X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone 3GS priser


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 24/07-09 00:54 
Jeg mente ikke at priserne ville blive offentligt gjort før slutningen af måneden?

Ret mange penge..
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
74 emne(r).
1 2 > »

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 24/07-09 00:54 
Jeg mente ikke at priserne ville blive offentligt gjort før slutningen af måneden?

Ret mange penge..
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-09 01:08, rettet 24/07-09 01:08 
Det er jo for sindsygt at folk vil bruge så mange penge på den slags fis :O Hvad adskiller en iPhone fra andre telefoner udover touchscreen? Er det bare navnet folk er vilde med?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 24/07-09 02:15 
Her i USA koster den under det halve. Desværre skal man være amerikaner for at få lov til at købe den :( :(

Og 3G koster kun 99$.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 06:24, rettet 24/07-09 06:25 
De priser ser noget opskruede ud - måske pga de er låst op og uden abbonement?. Er det noget parallel-import?

Telia og Sonofon (de officielle forhandlere i DK) har ikke offentliggjort deres 3GS priser endnu men det bliver forhåbentligt billigere hos dem selv med 6 måneders abbonement (hvilket man jo skal have alligevel).

@KK: Har du prøvet en iPhone? Så vil du vide hvor lækkert og brugervenligt produktet er - dyrt men godt :)
Jeg har kun haft mulighed for at prøve HTC Diamond (et par kolleger fik dem) - sikke noget lort. Langsomt, regerede dårligt på fingerinput og frøs endda til tider. Så de er begyndt at tale om at skifte til iPhone allerede.
Om Nokia, Samsung og de andre senere er kommet bedre ind i kampen skal jeg ikke kunne sige, men jeg min forståelse er at Apple stadig er førende selv om forspringet er blevet mindre ;)
Udvalget af apps og spil på iPhone er også en stor salgsfaktor for mange tror jeg.
HeroldHeroldSkrevet 24/07-09 09:48 
Jeg ville heller ikke stole på "salgsbutikken" som en ordentlig kilde. I resten af verden koster iPhonen stort set det samme som altid - det er bare de gamle modeller der er blevet billigere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 09:59, rettet 24/07-09 10:10 
Blev topmodellen ikke sat $50 ned i USA vejl.?

Altså 3G 16GB vs. 3GS 32GB

(ikke at jeg aut. forventer at det sker i DK!!)
RuneSPRuneSPSkrevet 24/07-09 11:17, rettet 24/07-09 11:19 
Beano>
De priser ser noget opskruede ud - måske pga de er låst op og uden abbonement?. Er det noget parallel-import?

Det er de med 100%. I Danmark bliver den slet ikke solgt af officielle forhandlere (Telia, telenor og 3) uden abonnement, så derfor må de være parallel importerede (de sælges eksempelvis ulåst til ca. 5000 kr i Italien da lovgivningen kræver at de også sælges uden abonnement).

De sælges ligeledes på mange andre danske webshops ulåst og til absurde priser - i sidste uge så jeg en webshop sælge 32 gb versionen til sølle 10000 kr :p
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 11:36 
Nååårh... kun 10K ? :O
RuneSPRuneSPSkrevet 24/07-09 11:42 
Ja tror det var getmore jeg tænkte på :)

http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-apple-iphone-3gs-billig/iphone/mc134t~a_151411_p.html

.. men så er der også gratis fragt :p
millenniummillenniumSkrevet 24/07-09 11:42 
Kort sagt: Giga-mega-spasser-priser. - De skal snart passe på med det vanvittige prisniveau, for HTC er vidst også meget populær - og koster halvdelen!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 12:20 
Tja, men man får også kun den halve funktionalitet :D
RuneSPRuneSPSkrevet 24/07-09 13:40 
Til sammenligning har jeg lige været nede og snakke med en person fra 3, og uden at han var helt sikker, mente han at deres pris ville ligge på omkring 1600-1700 kr for 32 gb udgaven med et Mi3G abonnement og 6 måneders binding, hvilket jeg dog har lidt svært ved at tro på, da dette vil bringe den op på lidt over 4000 kr efter 6 måneder. Måske for 16 gb udgaven, men 32 gb kommer nok tættere på 5000 kr.

Men nu har jeg i hvert fald en reserveret som nummer 6 i aalborg, så får den forhåbentlig på fredag :o)
enfenenfenSkrevet 24/07-09 19:20, rettet 24/07-09 19:20 
Selvfølgelig er det ikke priserne på en dansk telefon. Salgsbutikken er berygtet for at sælge parallelimporterede telefoner. Og da iPhone 3GS slet ikke er udkommet herhjemme endnu, er det en no-brainer :)

Jeg er også skrevet op hos 3 - i Roskilde. Var vist nr. 2 på listen.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 19:23 
Jeg overvejer også meget seriøst en 3GS 32GB men vil lige se priserne og abbonementsbetingelserne først :)
HeroldHeroldSkrevet 24/07-09 19:26 
Me three. Do want iPhone. Do not want prices.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-09 00:13 
Vi får iPhone 3G S den 31. Juli(Telia) men de har ikke fortalt os prisen i nu. Ved ikke hvornår vi 3's udgave eller hvornår vi kan sælge den med 3(hvis vi må) Apple er "lidt" tossede med hvem der må sælger deres telefon.

Men vil gerne havde en selv med 3 hvis prisen ikke er for tosset XD
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 11:36 
Så har Telenor og 3 offentliggjort priserne på 3GS:

http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/iphone_priser/

http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/mobiltelefoner/alle_maerker/iphone/undersider/priser.aspx
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 12:02, rettet 29/07-09 12:03 
Syntes Telenor's vilkår lyder dårligt. Med mindre man tager det dyreste abbonement (til kr 900/700 pr. måned) får man kun 500MB data pr. måned. Det er jo intet.

Så er 3's priser og vilkår betydeligt bedre.
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 12:16 
Enig. Godt nok er der 35 øre opkaldsafgift hos 3, men generelt lavere abbonement priser, (næsten) ubegrænset data og bedre dækning gør at jeg helt sikkert vælger den med 3.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 12:18 
Jeg vil lige se Telia's priser/vilkår først :)
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 12:24 
det skal dælme være billigt før jeg overvejer dem med den dækning de her. Har ikke selv haft dem, men en af mine kammerater har en iphone hos dem... og man skal ikke særligt langt væk fra en større by før det står skidt til med 3g signal :/
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 12:25 
Ja det skal man huske at tage med i overvejelserne også.
BonziniBonziniSkrevet 29/07-09 12:50 
Beano>
Syntes Telenor's vilkår lyder dårligt. Med mindre man tager det dyreste abbonement (til kr 900/700 pr. måned) får man kun 500MB data pr. måned. Det er jo intet.

Så er 3's priser og vilkår betydeligt bedre.

Du skal godt nok bruge meget data før du henter mere end 500MB data, du skal jo tænke på at du har max hastighed på 3g og der gidder man ikke sidde og vente på en 100+ mb fil. Og ved stream når du heller ikke derop. Desuden har Apple indført at man ikke kan hente apps over 10MB trådløst (kan ikke lige huske hvorfor) så dem skal du overføre via itunes.

Jeg fik min 3G i sidste måned og har brugt ca. 200MB og jeg har ikke sparet, har brugt den rigtig meget her den første tid, så jeg kommer aldrig over de 500 mb.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 13:07, rettet 29/07-09 13:09 
Måske men Monkey Island fylder ca. 350MB alene - og den kan da overføres til enheden direkte?

Jeg gider bare ikke være bundet at en lav datagrænse når jeg kan få meget mere til samme pris eller billigere.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/07-09 13:18 
Ja, men de smarte henter den via sin PC/Mac og overfører via iTunes... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 29/07-09 13:21 
Hvis de smarte har 20gb fri trafik, er de da ikke så smarte, hvis de venter til de kommer hjem? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 13:22, rettet 29/07-09 13:25 
Ja, det er en mobiltelefon... MOBIL! :D

Desuden heller ikke kun app. store traffik man bruger det til.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/07-09 13:42 
Herold>
Hvis de smarte har 20gb fri trafik, er de da ikke så smarte, hvis de venter til de kommer hjem? :D

Ja, hvis de smarte har så meget fri trafik, er det ikke smart at gøre det via PC/Mac... og hvis de smarte har 100 gb fri trafik, er det endnu mindre smart... Men hvis de smarte kun har 500 mb trafik, ville det være smart at gøre det på den måde... Er det til at forstå nu?? :D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 29/07-09 13:42 
Men egentlig... Hvad er der ellers? Man kan ikke gemme filer, udover billeder, kan man? Streame? Men hvor meget er det reelt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 29/07-09 13:43 
Palle: men spørgsmålet er vel reelt.... Hvor meget har de smarte brug for?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 13:46 
Jeg syntes det smarteste er bare at vælge det abbonement hvor man får mere traffik for de samme (eller færre) penge så man slipper for at fedte med iTunes overførsler for at komme uden om dumme traffikbegrænsninger. Trods alt en MOBILtelefon goddammit.
BonziniBonziniSkrevet 29/07-09 13:49, rettet 29/07-09 14:03 
Beano>
Måske men Monkey Island fylder ca. 350MB alene - og den kan da overføres til enheden direkte?

Nej, du kan som sagt ikke hente apps/spil over 10 mb via, 3g/gsm. Desuden tror jeg heller ikke du gider at vente på at hente 350MB over 3g (jeg gør ihvertfald ikke)

Ja der er mange andre ting at bruge sin Iphone til, jeg siger det også kun ud fra mit forbrug, og for at man ikke binder sig til et dataforbrug man ikke får udnyttet.
HeroldHeroldSkrevet 29/07-09 13:49 
Hvis du beholder ledningen i, er den reelt stationær :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 13:52 
Bonzini>
Nej, du kan som sagt ikke hente apps/spil over 10 mb trådløst, hverken via, 3g/gsm/wireless.

Jeg satte da min Touch til at hente den i går aftes direkte fra enheden (online via wifi). Så ikke om den blev færdig, men nåede da ca. 10%.
BonziniBonziniSkrevet 29/07-09 13:55 
Ja det er rigtigt det er via 3g du ikke må hente over 10 mb.

Link...
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 13:58 
Desuden kunne det også tænkes at nogle ville bruge iPhonen som modem til deres PC. I så fald lyder 500 mb som meget lidt.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 13:59, rettet 29/07-09 13:59 
Ok, men du skrev wireless så jeg blev forvirret ;)

10MB er egentligt en retarderet firkantet grænse IMO. Bliver nok sat op senere vil jeg tro.
BonziniBonziniSkrevet 29/07-09 14:03, rettet 29/07-09 14:04 
Der har ikke tidligere været en grændse men den kom her til sidste opdatering, men helt enig den burde være noget højere.

Jeps jeg retter lige det med wireless ;-)
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 14:05 
Dækker det kun downloads af apps eller også andet som musik?
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 14:17 
Er det også 10 mb grænse med cydia eller hvordan fungerer det?
HeroldHeroldSkrevet 29/07-09 14:25 
Kan man ikke forestille sig at de 10mb er fordi at det alligevel tager lidt tid at hente mere over sådan en type forbindelse, og de derfor, potentielt, kunne have alt for mange connections til deres server?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 14:32 
Ja måske...

Kunne også være noget de har indført efter ønske fra deres partnere (teleudbydere) for at undgå belastning.

Ellers kunne de jo lave en hurtig speedtest inden download og spærre af for langsomme connections. Selvfølgeligt nemmere bare at sætte en en fast grænse. Det ødelægger bare meget af konceptet med at have en mobil enhed IMO :(
RuneSPRuneSPSkrevet 29/07-09 14:54 
Er det så helt generelt at man ikke kan hente filer over 10 mb eller er det kun filer over appstore?
SumezSumezSkrevet 29/07-09 15:00, rettet 29/07-09 15:00 
Konsolkongen>
Det er jo for sindsygt at folk vil bruge så mange penge på den slags fis :O Hvad adskiller en iPhone fra andre telefoner udover touchscreen? Er det bare navnet folk er vilde med?

Min Nokia har touchscreen hvilket jeg er glad for, og jeg kan ikke helt se hvad der gør det bare lidt værd at lægge næsten tre gange så meget for en iPhone.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 15:10 
Har du prøvet en iPhone?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-09 15:12 
Kan du ikke forklare os hvad en iPhone kan som de alm. telefoner ikke kan/gør så godt? Altså ud over at den åbenbart har et godt interface og touchscreen.

Hvad retfærdiggør prisen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 15:20, rettet 29/07-09 15:22 
Som jeg skrev tidlige har jeg kun prøvet HTC og kan kun sammenligene med det. Men iPhone er hurtigt, intuitivt, spækket med funktionalitet uden at være rodet. Og så er udvalget af apps fantastisk. Og at 3GS er ca. dobbelt så hurtige som den "gamle" 3G model jeg har prøvet, taler kun for det er endnu bedre. Jeg har også meget mere tillid til at en iPhone bliver opdateret med nye features i forhold til f.eks. Nokia - det syntes jeg Apple gør rigtigt godt.

Jeg kan kun anbefale tvivlere at teste en iPhone.
At tro at touchscreen smartphones er ens bare fordi de har touchscreen, er som at tro på en Fiat er lige så god som en Mercedes bare fordi de begge har 4 hjul og et rat :D
SumezSumezSkrevet 29/07-09 15:30 
Beano>
Har du prøvet en iPhone?

Ja, mange gange.


Beano>
Men iPhone er hurtigt, intuitivt, spækket med funktionalitet uden at være rodet. Og så er udvalget af apps fantastisk.

Umiddelbart dækker det også min Nokia, som kostede under 2000 uden abonnement. Jeg savner ligesom Konsolkongen også en konkret forklaring af hvad det lige nøjagtig er iPhone/har/kan/gør bedre, som ingen af de andre telefoner kan følge med på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/07-09 15:34 
Ok, det er det bedste jeg kan komme med uden at have prøvet den Nokia. Men app og opgraderingsfordelen har Nokia ikke.

Hvilken Nokia er det specifikt?
enfenenfenSkrevet 29/07-09 15:41, rettet 30/07-09 13:40 
Beano>Jeg kan kun anbefale tvivlere at teste en iPhone.
At tro at touchscreen smartphones er ens bare fordi de har touchscreen, er som at tro på en Fiat er lige så god som en Mercedes bare fordi de begge har 4 hjul og et rat :D

Jeg vil give dig ret. iPhone er de facto standard, når det kommer til touchscreens og intuitivitet. De eneste konkurrenter, jeg kan se på nuværende tidspunkt, er Palm Pre og HTC Hero. Men jeg har ikke meget fidus til Windows Mobile lige nu.

edit: HTC Hero kører med Android som operativsystem.
What is the Matrix?
74 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig