X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan unf*cker man en/et clusterf*ck?


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/09-09 23:37, rettet 02/09-09 23:40 
Jeg kom i tanke om en scene i den imponerende rå miniserie http://www.imdb.com/title/tt0995832/]Generation Kill[/LINK]" target="">Generation Kill (2008), om US-angrebet på Baghdad i 2003, efter den "clusterf*ck"-oplevelse, jeg havde med opsætningen af en ny Xbox 360.

Jeg skiftede den anden dag fra en ældre Xbox 360 til en nyere model. Ud over et ledningshelvede (har endnu ikke fået opsat kabelstyring) var der også et opsætninghelvede med den nye maskine. Jeg skulle først finde ud af at ændre mit oprindelige gamertag, og det kostede så lige 800 point. :/ Jeg bøvlede også rundt i de "nye X360"-menuer, der virkede helt fremmede for mig i forhold til dem på min gamle Xbox 360 (jeg har ikke brugt den, siden den frøs for 117 gang, selv efter en ombytning for et par år siden).

Så var der nogle offline-achievements på min gamle maskine, som jeg heller ikke lige umiddelbart kunne uploade til Live eller overføre til den nye maskine (jeg har dog ikke undersøgt det grundigt nok, om der er muligheder for dette: men det var vist noget med at overskrive sin nuværende Live-profil?).

Tanken var egentlig en tråd til at dele lignende clusterf*ck-oplevelser med andre: Løsninger på eller forslag til noget, som har virket eller stadig virker "umuligt" for jer at løse eller komme til bunds i. :)

Med andre ord: Hvordan unf*cker man en/et clusterf*ck?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WonderboyWonderboySkrevet 03/09-09 18:53, rettet 03/09-09 18:53 
Måske mig dert er dum:).
Men hvad er unf*cker og clusterf*ck ?.
Kan man ikke bare snakke dansk?:).
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/09-09 18:59 
Så overskriften skulle være "Hvordan afpuler man et bunkepul?" :D
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/09-09 21:05, rettet 03/09-09 21:13 
Det er et genialt udråb fra en sergent i miniserien Generation Kill: "Godfather needs you to unfuck this clusterfuck. Now." Det var måske lige lovlig indforstået. :P Der står da ellers også på dansk, hvad tråden handler om. :)

Kort sagt stammer udråbet fra en "kaotisk konfrontation mellem flere delinger af US-marinesoldater og Baghdads hajier/irakere". At "unfucke" er i marinesprog at "finde en løsning på at komme ud af en fucked up situation". :)

Helt enkelt kan det måske sammenlignes med ledninger, der er viklet sammen og skal vikles op. Den situation eller lignende har de fleste herinde sikkert stået i? Og det er dét tråden handler om: at beskrive/fortælle hinanden om den slags oplevelser. Altså mest som i det første indlæg. Der er næppe nogen, der gider høre om "at unfucke ledninger". ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig