X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af projektor


Svar
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 06/09-09 22:25 
Hej!

La mig starte med at sige jeg er helt ny/grøn inde for projector!..og tror jeg har brug for ret meget hjælp.

Jeg kunne godt tænke mig og få en projektor i min stue, ikke til tv brug, kun i forbindelse med landskamp/boksning.

Ellers ville jeg bruge den hovedsagelig til XviD(fra pc) / dvd film & min PS3, hvis man ka få en Projektor i 1080P i den prisklas... Se hele indlægget
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
RaGeRaGeSkrevet 26/09-09 00:54, rettet 26/09-09 01:27 
BenQ w6000 er virkelig en fantastik projektor billedmæssigt, men den har en meget irriterende højfrekvens lyd, som kommer når den dynamiske iris arbejder. Lyden går lige i ørerne selvom man har fyret op for anlægget. Det minder lidt om de lyde fra høretesten hos skolelægen.

Er dette normalt eller er min projektor muligvis defekt? Projektoren sidder lige ovenover mig, men ville da ikke mene det burde være så tydeligt, selv mine venner klager allesammen over det :(

EDIT:

Fik fikset problemet ved at slå den dynamiske iris fra, den hedder bare Dynamic Black i settings. Har det en stor indflydelse af billedkvaliteten, at jeg har valgt at slå den fra?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 26/09-09 02:05 
Da den dynamisk iris er mekanisk, vil du altid kunne høre det. Jeg slog det også fra på min TW2000, da den sagde en sagte klikken mens den arbejdede med den dynamiske iris.
Det eneste du vil opleve er, at dunkle scener ikke optræder så helt så mørkt uden den dynamiske iris, men kontrast og sådan noget bør som jeg ser det ikke blive forringet. For mig er det et fint kompromis.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RaGeRaGeSkrevet 26/09-09 02:15, rettet 26/09-09 02:15 
Er det noget der kan fikses med en firmware update, så lyden ikke er så generende?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 26/09-09 10:37 
Nej, som jeg skrev er lyden mekanisk, og derfor er det meget usandsynligt at der kan laves software til at ændre funktionaliteten af den dynamiske iris. Rent fysisk står den og trækker sig sammen og udvider sig, alt efter hvor lys eller mørk billedet er på et givet tidspunkt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 26/09-09 14:33 
Dynamisk iris er noget man alligevel bare slukker for hvis man går op i korrekt billedkvalitet. Så sluk for den, og nyd at lyden ikke generer længere ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 26/09-09 16:11, rettet 26/09-09 16:19 
Ja, jeg kan alligevel ikke se den store forskel, men irriterende er det dog.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 08/10-09 00:43, rettet 08/10-09 00:53 
Jeg har nu set nogle ældre dvd film på min BenQ w6000 bla. Alien og God Father 2 og farverne er helt forfærdelige. Det ser nærmest ud som om, at farverne er malet direkte på lærredet, der er slet ingen dybde i det, det hele virker udtværet :/ Alt HD materiale ser super fantastisk ud, men alt derunder er direkte elendig. nogle ideer hvad dette kan skyldes? Jeg bruger min PS3 som dvd afspiller.

Det beskriver meget godt dvd kvaliteten, dog ikke helt så slemt.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dithering_example_undithered_web_palette.png
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 08/10-09 13:12 
Start med at prøve en anden dvd-afspiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 08/10-09 13:15 
Evt. prøve og slå DVD scalering til/fra på PS3.
RaGeRaGeSkrevet 08/10-09 13:49, rettet 08/10-09 13:49 
Har nu testet med min Cambridge DVD afspiller via HDMI og det er nøjagtig samme problem. Det hjalp heller ikke at slå scalering til/fra.

Kunne det tyde på, at projektoren er defekt?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 09/10-09 06:11, rettet 09/10-09 06:12 
Jeg fik problemet løst. Jeg skulle bare sætte lampen fra economic til normal.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 09/10-09 11:13 
Det lyder godt nok vildt, at du synes der er så stor forskel på economic og normal. Du skal selvfølgelig regne med at pæren holder mindre timer på normal, og at mange projektorer skruer op for blæserhastigheden på normal, da pæren også bliver varmere. Jeg kører normalt economic af disse grunde, men på mit setup er forskellen ikke så stor.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RaGeRaGeSkrevet 09/10-09 15:22, rettet 09/10-09 17:13 
Ja, jeg synes os det er absurd, at jeg skal køre med fuld skrald på lampen for at billedet bliver normalt. Det er forhåbenligt noget de retter i en firmware update.

EDIT:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62448

Det er lige netop sådan mit billede ser ud med dvd i economic. Der snakkes om, at man skal ændre noget der hedder CW delay, men den findes ikke inde i ISF service menuen på min w6000.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig