X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone - bedste apps og spil


Svar
BonziniBonziniSkrevet 20/07-09 14:55 
Jeg synes det er på tide at vi få en oversigt over hvilke spil/apps der er de bedste til Iphone.

Jeg ligger ud med mine:

Apps:

MotionX gps: bedste gps program til Iphone (der ikke er Turn By Turn)

Shazam: Lad programmet lytte i 10 sek. til musikken og den gætter hvilket nummer det er (og det virker)

TuneWiki: Afspiller din musik og ... Se hele indlægget
315 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BonziniBonziniSkrevet 20/07-09 14:55 
Jeg synes det er på tide at vi få en oversigt over hvilke spil/apps der er de bedste til Iphone.

Jeg ligger ud med mine:

Apps:

MotionX gps: bedste gps program til Iphone (der ikke er Turn By Turn)

Shazam: Lad programmet lytte i 10 sek. til musikken og den gætter hvilket nummer det er (og det virker)

TuneWiki: Afspiller din musik og finder teksterne så du kan synge med, som en form for karaoke.

CropForFree: Nyttigt

Jaadu RDP: RDP der virker (også via 3g) dyrt dog, 149 kr.

Spil:

Tap Tap Revenge 2: Et Guiter Hero type spil, hvor du "tapper" på skærmen i takt til musikken, med originale numre. Gratis, man kan købe numre til, bla. Dave Matthews ;-)

Toki Tori: Fås både lite og betalingsversion. Platform, flot grafisk.

FingerPiano: Lær at spille klaver.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/07-09 15:05 
Spil:

Rolando
Field Runners
Enigmo
Flight Control
Crayon Physics Deluxe
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 20/07-09 15:14 
Spil:

Drop7 (Tetris med tal)
Peggle (Gæt :P)
Lasers (små laserpuzzles - I ved dem med spejlene)
Moonlight Lite (Mahjong)
UnblockerFree (Det klassiske "få den farvede brik ud af mængden)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-09 16:39 
Apps:

Facebook
Twitterfon
Remote (styr musikken iTunes over wifi)
ZYB Sync
Wikiamo (wikipedia i iPhone størrelse)
TCGBuddy

Spil:
AirportMania (genialt spil)
TapDefense
Minesweeper
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-09 18:49 
Apps...
NetNewsWire (super RSS reader)
WeatherPro
Wikiamo

Spil...
Peggle
Bejewled 2
FieldRunners
Rolando
ParaPanic
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/07-09 14:58 
Apps:
TV Guide Plus
Facebook
Trailers af xTeo - kanont til kommende film.
My Football - livescores til fodbold, hold opstillinger mm.
Face Melter ( utrolig sjovt til at redigere sine fotografier med, på alle mulig måder)
IM+ - MSN prog.
To Do - Kanont til mig, et must have, hvis man ikke altid har styr på hva man ska lave i løbet af dagen.
BusTogMetro - det har jeg brugt flittigt! til koncerter mm. med tog.

Har ikk rigtig fundet nogle spil som rigtig ka gi mig lyst til at spille dem mer end 5min.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/07-09 20:48 
apps:
facebook
ifitness
pennies
skype
wikipanion
twitterific

games:
flight control
papijump
dizzy bee
tap tap revenge 1+2
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BonziniBonziniSkrevet 27/07-09 13:26, rettet 27/07-09 13:26 
Der er lige kommet The secret of Monkey Island - Special edition (23 juli) og det har fået gode anmeldelser, har dog lige købt det til Xbox 360 så jeg afventer.

Review
jaesjaesSkrevet 17/08-09 09:36, rettet 17/08-09 09:37 
Jeg har ikke prøvet det, men synes Spider: The Secret of Bryce Manor bør nævnes, da det får utrolig god omtale i øjeblikket. Det virker lidt på folk, som at det er iBæsternes svar på Braid. Måske endda lidt mere originalt pga. sin spilmekanik (men jeg har så heller ikke prøvet Braid).

Det er en 2D-platformer med puzzle-elementer, hvor man styrer en edderkop rundt i et forladt palæ, spinder spindelvæv og fanger insekter. Palæet bærer så efter sigende på en dyster historie, som udelukkende fortælles visuelt via edderkoppens udforskning af palæet.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=n2MaK-shoqU

Anmeldelse:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/testdigitalt/testspil/tspilartikel/article768384.ece
BeanoBeanoSkrevet 17/08-09 09:43, rettet 17/08-09 09:45 
Ser lækkert ud... og til kun kr. 18,- :D

Er det nogen der kan anbefale et godt lille RTS (a.la. Command & Conquer, Red Alert, etc.) til iPhone?
BeanoBeanoSkrevet 18/08-09 14:28 
Nå... jeg fandt Warfare Incorporated og købte den til min Touch (kr. 30,-). Ganske udemærket lille RTS som godt kan anbefales :)
BeanoBeanoSkrevet 15/10-09 12:53 
Brilliant lille puzzler som jeg har købt: Zen Bound

Stemningsfuldt og afslappende :D

Det koster 30,- hvilket måske er lidt højt sat IMO men så kan man downloade spillets soundtrack som en bonus.

Zen Bound video
BonziniBonziniSkrevet 15/10-09 13:44 
Kan også anbefale Rise of Lost Empires, meget a la Warcraft fungerer overaskende godt.

A la Warcraft
RuneSPRuneSPSkrevet 15/10-09 19:33 
Dungeon Hunter - Hack'n'slash action RPG, minder meget om diablo. Super sjovt og vanedannende, dog i den lidt dyrere ende til 42 kr.
HeroldHeroldSkrevet 15/10-09 22:34 
Jeg har lige hentet RK_Free som er ganske godt hvis man vil se hvor langt man har løbet/gået. Derudover har jeg ifmylife for underholdningens skyld, iReddit free, så jeg kan geeke den på reddit og iPhone versionen af det lækre Canabalt! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-09 14:25 
Hej, tænkte der ikke var nogen grund til at åbne en ny tråd for dette, men mangler et multiplayer spil jeg kan spille med min lillebror på fredag når vi skal til 70 års fødselsdag. : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/11-09 15:57 


CNET: The iPhone is the worst phone in the world
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 05/11-09 16:19 
Fleshmangler>
Hej, tænkte der ikke var nogen grund til at åbne en ny tråd for dette, men mangler et multiplayer spil jeg kan spille med min lillebror på fredag når vi skal til 70 års fødselsdag. : P

kan kun anbefale eliminatepro. det er gratis og er klart det bedste fps på iphonen.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MrCaseMrCaseSkrevet 06/11-09 11:21 
Apps:
Dropbox (genial cloud-løsning til synkronisering og tilgang af filer på alle dine maskiner
Airmouse (brug din iphone til at styre dit medie-center!)
Have you considered sucking less?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/12-09 13:27 
Super lækker Xbox Live app til iPhone.

360 Live (12 kr.)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BonziniBonziniSkrevet 20/01-10 12:55 
GTA Chinatown War, kan nu købes (59,- kr.) og har fået rosende ord med på vejen.

GTA Chinatown War
jaesjaesSkrevet 26/01-10 18:16, rettet 26/01-10 18:16 
Broken Sword: Director's Cut skulle være på App Store nu.
tastasSkrevet 26/01-10 22:52, rettet 26/01-10 22:52 
Nu har jeg godt nok en Ipod Touch, men de kan jo lidt af det samme så here goes; Nogle af Jer der ved om man kan få en app. som gør at man kan udvide den "Auto-Lock" eller "Automatisk lås" som er på Ipod Touch - jeg kan nemlig per default kun vælge 1,2,3,4,5 mins eller never.

Og jeg ville egentlig gerne have mulighed for at sætte den på omkring 1 time.

(Jeg bruger den primært som fjernbetjening til min Squeezebox via Ipeng - og der ville det være snedigt med lidt mere tid inden den går i auto lock).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BonziniBonziniSkrevet 27/01-10 08:58 
Jeg ved ikke om det virker til Ipod men jeg bruger: iPhone Configuration Utility, her kan du indstille en del ting bl.a. det du efterlyser.

iPhone Configuration Utility
tastasSkrevet 27/01-10 09:24 
Hvis jeg følger linket står der at det er for både Iphone og Ipod Touch - så det vil jeg prøve når jeg kommer hjem!! Tusind tak for forslaget :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 27/01-10 10:09 
tas>
...jeg kan nemlig per default kun vælge 1,2,3,4,5 mins eller never.

Og jeg ville egentlig gerne have mulighed for at sætte den på omkring 1 time.

Det har faktisk også irriteret mig - skørt man ikke kan vælge flere værdier på enheden. Kan være det er bedre i iPhone OS 4.0 der snart kommer :D
tastasSkrevet 27/01-10 10:55 
Ok, ja håber det også bliver update til Ipod touch :)
Men forstår ikke man ikke selv har mulighed for at angive en værdi, burde der vel ikke være nogle hindringer for :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 27/01-10 11:14 
Det plejer de jo - men kommer nok til at koste lidt alt efter hvor ny din Touch er.
HeroldHeroldSkrevet 27/01-10 11:29 
Hvor lang tid plejer der at gå fra annonceringen til OS'et kan hentes?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BonziniBonziniSkrevet 27/01-10 11:30 
Nogle dage.
MrCaseMrCaseSkrevet 19/04-10 12:42 
Et spil man må ha' og eje er geoSpark. Addictive!
Have you considered sucking less?
ElgenElgenSkrevet 06/05-10 14:13 
Kan man købe/downloade Espgaluda 2 til iPhone når man bor her i DK, vel at mærke UDEN at jailbreake eller lign.?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 06/05-10 14:39 
Ja.
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 06/05-10 14:46, rettet 06/05-10 14:48 
Super...så glæder jeg mig til at komme hjem.
Er alene hjemme med ungerne (fruen er på kursus indtil fredag aften), og da de her til morgen stolte overrakte mig fødselsdagsgaven med IPhonen fra min kone, glemte de at de også skulle ha' givet mig kuverten med SIM-kortet...
Så kan først bruge den når jeg kommer hjem fra arbejde };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 06/05-10 14:55, rettet 06/05-10 15:02 
Nu var det forhåbentlig en iPhone 3GS du fik i gave? Espgaluda 2 virker ikke med iPhone 3G (ja, jeg blev skuffet ;( )

EDIT:
Tillykke med fødselsdagen btw. :D

EDIT2:
Husk din telefon først virker, når du har hentet/installeret iTunes, og derefter tilsluttet telefonen til PC'en ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 06/05-10 15:20 
Til gengæld holder din PC op med at virke, hvis du installere malware som iTunes og Quicktime på den. Så du må vælge ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 06/05-10 15:55, rettet 06/05-10 15:55 
Min PC og Mac fungerer fint med iTunes - hvori ligger problemet? :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 06/05-10 15:56 
At Apple tvinger folk til at installere den slags ubrugeligt software for at man kan bruge sin telefon?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 06/05-10 16:06, rettet 06/05-10 16:09 
Det er sjovt som iTunes er ubrugeligt, når jeg bruger det næsten konstant (og nej, det er ikke på grund af min telefon), men den tager vi en anden gang andetsteds.

EDIT:
Jeg kan sagtens se problematikken i, at man ikke kan aktivere sin iPhone uden iTunes, men det er vel ikke meget anderledes, end Sony Ericsson vil have man skal installere PC Suite, for at kunne bruge deres telefoner med PC'en osv.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/05-10 16:51 
Itunes ubrugeligt?

Hvordan du synes et musikafspillerprogram skal være, afgører da ikke om et program er direkte ubrugeligt!

iTunes Store er den absolut største online musik forretning. Jeg er super glad for at kunne streame musik til min airport express hvilket ingen andre programmer har tilbudt mig.
Man kan med et plugin, vel at bemærke, streame fra Winamp, men den mulighed kom jo først efter iTunes præsenterede funktionen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/05-10 16:13, rettet 13/05-10 16:13 
Der findes en del programmer hvori man kan lave en database over sine ting (spil, bøger, cd'ere, dvd'er osv.) ved at scanne produktets stregkode med sit webcam.

Findes der nogen lignende iPhone App der kan gøre det samme og er det noget der også virker med danske produkter?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/07-10 17:00, rettet 02/07-10 17:02 
Aqueduct - vanedannende, simpelt og sjovt... 18 kr.
http://itunes.apple.com/us/app/aqueduct/id377544857
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
millenniummillenniumSkrevet 05/07-10 11:01, rettet 05/07-10 11:05 
Angry Birds: Super sjov katapultspil, meget inspireret af Worms. Men det bedste er prisen: 6 kr.

Jeg har også hentet Dragon's Lair for 6 kr. Et virkelig godt blærerøvsspil, som kan imponere dem, som var dreng i 80'erne. Godt til quick-burst spil sessions.


EDIT: Den hen må jeg vidst checke snarrest...

Link...
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 05/07-10 11:08 
Jeg kan tilslutte mig med Angry Birds. Der kommer ofte gratis opdateringer med nye baner og fugle, så der er virkelig "bang for the buck". Jeg vil nærmere sammenligne det med Boom Blox, for der er ingen modstand fra fjender, og mange baner har den der Klodsmajor-agtige opbygning.
Går man efter 3 stjerner i alle baner, kan man godt regne med at bruge mange timer på at kaste med vrede fugle efter grønne grise.
Eneste kritikpunkter er, at det godt kan hakke lidt engang imellem, og så kan det også virke en smule tilfældigt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 05/07-10 11:19, rettet 05/07-10 11:20 
Jeg tror de har lavet tilfældighederne lidt bevidst. Styrringen kan jo ikke give nogen nøjagtighed, så istedet har udviklerne lavet meget korte baner og lidt randomness 'charme'. Det virker ret fint.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 05/07-10 12:05 
Hvorfor er det, at lige så snart det har noget med Apple at gøre, så er alle bugs rent faktisk features? ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 05/07-10 12:20 
Apple produkter har ingen fejl - man skal bare holde dem rigtigt. Brugervenlighed betyder nu at brugeren skal være mere venlig overfor produktet :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-10 14:07 
Folk siger altid at de er så nemme at bruge men det er også fordi man kun kan gøre det på ÉN måde.
Jeg er super utilfreds med deres iPod/iTunes/iPhone måde at sortere musik efter ID tags... Jeg vil have lov til at have min egen folder struktur tak!

Jeg savner godt nok Winamp efter jeg er begyndt at bruge en Mac.
nerosnerosSkrevet 05/07-10 14:45 
Jeg savner også nogle custom apps til itunes!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/07-10 16:40 
Ja, lad os hakke på Apple i stedet for at dele bud på gode spil og apps!
315 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig