X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Wii Motion Plus


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 21/07-09 18:37 
Hvad er wii motion plus egentligt? Hvordan kan en dims man sætter på wiimoten øge præcisionen?

Har nogle prøvet det? Gør motion plus remoten til den kontroller vi alle troede wii'en ville være til at starte med?

Hvordan er det i forhold til den sony demo på E3?

Jeg har set en spille bue og pil med motion plus, og han står og trækker nunchuk'en tilbage for at spænde buen, men så vidt jeg ved så reagerer nunchuck'en kun på acceleration.

Jeg er faktisk ret forvirret, og har ingen idé om det er noget som er værd at købe, eller om det bare er en gimmik?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 18:58 
Den er værd at købe, hvis du vil have et spil, der understøtter den.

Den skulle give mulighed for mere komplekse bevægelser end hidtil. Jeg tror ikke den fungerer som wanden på PS3, fordi den vist også er baseret på at et kamera spotter de to wands.

For alt andet, så er der wikiepedia:


Wikiwiki
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/07-09 09:12 
Darknon>
Jeg har set en spille bue og pil med motion plus, og han står og trækker nunchuk'en tilbage for at spænde buen, men så vidt jeg ved så reagerer nunchuck'en kun på acceleration.

Den undrede også mig
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/07-09 09:15, rettet 22/07-09 09:20 
Det gør den også. Den "ved" ikke hvor den er i forhold til wiimoten eller skærmen så man kan i princippet holde den under, over eller foran wimoten og trække bagud - men det ødelægger jo illusionen :D
millenniummillenniumSkrevet 22/07-09 10:43 
Jeg testede Virtua Tennis 2009 med (og uden) Motionplus, og synes absolut det gør en forskel.

Uden Motionplus føles tennisslagende ret binære - meget som tennis Wii Sports, hvor man blot skal bruge timing for at skyde i andre retninger.
Men med Motionplus er boldens retning afhængig af retning for dit slag. - Det kræver lige lidt tilvending, men derefter er det meget bedre.

Glæder mig meget til at prøve andre Motionplus spil.


Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/07-09 11:03 
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve den, men det irriterer mig at jeg skal give 200kr ekstra for en funktion, Wii burde have haft fra starten, og i og med at den kun sælges som tilbehør, vil det være de færreste spil der understøtter det, hvor wiimoten netop skulle have været Wii'ens styrke gennem det faktum at alle spil kunne bruge den uden at tænke over om folk havde en.

Men ok, det er vist en gammel diskussion...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/07-09 12:21, rettet 22/07-09 12:21 
Ikke sikkert at de præcise gyros var billige nok til konsummarkedet for 2-3 år siden. Men videre elegant er det ikke.

Regner med at skulle spille Wii Sports Resort på fredag så er spændt på at prøve det :)


Gametrailers.com's Wii Sports Resort anmeldelse
BeanoBeanoSkrevet 24/07-09 11:35 
1UP havde Game Night med Wii Sports Resort - ser godt ud :)


Video
BeanoBeanoSkrevet 26/07-09 08:57, rettet 26/07-09 08:59 
Har fået spillet en del timer i Wii Sports Resort og er meget begejstret for det.

WMP fungerer fortræffeligt - hurtigt og meget præcist. Specielt events som fægtning, frisbee, flyvning og basketball demonstrerer godt hvad teknologien kan præstere mht. præcision og hastighed. Waggle er død ;)
Eneste downside er at man skal kalibrere lidt for ofte.

Mine yndlings events i WSR er pt. bueskydning, jetski, basketball, flyvning og fægtning. De fleste events fungerer godt og er sjove at spille men der er nogle enkelte missere imellem - cykling og kano virker pointeløse. Nogle events måtte der gerne være lidt mere kød på. F.eks. ville jeg gerne have set mere i bueskydning og jetski. Og så er det en mangel at der ikke er en turnerings mulighed.

Men alt i alt er WSR pakken kanon og der betydeligt mere fyld på det end det originale Wii Sports. Forhåbentligt giver det andre udviklere inspiration til at lave fulde spil ud af mulighederne - f.eks. fægtning, bueskydning og jetski (nyt Waverace please!) :D
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/07-09 15:03 
Efter at have set 1up GN video, får jeg sgu helt lyst til at købe 2 stk. og smadre kæresten synder og sammen i fægtning, men at der kun er kommet/kommer 3 spil i år får mig måske nok til at tøve lidt.
Især hvis produktet får dårlige salgstal og spilfirmanere vælger at lave spil der er baseret på det den "traditionelle" wii controller.

Nogen der ved om man kan komme ud for at WMP ikke virker med Uorig. controllere ?

Går nemlig at overvejer at købe 2 stk. controller yderligere så jeg har 4 stk i alt.
Ville købe dem de har i Blockbuster i sorte, fordi jeg er så pisse træt af de hvide bliver klamme/beskidte at se på.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
BeanoBeanoSkrevet 26/07-09 15:46 
Fleshmangler>
Især hvis produktet får dårlige salgstal og spilfirmanere vælger at lave spil der er baseret på det den "traditionelle" wii controller.

Jeg vil blive overrasket hvis WSR ikke sælger "godt" som minimum :)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/07-09 17:43 
Nu kender jeg ikke så meget til lige målgruppen, som nok er børn, men hvis jeg som 8årig skulle vælge imellem et evt. spil eller noget til min controller, som i forvejen med nunchuk har kostet 800 kr. så blev det nok ikke den firkantede klods.

Men jeg tager nok fejl.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
BeanoBeanoSkrevet 26/07-09 17:49, rettet 26/07-09 17:50 
Jeg taler om salg af Wii Sports Resort og ikke Wii Motion Plus i løs vægt. Den gennemsnitlige forbruger ved intet om WMP, de ved bare der er et nyt Wii Sports spil - derfor kommer det sandsynligvis til at sælge fantastisk.
Heller ikke de 8 årige der køber spillene - der gør deres forældre.
RuneSPRuneSPSkrevet 26/07-09 18:09 
WMP følger da også med WSR, så der kommer da forhåbentlig nogle flere gode spil der udnytter det (krydser fingre for et action RPG med fægtning og bue skydning ala WSR :)

Mht WMP hvor er det så billigst at købe?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-09 09:41 
Det billigste sted jeg har set Wii sports resort med WMP er til 37.85 pund hos shopto.net.

http://www.shopto.net/WII/GAMES/WIIWI09-Wii%20Sports%20Resort%20%2B%20Wii%20MotionPlus.html

Den kan også købes solo uden spil til omkring 15 pund hvis man får brug for en extra.
jaesjaesSkrevet 27/07-09 13:49, rettet 27/07-09 13:50 
I følge Wiki udkommer der/er der udkommet fem spil i år, så det er ikke kun tre.

EDIT: Har dog ikke tjekket territorie, men da det meste er sportsspil, kommer de vel også på PAL.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/07-09 20:08 
Købte Wii Sports Resort i dag, og hygger mig indtil videre gevaldigt. Det kostede 400 kr i Fona inkl. motion plus.
Home is where the hardware is..
heheheheSkrevet 30/07-09 20:59, rettet 30/07-09 21:00 
så det i bilka kolding til 375 kr
KalicolaKalicolaSkrevet 30/08-09 17:07, rettet 30/08-09 17:11 
Nu har jeg spillet sport resort i ca 1 time med kæresten. Det vi havde det sjovest med var freesbie, swordplay (den hvor man skal være hurtigst), bueskydning og bowling som altid er sjovt :)

vi mangler dog at prøve cykling, flyvning, roning og en til vidst nok. Anyways, det er en udemærket 2'er sådan umiddelbart, jeg savner dog tennis og boksning.

Jeg er dog på ingen måde imponeret over wii plus delen. Måske mest fordi jeg ikke rigtigt kan mærke forskel i forhold til det gamle wii sport. Freesbie fungerer godt, og det er som om at man kan skrue lige mere præcist i bowling, men det er på ingen måde nogen stor forskel, og jeg tror sgu ikke at min kæreste, venner eller familie kan mærke nogen forskel overhovedet.
For at være ærlig så virker det lidt som fup. Og her er nogle eksempler.

1. Jeg står med sværdet i swordplay og løfter armen op og ned i sprællemands positioner, så sker der intet. mit sværd reagerer kun på rotationer lader det til. Og når jeg drejer sværdet op i block position sker der heller intet. Det skal man trykke på en knap for at kunne gøre. Så nej, sværdet følger ikke mine bevægelser som man forventer. Jeg mener, det burde ikke være nødvendig at holde en knap nede på at kunne blocke. Man burde jo bare roterer sværdet i blockposition som man rigtigt ville gøre.

2. Golf reagerer stadig kun på acceleration. Når jeg står og skal slå til bolden, kan jeg kun svinge køllen frem og tilbage, jeg kan ikke engang roterer den, eller bevæge den andre steder end fremad eller bagud, den låst på én rotations akse. Så jeg har egentligt ikke nogen ide om det hjælper når man prøver at skrue bolden. Det er som om at golf kun handler om hvor hårdt man slår. Hvis man slår for hårdt, så slår man skævt, og hvis man slår med den rigtige hastighed så slår man lige.

3. Bortennis. Her virker det som om at det er nemt at skrue bolden. Men igen slår han ikke som man forventer efter at have testet lidt. Man kan f.eks ikke bare slå bolden ud til venstre hvis man ville det. Den vil næsten altid ramme bordet uanset hvor skævt du holdet battet, og det gør igen at man ikke ved om det har nogen betydning det man prøver at stå og lave. Men man kan godt lave underskru når man laver underskru bevægelsen, men man kan ikke skyde bolden lodret op i luften eller ned i jorden eller bare skævt ud til venste.

Jeg har ærligt talt svært ved at mærke nogen markante forbedringer, andet end at det er lidt nemmere at skrue i bowling og bortennis. Men lur mig om det ikke også var muligt før plus?

På den front er jeg meget skuffet. Og på den anden side, så er spillet stadigt rigtigt sjovt, og endda sjovere end 1'eren tror jeg :)
For The Love Of The Game
solid snakesolid snakeSkrevet 03/03-10 21:41 
Hvor kan man købe Motion Plus i løs billigst?
Det skal være originalt.!
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 04/03-10 09:24 
Har ikke set det billigere end 199,- (coolshop), men kan også købes sammen med Wii Resort for 329,- Det er da et fund for Motionplus + spil.
The medium is the message.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me