X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WTF! Disney køber Marvel!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/08-09 16:06 
Jeg savner ord

Woot
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/08-09 16:08 
Ja, nu da jeg har sundet mig, synes jeg det er noget chokerende... men er det godt eller skidt?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/08-09 17:00 
De kan satme lige prøve på at droppe deres MAX-afdeling! :-(
nerosnerosSkrevet 31/08-09 17:09 
WTF....!

Jeg tror alle Marvel figurer og Marvel fans græder idag :-(

Hold kæft det er meget meget skidt....jeg mangler ord!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-09 17:25 
Kan det ikke være ligegyldigt?

Så længe de ikke putter Ander And med i x-men går det nok. Tvivler på de ændre noget.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/08-09 17:30 
juhu... jeg har altid drømt om at se Captain America, Hulk og Spiderman i Disneyworld lige ved siden af Anders and og Fedtmule...
(suk)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KalicolaKalicolaSkrevet 31/08-09 17:30 
Det betyder vel bare at der kommer en masse nye superhelte animations film, som børn over 6 år også må se :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 31/08-09 17:38 
Disney laver noget af det grimmeste animations og tegnefilms arbejde idag. Det er kun det gamle Disney der holder.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder? Det jeg er bange for er sensur på Marvel blade og deres historier f.eks.
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-09 19:39 
Pixar Spider-man FTW!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/08-09 19:49 
neros>
Jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder? Det jeg er bange for er sensur på Marvel blade og deres historier f.eks.

Miramax?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JmogJmogSkrevet 31/08-09 21:06 
Jeg forstår ikke hvad folk er bange for. Kunne det ikke tænkes at de udelukkende har købt Marvel for at tjene penge på noget der tydeligvis virker og ikke for at ændre på det?

Med købet af Marvel er Disney mere eller mindre "set for life" hvad angår superhelte-franchiser, der kan filmatiseres.

Og Disney ejer flere firmaer, der bestemt ikke producerer børneunderholdning. Miramax blev nævnt. Så med logikken "Disney får sine datterselskaber til at lave børneprodukter", så er Pulp Fiction tilsyneladende en børnefilm.
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/08-09 21:18 
Jmog: Præcis. Det er også derfor jeg er både kold og varm.
nerosnerosSkrevet 31/08-09 21:35 
Born2Play>
Miramax?

Tjah det kan i have ret i, men jeg er nu stadig skeptisk omkring det. Nok fordi jeg ikke bryder mig så meget om Disney ;-)

Vi må vente og se hvad der sker.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/09-09 09:45, rettet 01/09-09 09:45 
Hvad er det chokerende? Disney, Marvel, det kan vel næsten komme ud på et, det var da kun et spørgsmål om tid, før Disney, som den gigantiske underholdningskorporation de er, fik deres egen "superhelteafdeling". Synes de to går meget oplagt hånd i hånd.

Børnene bliver garanteret ellevilde over at møde Spiderman i Disneyland, og nu har Kingdom Hearts endelig nogle fede ting at udvide med :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/09-09 09:49, rettet 01/09-09 09:50 
Sumez>
Hvad er det chokerende? Disney, Marvel, det kan vel næsten komme ud på et

Øh....! Hvordan det? Læser du overhovedet Marvel blade?

Ja begge firmaer laver tegneserier og film, men jeg synes nu ikke liiiige man kan sige, at de går hånd i hånd :-/

Hvis man vil vide mere.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/09-09 10:03 
Begge firmaer har ansat en del forskellige forfattere, og udgiver forskellige blade til forskellige målgrupper indenfor hver deres respektive områder. De er begge for store/brede til at du bare kan skære dem over én kam.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/09-09 10:18 
Jah! En skovl er en spade og en spade er en skovl. De kan begge grave dybe huller og kaste med jord ;-)
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 01/09-09 10:20 
http://kotaku.com/5349732/the-disney-marvel-team+ups-wed-like-to-see
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 01/09-09 10:25 
Yes! Man kan godt grine af det :-) Men jeg får bare så grim en smag i munden af det...
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-09 11:03 
Hvis man kender lidt til Disney og deres historie, vil jeg nu nok sige, at der er god grund til bekymring.

Det er nærliggende at sammenligne med Miramax, men der skal man måske lægge mærke til at mændene bag Miramax, Harvey og Bob Weinstein, forlod firmaet i 2005, og siden da er der ikke kommet vildt provokerende film fra Miramax (hvilket selvfølgelig kan være et tilfælde)

I øvrigt:
"Since the acquisition by Disney, the Weisnteins had many problems with Disney CEO, Michael Eisner, due creative and financial differences. Eisner was reluctant to give as much creative freedom and financial support for the Weinsteins, who over the years increased the budget for their productions. Disagreements between the two came to the point that negotiations to extend the contract with the Weinsteins in Miramax, were terrible."


Men der hvor jeg ser den væsentligste forskel er franchises.
Pulp Fiction og andre voksenfilm fra Miramax, har ikke noget publikum i børn og kan derfor "trygt" lanceres med bandeord og vold.

De fleste superhelte derimod har et kæmpe publikum blandt børn og unge, og man kan sagtens forestille sig konservative kræfter i Disney eller blandt aktionærerne, der vil modsætte sig, at f.eks Spiderman på nogen måde kædes sammen med "farligt" indhold.
Om det så betyder at Spiderman og andre udvalgte helte kun kommer i børnevenlige versioner - hvilket trods alt udelukker flere af Marvels mest spændende projekter med alternative tidslinier osv. - eller det betyder at hele Marvel universet på den måde gøres børnevenligt, er svært at sige.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 01/09-09 11:09 
SeventhSun>
De fleste superhelte derimod har et kæmpe publikum blandt børn og unge, og man kan sagtens forestille sig konservative kræfter i Disney eller blandt aktionærerne, der vil modsætte sig, at f.eks Spiderman på nogen måde kædes sammen med "farligt" indhold.
Om det så betyder at Spiderman og andre udvalgte helte kun kommer i børnevenlige versioner - hvilket trods alt udelukker flere af Marvels mest spændende projekter med alternative tidslinier osv. - eller det betyder at hele Marvel universet på den måde gøres børnevenligt, er svært at sige.

Og hvis det er udviklingen så vil det vi kender som Marvel i dag dø....
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/09-09 11:22, rettet 01/09-09 11:23 
Jeg synes på ingen måder du kan sammenligne et popfænomen som Marvel med de såkaldte "provokerende" udspil fra Miramax.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 01/09-09 12:42 
Det er godt nok trist.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-09 12:46 
Sumez>
... et popfænomen som Marvel...

Du ved vist ikke så meget om superheltetegneserier.

Men hvis ikke de kan sammenlignes, så er der jo ikke noget problem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 01/09-09 16:23 
SeventhSun>
Om det så betyder at Spiderman og andre udvalgte helte kun kommer i børnevenlige versioner - hvilket trods alt udelukker flere af Marvels mest spændende projekter med alternative tidslinier osv. - eller det betyder at hele Marvel universet på den måde gøres børnevenligt, er svært at sige.

Så du synes ikke, Spiderman skal opdage nogle nevøer og en niece, som derefter får deres egen serie, The Adventures of Tidey, Spidey and Heidey and Their Funny Sidekick Sheepdog Pooch Clumsey?

Eller en søn. Spidy Jr.: Who Stole My Web-thingy?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/09-09 17:03, rettet 01/09-09 17:04 
Pyha,,, nu er jeg ikke så ked mere...

DR P3 Køter interviewet Marvel Morten i dag.. og han sagde god for opkøbet.. og var rimelig posetiv.

begrundede bland andet også med at Disney faktisk også ejer et filmselskab der laver horror film. (og nej.. det var ikke Hanna Montana han hentyede til)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/09-09 18:52 
"Manden-tidligere-kendt-som-Marvel-Morten"
silverstarsilverstarSkrevet 01/09-09 19:11 
Ja, nu hedder han Disney-Morten :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-09 20:26, rettet 01/09-09 20:33 
Så kan Stark og Murdock hygge sig med Minnie mens ol' steaming Willie er ude.

Edit: Er Michael "Evil" Eisner ikke ude af Disney koncernen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-09 20:35 
Sumez>
Jeg synes på ingen måder du kan sammenligne et popfænomen som Marvel med de såkaldte "provokerende" udspil fra Miramax.

Sender lidt Garth Ennis til Sumez ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-09 20:52 
GrillBillerDK>
begrundede bland andet også med at Disney faktisk også ejer et filmselskab der laver horror film.

Men som nævnt, så er der jo på ingen måde sammenhæng eller overlap mellem Disney figurer og horror.
Og Disney vill jo være godt dumme, hvis de bare sagde nej tak til den ekstra indtjening der er i splatter film.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 01/09-09 21:12 
silverstar>
Ja, nu hedder han Disney-Morten :D

Haha! :D
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/09-09 22:27 
Born2Play>


Sender lidt Garth Ennis til Sumez ;-)



Hahaha
JmogJmogSkrevet 02/09-09 00:53 
Born2Play>
Edit: Er Michael "Evil" Eisner ikke ude af Disney koncernen?

Joda.

Det er vist 5 år siden eller sådan noget. Det resulterede så i et stop for produktion af nye sequels af klassikere, at John Lasseter (Pixar/Toy story) blev chef for animationsafdelingen, at Steve Jobs (Apple/Pixar) kom i bestyrelsen, og at den lukkede 2D-animationsafdeling blev genåbnet.

Lutter gode ting i mine øjne.
SumezSumezSkrevet 02/09-09 10:13, rettet 02/09-09 10:13 
Ok, folk anklager mig tydeligvis for at "undervurdere" Marvel, på baggrund af mine udtalelser, men jeg tror nu mere der er andre folk, der undervurderer Disney. Det er jo ikke kun Andeby det hele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 02/09-09 12:27 
Poor thing:
WTF! Disney køber Marvel!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 02/09-09 23:18 
Jmog>
Born2Play>
Edit: Er Michael "Evil" Eisner ikke ude af Disney koncernen?

Joda.

Det er vist 5 år siden eller sådan noget. Det resulterede så i et stop for produktion af nye sequels af klassikere, at John Lasseter (Pixar/Toy story) blev chef for animationsafdelingen, at Steve Jobs (Apple/Pixar) kom i bestyrelsen, og at den lukkede 2D-animationsafdeling blev genåbnet.

Lutter gode ting i mine øjne.

Hvilke tydligt kunne ses på filmen Bolt som var lavet af et Disney studio men have John Lasseter som producer. Hvilke løftede filmen over tidligere film som The Wild som var en tam omgang.
drwilydrwilySkrevet 03/09-09 20:47 
Jeg tror ikke vi skal frygte et hav af obskure Disney/Marvel-crossovers. Problemet er mere, at det er to store firmaer der "fusionerer". Det er sjældent ret godt for forbrugeren. F.eks. vil der nok ikke længere være "block buster"-satsninger i biografen fra Disney og Marvel samtidig!
Hvis man nu tænkte tanken helt til ende, så kunne det ende med at samtlige rettigheder i hele Hollywood lå hos ét selskab - så kan man selv prøve at regne ud hvor mange store film der ligefrem ville ligge og konkurrere indbyrdes om publikum.
Men der kan jo også komme noget GODT ud af det - det skal vi ikke glemme. Firmaerne kan udnytte en masse af hinandens ressurser, talenter, aftaler og distributionskanaler, osv, hvilket måske betyder, at der bliver brugt flere penge på selve produkterne. Det er i hvert fald spændende at se, hvad der sker!
JmogJmogSkrevet 03/09-09 22:55 
Nu er der jo forbrugere med forskellig smag og siden Disney ikke laver superheltefilm og det er den eneste form for film Marvel laver, så tror jeg det er så som så med konkurrencen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig