X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilfigurer: største ripoff


Svar
RJKRJKSkrevet 03/07-03 03:01, rettet 03/07-03 03:06 
Kreative folk lader sig "inspirere" forskellige steder fra og jeg tænkte det kunne være sjovt, at liste nogen af dem. Rick Dangerous = Indiana Jones og så videre.

Mest er det fordi jeg i dag prøvede mit "nye" Breakers Revenge til Neo Geo og fik mig noget af en overraskelse, da jeg spillede med figuren Tai. Man skal næsten se og spille det før man tror på det, for det er det vildeste kopi. Stil, kontrol, moves og animation. Man tror det er løgn...

Tia fra Breakers = ...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 03/07-03 04:50 
Jann Lee fra DoA = Bruce Lee
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OmenOmenSkrevet 03/07-03 09:32, rettet 03/07-03 09:32 
Det kan da visdt siges for det meste af Breakers Revenge, totalt rip off. Så vidt jeg husker er der også en total kopi af Blanka med ikke? (en eller anden dame).
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 03/07-03 09:34 
Dan(SF:ALPHA)==Ryo(KOF)==Ryu (Street Fighter)

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 03/07-03 09:36 
Dante fra Devil May Cry er ripoff af Alucard fra anime serien Hellsing.

Link...
3of193of19Skrevet 03/07-03 09:43 
dRxL >
Dan(SF:ALPHA)==Ryo(KOF)==Ryu (Street Fighter)

:-p

Det med Dan er wen sjov ting, fordi han er ment som en generel spoof på Sakazaki familien og Robert Garcia snarere end en rip-off.
F.eks. laver man 214K råber Dan "Gar! Garcia!", en af hans winposes (hvor han står og giver en "thumbs up") er taget fra Yuki, den lave røkkevidde på hans 236P fireball, osv.
Capcom synes nok det var morsomt at gøre lidt gengæld for det ripoff som Ryo er.
dRxLdRxLSkrevet 03/07-03 09:47 
Ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det er ;-) Og hvorfor er du begyndt at skrive 214k i stedet for qcb+k ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 03/07-03 10:10 
Fordi det så er nemmere at forblive konsekvent med notationen, især når ting bliver mere komplicerede end bare kvart/halvcirkler og "dragonpunch" 623.
Især i VF, eller Soul Calibur hvor der er mange "tap" moves istedet for "roll".
Det er en del nemmere at sige: "2_6PK (counter) -> 3KG, 66P, 466PK" end "DfPK (counter) -> dfKG, ffP, bffPK", da talnotationen giver en nemmere adskillelse fra stick og knapinput.
RJKRJKSkrevet 03/07-03 10:23 
Omen >
Det kan da visdt siges for det meste af Breakers Revenge, totalt rip off.

Jeg har ikke spillet det så meget, men, ja, der er flere elementer stjålet fra andre spil. Det jeg omtaler er dog det, der springer mest i øjnene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 03/07-03 10:45 
Syntes nu at ligheden mellen Law(Tekken) og Bruce Lee er større :)
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-03 11:53 
3of19 >
Fordi det så er nemmere at forblive konsekvent med notationen, især når ting bliver mere komplicerede end bare kvart/halvcirkler og "dragonpunch" 623.
Især i VF, eller Soul Calibur hvor der er mange "tap" moves istedet for "roll".
Det er en del nemmere at sige: "2_6PK (counter) -> 3KG, 66P, 466PK" end "DfPK (counter) -> dfKG, ffP, bffPK", da talnotationen giver en nemmere adskillelse fra stick og knapinput.

Hvad?! ;-)

Der er mange oneliner guys. Tex fra Brute Force = Duke Nukem. Der er også den åbenlyse: Solid Snake = Snake Plissken.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 03/07-03 12:04 
Der er ingen åbenlys sammenhæng mellem Solid Snake og Snake Plissken.

Der er selvfølgelig navnet, men der må man så ligge sætte grænsen...
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 03/07-03 12:40 
Snake er faktisk inspireret af ham, selvom de ikke har meget med hinanden at gøre, jeg mener Kojima har udtalt det. Men det går nok tydeligere frem, når man kigger på Snake's alias i MGS2 ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-03 12:42 
Sumez >
jeg mener Kojima har udtalt det.

Nemlig! Derfor ordvalget "åbenlys".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-03 12:59 
MSNBC Kojima Interview >
"What movie influenced this game?", Kojima quickly responded. "I cannot name any one movie...it is from all the movies I have seen since my childhood-Japanese, American, Asian, and European," he said. Kent was able to pin Kojima on the influence of the Kurt Russell character, Snake Plissken, from the movies Escape from New York and Escape from LA.

Han siger Amerikanske film generelt. Men Plissken har helt klart haft en vis indflydelse.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
kimmerkimmerSkrevet 03/07-03 13:09 
I Fighters Destiny er der næsten direkte kopier af Zhangif, Ryu og Chun-Li. Kan desværre ikke lige huske navne på personerne, men ligheden er der!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RitesRitesSkrevet 03/07-03 13:16 
Bortset fra navn og alias er der ingen personlige ligheder. Det er det jeg ville hen imod.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-03 19:57 
Det er sandt. Jeg er bare lidt sløv i sommerregnen :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
millenniummillenniumSkrevet 03/07-03 20:04 
Hr. Turrican = Frk. Metroid (men det ligges der heller ikke skjul på, så det er mere et citat end rip-off).
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig