X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dirt 2


Svar
enfenenfenSkrevet 21/08-09 17:44, rettet 21/08-09 18:00 
Tillader mig lige at lave et nyt emne, så 'Nyt på Xbox Live' ikke blive off topic.

Darknon>
Dirt 2 demoen er virkelig lækker. Selvom jeg hverken kan li de to biler eller de to baner der er i demoen. Hele campingvogn menuen er super stemning og rigtig flot. Man får følelsen af at man er den del af den kultur/atmosfære/whatever.

Det som var så fedt ved 1'eren var de mange forskellige typer løb der var. Og demoen viser endnu en ny type løb.

Grafikken og lyden er hjernedød fed, og specielt particle effecter er blevet en kæmpe forbedring siden 1'eren, og til tider ser det nærmest photorealistisk ud, havde det ikke været for det gulie filter på de baner med mere sol. Ja selv nogle af banerne i 1'eren var uhyggeligt photorealistisk, når man kører på våd vej i morgen disen.

Jeg glæder mig virkeligt til det her spil :) Det er så møg vellykket lavet.

Nu har jeg også fået prøvet demoen, og det virker umiddelbart godt. Styringen er ikke så skøjtebane agtig, som Palle gav udtryg for - og som jeg havde frygtet. Men det kan ændre sig, når man får prøvet baner med asfalt.

Grafikken er flot og lyden er også helt i orden. Dog kunne jeg godt have været foruden de smarte kommentarer, der kommer i løbet af et løb. Selve spillet har fået en mere popsmart følelse over sig ala Tony Hawk og Skate.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 22/08-09 22:44 
Jeg kan godt lide ideen med instant replay, hvor du kan forsøge en sektion igen, hvis du har fejlet. Hvor mange forsøg, men så har, afhænger af sværhedsgraden. Det er vel ens sammenlignet med GRID, som jeg dog kun har prøvet demoen af.

Jeg undrede mig kun over, at der er vand i en meget tør ørken, som banerne giver udtryk for. Og det ser ikke ud som om, at det lige har regnet :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 24/08-09 23:45, rettet 24/08-09 23:46 
Demo'en giver et meget godt signal om hvor Dirt 2 vil hen, men jeg er ikke sikker på jeg synes om det. Hvor er den kommentator bare skide irriterende, og hvor er min co-driver henne? Menuerne er fedt lavet, men jeg synes ikke spillet har samme feel som det første spil. Dirt 2 virker lidt for popsmart og bling bling agtigt til at det er noget jeg bryder mig om... :-(
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 30/08-09 17:20 
Wow. Nu har jeg spillet demo'en i gennem jeg ved ikke hvor mange gange, og det bliver ved med at imponere. Specielt den bane hvor man bliver sendt afsted med nogle sekunders mellemrum. De styrt der kan komme af at man kører op og skubber lidt til de andre er helt sindsygt fede. specielt når man ser det i replays bagefter. De her crashes overgår burnout det er der ingen tvivl om.

Og det her er altså kun 2 baner som jeg hygger mig så meget med. Og et af 1'erens stærke sider var de mange varierede baner. Så jeg har nok at glæde mig til, her den 11. sept det udkommer.

Det her bliver nok året spil for mig, tæt forfulgt af farcry 2 :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 12/09-09 18:32 
Jeg er ked af at spam'e. Men det er for sindsygt lavet det her spil!
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 12/09-09 19:45 
Spillet er udkommet så det overrasker mig lidt at du ikke har købt det endnu?

Jeg har selv spillet ca. en time af singleplayer og strukturen rundt om løbene er virkelig lækker. Det klæder også virkelig spillet med rewinds fra Grid.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-09 11:26, rettet 13/09-09 11:28 
Det blev skam købt i fredags klokken 10:00 :)

Men jeg har desværre kun fået spillet i ca 3 timer nu. Ja spillet er rigtigt godt bygget op, meget åbent, og mange forskellige lande at spille i, og hvert land har et helt unikt miljø at køre i, så det er MEGET varieret ligesom det gamle. Men jeg er dog lidt træt af store blokbogstaver som kommer flyvende ind på skærmen som i Grid, lidt for meget copy/paste der syntes jeg.

Menuen med traileren er cool, og det er fedt at se folk stå og varme sig ved tønder med ild i, i London, og bagefter se folk med shorts midt om natten med fyrværkeri i Marocco, der er en go atmosfære i spillet, selvom det er meget need for speed agtigt. Egentligt kan jeg bedre li menuen og atmosfære i Dirt 1.

Men det er selve løbene som sparker seriøst røv. Der er mange forskellige løb på mange forskellige overflader. Rally Cross er rigtigt fedt, da banen er delt op i 2 typer overflade, så f.eks den ene halvdel af banen er astfalt, og den anden halvdel er mudder, det virker rigtigt godt ligesom i 1'eren. Styrringen er super tight. Lydende at aggresive og meget varieret også alt efter hvilken overflade man kører på. Og grafikken er fænomenal go, ja det er faktisk det flotteste spil til dato hvis i spørger mig.
Der er noget lækkert ved at se et blafrende flag blive reflekteret 100% korrekt i bil lakken. Eller små detaljer som hvordan gate-crashers går i stykker når man rammer dem på forskellige måder. Og de utallige particle effekter når man kører på astfalt, mudder, grus, græs you name it, er helt perfekt lavet, og som ligner en million når man ser det i replays bagefter.

Det eneste jeg savner er nok nogle af de baner fra 1'eren hvor man kører i morgen disen igennem noget som ligner en skovkant i synderjylland, med våde veje. DET var fandme stemning. Men jeg har nok ikke spillet halvdelen af banerne endnu, så det kan være at de kommer senere :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-09 15:06 
Hvor er det dog bare en intens oplevelse at spille det her spil. Jeg fik endelig sat sværhedsgraden op på et niveau hvor man virkelig skal kæmpe for at vinde. Min gennemsnits placering nu er omkring 3-4 stk, og det gør hele spillet SÅ meget federe. For man behøver jo ikke at være nummer 1 hele tiden for at komme videre. Og fornøjelsen ved at blive nummer 1 er kæmpe stor fordi man ved at man har siddet helt ude på kanten af sofaen for at få den placering :)

Man lærer efterhånden også de andre rally kører at kende som ken block og dave mirra, og det er fedt når man begynder at kunne kende dem på banen. Og så er det bare fedt at ligge i konstant kamp mod nogle af de kendte dér, som også kommenterer ens kørsel.

Spillet er virkeligt kommet til live efter at sværhedsgraden røg op. Det er en intens oplevelse at høre lyden af bilens dæk som skrider sidelens hen over gruset i et sving, når et drift bare lykkedes helt rigtigt. Og at se det bagefter i verdens mest gennemførte replays kan ikke beskrives, det skal opleves i HD med volumen på MAX!

Jeg er SÅ oppe og køre over det her spil at man ikke fatter det. Jeg er meget taknemmelig over at der stadig bliver lavet perler som det her. Et spil som har alle detaljerne helt rigtigt, hvor der ikke bliver gået på kompromis med kvaliteten, og det er meget tydeligt at de folk som har lavet Dirt2 virkeligt brænder for det spil, og har lagt alt hvad de har i det. De har ikke taget elementer med som de ikke har kunne mestre til det fulde. Ligesom når man sidder og klør sig i håret over Forza 3's pinlige damage model og cartoon bjerg landskaber. I Dirt 2 er der ikke noget som ikke fungerer 100% og det er en fornøjelse at gi 500kr for et spil som er SÅ vellavet som Dirt2.
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/09-09 15:39, rettet 13/09-09 15:39 
Darknon>
Ligesom når man sidder og klør sig i håret over Forza 3's pinlige damage model og cartoon bjerg landskaber.

Wow, har du allerede spillet Forza 3??! Vildt... Det må jeg vente med til oktober... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 13/09-09 16:08 
Er demoen også ude på PSN??
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 13/09-09 17:51 
Hvordan er det fulde spil sammenlignet med demoen?

Er banerne mere interessante og er styring mere realistisk, eller kan man vælge en lidt mere sim-agtiv styring/fysik model (som GRID)?

Prøvede demoen som er rigtig flot (stabil framerate og minimal tearing) og har lækker indpakning med menuer osv. men jeg syntes styring og fysik var kedelig og ikke specielt sjovt. Godt klar over det er en arcade racer men alligevel.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-09 18:37 
Palle: Man kan se film fra forza 3 allerede nu.

Beano: Du kan ikke slå assists fra osv ligesom i Grid, men man kan rode med nogle tune-instillinger, men det bliver det nok ikke mindre arcade af. Så hvis du ikke tænder på styrringen i demo'en, så er det ikke bedre i det fulde spil.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 13/09-09 18:42, rettet 13/09-09 18:43 
Ok, kan det være jeg giver det chancen billigt brugt eller på tilbud senere.

Hvorfor syntes du skadesmodellen er pinlig i Forza 3?
I 2'eren var den da rigtig god. Måske ikke visuelt men den måde skader påvirkede styring var da super.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-09 19:37 
fordi man kan køre med 200kmt ind i en mur, og det eneste der sker er at man får en bøjet kofanger.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 13/09-09 19:56 
Hvor har du set det?
nerosnerosSkrevet 13/09-09 19:57 
I skulle hellere tage at spille noget Nascar 09 ;D hoho!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-09 22:58 
Jeg har set en film på gametrailers tror jeg det var, hvor ham developeren ville vise et crash. Og det var helt forfærdeligt :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 14/09-09 09:01 
Denne du tænker på?:
http://www.gametrailers.com/video/design-walkthrough-forza-motorsport/53171

Meget svært at se skaden på fronten men ser rigtigt nok ikke ud til at påvirke bilen meget at den hamrer ind i barrieren eller flipper rundt. Måske er damage skruet ned - hvis man kan? Eller en ufærdig version - trods alt en gammel video.

Men nu ser vi - demoen kommer i næste uge ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 14/09-09 19:06 
Ja, det er den video. Og det undrer mig at de har blæst damage op til at være det hele nye store, når det er gjort SÅ meget bedre i mange andre spil.

Men nu ser vi når vi prøver demo'en :)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig