X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadow Complex


Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/07-09 10:22 
Dette XBLA spil må fortjene sin egen tråd :D

1UP har lige postet deres "game night" video hvor de spiller det sammen med Donald Mustard fra Chair Entertainment. Ser rigtigt lovende ud IMO!

Shadow Complex kommer d. 19 august og vil koste 1200 MS point.

"Game Night with Shadow Complex"
182 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
OdinOdinSkrevet 07/12-15 09:35, rettet 07/12-15 09:35 
Sumez>
Der er rigtig mange indie-Metroidvania spil der blander sig med "precision platformer" genren.

Ah - det er dét genren hedder. Godt navn. Tak! Det gør det meget nemmere at undgå dem for fremtiden. ^_^
SumezSumezSkrevet 07/12-15 09:44 
Seriøzzzt? Du kan ikke lide den slags? Jeg synes virkelig det tilføjer noget solidt til Metroidvania genren - de spil der gør brug af det er sjældent nær så hardcore som Super Meat Boy, I Wanna Be The Guy, VVVVVVV, N+ osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 07/12-15 09:58 
Ja, jeg får simpelthen stress af dem. Og jeg bliver pissefrustreret.
Jeg har prøvet både Super Meat Boy, I Wanna Be The Guy, VVVVVVV og N+, og de giver mig lyst til at flå mit ansigt af.
Sjovt nok elsker jeg bullet hell shoot 'em ups, der også kræver hurtige reflekser og præcision. Go figure.
slk486slk486Skrevet 07/12-15 10:17, rettet 07/12-15 10:18 
^ Gode shmups har pixel perfekt responsive controls, i modsætning til spil som Super Meat Boy, der har floaty inertia. Det er der min frustration kommer fra. Føler hele tiden jeg slås mod kontrollen.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/12-15 10:23 
Idéen er at det skal fungere intuitivt, men jeg mindes du også tidligere har påstået at Mario-spillene har floaty og besværlig styring på baggrund af deres accelerationssystem, så der er noget der kan tyde på at du bare helt generelt har svært ved at sætte dig ind in den måde at styre figuren på.

Det er lidt ærgerligt for dig, men er i hvert fald helt enig i at det er to meget forskellige måder at styre på, og vil også mene at Meat Boy har en væsentlig anden målgruppe end den typiske shooter. Mange precisionplatformere gør dog også brug af pixelperfekt styring uden inertia, med både Castle in the Dark og I Wanna Be The Guy som gode eksempler. Super Meat Boy er lidt sin egen størrelse, men der skal ikke være nogen tvivl om at styringen også er supergod i det spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 07/12-15 10:37 
Bede-x>
Ved siden af kontrolproblemerne og de svage animationer, finder jeg generelt stilen utiltalende og jeg savner også mere musik. Faktisk er det ofte en genre jeg forbinder med stærke soundtracks, hvilket man bestemt ikke kan sige om Shadow Complex, der i lange perioder kun har lydeffekter.
Jeg kan godt følge dig i, at stilen generelt føles lidt "cheap", men jeg synes bestemt også der er lyspunkter, hvor den faktisk går lige ind.
Med hensyn til lydsiden, så synes jeg det fungerer ret godt, for at der det meste af tiden er tavshed, næsten kun afbrudt af våbenlyde og skrig, bidrager til spillets stemning og understreger faktummet, at hovedpersonen er helt alene, utrænet og tvunget til at forholde sig til en ukendt fjende.
Specielt den del af spillet, hvor man dykker rundt imellem utallige lig, fungerer det godt, og her spilles der et meget stemningsfuldt stykke musik, der gør sekvensen helt melankolsk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 07/12-15 10:44, rettet 07/12-15 10:50 
Sumez>
Idéen er at det skal fungere intuitivt, men jeg mindes du også tidligere har påstået at Mario-spillene har floaty og besværlig styring på baggrund af deres accelerationssystem, så der er noget der kan tyde på at du bare helt generelt har svært ved at sætte dig ind in den måde at styre figuren på.

Ouch, shots fired! :D Du kan sige hvad du vil - og nu bragte jeg med vilje ikke Mario ind i debatten, men Mario's kontrol ER floaty. Fair nok hvis man synes det er himmelsk, det er det bare ikke for mig ;) Jeg vil have præcision, ikke inertia og for mig er det ligesom input lag. Jeg nævnte det for at illustrere forskellen på de to former for kontrol, og dermed sige at det ikke er så underligt, at Odin føler en forskel i frustrationen.
Du behøver ikke at have ondt af mig, der er rigeligt andet at spille...
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-15 10:48 
Smider lige en anbefaling til Lyle in Cube Sector, som jeg har nævnt herinde før. En virkelig hyggelig kort Metroidvania der stjæler med arme og ben fra andre spil og alligevel formår at blive i erindringen. Det er gratis og kan sagtens gennemføres på en eftermiddag:

http://www.bogozone.net/lyle.html

Er det 2D/3D sammenblandingen der fascinerer en ved Shadow Complex er det måske værd at prøve The Divide: Enemies Within (PS/PC). Ikke så meget for kvaliteterne, som for at se tidligere forsøg på at hive genren ind i 3D.

Sumez>
Jeg synes ret tit jeg hører SC få slack for at være et halvskidt forsøg på at efterabe de "rigtige" metroidvanias :)

Ja ok, så er jeg med og jeg er også rigtig glad for kampelementerne som du nævner, men finder du dem ikke lidt frustrerende på de højere sværhedsgrader? Sådan noget som at vælge det rette mål, når man skyder ind i skærmen og spillet i stedet vælger at skyde efter noget helt andet, end det man selv føler man peger på. Det straffes ikke på normal, men hæver man sværhedsgraden kan det være udslagsgivende.

Jeg synes også spillet mangler entydighed i om der skal trykkes op eller ned på controlleren for at sigte ind i skærmen. Flere gange skifter det den antagede konvention i scener der ellers burde opføre sig ens. Den slags kan virkelig få mit pis i kog :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/12-15 10:50, rettet 07/12-15 10:53 
edit: Re: slk486

Du må synes præcis hvad du vil, men at sige at styringen i Mario, Super Meat Boy, osv. ikke er præcis, er en stor misforståelse, ethvert speedrun af omtalte spil burde kunne bevise det modsatte. Jeg respekterer din smag, men håber for dig at du på et tidspunkt får øjnene op for den form for variation i genren. :)

At designe en spilkontrol der fungerer godt MED inertia og løbeknap er naturligvis væsentlig sværere end nøjagtig "pixelperfekt" styring, hvilket mange tredjeparts NES spil er et godt bevis på - men når de fungerer, er det ofte en fryd at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/12-15 10:51, rettet 07/12-15 10:52 
^ Hov hov, jeg sagde altså ikke at den var upræcis, bare floaty :)

Edit: Kan godt se det kan læses sådan - mente jeg vil have øjeblikkelig reaktion - ikke inertia.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/12-15 10:54 
Det vil jeg også hvis man skal dodge projektiler. Det er ikke nødvendigvis det bedste hvis man skal ramme platforme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-15 10:59 
KTC>
Specielt den del af spillet, hvor man dykker rundt imellem utallige lig, fungerer det godt, og her spilles der et meget stemningsfuldt stykke musik, der gør sekvensen helt melankolsk.

Jeg skulle lige til at nævne præcis den scene, da jeg læste begyndelsen på dit indlæg. Meget effektivt og vellavet. Visuelt er der nogen steder jeg holder af fx der hvor man bruger foam gun'en til at smadre de seks pumper/generatorer. Der stod jeg og løb frem og tilbage nogle gange :)

Det sagt er der for min smag for meget generisk UE3 over det, som om man har ramt prototypen på ethvert spil lavet i den motor og det er for farveløst (er det egentlig ikke blevet forbedret i remasteren? Føles som en oversatureret udgave af originalen, men måske husker jeg originalen forkert..).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 07/12-15 11:02, rettet 07/12-15 11:03 
Jeg er ikke enig - at putte inertia ind, er en unødig forhindring og jeg kan slet ikke se hvordan det kan være mere intuitivt end uden, men lad os være enige om, at være uenige :)
j/k
OdinOdinSkrevet 07/12-15 11:24, rettet 07/12-15 11:31 
Trods frygt for at få bank, tror jeg egentlig at slk486 har fat i noget i forhold til min egen irritation over precision platformers. Jeg tror det er kombinationen af floaty kontrol + insta-death + høj hastighed der gør mig vanvittig. Det passer også meget godt med at Mario slet ikke irriterer mig i samme udprægede grad som Super Meat Boy (der ligger i den fuldkommen modsatte ende af spektret og giver mig lyst til blæse bøtten ud på mig selv).

Jeg har dog ikke noget problem med inerti i sig selv. Det er når det bliver blandet med de andre ting at det bliver giftigt. Det roligere tempo i Mario og det faktum, at banerne ikke er opbygget som sadistiske minefelter, hvor ALT slår mig ihjel (som det er tilfældet med Super Meat Boy og VVVVVV) gør hele forskellen.
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-16 21:28 
For folk der interesserer sig for fysiske kopier, får den remasterede version til PS4 en udgivelse i begrænset oplag (6900 stk):

https://limitedrungames.com/products/limited-run-17-shadow-complex-remastered-ps4
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-16 16:16 
Det er til salg nu.
Mes1983Mes1983Skrevet 19/08-16 22:07 
Ooogg udsolgt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-16 22:53 
Der kommer en stak mere til salg ved midnat dansk tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-16 19:55 
Nogen der har modtaget deres fysiske eksemplar endnu? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/09-16 20:18 
Ja, jeg fik min i fredags.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-16 22:00 
Det lover ikke godt :/ Må se om den kommer i morgen, ellers må jeg prøve at skrive til dem. Der er dog nok ikke meget andet at hente end pengene retur hvis det ikke dukker op. Tvivler på at de har reserver i tilfælde af tabt post :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/09-16 23:14, rettet 29/09-16 23:16 
Det har de - har netop fået gensendt min ordre med Soldner-X, fordi den ikke var dukket op. Andet ville også være uprofessionelt. Men giv det en uges tid mere - har ofte først modtaget mine ordre fra dem en uge eller så efter andre.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-16 04:42, rettet 30/09-16 04:43 
De er en helvedes tid om at få ting til Danmark. Har først fået mit Octodad slips igår og det er snart 4 limited run udgivelser siden at jeg købte det.

Shadow Complex dukkede op for et par dage siden.
SumezSumezSkrevet 30/09-16 08:36 
Jeg har kun købt Oddworld fra dem, men det var også evigheder om at dukke op. Lidt vildt når man tænker på hvad de tager for forsendelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/09-16 09:27 
Jeg tror desværre det er vores unikke danske post system, der kæler om at få pakkerne igennem. Hastværk er lastværk ved vi nok.
j/k
JmogJmogSkrevet 08/10-18 14:23 
Jeg gik igang med at genspille Shadow Complex i dag - Xbox 360 version i back compat mode på Xbox One. Fordi jeg har gennemført det før var der åbnet for rummet med alle våben i guldversion, der hvor man får pistolen. Jeg gad ikke ødelægge den naturlige progression, så jeg tog guldpistolen (den almindelige var der slet ikke).

Nu er jeg så kommet til der hvor man finder maskinpistolen. Jeg samler den op (cutscene) og... jeg har stadig pistolen. Fordi du kun kan have ét våben og der er et hierarki, så du sltid kun har det bedste, så er jeg nu fucked, da spillet mener et guldvåben - selv pistolen - er bedre end et normalt våben.

Oveni det så er hele kortet også synligt.

Røvirriterende at de her ting ikke er valgbare. Overvejer at begynde forfra og slette mit save.
JmogJmogSkrevet 08/10-18 14:56 
Oooog det er så ikke muligt at slå fuldt kort fra. Det er bundet til gamertag. Ærgerlig fejl at lave fra Chair’s side. Slette savegame virkede ikke.

Det virkede at lade være med at tage den gyldne pistol. Denne gang kunne den godt finde ud af at lade mig få maskinpistolen.

Det er stadig et pussefedt metroidvania. Ærgerligt de blev sat til at kværne Infinity Blade-spil ud i stedet for at lave en efterfølger.
JmogJmogSkrevet 11/10-18 21:39 
Gennemført for... fjerde gang tror jeg. Denne gang med 100% items.

Det er et fantastisk spil - min favorit i genren. Musikken og stemningen overgås af Symphony of the Night, men det har den bedste udnyttelse af ens evner til at løse puzzles mht hvordan man kommer specifikke steder hen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-18 23:00, rettet 11/10-18 23:03 
:O Jeg er slet ikke enig, men jeg synes det er funktionelt og en gennemspilning værd. Jeg synes dog alle Castlevania og Metroid-spil jeg har spillet har været en hel del bedre.
Men fedt at det fungerer så godt for dig at du har spillet det igennem fire gange :)

Kunne du slå kortet fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/10-18 23:26 
Nej, desværre ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-18 23:54 
Øv :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/10-18 08:28 
Det var dog til at leve med. Det vigtigste var at jeg kunne få et naturligt upgrade loop.
182 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig