´er til hvilket vi gjorde, og så blev der godt nok spillet online :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 10/09-09 09:15 
Hvad, har man ting og moves i Shenmue? Jeg har spillet det i 6 timer eller sådan noget, og har ikke lavet andet end at snakke med folk. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-09 11:43 
Shenmue er egentlig mest et adventure spil. Der er nogen gange hvor du skal slås også og du kan øve dine moves i Dojo'en og på en parkerings plads senere. Men størtedelen af spillet er at udforske områderne og snakke med folk.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/09-09 15:41 
Sumez>
Hvad, har man ting og moves i Shenmue? Jeg har spillet det i 6 timer eller sådan noget, og har ikke lavet andet end at snakke med folk. :P

Du har vel oplevet en eller flere "quick time"-events i løbet af den tid? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JAAJAASkrevet 10/09-09 17:11, rettet 10/09-09 17:13 
Danny Salling>
Hvad angår online delen var det nok noget nær det største der kunne ramme verden, det var for at sige det mildt "røv fedt" endelig at kunne spille online på en konsol ...

Helt enig! Det var så vildt. Jeg arbejdede på det tidspunkt for et teleselskab og havde fri telefon, så den fik fuld skrue med PSO og QIII Arena.

SkyblazeR>
Segas sidste konsol? Lad os nu se tiden an - kald det et lettere urealistisk håb, jeg går rundt med :)

Du er ikke alene ...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/09-09 17:21, rettet 10/09-09 17:25 
@JAA
Happy 10th birthday Dreamcast

:)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-09 21:13 
SkyblazeR>
Du har vel oplevet en eller flere "quick time"-events i løbet af den tid? :)

Der går faktisk noget tid før den første kommer. Mener det er den hvor man skal undgå at få en fodbold i ansigtet :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/09-09 22:00, rettet 10/09-09 22:00 
Jep, nemlig :) Men virkelig over 6 timer, før den kommer? Jeg er en del flere timer inde i spillet, men så længe siden, at jeg husker husker hvor mange :/ Jeg endte med at lægge Shenmue i flyttekasser, og kom ikke i gang med det igen. :/ Det må der ændres på i løbet af vinteren (hvis den bliver hvid nok! :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JAAJAASkrevet 11/09-09 00:30 
SkyblazeR>
"I Want To Believe" Plakat

Det er ikke umuligt!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/09-09 02:04, rettet 11/09-09 02:05 
"http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_Mulder]Mulder[/LINK]" target="">Mulder"-mentalitet RuleZ! ;)

Dreamcast is among (some of) us...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 11/09-09 02:37 
I Believe ;D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/09-09 07:38 
Meget passende er mit kælderrum mit eget personlige Area 51 hvor min Dreamcast er opbevaret i al hemmelighed ;)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-13 21:38 
Så bliver du15år i dag ,gammel dreng!
Mange gode minder!
Du var en af de få consoler som jeg købte på dag 1 :)

Tillykke med dagen!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-13 21:43 
Et af de bedste konsoller gennem tiderne. Jeg købte selv min kort efter udgivelsen i den kælderbiks på Nørregade. Mener den hed Gameshop. Da jeg så kom hjem og skulle spille, var der intet billede. Det viste sig at være en fejl på maskinen og de 3 andre han efterfølgende testede i butikken.
Da jeg så fik en maskine der virkede, skulle jeg have et par spil med (1000,-+)og var i tvivl om hvad jeg skulle vælge. Der var så en flink kunde der spurgte ind til mine behov og det var 3of19 herinde fra. Så på den måde fik jeg min debut på Dreamcast.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-13 21:50 
What? Har aldrig hørt om problemer med billede på Dreamcast og så fire i streg :O

Det har ikke været Street Games du mener? Det var fandeme noget af en fuskerbutik :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-13 21:54, rettet 27/11-13 21:55 
I street games, lå spillene/konsol på 1 sal :)
(Kbh)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-13 22:17 
Hmm jeg mener bestemt det lå i en kælder eller stue etage, men jeg var kun derinde en enkelt gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-13 22:24 
Det må have været et særtilfælde af defekte maskiner. Har heller ikke oplevet det siden.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 27/11-13 22:29 
Mon ikke bare det var det originale DC RGB-kabel - uden composite - i en SCART-indgang uden RGB? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-13 22:34 
Konsolkongen>
Hmm jeg mener bestemt det lå i en kælder eller stue etage, men jeg var kun derinde en enkelt gang :)

Da man kom ind af døren, var der trapper op og ned. Ned var musik og dj ting
op spil og film :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-13 22:38 
RJK>
Mon ikke bare det var det originale DC RGB-kabel - uden composite - i en SCART-indgang uden RGB? :)

Jeg skal ikke kunne sige det. Sælgeren testede alle maskiner på samme skærm og der skete intet. Før den sidste vel at mærke;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-13 22:40 
RJK>
Mon ikke bare det var det originale DC RGB-kabel - uden composite - i en SCART-indgang uden RGB? :)

Jeg var lige nødt til at åbne mit kabel, og ganske rigtigt det bruger composite sync frem for composite video, jvf. denne side:
http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=av:dreamcastav

Nu sidder jeg så og undrer mig over hvorfor jeg for et par år siden var nødt til at installere en LM1881'er i mit kabel for at få ren sync. Det burde ikke være nødvendigt... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/11-13 00:46 
Konsolkongen>
What? Har aldrig hørt om problemer med billede på Dreamcast og så fire i streg :O

Det har ikke været Street Games du mener? Det var fandeme noget af en fuskerbutik :/

Nej, Juggernaut husker skam rigtigt - den hed Gameshop. Jeg arbejdede der selv i en periode ved siden af mit studie et par år før den lukkede.

Jeg kan stadig huske den dag vi fik den første Xbox konsol ind og jeg fik prøvet Halo for første gang. Det var vist første gang jeg købte en konsol alene pga ét enkelt spil. Som den der stod bag kassen havde man også fri råderet over hvad der skulle køre på demomaskinen, som havde både en PS2, en Xbox og en Dreamcast sluttet til. Da Rez udkom blev det selvfølgelig smækket på. Når der ingen kunder var i butikken stod jeg klinet til den skærm. Det skete flere gange at der kom kunder ind, som jeg ikke lige havde bemærket, som da jeg skulle til at lægge controlleren fra mig og spurgte om jeg kunne hjælpe med noget straks udbrød "nej! Bliv endelig ved. Det ser VILDT ud" og blot stod og agerede fascineret publikum.

Den konsol havde mange system sellers og Rez var dælme en af dem.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/11-13 00:51 
Elsket gameshop!
Var kunder der nede siden snes. Da butikken lå tætter på nørreport st. (stadig nørregade)
Købte mange dreamcast spil der nede!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
scavengerscavengerSkrevet 28/11-13 09:16 
ChronoSousa>
Da man kom ind af døren, var der trapper op og ned. Ned var musik og dj ting
op spil og film :)

Var det ikke Street Dance Records?
Nemo me impune lacessit
slk486slk486Skrevet 28/11-13 09:18 
Havde Street Dance spil? Så jeg aldrig :)
j/k
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig