X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy IV spørgsmål


Svar
Krans.KKrans.KSkrevet 25/07-09 22:17 
Det her er måske lidt et far shot, men jeg er ved at blive vanvittig.
Jeg sidder og spiller FF IV (Anthology udgaven) og er i øjeblikket i Underworld. Jeg har fået fat i Rat Tail fra "Cave of Summons", og kan huske, at den blev efterspurgt af en eller anden gut i en hule i "oververdenen"... jeg har dog holdt en pause fra spillet i et stykke tid, og kan nu ikke huske, hvordan jeg kommer op til overfladen igen?

Jeg har fløjet rundt i mit luftskab som en besat, og jeg har kigget i diverse faq's, og ganske rigtigt kan jeg se, at "rat tail"'en er et led i en side quest, der har Excalibur-sværdet som præmie... men alle steder beskrives turen op til overfladen igen blot som "exit the underworld" eller lignende". Men hvordan?! ARGH!

Jeg håber, der er nogen derude med en god hukommelse, der kan give mig et svar =)
For at præcisere situationen nærmere, er her en beskrivelse af den i en wiki http://strategywiki.org/wiki/Final_Fantasy_IV/Excalibur_Sword#Adamant_Cave ... men desværre ikke med en forklaring, jeg kan bruge til at løse mit problem.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 27/07-09 09:20 
På det store plateau i øverste højre hjørne af underverdenen er der et lille krater cirka i midten. Du skal bare parkere dit luftskib lige over det, og trykke på knappen.

Det kan selvfølgelig først gøres efter du har haft den mellemsekvens, hvor du undslipper underverdenen første gang, men det formoder jeg at du har.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/07-09 09:21 
Der er iøvrigt en masse andre "tail" items, som giver endnu bedre udstyr, men de er ekstremt besværlige at finde. Jeg har spillet spillet siden midten af 90'erne, og har først hørt om dem for nyligt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 27/07-09 14:36 
Ja det krater har jeg også været henne ved mange gange, fordi jeg mente, det var der udgangen var... og ja, jeg havde også været oppe ved overfladen igen en gang før, men nu var indgangen dertil så åbenbart blevet blokeret i mellemtiden... det havde jeg glemt alt om =)
Det er typisk, jeg vidste det helt sikkert var en af de klassiske situationer, hvor man sidder og har stirret sig så blind på spillet, at man overser et eller andet helt åbenlyst, men det blev lykkeligvis løst i aftes, og Excalibur erhvervet.

Men ja det er sgu et meget godt spil, jeg er alligevel også ret imponeret over de visioner man har haft allerede på det tidspunkt, det er jo et ret omfattende univers de har skabt sig. Selvom historien er liiiidt træg og melodramatisk i det.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 27/07-09 14:50 
Ja, det spil revolutionerede rimelig meget (j)RPG-genren, og satte den standard der er blevet fulgt lige siden. Til gengæld har nytænktningen været ret begrænset lige siden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/04-11 09:41 
Bringer lige den seneste FF4-tråd på banen igen på baggrund af dette interview med en af spillets skabere:

http://www.1up.com/features/final-fantasy-iv-creator-conversation

Det er virkelig et af de bedste interviews jeg har set med Square-folk, og siger utroligt meget om de tanker de havde dengang de revolutionerede hele RPG-genren (og elementet af historiefortælling i spil i det hele taget) med FF4.
Jeg synes også manden har en virkelig fornuftig tilgangsvinkel til spil (især på emnet omkring sværhedsgraden), og er glad for at se at Square stadig har den slags folk i folden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig