X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone-hjælp?


Svar
nerosnerosSkrevet 14/08-09 20:29, rettet 14/08-09 20:32 
Jeg har lige fået mig en ny iphone :-) Jeg har sat mit gamle simkort fra Telmore over i den og det kører udemærket, men hvor er alle mine kontakter/numre henne?

Help please da jeg ikke orker at skulle til at skrive alt ind manuelt igen.. :-(

..og hvordan får jeg sms lyde jeg har downloadet til at virke. Jeg har fundet ud af hvordan man får sine egne ringetoner, men sms lyde....?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-09 20:37 
Har du tjekket om dine kontakter ligger i telefonen eller på simkortet? Det er rimeligt essentielt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 14/08-09 20:43, rettet 14/08-09 20:50 
Øh jeg har jo set i kontakter, men der er nul og niks. Altså jeg har alle mine kontakter på mit simkort fra den anden mobil jeg havde, og sat det simkort over i min iphone, men jeg kan ikke finde min gamle numre og kontakter nu?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 14/08-09 20:54 
Oooog du er helt sikker på det var SIm-kortet og ikke mobilen det lå på? :-)

Eventuelt hvis du har et andet simkort kan du jo prøve at sætte det i den gamle og se om du stadig kan se kontakterne. Hvis du kan, så ved du det er telefonen og ikke kortet der har dem.
nerosnerosSkrevet 14/08-09 20:56 
Yes jeg har lige overført alle kontakter over på mit simkort og sat det i min iphone, men stadig ingen ting?!
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 14/08-09 21:12 
http://www.lmgtfy.com/?q=iphone+import+contacts+from+sim
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 15/08-09 01:22 
"Apple did a terrible job with SIM contacts"

Nuff said ;-)

Damn det er langt ude og besværligt..
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 15/08-09 07:28 
Det helt klart nemmeste er da også at synkronisere med Outlook - som alle vel har i dag - så slipper du også for at få eks. tre entries med den samme kontakt, hvis personen har tre forskellige numre.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 15/08-09 11:21 
Min mobil er ikke kompatibel med isync! Shit... :-(
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/10-09 21:00 
jeg benytter lige tråden til et spørgsmål.

jeg blev idag tvunget til at gendanne min iphone, til fabriks indstillinger, men hvordan får jeg alle de programmer jeg har betalt for, over på min tlf igen? de er væk efter gendannelse.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 11/10-09 21:22 
Via iTunes. Go!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 11/10-09 21:22 
Burde du ikke bare kunne synce med dit iTunes?
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 12/10-09 02:06 
Der er ikk noget i mit itunes, da jeg har formatet min imac, og under "programmer" er der tomt, er der ik et sted man ka hente de prog. man har hentet igennem tiden, til sin mobil.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
JmogJmogSkrevet 12/10-09 04:41 
NU har jeg ikke selv en iPhone, men på din skal der så ikke et login til - jeg tænker på om det reelt er din iTunes konto du køber med. Så burde samme konto vel kunne bruges i iTunes på din Mac til at hente tidligere køb.
happyEDhappyEDSkrevet 12/10-09 07:08 
de ligger på din itunes konto ja.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 12/10-09 08:15 
Du skal selv ind og downloade det hele igen - der er ikke nogen magisk knap, der siger "Hent alle mine ting".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/10-09 08:49 
enfen>
Det helt klart nemmeste er da også at synkronisere med Outlook

Jeg synes på ingen måde, der er noget nemt i at synkronisere med Outlook - i hvert fald gav jeg hurtigt op, da jeg benyttede Nokia'er.

I stedet opdagede jeg zyb.com som IMO er den perfekte løsning - det virker også til iPhone nu.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 12/10-09 08:53 
SeventhSun>
Jeg synes på ingen måde, der er noget nemt i at synkronisere med Outlook - i hvert fald gav jeg hurtigt op, da jeg benyttede Nokia'er.

Men hvad har det med iTunes og iPhone at gøre? ;)
enfenenfenSkrevet 12/10-09 23:39 
For the record, så synes jeg ikke, det er besværligt at synkronisere mailkonti, noter, kalender og kontakter med sin iPhone igennem iTunes - og heller ikke med en Nokia.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/10-09 09:16 
Beano>

Men hvad har det med iTunes og iPhone at gøre? ;)


Ingenting, men jeg har for vane at nævne ZYB hver eneste gang jeg ser nogle snakke om mobiler og manglende kontakter :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/10-09 09:51 
Fair nok ;)

Syntes iTunes's Outlook sync fungerer fint med min Touch og iPhone... men kontakter vil den bare ikke sync'e med min Nano. Andre her som har problemer med det?
enfenenfenSkrevet 13/10-09 10:09 
Ja, samme problem havde jeg med min iPod Nano. Kan ikke huske, om det er en 1. eller 2. generation.

Opgav det hurtigt, da jeg alligevel ikke skulle bruge det til noget. Jeg ville bare se, om det virkede :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 13/10-09 10:37 
He he he.. samme her, specielt efter at have fået iPhone som jeg oftere har på mig end min Nano :)
HulleHulleSkrevet 13/06-10 14:47 
Jeg hijacker lige dette emne..

Jeg har i mit anlæg en ipod docking station og overvejer derfor at investere i en ipod for lettere at browse de cd'er jeg hører aller mest.
Men måske jeg bare skulle købe en iphone?

For at gøre en lang historie kort: Passer en iphone til en ipod docking station?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 13/06-10 15:02 
Alle docks skulle være ens udformet, og kræver en adapter (et stykke plast), der passer til formen af iPod/iPhonen.

Lidt a la det her
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 13/06-10 15:31, rettet 13/06-10 15:32 
Hvad er plastikken til? At stabilisere ipod/iphone?

Min slot indgang er det samme stik som denne
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 13/06-10 15:54, rettet 13/06-10 15:54 
Ja, eftersom der findes iPods i mange størrelser, så er det nødvendigt for at kunne stille den ordentligt i de fleste docks. De iPods jeg har haft, har haft plastic med - min iPhone havde dog ikke, så jeg kan forestille mig at det skal købes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 13/06-10 16:01 
Allright.. Mange tak for svaret :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 16/06-10 09:24, rettet 16/06-10 09:29 
Man bør være opmærksom på, at 3G(s) ikke kan oplade via (gamle) iPod docks og ladere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 16/06-10 10:00 
Min 3GS kan godt oplade via den gamle universal dock der er sat til PC via USB - det er bare opladeren og ikke docken som skal være kompatibel :)
HeroldHeroldSkrevet 16/06-10 11:29 
Hvor gammel er gammel? Jeg har en jeg købte sammen med en iPod Touch. Er den ny nok?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/06-10 11:40 
De to universal docks jeg har er vel ca 2½ år gamle.
KTCKTCSkrevet 16/06-10 14:42, rettet 16/06-10 14:43 
Rent teknisk handler det om at Apple har skåret Firewire understøttelsen væk. Derfor vil ladere og docks, der leverer strøm igennem Firewire-pins i stikket, der går i iPhonen, ikke fungere med iPhone 3G(s).

Altså, ladere der bruger USB vil fortsat fungere. Docks er lidt sværere at se, så der er man nødt til at prøve sig frem, hvis man ikke kan læse sig til det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 16/06-10 14:43 
No problem for mig, så! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 16/06-10 20:52 
Hmm, så vil jeg håbe mit Aldi anlæg er af typen som kan oplade.. Det er helt nyt, så mon ikke de har tænkt på den slags
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 21/11-10 17:39 
Jeg har haft en iPhone 4 en måneds tid på mit arbejde nu, og jeg må tilstå, at bortset fra det irriterende iTunes-overførselssystem, så er den alt, hvad den er cracked up to be. Jeg er vildt glad for den.

Der er en ting, jeg spekuleret på, angående hvordan styresystemet fungerer.

Hvis man går ind på en eller anden app, og så trykker på home-knappen - kører den app så videre i baggrunden? Det ser det for mig ud til, for hvis man klikker sig tilbage i app'en, fortsætter man jo, hvor man slap. Og hvad så, hvis man hopper rundt mellem 20 apps? Kører de så allesammen, eller holder den for eksempel de fire seneste i hukommelsen eller lignende?

Hvilket leder hen til: Er der en form for jobliste, til at lukke programmer, der går i svarer ikke-tilstand? Det har jeg oplevet et par gange, bl.a. just nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 21/11-10 18:05 
Hvis app'en understøtter multitasking, kan du fortsætte den. Det er ikke alle der gør det. Der er vist også en begrænset mængde jobs, der kan køre i baggrunden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/11-10 18:07 
Herold>
Hvis app'en understøtter multitasking, kan du fortsætte den.

Men kan jeg også lade være med at fortsætte den, er mit spørgsmål nok snarere?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 21/11-10 18:25 
Det tror jeg ikke du får lov til at bestemme, med mindre der er noget i App'en, der gør det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 21/11-10 18:26 
Dobbeltklik på den firkantede knap for at få en liste over kørende apps og mulighed for at lukke dem.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 21/11-10 18:57 
Orv ja, det virker. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/11-10 22:20 
Når jeg dobbeltklikker kommer der et gråt rullegardin ned over skærmen, og nedrst ses en linie med _alle_ mine apps. Godt nok med de senest åbnede først og de "gamle" til sidst (tror jeg). Ah ja, så er det sikkert kun de x første, der rent faktisk kører. Mange tak for hjælp :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 22/11-10 22:26, rettet 22/11-10 22:27 
Alle sammen kører, men det er bare ikke alle apps, der understøtter Apples form for multitasking. Jeg ser det mere som en 'save current state' feature ligesom, når man gemmer et spil på en konsol/pc.

Men den måde Apple har gjort det på, gør så også, at apps ikke sluger noget synderligt i batteri. Det ville også være en katastrofe, hvis andet var tilfældet, da måden man lukker åbne apps på, er besværligt.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 22/11-10 22:44 
Wehner: Du kan slukke for dem du ikke vil have 'kørende' ved at holde fingeren på ikonerne, til et lille minus dukker op, hvorefter du så kan lukke dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 22/11-10 22:48 
Ja, det så jeg. Virkede bare lidt som overkill at skulle lukke 20 apps.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-10 23:00, rettet 22/11-10 23:01 
Ja den nederste liste er ikke nødvendigvis kørende apps - den fungerer også som en slags quick-launch til at skifte imellem sidst benyttede apps.
iOS apps kan multitaske på forskellige måder alt efter behov. En app kan f.eks. gemme sin egen state i baggrunden og lukke ned, afslutte en tidsslugende operation (uploade/downloade f.eks.) i baggrunden og lukke ned, køre fuld i baggrunden (media streaming, IM app, etc.), osv.
Lidt ugennemskueligt hvike apps der gør hvad men syntes Apple har fundet en god løsning alligevel som giver multitasking muligheder og ikke dræner batteriet unødigt :)
WehnerWehnerSkrevet 22/11-10 23:13 
Den virker fint - jeg er bare nysgerrig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 23/11-10 06:57 
Ideen med at afslutte igangværende uploads (Twitter feeds eks.), selvom man trykkede på Home, var en kærkommen feature, da den blev introduceret i sin tid.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig