X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Must-have spil til PS3?


Svar
WikzoWikzoSkrevet 21/08-09 23:28 
Jeg har aldrig været meget for Sonys maskiner, men efter at have spillet Fahrenheit for nyligt, bliver jeg simpelthen nødt til at eje Heavy Rain, når det forhåbentligt udkommer i begyndelsen af næste år.

Derfor skal jeg til at anskaffe mig en PlayStation 3, og med annonceringen af Slim, kunne timingen ikke være bedre. Jeg vil dog vente til efter jul, da jeg for det første ikke har brug for maskinen lige nu, og for det andet burde den være billigere på det tidspunkt.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvilke titler I mener, man skal have eje, hvis man har en PS3.

Selv tænker jeg på Metal Gear Solid IV, Uncharted og LittleBigPlanet. Jeg har dog ikke særlig meget styr på downloadtitlerne, men Fat Princess og Flow lyder meget interessant.

Hvordan er det egentlig med regionslås på PS3? Er det kun Blu-ray, der er regionsfrie, eller er spillene det også?

Er det overhovedet ikke muligt at spille PS2-spil på PS3 (udover den første model)? Kunne nemlig godt tænke mig at prøve Shadow of the Colossus og Ico.

Er der ellers nogle praktiske ting, man bør vide, før man investere i sådan en maskine? Jeg har på ingen måde tænkt mig at købe den for Blu-ray'ens skyld, og jeg ejer allerede en Xbox 360 og Wii, så er fint dækket ind med multiplatformtitler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-09 23:48 
Valkyria Chronicles og Metal Gear Solid 4 synes jeg er virkelig gode spil som ikke findes på andre platforme.

Wikzo>
Hvordan er det egentlig med regionslås på PS3? Er det kun Blu-ray, der er regionsfrie, eller er spillene det også?

Spil er regionsfrie jeg mener ikke Blu-Ray er.

Er det overhovedet ikke muligt at spille PS2-spil på PS3 (udover den første model)? Kunne nemlig godt tænke mig at prøve Shadow of the Colossus og Ico.

Det kan man ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/08-09 23:48, rettet 21/08-09 23:50 
Det er spillene der er regionsfrie - blu-ray er det ikke ;)

Wipeout HD er et absolut must på Playstation 3. Det er uden tvivl det spil jeg har brugt mest tid på, på min konsol. Det er meget guf gemt i den udgivelse, især med den ekstra pakke der netop er udgivet. Derudover er Valkyria Chronicles sikkert også noget af det du, med rette, vil få anbefalet herinde.

Ellers byder maskinen på et par andre gode eksklusive titler; Ninja Gaiden Sigma, Motorstorm, Resistance, Disgaea 3 og Siren Blood Curse.

Der er desværre ingen måde hvorpå du kan afspille Playstation 2 spil på din Playstation 3, med mindre du finder en af de gamle modeller.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/08-09 23:51 
Først og fremmest er jeg enig i at Heavy Rain ser fantatisk ud, helt sikkert et spil jeg skal eje på release.

Det er spillene der er regionsfrie, Blu-ray/dvd er ikke.

Must have spil? Er jo en smagssag men umiddelbart vil jeg sige MGS4 og Uncharted er de bedste eksklusive titler maskinenen har at byde på, men nu er jeg også meget kræsen (jeg synes fx kun Valkyria Chronicles er et 'ok' spil, selvom så mange herinde forguder det), men spil som Killzone 2, Disgaea 3, Valkyria Chronicles, Infamous og heavenly sword er helt sikkert også en gennemspilning værd, mange af spillene kan købes ret billigt. Wipeout HD er også rigtigt godt, men det skal købes over PSN.

Og nej, det er ikke muligt at spille PS2 spil uden at have en tidlig model, du kan dog spille ps1 titler uden problem. Ellers er der ikke noget at tage højde for, udover at du måske begynder at lægge betydligt mere mærke til hvor meget 360'eren larmer når du først har vændet dig til ps3'en.
WikzoWikzoSkrevet 21/08-09 23:56 
Kan det tænkes, at man i fremtiden kommer til at downloade PS2-titler i stil med Games on Demand på Xbox?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-09 00:00 
Det er ikke umuligt. Mener Sony har taget patent på noget PS2 emulering med CELL processoren. Det kunne godt tyde på at de planlægger noget lignende Games on Demand på PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 22/08-09 00:11 
BC er tvivlsomt:

""It's not coming back, so let me put that on the table," Koller says with an air of finality. But it's all people ever talk about!

"It's not as big as a purchase intent driver as you may be hearing," he claimed. "We've got such a substantial lineup of titles on the PS3; most people are buying the PS3 for PS3 games. They've buying it for PS3 games and Blu-ray movies."

"That won't be returning," he repeats."

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/08/sony-answers-our-questions-about-the-new-playstation-3.ars
silverstarsilverstarSkrevet 22/08-09 01:09, rettet 22/08-09 01:10 
Det kommer selvfølgelig lidt an på din spilsmag, men du kunne starte med at kigge på:

Disgaea 3: Absence Of Justice
Everybody's Golf: World Tour
Infamous
Killzone 2
LittleBigPlanet
Metal Gear Solid 4
Ninja Gaiden Sigma
Ratchet & Clank: Tools Of Destruction
Resistance 2
Resistance: Fall Of Man
Uncharted: Drake's Fortune
Valkyria Chronicles
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 22/08-09 01:10 
MGS4 er et must!
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 25/08-09 00:47 
Echelon VI>
Wipeout HD er et absolut must på Playstation 3.

Jeg er så absolut enig!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/08-09 08:02 
Echelon VI>
Wipeout HD er et absolut must på Playstation 3.

Det er da vist kun, hvis man ikke har spillet PSP udgaven, for de to spil er stort set identiske. Jeg kedede mig bravt med WipeOut HD, da jeg havde set stort set og prøvet det hele før...

Der er ikke så mange PS3-mustbuys (som ikke er på andre platforme), men Uncharted, Shatter og Ratchet & Clank spillene er god underholdning IMO.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-09 08:23 
Valkyria Chronicles er hurtigt blevet et af mine all time ynglings spil så det kan jeg varmt anbefale.
Uncharted Drakes Fortune er også et overraskende godt action/adventure spil. Ved første øjekast ligner det Man Raider men det er rigtig solidt og godt lavet.
HeroldHeroldSkrevet 25/08-09 08:27 
"Man Raider"...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/08-09 08:28 
Ja, det er rigtigt - Valkyria Chronicles er også et godt spil, faktisk nok det, jeg har brugt mest tid på, på PS3...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-09 08:43 
PalleJensen>
Det er da vist kun, hvis man ikke har spillet PSP udgaven, for de to spil er stort set identiske. Jeg kedede mig bravt med WipeOut HD, da jeg havde set stort set og prøvet det hele før...

Jeg er uenig; Jeg har spillene til PSP, og jeg morede mig stadig bravt (og gør det stadig) med HD versionen. Bedre grafik, styring, multiplayer gør det til en anden oplevelse - selvom spillene selvfølgelig ligner hinanden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-09 12:13 
Herold>
"Man Raider"...

Ja jeg ved godt at det lyder som noget i stil med Ultimate Muscle Roller Legend men jeg mente skam bare et Tomb Raider hvor man var en mand istedet :D

Ultimate Muscle Roller Legend (Maybe NSFW)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/08-09 14:37 
Jeg går lige OT her:

Er jeg virkelig den eneste herinde der ikke synes Valkyrie chronicles er så forfærdelig godt igen?

Grafik og lyd er helt i top, samme er gameplayet selvom det er en smule begrænset. Men her stopper de gode ting også efter min mening. Middelmådig historie som aldrig rigtigt fangede mig samt et utrolig kedeligt persongalleri ødelægger meget for mig, at så dialogen også er så kedelig (og til tider sukkersød) hjælper heller ikke.

Gameplayet holder, men det bliver ødelagt meget af at det eneste der kræves for at få en høj rank er at man skal rushe igennem igennem banerne på et vidst antal ture. Det ødelægger det taktiske element i spillet totalt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-09 15:29, rettet 25/08-09 15:32 
Azzkikr>
Middelmådig historie som aldrig rigtigt fangede mig samt et utrolig kedeligt persongalleri ødelægger meget for mig, at så dialogen også er så kedelig (og til tider sukkersød) hjælper heller ikke.

Jeg havde ikke troet at det skulle ske, men jeg er mere eller mindre enig i den udtalelse. Det er hovedsagligt det sukkersøde, jeg har svært ved at komme overens med. Jeg er f.eks. ved at brække mig, hver gang Isara har en scene, på grund af hendes tåkrummende godhed. Spillet bliver jo ellers hævdet at være et glimrende billede af menneske skæbnerne på begge sider, og at krigen står som noget selvstændigt ondt, frem for en personificeret ondskab.

Det ændre dog ikke på at jeg synes at spillet er forfærdeligt godt :)

Better brace yourself though...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig